شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام

مدیون منین اگه فکر کنین تصور برخی از شهروندان اینه که این همه به رخ کشیدنهای مقام اولی در سالهای ماضی توسط ادارات و تبریک گفتنشون به همدیگه ، کوچکترین ارتباطی به فرا رسیدن زمان تعویض برخی از مدیران و علاقه ی بیش از حد شون به میز و صندلیشون داره . اصلا ماها که همچین فکری نمیکنیم و چون عادت داریم مثبت اندیش باشیم ، همیشه تصورمون بر اینه که مدیران ادارات فقط از سر شوق خدمت به مردم همیشه در صحنه ، و بدون هیچگونه چشمداشت ، مثل شمع می سوزند و نور می افشانند ! (البته آخرین اخبار حاکیست که قراره برخی از این مدیران گاز سوز بشوند) و گاهگاهی هم برای اینکه تبریک دانی مردم خالی نباشه ، قهرمان شدنشون در سالهای قبل رو به خودشون و ما ملت شریف تبریک میگن و صد البته بنر هم میزنن ، والا امکان تعویض برخی از اینها کوچکترین ارتباطی به موضوع نداره و افرادی هم که گاهگاهی دور هم جمع میشن و دنبال راهکار برای ابقای فلان مدیر هستند کاملا بصورت خودجوش ! و فقط برای رضای خدا اقدام میکنند !

اما ....

۲۱ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۸:۰۹
حمید خان راضی !

سلام

فرض میکنیم یکی از ما یک خودروی پیکان مدل 60 دارد. یکهو ! یک نفر پیداش بشه و پیشنهاد کنه که پیکان درب و داغون رو بگیره و یک تویوتای صفر کیلومتر (مثلا تویوتا کمری GL) به شما بده و بگه به امان خدا.

درسته که این مطلب بیشتر به یک رویا شبیهه ولی واقعیت داره . چطوری؟ تشریف بیارین ادامه مطالب (یا همون صفحه ی 2 !!!!!!) تا عرض کنم خدمتتون :

۷ نظر ۲۶ آبان ۹۲ ، ۱۴:۲۰
حمید خان راضی !

دانشمندان بتازگی کشف کرده‌اند ‌نیمی از مغز یک کارمند را آرزوهایش تشکیل می‌دهد و نیمی دیگرش را رویاهای بعد از آرزو. دانشمندان در زمینه این تحقیق سختی زیادی نکشیده‌اند. کافی است یک روز کارمند باشید.



در ادامه چند صحنه از ساعات مختلف زندگی یک کارمند فرضی تصور شده است . از آنجا که تقریبا تمام روز های زندگی یک کارمند شبیه هم است ، تصور بقیه روز ها به عنوان تکلیف شب به خود خوانندگان عزیز واگذار می شود . ضمنا چون ما در شبستر اصلا از این نوع کارمندان نداریم و کارمندان عزیز ادارات شبستر از صبح خروسخوان تا زمانی که جان در بدن دارند فقط و فقط کار میکنند و کار ارباب رجوع را راه می اندازند و اصلا در وقت اداری صبحانه نمی خورند و برای دادن رو تختی ، مجالس دید و بازدید هم نمی روند و خبر نگار و عکاس هم همراهشان نمی برند ، بنابر این زندگی این کارمند فرضی در شهری دیگر (مثلا تهران) تصور شده که ساعات کاریشان ممکن است کمی متفاوت باشد .


۲۰ نظر ۱۲ آبان ۹۲ ، ۱۸:۵۲
حمید خان راضی !

سلام

هر چه سعی کردم که با رئیس جمهور جماعت شوخی نکنم دیدم نمیشه. چند روز قبل با یکی از عزیزان خودجوش ! که در مراسم تولد رئیس جمهور قبلی حضور فعال داشت ، مناظره ای کردیم که متن آن به سمع و نظر و بصر ! شما خوانندگان عزیز وبلاگ می رسد . البته بعد از اتمام این مناظره گریزی هم زدیم به دولت کلید تا کسی فکر نکند که انتقاد از عملکرد دولت قبلی حتما و حتما به معنای تایید تام و تمام عملکرد دولت فعلی است .


۳ نظر ۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۱:۲۳
حمید خان راضی !

سلام

داشتم تو دنیای خبر ها می گشتیدم ! که برخوردم به چند تا از بیانات نماینده ی محترم شبستر. خداییش هم نماینده به این میگن . یکی دو روز رفت تو کار تحقیق و تفحص از خودرو سازان ، که یواشکی قیمتهاشونو نبرن بالا ، علنی تو رسانه ی خیلی ملی ! اعلام کردن که ماشین گرون میشه و هر کس هم نمیتونه بخره به (......بوووووق.....).wink

                                                              
                          

کارخانه ی سازنده ی خودرو های ملی مون هم ایکی ثانیه بعد از اعلام این خبر بلافاصله عبارت (ظرفیت فروش تکمیل است) رو تو قسمت فروش آبانماه به مردم همیشه در صحنه هدیه کرد تا مردم بفهمن که تا الان که داشتن خودرو به این عظمت "98% تولید داخل!" رو مفت سوار میشدن در حقیقت لطفی بوده که مسئولین بهشون داشتن و از این به بعد همون (کشتی آنجلیکا) رو دو برابر بخرن تا حساب کار دستشون بیاد و اینقدر به دولت کلید ، کلید نکنن که پس قول صد روزه چی شد؟!؟crying

 

      

 

 

البته نماینده فعال ما هم بیکار ننشستن و فاش کردن که ما خودرو ساز نبودیم و تا حالا توهم خودرو سازی داشتیم! ایشون صد البته اعلام نکردن که منظورشون از "ما" دقیقا چه کسانی هستن؟ cheekyچند روز پیش هم که فرموده بودند که دریاچه ی ارومیه باید احیا شود ! و دلیل خشک شدنش هم خشکسالی و چاههای غیر مجاز است ! بنده به این نتیجه رسیدم که یکی از دانشگاههای منطقه enlightened، در بین این همه الواح تقدیر و پتو دادن به خانواده های شهدا ، یک دکترای افتخاری "توضیح واضحات " یا " تکرار مکررات " به ایشان اعطا نماید تا خدای نکرده فکر نکنند که مردم حوزه انتخابیه زبانم لال ! قدر نشناس هستند .broken heart

البته بخاطر اینکه ......


۱۴ نظر ۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۱:۰۴
حمید خان راضی !

دولت تدبیر و امید عزمش را جزم کرده که سه دهک پردرآمد جامعه را از فهرست یارانه بگیرها حذف کند.

 

بنابر آمار ارائه شده با اجرای این برنامه حدود ۵/۷ میلیون نفر در مرحله یک چهارم نهایی هدفمندی یارانه‌ها از این طرح کنار می‌روند و سایرین به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند. به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، قرار است در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها(یا همان مرحله نیمه نهایی) جمعیت «یارانه نگیران» به ۲۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در همین راستا طرحی در دست بررسی است که بر اساس آن دولت می‌تواند کسری بودجه سالانه خود را با برداشت از حساب بانکی سه دهک درآمدی بالای جامعه جبران کند و در صورتی که اهالی این سه دهک عمدا حساب‌های شان را خالی کنند، برخورد مقتضی با آنها صورت خواهد گرفت.گریه

اما ....


۲ نظر ۰۸ آبان ۹۲ ، ۰۹:۰۱
حمید خان راضی !

هم‌زمان با نصب بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» در شهر تهران، گروه سیاسی تلویزیون به میان مردم رفت تا نظر مثبت مردم را درباره بیلبوردها جویا شود، نخست به بخش قابل پخش مصاحبه‌ها توجه کنید:


صداقت آمریکایی


۴ نظر ۰۵ آبان ۹۲ ، ۰۹:۳۱
حمید خان راضی !

سلام

دنیای امروزه ما را عادت داده است تا با جنایت مانوس شویم . هر شب اخبار را که گوش کنید ، چند نمونه خواهید دید.. بمب گذری ، عملیات انتحاری ، سرکوب ، گروگانگیری و قتل و ... با چشم و گوش ما عجین شده است و دیدن صحنه های فجیع جنایات انسانی که به حق روی حیوانات وحشی را سفید کرده اند کم کم دارد برایمان عادی می شود . اما بعضی وقتها صحنه هایی هست که حتی سنگی ترین دلها را نیز به درد می آورد و چشم قصی القلب ترین انسانها را نیز تر میکند...

۳ نظر ۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۹:۳۱
حمید خان راضی !

سلام


بازم مثل همیشه این ژاپنی ها به داد ما رسیدن. تهیه ی آخرین اختراعشون به تمامی پدران و شوهرانی که از خرج کردن بی و حساب و کتاب پول توسط فرزندان یا همسرشون به تنگ اومدن توصیه میشه.

یک شرکت ژاپنی کیف پول مکاری ساخته است که دخل و خرج کاربر را تحت نظر می گیرد به طوری که اگر پول کمی در خود داشته باشد از دسترس کاربر دور می شود.



این «کیف پول زنده» با نوعی نرم افزار حسابداری تلفن های هوشمند موسوم به «زایم» همراه می شود. این محصول دو حالت برای خرج کردن پول دارد: وضعیت پس انداز و وضعیت خرج کردن.

ادامه ....


۲ نظر ۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۱:۳۹
حمید خان راضی !

سلام

چند روز پیش روزنامه همشهری ویژه نامه ای چاپ کرده بود که بلافاصله بعد از توزیع ، از دکه های روزنامه فروشی جمع آوری شد. منتها قبل از جمع شدن ، حقیر توانستم یک نسخه از آن را به چنگ بیاورم ، مطلب جالبی بود و شاید حاوی بسیاری از ندانسته های ما مردم ! surprise

نمیدانم چرا جمع شد . شاید بخاطر سیاه نمایی! عکس ویژه نامه مذکور را در ادامه مطلب آورده ام ، بنظر شما واقعا چنین کاری لازم بود ؟angry


۹ نظر ۰۳ آبان ۹۲ ، ۱۵:۵۷
حمید خان راضی !