شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

مطلب امروز رو با یک عکس شروع میکنیم . لطفا با دقت نگاه کنید :


چیزی دستگیرتون شد ؟ نه ؟ یه راهنمایی می کنم :

اینجا حدودا 200 متر بعد از سه راهی دیزج خلیل (بطرف شبستر) است.

خوب که چی ؟

برای این که فکرتون زیاد مشغول نشه یه مقدار رو  عکس بالا دستکاری کردم:



افرادی که در جنگهای چریکی و نامنظم شرکت داشتن احتمالا درست حدس زدن ! تو دایره ی قرمز دو نفر از زبده ترین مامورین اطلاعاتی (ببخشید دو تن از زبده ترین مامورین راهنمایی و رانندگی) مشاهده میشن که مهارتشون در استتار ، آدم رو یاد نیروهای کلاه سبز اطلاعات و عملیات زمان جنگ میندازه !

این افراد سختکوش ، مثل عقاب ، چراغ قرمزی رو که حدودا 200 متر با این محل فاصله داره رو زیر نظر دارن و به محض اینکه راننده ای چراغ قرمز (حتی چراغ زرد ) رو رد کنه ، از مخفیگاهشون بیرون میان و در کمال خوشحالی اعمال قانونش میکنن.





اما...
جناب آقای رئیس محترم راهنمایی و رانندگی : خواهش میکنم به سوالات من به عنوان یک شهروند پاسخ بدین.

1 - طبق گفته ی صریح رئیس پلیس که در مصاحبه های رسانه ای ، به صراحت اعلام شده است ، کمین کردن ماموران راهنمایی و رانندگی جهت جریمه رانندگان متخلف ، غیر قانونی است و پلیس راهنمایی و پلیس راه باید در نقاط مشخص و قابل دید در نقاط حادثه خیز حضور داشته و حتی در هنگام تاریکی هوا هم که محل استقرار ماموران قابل تشخیص نیست بایستی چراغ گردان خودرویشان را روشن کنند. شما این مطلب را رد میکنید یا تائید؟

2 - علاوه بر این اکثر روحانیون و علما در مورد نادرست بودن کمین جهت جریمه اعلام نظر کرده اند . چیزی در این مورد شنیده اید ؟

3 - فکر نمیکنید اگر این ماموران بجای کمین با فاصله و مخفی شدن ، درست در محل تقاطع حضور داشته باشند اصولا خلافی اتفاق نمی افتد که جریمه ای صورت گیرد؟ و آیا این کار به وظیفه ی راهنمایی و رانندگی (بخصوص کلمه اول آن ) نزدیک تر نیست ؟

4- این سوال مدتهاست که ذهن من را درگیر کرده است. چرا تخلف رانندگی در شبستر محدود به نبستن کمر بند و نداشتن کلاه ایمنی برای موتور سواران و جدیدا رد کردن چراغ قرمز شده است ؟ و در مقابل تخلف های آشکار رانندگی مثل سرعت غیر مجاز در شهر ، بلند کردن صدای پخش خودرو در حد دیسکو ، دودی کردن شیشه ها در حد تاریکخانه عکاسی، سوار کردن سرنشین در قسمت بار وانت ، چند ترکه سوار شدن موتور سوارها (چون قانون کلاه ایمنی فقط برای راننده اعمال میشود) ، حمل فضولات در کامیونهای رو باز ، بوق زدن ماشینهای عروس، پارک های دوبله و سوبله و چوبله ! و بسیاری از موارد مشابه که غالبا در برابر دیدگان مامورین صورت میگیرد هیچگونه ممانعتی نمی شود ؟
می گوئید نه ؟ کافیست ده دقیقه در خیابان پاسداران شبستر بایستید و نظاره گر باشید که چگونه پارک دوبله و بیشتر صورت میگیرد و کسی هم ککش نمی گزد.

5 - آیا به این فکر کرده اید که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این شهر کاملا شرطی شده است ؟ به این مفهوم که اگر ماموری در کار نباشد ، قانونی هم رعایت نمی شود. کافیست یک روز بارانی که ماموری در سطح شهر حضور ندارد گوشه ای بایستید و تعداد راننده هایی را که کمر بند بسته اند بشمرید. فکر نمیکنید به جای فرهنگ سازی رعایت قانون ، راه را به بیراهه رفته اید و مردم فقط از ترس جریمه شدن ، قوانین را رعایت می کنند. آیا به تبعات این کار فکر کرده اید ؟

این واقعیت که ماموران شما بجای سعی در روان سازی ترافیک شهر ، فقط و فقط در پی کشف راههای نوین جریمه کردن هستند ، فکری است که ذهن من و همشهریانم را می آزارد و کشف نقاط مستعد و دور از دید برای خفت کردن ! رانندگان متخلف هم گواه این مدعاست .

آقای رئیس : همانطور که خودتان هم متوجه شده اید ، محل هایی که مامورانتان برای کمین انتخاب میکنند به سرعت لو می رود (مانند مقابل پمپ گاز جاده وایقان) و مطمئن باشید که همین محل جدید هم اعتبار چندانی نخواهد داشت و در آمد حاصله از آن محدود به رانندگانی خواهد شد که برای اولین بار از این مسیر عبور می کنند و آنها هم برای رد شدن از این چراغ زیاد ریسک نخواهند کرد . ولی به عنوان یک شهروند میگویم: این رسمش نیست ! کار شما قانونی نیست و راننده هایی که به این شیوه جریمه می شوند حق اعتراض دارند.

خود نیز نیک می دانید که در سایه ی این کمین ها و بی مهری ها به مردم ،اگر روزی اعلام شود که در شهر ماموری نیست و جریمه ای در کار نیست ، رعایت کنندگان اجباری قانون شما به تعداد انگشتان یک پا ! هم نخواهد رسید.

فکری بکنید و به فرهنگ سازی بیاندیشید . این مردم تشنه ی فرهنگند و شما نیز خوب می دانید که قانونی که از سر ناچاری اجرا شود به درد یکی از فامیلهای ما می خورد !

در آخر حدیثی از معصوم نقل میکنم که شاید با موضوع مرتبط باشد :

بدترین افراد کسی است که مردم از روی ترس او را احترام کنند.

والسلام

نظرات  (۱۴)

۰۶ تیر ۹۲ ، ۱۳:۰۴ محمد حسین امینی
با حرفهای شما موافقم . همین چند روز پیش که من از چراغ زرد این تقاطع رد شدم . مامور مخفی کمین چنان یکهو پرید وسط جاده و سعی در متوقف کردن من نمود که نزدیک بود با وی برخورد کنم و خانمم هم که در ماشین بود به شدت ترسید و به مامور اعتراض کرد که قاچاقچی هروئین را هم اینطور متوقف نمیکنند ولی مامور مذکور با لبخندی ملیح و حاکی از پیروزی با خوشحالی تمام جریمه را نوشت و بلافاصله دوباره لای درختان قایم شد تا نفر بعدی را شکار کند .
اتفاقا اون اوایل که چراغ راهنمایی رو اونجا گذاشته بودن ماشین راهنمایی و رانندگی در خود تقاطع می ایستاد و طبیعی بود که هیچکس چراغ رو رد نمیکرد و خوب در این حالت اون تقاطع برای راهنمایی و رانندگی صرف نداشت و مامورا نمیتونستن حقوقشون رو در بیارن بنابر این راهکار این بود که الان میبینین. شما هم سخت نگیر آقای راضی . بالاخره زندگی خرج داره و راهنمایی و رانندگی هم که هدفش فقط و فقط کسب درآمد از راه جریمه است . باید روزگار بگذره دیگه
در شهرستانهایی مثل شبستر که مردم از روی فرهنگ خودشان یا صبر بیش از اندازه یا آشنا بودن و هزار و یک مسئله دیگر به حق پایمال شده شان اعتراض نمیکنند متاسفانه مسئولین بجای قدرشناسی نجابت مردم روز به روز عرصه را بر آنها تنگ میکنند و تا جایی که میتوانند از نجابت مردم برای کسب درآمد استفاده میکنند . این کار راهنمایی و رانندگی غیر قانونی است و مامورین حق کمین کردن ندارند منتها کسی چون اعتراض نمیکند اینها به کار خلاف خودشان ادامه می دهند
دست مریزاد
۱۰ تیر ۹۲ ، ۰۹:۱۱ جوان شبستری
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام آقا...

با گفتن این مطالب می خواهی چکار کنی؟

می خواهی بگویی که ماموران راهنمائیی بیشترشون آمند؟!

نه برادر.اینها دوست ********* و دشمن **** ******.....

بی خیال شوووووووووووووووو

پاسخ:
سلام
آقای جوان شبستری من اون قسمتی روکه نوشتین "بیشترشون آمند" رو متوجه نشدم . کلمات "آدمند" یا "عامند" و خیلی کلمات دیگه رو امتحان کردم ولی به نتیجه نرسیدم . اگه ممکنه اون کلمه رو ارسال بفرمائید چون خود من هم سعی میکنم مطالبم غلط املایی نداشته باشد  در ثانی ، انسانهایی که بیخیالند ، زیادند و من دوست ندارم جزو آنها باشم .  شاید بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر داریم نتیجه ی همین بیخیال شدن هاست .....

باز هم منتظر نظرات ارزشمند شما هستم
۱۰ تیر ۹۲ ، ۰۹:۲۴ محمد مهدی از شبستر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با سلام خدمت آقا....

خدمتتان عرض کنم این مامورایی که من می شناسم بیشتر از دستگیری به مچ گیری معروفند...

آنهم آنقدر مچ آدماروو میفشارند که وقتی خواستی بگی.....کل بازوت می افتد!

اما این عرضم برای لطیفه بود.

نظر اصلیم اینه که وقتی مدیران ارشد استانی و شهرستان بیشتر از خدمت به خلق بفکر منافع خویش هستند،این وضعیت پیش می آید.برای مثال در شهر شبستر عملکرد ماموران اداره جریمه نویس و نه راهمایی رانندگی از عدم نظارت کافی و میدانی برای عملکرد انان است.بایستی مردم صدا در اورده و داد زنند تا این مدیران در طول هم کمی حرکت نموده و بنا به قانون حرکت مسافتی را  طی بنمایند....انشاءا...

آقا حمید دردم را مثل آتش زیر خاکستر  تکان نده که درد دلهایی در سینه دارم که اگر بگم،امیدت را از دست خواهی داد...این مدیرانی که من تقریبا 90% آنان را میدانی شناخته ام،به درد لای ....... می خورند....بماند مدیرانی کم و  بسیار محدودی که واقعا بدون منت و برای جلی رضای خدا کار می کنند که آنهم بنا به چوب لای چرخ گذاشتن در هاشیه اند....

یا علی مدد

محرمانه برای مدیر سایت:*** **** ******* ** ****** ****** ** * **** *** ***** *** ** **** ********** **** *** * *** ** **** **** ******

پاسخ:
سلام
آقا محمد مهدی عزیز
حیف که جوانانی مثل شما در منطقه هستند اما حرف نمی زنند . سکوت چاره ی کار نیست . همانطور که توسل به بی قانونی در بیان اعتراض ها چاره ساز نیست . اعتراض متین و منطقی و پیگیری آن روش معتدل و معقولی است . شاید این مسئله که " مردم می فهمند " یا مردم از حقوق خودشان مطلع هستند" برای بعضی از مدیران نیاز به بازگویی دارد. شاید برخی مدیران "نجابت" مردم را با "نفهمی" مردم اشتباه گرفته اند.

سینه ی پر درد که فریاد حق طلبی از آن خارج نشود به دردی نمیخورد دوست من . انگار شما در بیابان تشنه بمانی ولی جواهری در جیب داشته باشی.  مدیران ، نمایندگانی هستند وامدار مردم ، بدهکار مردم ، و با وظیفه ی خدمت به مردم . حقوق همین مدیران با آنهمه دبدبه و کبکبه از جیب من و شما و همین مردم تامین میشود .

حقایق را بگوئید . ضرر نمیکنید . من هم تا بحال گفته ام و ضرر نکرده ام

من هم با نظر مدیر وبلاگ موافقم . مدتها بود که مدیر اداره ....... گرهی به کار من انداخته بود و علافم میکرد و هر موقع هم که اعتراض میکردم تعدادی بند و ماده و تبصره به رخ من میکشید و تهدیدم میکرد که اگر نرمش نشان ندهم کارم بیشتر عقب می افتاد تا اینکه یکروز با خواندن مطلب ......... این وبلاگ عزمم را جزم کردم و رفتم به مدیر اداره گفتم همین جوابی را که به من می دهی کتبا بنویس که من بروم پیگیری کنم . باورتان نمیشود ولی کار 6 ماهه من در مدت 20 دقیقه حل شد .
هر بلایی که سرمان می آید از جهل است و من از آقای راضی ممنونم که سعی دارند قدمی کوچک در راه آگاهی دادن به مردم بردارند. بر خلاف خیلی از وبلاگها که وبلاگشان بیشتر به مغازه شبیه است تا مرکز اطلاع رسانی تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ وبلاگی با این محتوا و عمق در بین وبلاگهای شناخته شده منطقه نیست .
به شما خسته نباشید میگویم و مشتری همیشگی مطالب شما هستم
پاسخ:
دلگرمی و مشوق ادامه راه برای من هم خوانندگان فهیم و با مرامی مثل شما هستند . بیش از این ما را شرمنده نکنید .
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۷ میکل جکسون شبستر

سلام

من با اجازه مدیر سایت سوژه های ادارات و مدیران این شهرستان را موردی میگم،اما و در صورت امکان و نظر مثبت مدیر سایت مطالب ناب را در صفحه اول و با نظر خویش ارائه نماید.

برای بار اول هم موردی را خواهم گفت که از بیشتر موضوعات پرده خواهد برداشت..

1- شهرستان شبستر چرا با این همه فرهنگ و جمعیت فقط یک خبرنگار صدا و سیما دارد؟

2- محل کار این خبرنگار در کجاست؟

3-حقوق ایشان از کجا تامین میگردد؟

4-آیا بیمه دارد؟

5-حسنیات ایشان چیست؟

6-و.....

دلیل اصلی و یا راحت بگم جواب کل سوالات بالا از چگونگی سوژه پرده خواهد برداشت......

پاسخ:
سلام
من اطلاع موثقی از سوالهایی که شما پرسیده اید ندارم ولی در حد چیزای غیر مستندی که میدونم پاسخ میدم و شاید بقیه خوانندگان بتونن جوابهای مستدل تری بدن
1 - جواب اینو نمیدونم
2 - جواب اینم نمیدونم
3 - اینم همینطور
4 - اگر کارمند رسمی باشند که بله و در غیر اینصورت خیر
5 - در این مورد حرف دارم . اگر ایشان وظیفه اصلی را که مربوط به حرفه شان است بنحو احسن انجام بدهند چکار به حسنات و یا بقول شما حسنیات ایشون داریم؟ ما که نمیخواهیم زندگی آدمها رو کنکاش کنیم که؟ اگر منظور نقاط قوت ایشان در مورد حرفه شان است که من آشنایی چندانی ندارم باهاشون
6 - ؟؟؟؟؟
این سوژه ای که گفتین کدوم یکی از اینا بود دقیقا؟ در ثانی شما بحث مدیران رو مطرح کردین ولی صحبت مدیری نشده که ؟
۱۱ تیر ۹۲ ، ۱۳:۳۵ جوون شبستری

سلام،

اگه سوالات را خوب جواب می دادید و یا بهتر بگم از جواب سوالات خبر داشتید به نتیجه و یا ربط موضوعات و سوالات با مدیران شهرستان پی می بردید.....

با تشکر و منتظر جوابای خوب و سوژه های عالی

پاسخ:
خوب جوابش چیه ؟ شما بگین و ما استفاده کنیم لطفا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام دوستان،

من جواب سوالات در پیام این موضوع را می دونم و میگم تا شاید ایشان راحت تر به موضوع ادامه بدهند:

1- آقای *** ***** ******* ****** * ****** ******** ******* *********** **** ***** ******* ** ******** تنها خبرنگار سیمای شهرستان می باشد.ایشان بدلیل پ*** **** ***** * **** *** **** فعلا یکه تازند.

3-محل کار ایشان فعلا در ********* *****  است.حدود چند سال اخیری که ******** ***** **** ****

3-ایشان در هر کجا از زمین و زمان می نشیند،اظهار می کند که هیچ حقوقی ندارد و نمی گیرد و فقط بخار علاقه به ******** ادامه می دهند.اما چیزی که درست نیست مطالب و اظهارات ایشان در مورد حقوقش است.بماند که حقوقش را از کجا واریز می کنند!!!!!!!!!

4-طبق اظظهارات ایشان بیمه ندارد.اما با مراجعه به بیمه تامین اجتماعی خواهید یافت که ایشان از محلی بنام اداره ***... بیمه دارد.کسی که بیمه دارد و از محل اداره ....حتما حقوق هم میگیرد.(یک دلیل دیگر مبنی بر حقوق بگیری ایشان.

5***** ** **** ***** *** **** ***** * ***** **** **** ** ******** *** * **** *** * *** ** **** ***** ***** *********** *** **** *** ** *** **** ***** ***** ********* ***** ******** ** ******* ** ***** ******

اما جواب سوژه اصلی موضوع که مدیر سایت،حمید خان عزیز که می خواهد بداند:در این جمله تمام میکنم که"** **** ************ * ******* *** **** *** * ***** ***  **** ************** ******* ** ******* **** ******* ***************************** **** ***** نیز در این وسط خوب استفاده هایی می کند که نگووووووووووووو................. 

پاسخ:
سلام
ممنونم دوست عزیز . ببخشید که برخی موارد و اسامی را مجبور شدم حذف کنم . در صحت و سقم این مطالب من اطلاع مستند ندارم ولی بقول شما آنجا که عیان است چه حاجت به بیان است .... ولی بخاطر رعایت برخی مصالح ( منظورم از اون مصالح ها نیست ها .. منظورم جلوگیری از فیلتر شدن هست) مجبور بودم.
روزی خواهد رسید که پرده ها برخواهد افتاد و نادیدنی ها عیان خواهد شد .

نویسنده وبلاگ صرفا نظر عنوان شده را مطرح و چنانچه کسی به محتوای مطلب اعتراض داشته باشد ذیل همین مطلب آورده خواهد شد
۱۵ تیر ۹۲ ، ۱۲:۱۳ شهروز صبوری
منم مثل شما معتقدم کمین درست نیست - اکثر مامورا دنبال جریمه ان - اکثر جریمه ها معقول نیستن و ... ولی باید اونور قضیه رو هم دید که به نظر خود من هر کسی چراغ قرمز رو رد میکنه باید یک میلیون یا حتی بیشتر جریمه بشه تا یاد بگیره جون دیگران رو به خطر نندازه حالا کاری ندارم وسط جاده بین الملی چراغ درسته یا نه ولی وقتی من با سرعت مثلا 100 تا تو جاده میام به هوای اینکه چراغ سبزه و یقینا از تقاطع کسی نمیاد یهو یکی بیاد وسط راه چیکار میتونم بکنم؟ یا دیروز داشتم میرفتم وایقان یکی از پمپ گاز بیرون اومد و به جای اینکه بره از پایین دور بزنه و بیاد شبستر همونطور خلاف انداخت و تو لاین ما اومد بالا اونم مسیری که کم نیست و شاید 500 متری باشه و تصور کنید منی که با سرعت 100 میرفتم اگه شاخ به شاخ به هم برخورد میکردیم چی میشد؟ خب اون ادم رو باید کلا از رانندگی محرومش کنند یا حداقل همانطور که گفتم یکی دو میلیون جریمه کنند که بفهمه با زندگی مردم بازی نکنه
پاسخ:
به نظر من راهش دوربین ثبت تخلف است

در ثانی اونجای جاده وایقان که گفتین با صد تا میرفتین که سرعت مجازش اینقدر نیست که؟ شما هم داشتین تند میرفتین پس....

در ثالث : هدف من دفاع از خلافکار نیست . کسی که چراغ قرمز را رد میکند قانون شکنی میکند و ماموری هم که کمین میکند هم همینطور . خلافکار اول جریمه میشود و خلافکار دوم تشویق ! چه کسی باید مامور خاطی را جریمه کند .
اصل بر رعایت قانون است . اگر قرار باشد کسی بخاطر اعمال قانون ، قانون شکنی کند که میشود سیاست یک بام و دو هوا

باز هم ما را با نظرات ارزشمندتان بنوازید
۱۵ تیر ۹۲ ، ۱۳:۱۷ شهروز صبوری
چرا جاده وایقان یه اتوبان عریض هست و طبق قانون تا 110-120 جا داره حالا بالفرض من با 50 تا میرفتم یا 150 تا دلیل نمیشه یکی تو اتوبان از روبرو بیاد و فکر کنه خیلی زرنگه 
منم گفتم که هم کار مامور غلط هست و هم اون فردی که از چراغ عبور میکنه بالاخره قانون هر چند بد باشه رعایتش خوبه 
و مهمتر از همه فرهنگ عمومی مردم هست برای مثال سر کوچه ما یه پله که هر روز صبح و ظهر و عصر میان جلوش پارک میکنند که باید بری مغازه به مغازه دنبال راننده بگردی خب برادر من خواهر من حالا من بیکارم میام دنبالت حتی بعضی وقتا شده دیدم فایده نداره ماشینو میذارم پیاده میرم ولی شاید تو کوچه مریضی باشه اتش سوزی باشه چرا جلوی پل ماشین پارک میکنی؟ اینجاست که هر چند هزار جریمه بنویسن حقه
پاسخ:
سلام
جاده وایقان اتوبان عریض نیست چون باید در اون صورت تابلو بزرگراه داشت . و ضمنا باید حریم اتوبان براش رعایت میشد  با توجه به منطق مسکونی و صنعتی که کنارشن سرعتش بالای 80 نیست . البته نظر خواستن در این مورد از راهنمایی رانندگی که چرا اونجا تابلو محدودیت سرعت نداره بیفایدست چون جواب دادن به سوالا درآمد نداره - با قسمت دوم حرفاتون موافقم - بحث سر تخلفات راهنمایی و موجه جلوه دادن اونها نیست - اونها رو میتونیم تو یه پست جدا مطرح کنیم و اگر مطالب قبلی وبلاگ رو مطالعه بفرمائید بارها و بارها در مورد تخلفات رانندگی و رعایت فرهنگ رانندگی مطلب نوشتم . این مطلب در محکومیت این عمل راهنمایی و رانندگی هست و نتیجه ای که میخوایم ازش اخذ کنیم اینه که آیا این کار قانونی هست یا غیر قانونی. و جای انکار نیست که باید راننده های خاطی جریمه بشن اما هدف وسیله رو توجیه نمیکنه - یا باید راهنمایی رانندگی ادعا کنه که کارش درسته و قانون غلطه که اون موقع گیر میدم به دوستان قانونگزار - یا باید بگه (بودو کی واردی!) که ظاهرا هم جوابش همینه !
برقرار باشید
قابل توجه افرادی که بی کارند و حوصله شون سر می ره !!!!!!   اگه تو شبستر یه موتور داشته باشی باید دنبال مامورین راهنمایی رانندگی شبستر بگردی. حتما دیگه حوصله ات سر نمی ره .وای به حالتون گیر یکی از مامورین بیوفتی مطمعنن دیگه یه کار مهم پیدا کردی .  اون روز با موتور داشتم می رفتم یهیویی دیدم دو نفر از مامورین قانونمند مثل عجل معلق رسیدن . هر مدارکی خاستن دادم بهشون . ولی متاسفانه فرمودن باید موتور را ببریم راهنمایی وشما باید برین از مدارتون کپی بیارین بهد موتور را میدیم . من بخت برگشته رفتم از گواهینامه-بیمه-کارت موتور کپی گرفتم ورفتم راهنمایی. رفتم یه اتاقی یه سرباز (شاید هم یه سرهنگ ) نشتسه سلام دادم و خسته نباشید گفتم ولی جوابی نشنیدم . مدارک موتور رادادم گفتتن اصل مدارک بالا اونهارا هم دادم . فرمودن سند موتور  متاسفانه اون خانه بود گفتن نمیشه باید اون را هم بیاری . رفتم با آژآنس اون هم آوردم جناب سرباز (سرهنگ) فرمودن باید کپی اون را هم بیاری پیاده رفتم جلوی دانشگاه کپی کردم آوردم . فرمودن باید اون کسی که موتور را از شما گرفته گواهینامه را تائید کند . دوباره با آژانس رفتم چهارراه .ولی کسی تشریف نداشت بعد از نیم ساعت پول آژآنس را دادم رفتم . حدودن بعد از یک ساعت آقای محترم تشریف آوردن کیوسک . بهشون گفتم که گواهینامه را باید تایید کنید گفت بله .ناقبل یه جریمه ی بیست هزار تومانی نوشت و فرمودن باید اینو واریز کنی  این کارو کردم و دوباره با آژآنس رفتم راهنمایی . مدارک را که دادم سرباز بزرگ فرمودن بیمه شما فردا تموم میشه . برای همین ما نمیتونیم موتور را بدیم . رفتم موتور را بیمه کردم و تا رسیدم راهنمایی در را بسته بودن . به ساعت نگاه کردم دیدم 13:15 است . زنگ را زدم یه سرباز اومد بیرون و فرمودن امروز جلسه داریم و باید برین صبح بیایین . دوباره با آژآنس رفتم خانه صبح ساعت 8 رفتم دیدم در باز هم بسته است ونوشتن ساعت 9 به بعد مراجعه کنید . دوباره با آژآنس رفتم خانه و از همه مدارک دو تا کپی تهیه کردم که خدای نکرده نگن باید دوتا باید کپی بدی . خلاصه ساعت 9:30 رفتم راهنمایی دیدم دارن صبحانه میل میکنن . بعد از یک ربع مدارک را دادم . گذاشتن داخل یه پوشه وفرمودن چرا خلافی نگرفتین . خلاصه با آژآنس رفتم یه خلافی گرفتم دیدم 100 هزار تومن (توقف در پیاده رو 40 هزار تومن-عدم استفاده از کلاه ایمنی 20هزار - عدم توجه به پلیس 40هزار  ) دو تا از جریمه ها در یک روز بود. رفتم از دوستم دستی گرفتم  بهد رفتم بانک جریمه را ریختم و آمدم راهنمایی برگه پارکینگ را دادم به دستم که برم یه کپی بگیرم . باز هم پیاده رفتم جلوی دانشگاه و یک کپی گرفتم و آوردم خدمت سرباز محترم . خلاصه بعد از خرج کردن 30 هزار تومن پول آژانس و 120 هزار تومن جریمه و 5 هزار تومن کپی و 6 هزار تومن پول یک روز پارکینگ موتور را از پارکینگ در آوردم . و فوری یه قربونی نذر کردم که ایشالله گیر این نامردا نیفتم .................................  
ممنون از مطلب خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">