شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

مطلع شدیم که بالاخره یک نفر در شهرداری مطالب وبلاگ ما را می خواند و اتفاقا به شکلی بسیار نادر هم پیگیر قضایا بوده اند . راستش را بخواهید خیلی خوشحال شدم چون کم کم داشتم نا امید می شدم و دشتم به این نتیجه می رسیدم که فقط مطالب وبلاگهایی که حاوی تعریف و تمجید و چاکرم و نوکرم باشند مورد توجه قرار میگیرند ، ولی یکی از پرسنل شهرداری  ثابت کرد که حرف حساب هنوز هم خریدار دارد و من بنوبه خودم از ایشان تقدیر و تشکر میکنم ، منتها نحوه برخوردشان با قضیه بسیار درخور توجه و تامل برانگیز بوده است .

 

و اما قضیه چیست ......(ادامه مطالب)


این ایمیل از طرف یکی از کارمندان محترم شهرداری برای سرویس دهنده وبلاگ من ارسال شده است ...


 پیام: با سلام وخسته نباشید به شما عزیزان
 بنده از قسمت انفورماتیک شهرداری شبستر با شما تماس میگیرم یکی از اعضاء شما که وبلاگی بنام shabestar.sabablog.com باز نموده است همیشه به  شهرداری و ادارات دیگر اراجیف کذبی در آورده و در وبلاگ می گذارد که  حقیقتا\" درست نمی باشد لذا از شما خواهشمندیم آدرس این فرد را به ارسال  نمائید تا ببینیم دردش چیست ؟ اگر هم نمیتوانید به اعلام نمائید تا از  طرق قانون اقدام نمائیم
 باتشکر

هر چند که من در ابتدای وبلاگ  (گوشه بالای سمت راست) صریحا به این مطلب اشاره کرده ام که اگر کسی به مطلبی اعتراض دارد برای من ارسال کند تا در ذیل همان مطلب آورده شود منتها ایشان وبلاگ ما را قابل ندانسته اند و به روش خودشان عمل کرده اند لازم میدانم مطالبی را به سمع و نظرشان برسانم:


اول جواب شخصی خودم


دوست عزیز ، جناب آقای  ......  ، شما اگر دنبال آدرس من بودید بخودم می گفتید  و لقمه را دور سر نمی چرخاندید که به زحمت بیفتید. آدرس من این است : SHABISTARLI@YAHOO.COM و این هم آدرس IP من است: 194.145.200.128


(جهت اطلاعتان هر کاربر اینترنت با یک آدرس منحصر به فرد مشخص می گردد که به این یازده رقم آدرس IP گفته می شود) ولی اگر شماره پلاک خانه مان را می خواهید با عرض معذرت چون خانه مان سه ساله نوساز است هنوز شهرداری به ما پلاک نداده است .


در کل ، من به شما ارادت دارم و تا بحال سر سوزنی از شما نرنجیده ام چه الان که در سنگر انفورماتیک و پشت این میز و این صندلی به خلق خدا خدمت می کنید و چه آن زمان که در آن یکی سنگر شهرداری و روی آن صندلی (البته بدون میز) در سرما و گرما به انجام وظایف مشغول بودید .


و اما جواب من به عنوان یک شهروند آشنا به قانون و همچنین مطلع از حقوق شهروندی:


1 – فرموده اید که از قسمت انفورماتیک شهرداری تماس می گیرید . اگر تماس شما حقوقی است یعنی به عنوان نماینده شهرداری چنین نامه ای نوشته اید پس چرا نام و نشان و عنوان و سمت خود را ننوشته اید؟ و چرا در ایمیلتان ساده ترین آداب ساده نامه نگاری اداری رعایت نشده است ؟


2 – موارد مطرح شده (بغیر از یک مورد که مربوط به سایت شهرداری است) چه ربطی به قسمت انفورماتیک شهرداری دارد که شما پیگیرش شده اید؟ به فرض محال اگر تخلفی هم صورت گرفته است باید دایره حقوقی شهرداری یا روابط عمومی یا یک مقام مسئول در حد مدیریت یا معاونت پیگیر قضیه باشد . شما چرا؟


3 – آیا شما این کار را بنا به تصمیم شخصی خود انجام داده اید یا از طرف شهرداری مامور این کار شده اید؟ آیا شهردار شبستر آقای مهندس موسویان به شما چنین ماموریتی داده اند که به درد من برسید و و دنبال آدرس من باشید و مرا تهدید به اقدامات قانونی بکنید؟ شما مسئول حراست شهرداری هستید؟ شما چه سمتی دارید که از قانون و امکانات دولتی برای رفع درد من از طریق تهدید مایه می گذارید ؟  اگر چنین نیست و شما در ساعت غیر اداری و با هزینه شخصی این کار را کرده اید چرا از عنوان یک سازمان دولتی استفاده کرده اید ؟


4 – مطالب وبلاگ از طرف اعضا و نویسنده های مختلف ارسال می شود و این مطلب در وبلاگ تصریح شده است . ضمنا بنده مصادیق جرائم رایانه ای را حفظ حفظم . اگر مطلبی خلاف شرع و عرف یا برخلاف مصالح مملکت نوشته شود اولا مسئولین سرویس دهنده وبلاگ جلوی آن را می گیرند و ثانیا کمیته فیلترینگ  به سرعت آن را فیلتر میکند. چه مطلب ناحقی در این وبلاگ نوشته شده است که شما اینچنین برآشفته اید؟


5 – در ایمیلتان ذکر شده که مطالب کذب در مورد شهرداری و سایر ادارات گفته شده است . شهرداری به کنار. شما مگر مدعی العموم سایر ادارات هستید ؟ مگر آن ادارات خودشان مدیر و مسئول و رئیس و احیانا اپراتور کامپیوتر ندارند که بیفتند دنبال آدرس من تا پوستم را بکنند؟


6 – از شما خواهش میکنم یک مطلب را در مورد وبلاگ من مثال بزنید که در مورد شهرداری دروغ گفته شده باشد تا من در همین وبلاگ از شما و بقیه عذر خواهی کنم  و در این وبلاگ را برای همیشه تخته کنم و بروم پی کارم.

آیا می توانید همین الان در محضر وجدان خود قسم یاد کنید که سر سوزنی تخلف یا کوتاهی صورت نگرفته است ؟ کدام مطلب دروغ است؟ اینکه سایت شهرداری که شما متولیش هستید از هر دو کلیک ، سه تای آن را به پیغام خطا منتهی میکند دروغ است؟ آیا کنده شدن تابلو روان شهرداری (بجای تنظیم آن ) دروغ است ؟ چاله چوله های خیابانها و نیاز به وسایل کوهنوردی در کوچه ها دروغ است ؟


7 -  درد من دردی نیست که شما بتوانید رفعش کنید . درد من ارزش قائل نبودن برای مردم از طرف افرادی چون شماست . درد من  پولهایی است که مردم تحت هزار و یک عنوان از سطح شهر و عوارض و  ...... میدهند تا حقوق شما و امثال شما تامین شود و وقتی یک نفر از همین مردم به حق داده نشده اش اعتراض میکند به جای عذر خواهی و سعی در رفع نواقص، اینگونه به جای پاسخ دنبال آدرسش هستید تا دخلش را بیاورید.


8 – فاش گفته ام و می گویم : شما به عنوان امانتدار مسئولیتی که مردم به شما داده اند هر دقیقه و هر ثانیه باید آماده پاسخگویی باشید . شما که جای خود دارید . وزیر این مملکت و بالاتر از آن رئیس جمهور این کشور در پیشگاه ملت حاضر شدند و به سوالها پاسخ دادند و بابت مشکلاتی که خواسته یا ناخواسته در حیطه ی مسئولیتشان بوجود آمده بود از مردم عذر خواهی کردند . چه شده است که یک کارمند یا مدیر در یک شهرستان کوچک ، کمترین توقع مردم را که انتظار پاسخگویی است بر نمی تابد ؟


9 – چه چیز باعث شده است که شما خود را اینطور در عرش و بقیه را در فرش ببینید و به من به عنوان یک شهر وند به چشم حقارت نگاه کنید؟ این حق را چه کسی به شما اعطا کرده است؟

در عجبم که کارمندان ادارات شهرستان ما در سایتهایی که دائم ازشان تعریف و تمجید می شوند حضور چشمگیر دارند و عکس گل و بلبل و طوطی و اسب آبی ! هم با سایز 500 ! می فرستند  و بنامشان چاپ می شود ولی زمانی که بحث پاسخگویی به یک انتقاد ساده (آن هم به حق) پیش می آید مشت آهنین را  نشان میدهند و آن را با سایزی بمراتب بیش از 500 ! آپلود می کنند.


10- آن پیر مراد سفر کرده گفت : اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند و امام بسیجیان نیز فرمودند در این نظام کسی حاشیه امن ندارد . همه باید خود را وامدار مردم بدانند . شما خود را بالاتر از این مقام می دانید؟


من شهر وندی هستم که حقوق شما با مالیات و پرداختهای من و امثال من تامین می شود . پس صد البته باید به سوال من پاسخ دهید و اگر اشتباهی پیش آمده محترمانه رفع کنید  .

زیاد دور نبود زمانی که  شهردار پایتخت که با غرور و تکبر  حتی قاضی داد گاه را زیر سوال می برد و همه را متهم میکرد و خودش را تبرئه ، و حاضر به جواب دادن نبود دیدیم و دیدید که چه بر سرش آمد و مجبور شد چه تظلم نامه ای بنویسد و امان بخواهد . شما که جای خود دارید .


بیاد بیاورید که سالها قبل در این مملکت کسی حاکم بود که خودش را سایه خدا و گاردش را گارد جاویدان می دانست و دیدیم و شنیدید که چه بر سرش رفت ....

اگر حافظه تاریخی قوی ندارید بیاد بیاورید که صدام و قذافی و مبارک هم حاضر نبودند به سوال کسی پاسخ دهند و هر کسی اعتراضی میکرد بدون فرستادن ایمیل آدرسش را پیدا میکردند و به دردش میرسیدند ! دیدید که عاقبتشان چون شد ؟


11- اگر بخواهم بنویسم ممکن است حوصله تان سر برود و بد و بیراه نثارم کنید . پس سخن کوتاه میکنم به اینکه:


دوست عزیز و برادر بزرگوار : مرا از قانون نترسانید تا زمانیکه خلاف قانون مرتکب نشده ام .

سلاح تکفیر و بی دینی و عناد با نظام و نشر اکاذیب و تشویش اذهان  عمومی و تضعیف ارکان نظام را هم کلا زمین بگذارید ، چرا که من وفاداری و پایبندیم را به نظام و آرمانهایش ، نه با میز و صندلی و قلم و کیبورد کامپیوترم ، بلکه با جانم و اهدای قسمتی از سلامتی ام در سالهایی که شاید شما دانش آموز بودید ثابت و امضا کرده  و تخم ترس را سالها قبل ، کیلومتر ها آنطرف تر از مرزهای امن کشورم ، در دل خاک دشمن دفن کرده ام. این عزت و نگاه از فراز شما نتیجه امنیتی است که من و همسنگرانم با به کف گرفتن جانمان برایتان فراهم کرده ایم .


حرفم اگر ناحق است روشنم کنید و اگر حق است بپذیرید . ولی من حق خود می دانم که نه تنها از شما – بلکه از مدیر شما و چه بسا از مدیر مدیر شما نیز پاسخ بخواهم . چون قسمتی از اختیارات زندگی  من و امثال من را خود ما ( به عنوان مردم این کشور ) به شما داده ایم و حاضر نیستیم هم پول بدهیم و هم مقابل شما کمر تعظیم فرود بیاوریم و کرنش کنیم.


شاید روش زیر آب زنی و یافتن مخفیانه آدرس و خنجر از پشت برای شما آشناست که چنین کرده اید ولی من  نه شغل دولتی دارم که از عزل و تعلیق هراسان باشم و نه میز . پولی (قلمبه) دارم که آنرا در بزرگترین بانک جهان اسلام به عاریت گذاشته ام و سود حلالش را میگیرم و راست راست می گردم و بقول دوستان : حالشو می برم .


عطای میزهایی را که میز فعلی شما به لحاظ اندازه پیش آن ها نیمکت هم محسوب نمی شد سال ها قبل به لقایشان بخشیدم  ولی شکر خدا که همان موقع نیز لحظه ای خود را برتر از مردم نپنداشتم و نگاه از بالا به کسی نکردم .


اگر هم به رای عمومی اعتقاد داشته باشید میتوانیم یک نظر سنجی در سایت من و مشابه آن را در سایت شما بگذاریم و ببینیم آیا مردم از عملکرد دستگاه متبوع شما کاملا راضی هستند ؟ و آیا مطالبی که در وبلاگم نوشته ام مورد قبول مردم است یا بقول شما اراجیف کذب است ؟ مردش هستید دوست من؟

در آخر اگر نظر و پاسخی دارید برایم بفرستید تا عینا منتشر کنم (البته بغیر از توهین و اسم اشخاص) البته اگر باز هم مصر هستید که به درد من رسیدگی کنید . در غیر اینصورت فی امان الله.


لازم میدانم از برخورد های خوب شما در اداره ( که تنها شخصی هستید  که بعد از حل شدن کار ارباب رجوع با او تماس میگیرید و اطلاع میدهید و زمانبندی کارتان حرف ندارد) و همچنین دوستان دیگر آقای منافی – آقای محرم زاده – آقای قلیزاده – آقای مهدیزاده و گل سرسبد اخلاق و ادب شهرداری شبستر آقای ناصر قربانی تشکر کنم .


زیاده حاجت جسارت و تمهید مرارت نیست

خرداد 91

راضی

نظرات  (۵)

با تشکر از مطالب روشنگرانه شما که باعث میشود مردم بفهمند که کارمندان ادارات در اصل برای خدمت به آنها پشت میز هستند نه برای ریاست
کار شما حقیقتا" تحسین برانگیزه و شجاعتتون.
نمیدونم برا دل خودتون هست یا به خاطر مردم شهرتون.... به هر حال شما هستین با وبلاگ خوبتون.
همشهری ها قدر بدانید.
از مردم شهر خودم میخوام تواین دوران تزویر و ریا کمی خودشون باشن و... کمی خودشون باشن....
رئیس فلان اداره باشیم یا رفتگری زحمتکش, شرافت داشته باشیم

هرچند ساکن شهرتون نیستم امابه خدا دستانتان رابابت دفاع از حقوق شهروندی مردم عزیزتون میبوسم.آفرین به این جوابیه محکم وتاثیر گذار.ماهم ازشهرداری منطقمون ناراضیم واسه 50 متر آسفالت 3سال داریم میریم و میایم هنوز نتیجه نگرفتیم.

پاسخ:
چرا پس وبلاگ نمیزنین شما؟

اگه وبلاگ بزنیم درست میشه؟ضمنا من بلد نیستم وبلاگ بزنم اطلاعات زیادی در این زمینه زیاد ندارم ولی همین جوری زیاد پیگیریم.

پاسخ:
پس چی ؟
از وقتی ما این وبلاگ رو باز کردیم مشکلات چنان حل شده که مردم تجمع اعراض به "بی مشکلی " راه انداختن !
آره مشخص،ازاستخرتون معلومه که مشکل ندارید. همه اش به خاطر وب لاگ شماست که مشکلات حل شده .ممنون.افتخار بدین تشریف بیارید شهر ما شاید مشکلات ماهم حل شه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">