شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

البته فرمودن که نگین کاندیداهایی که رد صلاحیت شدن بلکه درستش اینه که بفرمائید کاندیداهایی که صلاحیتشون احراز نشده !


در ادامه مطالب ....

۰ نظر ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۰۰
حمید خان راضی !

سلام

زیاد مزاحم نمیشم

فقط خواستم از نماینده های عزیز مجلس تشکر کنم .


بابت .....

۰ نظر ۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۵۸
حمید خان راضی !

در برهه حساس کنونی، شرایط جالب شده است. نامزدها رفتارهای جالبی دارند. با هرکدامشان که حرف می‌زنند و می‌گویند چرا نامزد شدید؟ می‌گوید: احساس تکلیف کردم. کم‌کم دارم شک می‌کنم که 24 خرداد 1392 قرار است انتخابات برگزار شود یا «جشن تکلیف»! که یک‌باره همگی با هم مکلف شده‌اند.
فکر کنید که یک نفر با وانت طالبی بیاورد در محله‌تان و عوض اینکه پشت بلندگو از آنچه آورده تعریف کند و برای طالبی‌هایش عقب طالب بگردد، علیه طالبان افغانی و در ضمن در مضرات آب هندوانه سخنرانی کند. حکایت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم این‌طوری شده. 

هرکدامشان عوض اینکه از برنامه‌هایش بگوید و برای خودش تبلیغات کند، به دیگری فحش و بد و بیراه می‌گوید.

این وسط .......

۰ نظر ۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۵۶
حمید خان راضی !

دومین همایش صدهزار نفری دولت در راه است.


براساس خبرهای رسمی، سازمان میراث‌فرهنگی قصد دارد در روز 25 اردیبهشت‌ماه، روز «بزرگداشت فردوسی» مراسمی ‌به همین بهانه در استادیوم صد هزار نفری آزادی برگزار کند.


اگر دولت با همین فرمان ادامه دهد، احتمالا در سال جاری همایش‌های دیگری در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند. این همایش‌ها عبارتند از: «بزرگداشت ملک‌الشعرای بهار (زنده باد بهار)»، «روز جهانی کوروش کبیر»، «بزرگداشت اسفندیار منفردزاده»، «میلاد مسرتبخش اسفندیار بهارمست داور بین‌المللی فوتبال» و...


اما قصد داریم پیش‌بینی کنیم که برنامه‌های دولت برای روز «بزرگداشت فردوسی» چیست:



۰ نظر ۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۵۵
حمید خان راضی !
سلام

حتما یادتان هست در مناظرات دوره قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری و آنجایی که بحث به وضعیت اقتصادی کشور کشید، بعضی از نامزدها از اصطلاحاتی استفاده کردند که خیلی از مردم معانی آنها را نمی‌دانستند.


در آن روزهای آخر فعالیت‌های انتخاباتی هر کدام از نامزدها نمودارهایی را به مردم نشان میدادند و با اشاره به شیب منحنی‌ها آنچه مدنظر خودشان بود را به خورد مخاطب می‌دادند. مثلا وقتی بحث ضریب جینی مطرح شد خیلی از ما نمی‌دانستیم منظور چیست. بنابراین مجبور بودیم چشم بسته ادعای کاندیدای مورد علاقه خودمان را تایید کنیم و بگوییم:« این راست میگه، نگاه کن منحنیش چقدر قشنگه، عین آبشار شهر بازی میمونه.»


لذا با توجه به نزدیکی مناظرات انتخابات پیش رو لازم است هرچه سریعتر با برخی از اصطلاحات مهم اقتصادی که به احتمال زیاد پای ثابت مناظره‌ها خواهند بود آشنا شویم.


۰ نظر ۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۵۳
حمید خان راضی !
نمی‌شود به جمعیتی که هم‌زمان با ورود نامزد در ورودی وزارت کشور شعار می‌دهند و پرچم و پلاکارد و پارچه‌نوشته و کلاه آفتابی و کلمن و ساندیس و زیرانداز با خود دارند، جمعیت خودجوش گفت!


 اصولا عرصه‌ی انتخابات عرصه‌ی حرکات خودجوش است! برخی خودجوش نامزد می‌شوند، برخی خودجوش به نفع دیگری کنار می‌کشند، برخی خودجوش تا آخرش می‌مانند و برخی هم خودجوش راه می‌افتند پشت سر نامزد مورد نظرشان و شعار سر می‌دهند!


 خوب می‌دانید این‌ها که مثال زدیم، هیچ‌کدام خودجوش نبودند، اصولا عرصه‌ی انتخابات عرصه‌ی خودجوشی نیست و همه چیزش روی حساب کتاب است و نمی‌شود به جمعیتی که هم‌زمان با ورود نامزد در ورودی وزارت کشور شعار می‌دهند و پرچم و پلاکارد و پارچه‌نوشته و کلاه آفتابی و کلمن و ساندیس و زیرانداز با خود دارند، جمعیت خودجوش گفت! این‌ها اتفاقا خیلی هم بی‌خودجوش هستند و حضورشان سرحساب کتاب است!


 گاهی هم دیده می‌شود یکی از نامزدها به صورت خودجوش سر از همایش‌ و سمینار و این چیزها درمی‌آورد و در کمال خودجوشی متنی پیراسته درباره‌ی آن همایش و یا سمینار در آستین مبارک دارد!


 گاهی هم هنرمندان به صورت خودجوش و اتفاقی در کنار نامزدها رؤیت می‌شوند و حتا مثل استاد انتظامی تا لحظه‌ی ثبت‌نام نامزد مورد علاقه‌شان حرکت خودجوشانه را حفظ می‌کنند. ما هم باور می‌کنیم که ایشان وسط آن جمعیت دنبال کار اداری بوده‌اند!


 به‌هرحال، طبق قوانین هرگونه حرکت خودجوش قبل از آغاز رسمی تبلغات قدغن است و حتا در زمان تبلیغات هم حرکات خودجوش که زیادی خودجوش هستند، نیاز به کسب مجوز و هماهنگی با بالا دارند.


 خیلی می‌ترسم که این حرکات خودجوش کنترل نشود و آن‌قدر طرفداران جوزده بشوند که قضیه مثل شیر سر برود! در صورتی که عقل حکم می‌کند وقتی شیر در حال جوشیدن است، دائم هم بخورد تا سرریز نکند! پس توصیه می‌کنم که نامزدان عزیز روزی چند بار هواداران‌شان را هم بزنند تا سرریز نکنند!


۰ نظر ۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۵۱
حمید خان راضی !

می خوانیم اسفندیار رحیم مشایی گفته: گناه من این است که یار اسفندم!


در این رابطه ذکر چند نکته ضروری است:


۰ نظر ۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۴۹
حمید خان راضی !


مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن مبالغ مربوط به قبوض شهری، اقساط بانکی، اجاره منزل و غیره به‌طور خودکار از حساب بانکی شهروندان کسر می‌شود. ایشان البته تاکید کرده که هیچ اجباری در کار نیست و تنها افرادی که مایل باشند، می‌توانند از این امکان استفاده کنند. درست مثل طرح انصراف قشر پردرآمد از دریافت یارانه که ابتدا اختیاری بود اما بعدا گفتند اجباری است و پدرتان را هم درمی‌آوریم. تجربه ثابت کرده در این جور مواقع بهتر است آدم احترام خودش را نگه دارد و به سرعت فرم‌های مربوط به طرح‌های اختیاری را پر کند، چون در آینده ای نزدیک اجباری می‌شوند و آن وقت باید با پس‌گردنی به آنها تن دهد.

اما ....

۰ نظر ۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۴۷
حمید خان راضی !
۰ نظر ۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۴۴
حمید خان راضی !

سلام

این متن طنز رو یکی از خوانندگان خوب وبلاگ (سنگ صبور) ارسال کردند و اتفاقا بسیار هم بجا نوشته اند . متن ، اعلام کاندیداتوری یک شهروند فرضی است و قصد توهین به هیچ کدام از کاندیدا ها را نداریم و امیدواریم کما فی السابق در عرصه بازیگری و ورزشکاری موفق تر از اینی باشند که حالا هستند !


بیانیه اعلام کاندیداتوری شورای شهر
در این قهقرای مدنیت و دموکراسی‌بازی که هر تازه به دوران رسیده‌ای در سودای جلوس به صندلی شورای شهر دست و پا می‌شکند و از آنجا که اصولا قرار شده مشکلات شهری؛ از قبیل خطر زلزله و آلودگی هوا و ترافیک و آب گرفتگی معابر، و مشکلات ساخت و ساز شهری و بودجه شهری و غیره و ذلک  به جای استفاده از نظرات متخصصین  و متبحرین علم مدیریت و شهرسازی، توسط بازیگران تلویزیون و کشتی گیران و فوتبالیست ها و خوانندگان در پیتی و شاعران معزز و هنرمندان گرامی حل و فصل شود، فلذا  اینجانب به حکم وظیفه و تکلیف، به خواست قادر لم یزل، پشتیبانی هم روستائیان فهیم و همیشه در صحنه که از چند سال پیش مقیم شهر شده و به سبب تمدن‌زدگی! ناچار به حذف پسوند نام روستا از آخر نام‌خانوادگی‌مان شدیم و قس علیهذا ... اعلام می‌داریم که حالا که هر ژگول ننه مرده‌ای از تصدق سر دانشگاه آزاد واحد زورآباد و سهمیه نیم‌بند برای خود لیسانسی دست و پا کرده و با پول نزول، گدایی و من بمیرم توبمیری کاندیدای انتخابات می‌شود، لذا با کمال امتنان و جهت رو کم کنی، خود را به عنوان کاندیدای اصلح شورا شهر معرفی می نمایم.

ادامه ....
۰ نظر ۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۴۱
حمید خان راضی !