شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

حاج مهدی درویشی

امروز اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتم در اولین فرصت پستی برای این مرد بزرگ بنویسم و ازش تشکر کنم 

در (باصطلاح) اتوبان نیمه کاره ی صوفیان-شبستر در لاین سرعت با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت! در حرکت بودم که ماشینی از پشت سر با بوق و چراغ اشاره کرد که کنار بروم و بدتر اینکه بعد از کنار رفتنم اقدام به سبقت گرفتن از من هم کرد ! خوب که نگاه کردم دیدم سرنشینان خودرو مذکور زن و شوهری جوان هستند و یک بچه هم در صندلی عقب ماشین نشسته است .


برایم محرز شد که اینان جزو همان اراذل و اوباشی هستند که اینروزها صحبتشان را به کرات شنیده بودم. درنگ جایز نبود . دست به کمر بردم تا اسلحه بکشم و حق این انگل های اجتماع را کف دستشان بگذارم ولی جای سلاح خالی بود ! کمی فکر کردم یادم آمد که من اسلحه ندارم و کمی بیشتر که فکر کردم یادم آمد که من اصلا مجوز حمل سلاح ندارم چون هیچوقت مداحی نکرده ام که در معرض ترور توسط ایادی استکبار و وهابی ها و تکفیری ها باشم ! فقط در مراسم سینه زنی شرکت کرده بودم که فکر کنم برای این کار مجوز حمل چوبدستی هم به من ندهند!


اولین گزینه ای که به فکرم رسید همین حاج مهدی درویشی دوست داشتنی خودمان بود... با خودم گفتم زمانی که یک مداح با یکدهم سابقه ی مداحی ایشان مجوز حمل سلاح کمری داشته باشد ، حتما حاج مهدی درویشی با آنهمه سابقه ، شیلیکای چهار لول دارد و میتواند راننده ی یاد شده را به جرم سبقت گرفتن از من به سبک فیلمهای جمشید هاشم پور تکه تکه کند . اما از آنجائیکه حوصله جریمه نداشتم ماشین را متوقف کردم که به ایشان تلفن کنم و در همین فاصله کوتاه آن راننده ی اراذل و اوباش به همراه خانواده ی محترمش ، گازش را گرفت و رفت .....


اما .......


در خبر ها شنیدیم که مداح مشهور خودرو یک زن و شوهر را (فقط به جرم سبقت گرفتن از ایشان) به گلوله بست و بلافاصله هم خواندیم که طرفداران ایشان ادعا کردند که زن و شوهر مذکور جزو اراذل و اوباش بوده و به ایشان حمله کرده اند ! بلافاصله هم خواندیم که سخنگوی قوه ی قضائیه چنین خبری را تکذیب کرد و منتظر شدیم که مداح مذکور دو کلام حرف بزند که یک کلمه اش عذر خواهی باشد و کلمه دومش اذعان به اشتباه...


اما ایشان حرف زد. و بدون اینکه کوچکترین توضیحی در باره اصل ماجرا بدهد ، تمام کسانی را که پشت سر او بودند به عدم حلالیت و سپردن به درگاه باریتعالی حواله داد....


آقای مداح مشهور .... در شهرستان کوچکمان مداحی داریم به اسم حاج مهدی درویشی ... از بچگی میشناسیمش و با صدای او بزرگ شده ایم .... نه مدیر دفتر دارد و نه خودرو تویوتا و نه درآمد میلیاردی از مداحی و نه سلاح دارد و نه در معرض ترور است .... مردم از دل و جان دوستش دارند...   مرکبش موتورسیکلتی است و سلاحش فانوس و بیلی که شبهای بسیاری همه مان دیده ایم که برای آبیاری باغ می رود و نان عرق جبین می خورد و من یکی که نظرم اینست که صدایش و مهارتش در مداحی و بیان مصیبت اهل بیت بسیار بیشتر از شماست ...


آقای مداح مشهور! برای اشتباهات خود از ائمه مایه نگذارید.... برای خطای خود مردم را تهدید به جهنم نکنید ... دم و دستگاه امام حسین بهانه ای برای آتش گشودن به مردم بیدفاع نیست .... برای دنیای خودتان ، ایمان مردم را متزلزل نکنید و از عزت سرور و سالار شهیدان خرج نکنید .. باور کنید یک کلام اگر می گفتید اشتباه شده و عذر خواهی میکردید این مردم شما را می بخشیدند . میبینید که ... با آنکه نگفتید و نکردید هم آن زن و مرد جوان شما را بخشیدند .... نه بخاطر صدایتان .... بخاطر دم و دستگاهی که ادعای خدمتگزاریش را میکنید.... قدر این اسم و رسم را بدانید و از آه مظلوم بترسید که "سر می شکند دیوارش" ....

باقی بقایتان

۹۲/۱۰/۳۰

نظرات  (۱۳)

اگر قرار بود با مقایسه سابقه  مداحی مجوز حمل سلاح بدهند که با حاجی مهدی ما باید مجوز ساخت بمب نوترونی میدادند که . دوست داریم حاج مهدی
حاج مهدی درویشی کسی که گفته حاضر است شورا منحل شود ولی از گزینه خود برای شهردار شدن عقب نشینی نکند اف بر مال دنیا خخخخخخخخخخخخخخخ
من از وقتی بچه بودم حاج مهدی رو همین جوری دیدم ماشاالله 24 سال میشه که بدنیا اومدم ایشون تکون نخوردن حتی موتورشونم فک کنم همونه!!خخخخخخخخ
آره در شب ولادت هم چند روز پیش یک نوحه خوب خواندند. معلوم نشد کسی التماس دعا کرده بود یا نه؟
سلام
اینوو میگم که یاد گرمی از حاج مهدی درویشی بکنم و اصلا قصد ... ندارم
وقتی حاج مهدی در مراسم اینگونه شروع میکند من خودم لبخند خوب و از ته دل بر لبهام می آید که ناشی از اخلاص و روحیه شاد این حاج مهدی می باشد.

ای روح نبییییییییییی.......

خدا حفظش کند.این بر گردن ما خیلی حق دارد.مرد بزرگوار و مردم داریست.من خودم در دوران بچگی و در آغاز نوجوانی یک حس منتقدی به این حاج مهدی داشتم که چرا این حاج آقا فقط در تمام مراسم هست؟!جوان دیگری نیست که  به ÷ای این ÷یرمرد برسد؟!!!
منتهی با گذشت زمان و دیدن ماجراهای بسیار در این شهر فهمیدم که هرکسی نمیتونه مثله حاج مهدی پایبند و مستدام باشد...
این مرد بزرگوار در جواب تمام تهمدای مردم عوام فقط لبخند میزند.واقعا لبخندش معنادار و از درون مثل لبخند عاقل به دیوانست که هیچی نمی فهمد....
خدا نگهدارش باشد و ما را هم حلال کند انشاءا...
البته به خودش هم گفتم مرا حلال کند.فقط خندیده و گفته که من کی باشم که شما را حلال نکنم جواننننننننن..........

من که صدای حاج مهدی را خیلی بیشتر از یک تعداد مداح تازه به دوران رسیده که همش نگران اتوی کت و شلوارشان هستند و موقه خرید نان هم بفکر توزیع کارت ویزیتشان هستند دوست دارم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

یکی از وبلاگها خبر جنجالی در  نماز جمعه هفته گذشته در خصوص انتقاد شدید امام جمعه از شورای اسلامی شبستر را منتشر کرده بود حاج آقا محمدزاده اعضای شورای شبستررا مبنی بر یا موسویان یا انحلال شورا بخاطر اصرار  در ابقاء شهردار را به باد انتقاد گرفته بودند متاسفانه هیچ یک از سایت ها حتی خود شما که ادعا دارید مرد انتقادی هستید اشاره نکرده بودید

در تائید سحنان انتقادی حاج آقا محمدزاده نمازگزاران فریاد مرگ بر امریکا سرداده بودند اما آقای حاج مهدی درویشی در اقامی توهین آمیز نسبت به نمازگزاران مقابل این شعار ایستاده بود و بعنوان عضو و نماینده شورای شبستر شعار مرگ بر منافق سر داده بود

شما که اینقدر از ایشان چشم بسته حمایت میکنید

آیا تا به حال از خانم یاشار قهرمانی و فریدونی و سایر عوامل شهرداری و افراد مطلع پرسیده اید

دلیل حمایت  حاج مهدی از شهردار بخاطر *** ***** ** **** ** **** ** ****

آیا از وی پرسیده اید شما که در نماز جمعه هیچ وقت شعار نمیدهید بلکه همیشه یک فریاد همیشگی و کلیشه ای دارید آنهم گفتن به یکباره تکبیر است

چرا اینبار کلمه تکبیر را تبدیل به شعار مرگ بر منافق کردید منافق نمازگزاران بودند یا *** *** ****

 

پاسخ:
سلام
بنده چون توفیق حضور در نماز جمعه را نداشتم و این خبر را برای اولین بار است که می شنوم . البته مطلبی در دست نگارش دارم در خصوص انتقاد از عدم انتخاب شهردار که طی همین یکی دو روز منتشرش میکنم . تعریف من از ایشان بخاطر موقعیت مثبت یا منفی سیاسی نبوده است و از دید من نیز اصرار بر انتخاب شخص خاصی برای شهرداری (آنهم بر خلاف قانون بکار گیری بازنشستگان) کلا مردود است . از لطف شما سپاسگزارم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
می شود از دیدگاه " نمازگزار" اینطور استنباط نمود که تفاوت یک مداح مشهور با یک فرد مداح نما در چیست؟ آیا دین ما فقط به نماز آن هم درست و درست پشت سر امام جماعت تاکید دارد و خیانت به مردم را مکل نمی داند؟ چرا باید نمازگزار بعنوان " منافق" باشد و متعصب ** ***, یک قهرمان ملی؟ واقعاً چرا؟
همه اینا درس...
اما ی چیزی فقط
هیشکی اونجا نبوده دقیقا ببینه چی شده کی چی گفته دقیقا کی چیکار کرده...
بعدشم بیشتر از هر مداحی مداحیای اقای کریمی در من اثر میذاره...
ما همینجوری هستیم منتظریم خطایی از دیگران ببنیم تا ترور شخصیتی بکنیم بقیه رو
اما خودمونو و ایرادهای خودمونو هیچ وخ نمیبینمیم..
دوست عزیز اینم یادمون باشه داخل پرانتز
ای مالک
اگر کسی را شب هنگام در حال گناه دیدی مبادا صبح با همان چشم ب او بنگری
شاید صبح توبه کرده باشد در حالی ک تو نمیدانی.
"حضرت علی"
کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
حضرت علی میفرمایند حقیقت ان چیزی است که نمیدانی...
حتی بفرض اینجوری شده باشه...شما نمیتونین"حس زیبایی"ک خیلیا با همین صدا ومداحیا اوج گرفتنو ومیگیرنو نابود کنین..
بگذارید خود امام حسین و خدایش راجع بش قضاوت کنند
خوب و بدش پای حسین پای انها...
 فقط حرف دلمو زدم.حرف ذهنمو.باورهامو.
ما راجب هیچ بنی بشری نمیتونیم قضاوت کنیم
حتی بدترینش.
فقط همین.
پاسخ:
نظر شما هم محترمه
اما شاید اگر با همسرتون نصف شب ماشینتونو به گلوله ببندن نظرتون راجع به تاثیر صدا عوض بشه
سلام و با تشکر  از  شما دوست عزیز .
من حاج مهدی رو نمی شناسم ولی  حالا خوب  یا بد  از  شما ممنونم که به بهانه ایشان از اوشان نقد کردید و حرف دل  مارا زدید  که ای  حاج آقا امثال شما و ما قربون امام حسین  و ائمه .
حاج محمود امام حسین کجا گفته برای  امیال خودتون به سوی  مردم تیر بندازید . حتی  علی  (ع) در  کشتن عبدو ود  زمانی  که به رویش  توف  انداخت درنگ کرد و گفت اگر  آن  زمان می  کشتم از  روی  عصابنیت بود نه برای  اسلام .

یاشاسین حاجی مهدی درویشی
سلام ای کاش ظاهر و باطن همه یکی بود اونوقت این همه مشکلات در جامعه پیش نمومد ولی افسوس ...
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۱ هوای حوصله

سلام

ایکاش وقتی از چیزی مطلع نیستم خیلی خوب یک نفری رو نکوبیم .

دوست عزیز اگر جریان به همین سادگی مد نظر شما بود که مقام قضایی یک ماه به پرونده رسیدگی نمی کرد ؟ نه -می کرد ؟ نه دیگه نمی کرد !

حالا چرا باید دقیقا بعد از حضور حاج محمود در برنامه ویتامین ث این اتفاق می افتاد ؟ بنظر شما تا حالا کسی از حاج محمود سبقت نگرفته ؟ چرا حالا تیر اندازی شده ؟

دوست عزیز- حاج محمود کریمی خودش یکی از تاجران بنامه ! نیازی به پول مداحی نداره ! گرچه کسایی که با صدای حاج محمود مانوسند حاضرند کل دارایی شون را بدن.

منظور من تبرئه یا تعریف حاج محمود کریمی نیست . ولی این رو خیلی خوب میدونیم که متهم تا لحظه اثبات جرم - مجرم نیست - بلکه تنها متهمه @@و علم کردن یک مداح در مقابل یه مداح دیگه کار خوبی نیست . چون هر دوشون یه نفر رو داد میزنن .

در ضمن مطلبی در مورد انتقاد گذاشتم - خوشحال میشم نظرتونو بدونم .

موفق باشید / یاعلی

پاسخ:
مقام قضایی رسیدگی نکرد که - بلافاصله شاکی (که اول گفته بودن اراذل و اوباشه !) در حرکتی خود جوش از شکایتش صرف نظر کرد . نظر شما محترمه اما برای امام حسین بیشتر از "داد زن" و "گریه کن" و "ضجه زن"، نیاز به "رهرو" و "درک کننده ی هدف" احساس می شود . مطمئن باشید اگر طرف ذره ای مشکل دار بود به این سادگی ولش نمیکردند . چون یک زن و شوهر معمولی بودند سریع راضیشون کردن که قضیه کش پیدا نکنه. در ضمن نمیدونم جرم بودن دیگه باید چه جوری اثبات بشه . وقتی سخنگوی قوه قضائیه اعلام میکنه که طرف تیراندازی کرده به طرف دو نفر شهروند معمولی ، اگر من و شما هم بودیم بازم متهم بودیم یا پوستمونو کنده بودن ؟( البته شما رو نمیدونم ها .... خودمو میگم)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">