شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

عزم جدی مسئولان کشورمان برای ایجاد توافقی عزتمندانه و برون رفت از مشکلات ، بالاخره نتیجه می دهد و بعد از سالها ، امید واری برای بهبود اوضاع دیپلماتیک و به تبع آن اوضاع اقتصادی کشور ، بیشتر می شود.


یکی از نتایج اولیه ی توافق ، تلاش برای کمرنگ شدن تحریمهای ظالمانه ای بود که بناحق بر این کشور تحمیل شده بود و تنها راه برون رفت از آن ، تعامل با دنیا . دنیایی که تصادفا ! انگلیس هم یکی از کشور های همان دنیاست

دوباره فریاد دلواپسان بلند شد. دلواپسانی که برای مذاکراتی که تحت نظر رهبری بود هم دلواپسند ، برای حضور زنان در استادیوم ، برای برگزاری کنسرت هایی که مجوز دارند ، برای محاسن وزیر ارشاد ، و کلا هر چیزی که مربوط به این دولت باشد دلواپسند ، و عجبا که این افراد هیچوقت دلواپس رشوه ها و اختلاس ها و دزدیها و حق کشی ها نبوده و نیستند و نخواهند بود ! دلیلش هم واضح است . چون همه جور دلواپسی نان و آب نمی شود برای آدم که ! فقط برخی انواعش به درد می خورد ، یک نوع خاصش هم برای برخی دانشجویان صرف میکند ، خاصه برای رزرو کردن یک میز به این بزرگی!


چند بار که در خانه ی همسایه ! اخبار و تحلیلهای بی بی سی به سمع و نظرم می رسید ، متوجه شدم که علیرغم سالها دشمنی و غرض ورزی ، از معمار کبیر انقلاب اسلامی با لفظ (آیت الله خمینی) و از رهبر ایران نیز با عنوان (آیت الله سید علی خامنه ای) نام برده می شود . عجیب تر اینکه خود همسایه مان که پس از انقلاب ، مشتری ثابت اخبار بی بی سی بوده ، نقل می کند که یکبار هم نشده که مسئولین ایران مورد بی احترامی لفظی این شبکه قرار گیرند .


اما در عوض مطبوعات و رسانه های ما حسابی از خجالت طرف مقابل در آمدند . از روباه و سگ و گرگ و عقرب و هر گونه جانور دیگری که به فکرتان  می رسد ، بار مردم ، مسئولین و وزیر یک کشور که به قصد برقراری مجدد روابط به کشورمان سفر کرده است کردند و کلی هم افتخار نمودند !


به یاد داریم که رهبرمان در مورد حمله به سفارت انگلیس ، آن را نادرست خواندند و مطمئنا از سر گیری مجدد روابط و سفر وزیر هم بدون اطلاع و اذن ایشان نبوده است . پس چرا باز عده ای (به معنای واقعی خودسر) بخود اجازه داده اند که دایه ی مهربان تر از مادر و کاسه ی داغ تر از آش شوند و بقصد فحاشی و به نمایش گذاشتن فرهنگ والای دانشجوییشان قصد آشوب در مقابل سفارت را داشته باشند؟


در کیفیت و کمیت ضربه هایی که انگلیس به ایران زده است ، شکی نیست . اما دیپلماسی می گوید هیچ دشمنی تا ابد دشمن نیست و اگر چنین باشد باید از روسیه ی (عزیز دل) بیشتر دل چرکین باشیم که ضربه اش به کشورمان کاری تر از آمریکا و انگلیس و روباه و شغال و مارمولک بود !


خدای ناکرده اگر در انگلیس به مسئولین کشور ما چنین الفاظی نسبت داده شود تکلیف چیست ؟ رابطه با انگلیس تصمیمی است که متخصصان امر و دولتمردان گرفته اند و روا نیست تنی چند برای تضمین میز آینده ی خود از اعتبار کشور و ادب مردم مایه بگذارند !


افرادی هم که با افتتاح سفارت کاسبیشان لنگ می شود به بزرگواری خودشان ببخشند ! البته حق کسانی که فعالیتهای علمیشان زیر ذره بین می رود قابل گذشت نیست !!!



ظاهرا این دوست عزیز نیز مثل همان دانش آموزی که گفته شد در زیر زمین خانه اش اورانیوم غنی می کند ، در مطبخ منزلشان مشغول رصد موشکهای قاره پیما بوده یا در مورد فناوری نانو ابداع جدیدی انجام می داده که اینچنین از زیر ذره بین رفتن خانه اش مغموم است !


از نیروی انتظامی ممنونم که برای یکبار هم که شده ، افرادی را که قصد دارند به هر ترتیبی شده جلوی پیشرفت و اصلاح امور را بگیرند ، سر جایشان نشاند و به آنها یاد آوری کرد که با هو کردن و فحش دادن و احیانا استفاده از لفظ (بچه حزب اللهی) و امثالهم و ادعای پاسداری از خون شهدا و امثالهم ، دیگر نمی توانند کاسبی کنند و نام حزب اللهی های واقعی و خانواده ی شهدا را تابلو سر در مغازه شان کنند .


سالها شاهد بودیم که (اسماعیل فلاح ) تلاش کرد تا حتی از جمع شدن آب در کوچه های لندن هم سوژه ای بسازد برای این که ( ما خیلی خوبیم و اینها همه شون بدن !) اما موفق نشد . پس بهتر است کمی هم ادب و آداب دیپلماتیک یاد بگیریم و بجای فحش های آب نکشیده دادن ، بنشینیم و بگذاریم کسانی که کارشان را بلدند ، کار کنند و مطمئن باشیم که  در راس امور ، رهبری داریم که نگاهبان دین و دنیای ماست و نشان داده است که بر سر عزت و شرف این مملکت با کسی معامله نخواهد کرد .


نظرات  (۹)

حرف دل همه رو زدی بخدا (البته بغیر از اونایی که به جلیلی رای دادن)
از همون اولش هم رفتن مسئله ایران به شورای امنیت بخاطر همین رفتارهای احساسی و حرف های نسنجیده بود . بالاخره که چی ؟ تا ابد که نمیتونیم دور کشور دیوار بکشیم و با همه بجنگیم که !
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۱۸ پاسخ به فرزاد
آخیش چقدر از اقتدار جلیلی می سوزی؟!
من به جلیلی رأی ندادم ولی همیشه در نماز جمعه و جماعت شبستر می گویم: مرگ بر انگلیس
پس اگر دوست داری بدونی که همه مثل خودت پشت بی بی سی نشین نیستند بیا همانجا. تا با هم شعار بدیم و در ضمن چندتا دلواپس هم ببینی. البته همه دلواپس هستند حتی شما. که دلواپس درآمد روزنامه شرق و روی کار آمدن امثال جلیلی و علیلو هستی. پس نتیجه:
همه دلواپس هستند ولی کسانی هستند که بیشتر از دلواپسی دلواپسان, دلواپس هستند و شما به نظر من جزء همان دسته اید. عزت زیاد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اون اقتداری که میگی تو انتخابات و نتیجه مذاکرات هممون دیدیم و کفمون برید !
در مورد دعوتتون برای شعار مرگ دادن هم ممنونم . همون برین اینقدر شعار بدین که **** ******* **** ** . من هم مثل نود و پنج در صد مردم کشورم (که خدا رو شکر شما جزوش نیستی) خواهان رابطه و تعامل با دنیا هستم و شما هم چاره ای بغیر از شعار دادن نداری چون تنها کاریه که از دستت برمیاد (تازه اونم از دستت بر نمیاد از حنجره ات برمیاد چون اگر روزی قرار به جنگ باشه اولین کسایی که قایم میشن و میرن سراغ عافیت طلبی افرادی مثل شما هستند )
عزت شما هم خیلی زیاد
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۱ پاسخ به فرزاد
اولاً که طوری تعامل می کنند که از خود بیخود میشی و مثل کشورهای اطراف ما عرضه نگهداری از ناموس را نخواهی داشت. این یک واقعیت است که بهتره بری یه کم تحقیق کنی. در ضمن نظرسازی نکن و حرفهای بی بی سی را نزن. نه شما آمارگیر هستی و نه من. بهتره باز هم تحقیق کنی. اونایی که سودای انگلیس انگلیس می کردند الان هم شکر خدا به آرزویشان رسیده اند و لندن نشین شده اند (امثال مهاجرانی) و دارن بر علیه نظام اقدام می کنن. البته می دونستم که این را می دونی. اما محض یادآوری گفتم. در ضمن همین آقای جلیلی یک پایش را به خاطر من و شما در جنگ از دست داده است (که ان شاءا... چشم دارید و دیده اید). پس طرفداران وی هم راه وی را ادامه خواهند داد. مگر اینکه دشمنان جبهه و جنگ علیه ایثارگری وی و امثال وی شانتاژ بازی درآورند.
در آخر نصیحتی دارم و آن این که همیشه بر خشمت غلبه کن و ناسزا نگو.
امریکا با انداختن بمب اتمی باعث مرگ چندین هزار نفر در ژاپن شد.فکر می کنید انها هر روز وقت گرانقدر خود را صرف مرگ بر این و مرگ بر ان می کنند.ما عرضه وتدبیر لازم برای پیشرفت و نشان دادن قدرت ملی خود نداریم تنها با کارهای ساده و بدون دردسر همراه با کیک وساندیس می پردازیم.
من مونده ام کی کیک و ساندیس داده اند که ما نخورده ایم. آنقدر جهالت و روزمره گی به ما چیره شده است که زحمت نمی کشیم حتی یکبار هم در راهپیمایی ها شرکت کرده و از نزدیک همه چیز را لمس نمائیم. خداوند به همه ما عافیت بدهد.
شما دقیقا در راه پیمایی ها چه چیز را لمس می کنید.اصلا فکر می کنید این مرگ بر این و آن چه تاثیری داشته.
سلام   وعرض  ادب  خدمت   استاد   عزیز 
جنایات روسیه   علیه   این   کشور  که ماشالله  تمامی  نداره  ولی  اون   از  اون   حرفاس  که  فعلا  نونی  توش  نیست   .
نون   تو   صاحب   شدن   شهداست   و   سیو   چند تا عکس  از  مقام   معظم   رهبری  و شهدای  عزیز  تو گوشیشون  و دلواپسیه   .  
جناب  حمید   خان   متاسفانه   عده   ای  یادشون  رفته   که   جنایات   روسیه   بر  علیه   تمامیت   ارضی   کشور  ایران   و هم چنین   مرز  های  این   کشور  تمامی  نداره   و با   جنایات کلیه   کشور  های  جهان  بر   علیه   یکدیگر  برابری  می  کنه . انگار بعضی ها   نمی  دونن   که همین   عراق رو   هم روسیه   به   موشک   های  بالستیک  مجهز  کرد   تا   هر  روز  ایران  رو   موشک  بارون   کنه .  البته  که   هیچ   دشمنی  تا ابد   دشمن نیست   وگر  نه که   دوست و برادر  های  امروز  چه   خون هایی  از  جوانان  این   مرز و بوم ریختند. همین   فلسطین  مگه سربازاش  علیه   ما نبودن >؟ و .........
البته بگم  بگم بگم که معامله  با   کافر  غیر   کتابی  که مصداق  خودشو   داره   و   کافر  کتابی  که باز  مصداق خودشو داره احکام خاصی  تو دین   اسلام داره   که لازم التوجه هست .
جناب خان چوپان چه ربطی به گران شدن حبوبات داره! اصلاً موضوع یه چیزه دیگه است. یعنی اونوقت نباید با چین هم رابطه داشت چون آنها هم کمونیست هستند. به قول قدیمی ها، کمونیست یعنی "خدا نیست" نه غلام؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">