شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

سلام

یکی از دوستان ، امروز دو خاطره ی جالب و متفاوت از دوبار سوختگیری (همان بنزین زدن خودمان!) در دو جایگاه مختلف شهرستان نقل کردند که فکر می کنم برای شما هم شنیدنش خالی از لطف نیست :



حکایت اول : اصولا برای بنزین زدن ، جایگاههای خلوت را بیشتر ترجیح می دهم چون به تجربه ثابت شده است که هر چند کل عمرمان را هدر داده ایم ، اما چند دقیقه ایستادن در صف پمپ بنزین برایمان عذاب آور است. اما چند روز پیش ، زرق و برق پمپ های جدید نصب شده در یکی از جایگاههای داخل شهر اغوایم کرد که هم این پمپ جدید را امتحان کنم و هم بعد از مدتها ، ماشینم را به یک باک بنزین سوپر مهمان کنم.

۸ نظر ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۱
حمید خان راضی !

چشممان به جمال بنر های عریض و طویلی روشن شد که بصورت خودجوش ! در نقاطی از شهر نصب شد و در آن ، از فرماندار و بقیه مسئولین خیلی محترم ! تقدیر و تشکر شایانی به عمل آمد بابت این که مشکل اسناد اعضای تعاونی مسکن بسیجیان را به سر پنجه ی تدبیر ! و در چشم به هم زدنی ! حل کرده اند.

مشکل خویش برِ پیر مغان بردم دوش ......... کو به تایید نظر حل معما می کرد !

۳ نظر ۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۷
حمید خان راضی !

چندی پیش هنگام گذر از یکی از محله های شهر با فرهنگمان ! دوستی را دیدم که تلفن همراه در دست ، در حال مکالمه و قدم زدن جلوی درب منزلش بود. به رسم ادب ایستادم وسلام و علیکی بجا آوردم و علت را جویا شدم . اشاره به مجتمع مسکونی بغلی کرد که چند ماشین نیروی انتظامی در مقابل آن بودند و با جدیت تمام در حال خم کردن دیش های ماهواره (ببخشید دجالواره) هایی بودند که بقیه همکاران زحمت جمع کردنش را کشیده بودند.


۵ نظر ۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۶
حمید خان راضی !

روستا بهانه است. روستازاده ی سیاست مدار نشانه است.


عصر ایران؛ مهرداد خدیر – بخش‌هایی از گفت و گوی اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یک نشریه، بهانه‌ای شده برای منتقدان سیاست‌مدار کهنه‌کار تا دو قطبی‌های گذشته را بازسازی کنند و او را به گمان خود در مقابل طبقاتی از جامعه قرار دهند.

  آن عبارت این است: «زمانی که ما مبارزه می‌کردیم عده ای در روستایشان قدم می‌زدند و حالا امروز انقلابی شده‌اند!» و هنگامی که از او پرسیده شده «آیا شما اساساً اینها را انقلابی می‌دانید؟» پاسخ داده است: «فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی که سخت‌گیری‌های حکومت زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند. ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند».

  با این که پیداست مراد او چه کسانی هستند و انقلابی‌گری و مبارزه را در مقابل عافیت‌طلبان قرار می‌دهند و همان اصطلاح « انقلابی‌های بعد از انقلاب» یا « رزمندگان جبهه ندیده» مد نظر است که عبارات آشنا و بارها به کار رفته‌ای هم هست اما این دسته از مخالفان بر روی واژه «روستا» توقف می‌کنند و مدافع و حامیان روستاییان شده‌اند و کمپین به راه انداخته‌اند که «من روستایی هستم» و انگار هاشمی به روستاییان توهین کرده و حالا آنان درمقام دفاع و حمایت برخاسته اند!

  این در حالی است که

۹ نظر ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۰
حمید خان راضی !

سلام

هر از چند گاهی ، در خبر ها از موسسات مالی و اعتباری نام برده می شود که پسوند (غیر مجاز) دارند ! چندی قبل یکی از مسئولان بانک مرکزی اعلام کرد که اگر مردم پولشان را در این موسسات بگذارند و اندوخته شان (هاپولی) شود ، گلایه ای از بانک مرکزی نداشته باشند و این نهاد هیچگونه مسئولیتی در این مورد نخواهد پذیرفت !

در جدید ترین خبر هم در مورد اخذ مالیات از سپرده های بانکی یکی دیگر از همین مسئولان فرمودند که فقط سپرده های مردم نزد بانکهای مجاز ، معاف از مالیات بوده و اگر سپرده ای در یکی از این موسسات غیر مجاز باشد ، معاف نیست و مشمول مالیات خواهد شد !

هر چند که خود خبر برای سبز کردن شاخ روی سر کافیست و نیازی به توضیح و تفسیر ندارد. اما برای من یکی دو تا سوال اساسی باقی می ماند !

۲ نظر ۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۴
حمید خان راضی !