شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

هر از چند گاهی ، در خبر ها از موسسات مالی و اعتباری نام برده می شود که پسوند (غیر مجاز) دارند ! چندی قبل یکی از مسئولان بانک مرکزی اعلام کرد که اگر مردم پولشان را در این موسسات بگذارند و اندوخته شان (هاپولی) شود ، گلایه ای از بانک مرکزی نداشته باشند و این نهاد هیچگونه مسئولیتی در این مورد نخواهد پذیرفت !

در جدید ترین خبر هم در مورد اخذ مالیات از سپرده های بانکی یکی دیگر از همین مسئولان فرمودند که فقط سپرده های مردم نزد بانکهای مجاز ، معاف از مالیات بوده و اگر سپرده ای در یکی از این موسسات غیر مجاز باشد ، معاف نیست و مشمول مالیات خواهد شد !

هر چند که خود خبر برای سبز کردن شاخ روی سر کافیست و نیازی به توضیح و تفسیر ندارد. اما برای من یکی دو تا سوال اساسی باقی می ماند !

1 - اکثر این موسسات که از آنها به عنوان غیر مجاز نام برده می شود ، مجوز های بسیار دهن پر کنی هم دارند که در شعبات نصب شده است. آیا بغیر از بانک مرکزی جای دیگری هم برای تاسیس موسسات مالی مجوز می دهد ؟

2 - خیلی از این موسسات ، تبلیغات بسیار گسترده تلویزیونی دارند و در برخی از برنامه ها ی تلویزیونی به عنوان اسپانسر ظاهر می شوند . آیا سازمان صدا و سیما مجاز به تبلیغ موسسات غیر مجاز است ؟

3 - آیا دولت با علم به غیر مجاز بودن ، برای سپرده های این موسسات مالیات تعیین میکند ؟ بر این اساس آیا مثلا (مالیات بر قاچاق تریاک) نیز نمی تواند قانونی باشد؟ جفتشان مگر غیر مجاز نیستند ؟

4 - با توجه به اینکه اگر یک دستفروش در کنار یک خیابان بساط کند ، بلافاصله مامورینی قلچماق مجهز به پنجه بوکس بر سر وی می ریزند و دمار از روزگارش در می آورند ، برخورد با موسسه ای که در سطح کشور شعبات بسیار شیک و عریض و طویل و کارمند و دفتر و دستک دارد چرا انجام نمیگیرد ؟

5 - آیا شناسایی و برخورد با چنین موسساتی که هزاران نفر را به فلاکت کشانیده اند سخت تر از شناسایی و دستگیری تهیه کنندگان کلیپ (Happy) است که نیروی انتظامی با افتخار اعلام کرد آنان را 6 ساعته و شناسایی و دستگیر کرد ؟ یا واقعا مثل اسید پاشان اصفهان شناساییشان ممکن نیست ؟

6 - با توجه به اینکه عنوان شده است در کشور مجوز (موسسه مالی و اعتباری گرفتن) از مجوز (ماست بندی) گرفتن راحت تر است ، یا اینکه عنوان شده است (افراد در ایران از داخل زندان هم مجوز موسسه مالی و اعتباری میگیرند؟) نشان از روحیه طنز مدیران دارد یا واقعا افرادی که این کار را میکنند اینقدر پشتشان گرم است که دست زدن به آنها ممکن است باعث سوختگی از نوع درجه یک بشود ؟

از این اتفاقات در کشور ما فراوان است ...... باز هم از این دست خواهیم نوشت ..... البته ظریفی گفت: زمانیی که مدیر بزرگترین بانک معتبر کشور و به گفته خودشان بزرگترین بانک جهان اسلام دزد از آب در آمد و رفت اون ور با سلن دیون همسایه شد ، این موسسه های فسقلی که پول خرد هم حساب نمی شوند و هنر دولتمردان هم اینست که بعد از اینکه موسسه ای جمع کرد و رفت بیایند و مصاحبه کنند و بگویند : ما که گفتیم غیر مجاز بود .... چشمتون کور میخواستین پول نذارین !

خدا وکیلی یه خسته نباشید اساسی به مدیران بانک مرکزی بدهکاریم !

نظرات  (۲)

یه بقالی تو مشنق میخواد 4 تا تخم مرغ و نون لواش و نوشمک بفروشه زود اماکن و شهرداری و بازرگانی و اتحادیه و ... میرن که جوازت کو و پلمبش میکنند اونوقت یارو 426267357 تا شعبه میزنه 246247982987 نفر کارمند استخدام میکنه اگهی تلوزیونی و روزنامه ای میده سوناتا جایزه میده و ... و کسی نمیره بگه مجوزت کو یاللعجب
البته حرف بانک مرکزی هم پر بیراه نیست کسی که پولشو غیر از 10 تا بانک رسمی کشور (ملی - ملت - صادرات و ...) جای دیگری بذاره خودش وکالت میده پولشو بخورن
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۵ میهمان شبستری

تقدیم به میهمانان غیر بومی شبستر

یاران، میهمانان باوفای سرزمین من: 

"شاه بستر" سرزمین کودکی های من نبود، از کوچه های آن هرگز نانی به خانه نبرده ام. هرگز از کوزه های سفالی بازارچه  آن جرعه ای ننوشیده ام  و افسوس که خاطراتم را در کنج دیوارهای گلی "سی و سه بیک" پنهان نکرده ام. اما شبسترسرزمین پیوند نیاکان من با من است. یادش می خروشد در رگهایم به مانند نهرهایش.

 

از کنار نهرهایش می گذرید بی آنکه به نوایش گوش فرا دهید.  خروشان می جوشند چشمه هایش به مانند قلب آکنده من. اگر در سرزمین نیاکان من نانی به خانه ات می بری  ترا به خدایت قسم می دهم سرزمینم را میازار. اگر از چشمه هایش جرعه ای می نوشی با نهرهایش مهربان باش. آب چشمم را گل آلود مکن. با درختانش مانوس باش و هرگز تیشه به ریشه ای مزن که خونم را خواهی ریخت.

 

باور داشته باش که من و ما زنده ایم، چشم براه دیدن مادربزرگها و پدربزرگهای رخت برکندمان که در آغوش خاک گرم این سرزمین می آسایند. التماس می کنم خاک سرزمینم را میازار.

کوچه های شبستر مهربانتر از یک گزرگاه کوتاه است، به پیرمرد فرسوده ای که از آن سوی آفتاب می آید با محبت سلام کن. تا افق نگاهش ترا بدرقه خواهد کرد. نگاه کوچه های سرزمینم را میازار.

دمی به زیر سایه درختانش خلوت کن، مشاجره سرو  با  باد را گوش کن اما هرگز شاخه ای در سرزمینم مشکن، باور داشته باش که من و ما زنده ایم.

درخشش ستارهای شبهایش را تماشا کن و در خلوت شبانه این سرزمین بخاطر بسپار که به من قول دادی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">