شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

بنام خداوند جان و خرد                    کزین برتر اندیشه برنگذرد 


چندین بار به سایتهایی که دوستان در مورد شبستر راه اندازی کرده اند مراجعه کردم . علیرغم زحماتی که کشیده شده ، سایتهای فوق الذکر را کامل و جامع نیافتم ، و یکبار هم در حضور یکی از دوستان اهل قلم به یکی از این سایتها مراجعه کردیم ولی مع الاسف در صفحه اول به 8 مورد اشتباه املایی و نگارشی برخوردیم و از ادامه گشت و گذار در سایت مذکور منصرف شدیم . تصمیم گرفتم وبلاگی انتشار دهم که در آن مسائل و مشکلات شهرستان ، مطرح ، و نیز جاذبه های این خطه را منتشر کنیم .  باشد که دوستانی که وبلاگ را مطالعه میکنند در پربار تر شدن هرچه بیشتر آن ما را یاری رسانند .


خدایا  ! عقیده ام  را از دست عقده ام مصون بدار


خدایا ! مگذار که دینم در پس وجهه دینی ام دفن شود


مگذار آنچه را که حق می دانم ، به خاطر آنچه که بد میدانند کتمان کنم

سلام
وقت بخیر ، نامم حمید و نشانم راضی است ، اگر از احوالات اینجانب خواسته باشید بدونید ، همچین انسان خاصی نیستم که در مورد خودم توضیح خاصی هم بدم . یه آدم معمولی مثل همه آدمها . مثل 99.99 درصد آدمها یه مدرک دانشگاهی دارم و گذاشتم در کوزه ! و تنها حسنی که برام داشته اینه که تو نوشته هام غلط املایی نداشته باشم!

وضعم مادیم شکر خدا بدک نیست . شکر خدا یه لقمه نون و کباب بوقلمون و خاویار پیدا میشه و میخوریم و نفسی میاد و میره ، نه کسی میفته دنبالم و نه کسی روشو ازم برمیگردونه

بعد از سالها به این نتیجه رسیدم که اگر با کسی حرف بزنم که نه جواب بده و نه انتقاد کنه و نه پیشنهاد بده و نه راهنمایی کنه ، برای من بهتره و بعد از کلی گشت و گذار به این نتیجه رسیدم که چنین آدمی وجود نداره و وبلاگ نویسی خوراک چنین عقیده ایه ! کوچکترین علاقه ای هم به مطرح و مشهور شدن ندارم و لوح تقدیر هم اینقدر دارم که نگو و نپرس. اگه مشتری خوب داشته باشه همشو یکجا بخره دونه ای دو هزار و پونصد تومن میفروشم!

بقول از ما بهترون ....

هر چه گشتیم در این شهر نبود اهل دلی ....

که بداند غم دلتنگی و تنهایی ما

مگرش زلف تو زنجیر نماید ورنه

در همه شهر نگنجد دل هر جایی ما



اینم تمثال من :


میدونم که چندان علاقه ای به تماس با من ندارین . چون ممکنه بعضی از مطالب وبلاگ شما رو آزرده باشه ، ولی اگر گوش شیطون کر خواستین با من تماس بگیرین از طریق shabistarli@yahoo.com می توانید . نام اختیاریه و ایمیل و سایت هم اصلا اجباری نیست . (یعنی آخر دموکراسی !) . 


موقع خوندن این وبلاگ شاید در بعضی از موارد دچار شوک ! خفیف بشین . چون در اکثر موارد با بقیه وبلاگهای منطقه متفاوته . بنا بر مشاهدات میدانی خودم ! اکثر وبلاگهای منطقه رو میشه تقویم تاریخ ! نامگذاری کرد . چون تقویم رو میذارن جلوشون و مناسبت اون روز رو پیدا میکنن ، بعدشم یه عکس مرتبط از اینترنت دانلود میکنن و بقیشم که مشخصه، یا تبریک ، یا تسلیت ، یا بزرگداشت و یادبود و نهایتا گرامی داشتن !

خیلی هم اگر بخودشون فشار بیارن یه گزارش از برگزاری یه همایش یا جلسه یا سمپوزیوم ! و یا نشست یا کنفرانس و جشنواره و اردو و هم اندیشی و از این قبیل مراسمات بیفایده که فقط بلدن بیت المال رو هدر بدن و تصمیماتی بگیرن که هیچوقت اجرا نمیشه تهیه میکنن . وبلاگ من خبری نیست و برای من برگزاری چنین جلساتی یا مناسبتهای تکراری و بیفایده ابدا اهمیتی نداره . هدف فقط بالا بردن آگاهی مردمیه که خودمم جزوشون هستم.



نظرات  (۲۱)

 سلام .

خانه نو مبارک..من اومدم

پاسخ:
سلام . خیلی خوش اومدین . مشرف فرمودین
سلام دوست عزیز خوب است شما بهتراست اول قوانین راه اندازی وبلاگ ویاسایت روخوب یاد بگیرید. توصیه دوستانه بود نه تخریب
پاسخ:
سلام
من هر چی دنبال نظر قبلی شما گشتم که ببینم توصیه چی بوده پیدا نکردم . با اسم دیگری بوده شاید ؟ شاید هم این نظر اشتباهی برای این وبلاگ ارسال شده ؟ شاید هم من اشتباه میکنم . لطفا به نظر قبلی و محتوای اون اشاره بفرمائید . چون اگر توصیه دوستانه بوده باشه که من با جان و دل پذیرا هستم و اگر قصوری از جانب من بوده باشه عذر خواهی میکنم
خیلی خوب و جامع بود ایشالا همیشه موفق باشید 
سلام جناب راضی.این عکس متعلق به شماست؟چند لحظه پیش متن مربوط به محرمتون رو خوندم اومدم با نویسنده واقع بین جامعه آشنا بشم اما چشمم رو این زنجیرتون ثابت موند(البته اگه عکس شماهست)طلاست؟!البته قبلا متنتون رو راجع به روزهای جنگ خونده بودم و تصورمیکردم نویسنده50ساله ای باشید!‏
پاسخ:
سلام . بله متعلق به منه . البته مربوط به اواخر سال 88 هست. اون زنجیر جنسش پلاتینه. یه چند سالی از اون سنی که فرمودین کوچکترم و 16 تا 17 سالگی ام در جنگ سپری شد
۲۷ دی ۹۲ ، ۲۳:۵۰ پسر شجاع
باید بهت گفت احسن  از زحماتون نهایت تشکر را دارم سایتون خیلی با حاله

پاسخ:
سلام
نظر لطف شماست

سلام دوباره

نیستی حمید آقا !؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز
چرا . هستم در خدمتتون
تقاضای شما در حال بررسی است .......

باز هم سلام .

لطفاً این صفحه رو کمی برید بالا .

جناب آقا حمید خان ؛

می‌بینید که علاقه‌ای هم به تماس با شما داریم اما مثل اینکه شما علاقه‌ای ندارید شاید این هم برمی‌گرده به نتیجه ایه که پس از سالها به اون رسیده‌اید !

بعضی از مطالبتان هم اگر بعضی‌ها رو آزرده باشد باز بعضی‌ها هستند که خوششان بیاد اگر هم نیاد اونقدر تحمل هر نقد و نظر مخالف را دارند که به وبلاگتان سر بزنند (این یعنی آخر دموکراسی !)

گوش شیطان هم کر شد ما هم خواستیم تماس بگیریم اما نمی‌دانم چرا خط یک طرفه است ؟

همه اون اختیاری ها و غیراجباری ها را هم که ازم خواستید ولی باز هم پشت در منتظرم گذاشتی ! و جواب ندادید ( پس کجاش دموکراسی شد ؟! )

نگید که صبر ندارم بلکه علاقه‌ام برای آشنایی بیشتر است و الا میخواهید تا اون دور دورا هم منتظر بمانم تا که شاید روزی بیاید ندایتان .

با سلام

آقا حمید خان ، طاعات و عباداتتان قبول ؛

سطر دوم ؛ آیا فکر می‌کنید وبلاگ شما کامل و جامع است ، اگر هست که هیچ ، اگر نیست در این چند سالی که راه اندازی کرده‌اید چقدر پیشرفت داشته‌اید ؟

سطر پنجم ؛ خوب است به بعضی موارد اشاره می‌کنید که می‌توان در زمره مشکلات شهرستان و بلکه جامعه مان اشاره داشت اما از انتشار جاذبه‌های این خطه خبری نیست .

سطر ششم ؛ به نظر می‌رسد این وبلاگ مختص دوستان شما است چون ما که خواستیم ابراز دوستی کنیم ولی ...

پس فعلاً خدا نگهدار . 

پاسخ:
سلام دوست عزیز
طاعات و عبادات شما هم مقبول درگاه حق:
من فکر نمیکنم وبلاگم جامع و کامل است . چون اگر میخواستم جامعش کنم یکروز در میان باید دادگاه می رفتم و بلافاصله هم مشمول لطف فیلترچی های عزیز قرار می گرفت .
والا ما که جاذبه ی خاصی در این خطه ندیدیم . کل جاذبه ای که از آن یاد می شود یک قبر و یک حمام خرابه است که انتظار میرود همان حمام را هم شهرداری تبدیل به پاساژ کند و قال قضیه را بکند . دریا هم که خشک شده . چند تا چشمه ی نیمه جون و چند تا درخت خشکیده هم که جاذبه آنچنانی نداره . شما بفرمائید جاذبه اش چیه شاید ما هم جذب شدیم !
این وبلاگ مختص کسی نیست و هر کسی که آدرسشو وارد کنه و کلیک کنه میتونه اونو بخونه و حالشو ببره . من با کسی عقد اخوت ندارم و مطالبم گویای همین است . من و شما همین الان هم با هم دوستیم (دشمن که نیستیم) ، بالاخره هر چی باشه شلوارهای جفتمون هم داره تو یه آفتاب خشک میشه !
اگر منظورتان از دوستی اینه که شبها برویم در پارک میشو (ساخت شهرداری!) بلال بخوریم متاسفانه فرصتش نیست . در فیسبوک میتوانید من را به اسم حمید راضی سرچ و ادد نمائید تا دوستان جون جونی شویم . اینقدر عجله نکنید . دوستیهایی که دو دقیقه ای شکل بگیرد  سه دقیقه ای به هم میخورد . من با شما تماس خواهم گرفت . اینقدر سریع قهر نکنین که اصلا بهت نمیاد! (این بند آخری شوخی بود ها به دل نگیر! چون من تا دلت بخواد بچه ی با حالیم که نگو و نپرس !)
ایشالا که دوستیمون پا بگیره و یه سفر آنتالیا مهمون من با هم بریم

سلام دوست من .

از دو مورد قبلی دلگیر نشو ، هر دویشان شوخی بود با مطالب خودتان ، همان مواردی که در شرح حال وبلاگ و خودتان نوشته بودید .

این موارد هم نشان جذابیت وبلاگتان است برای من . میبینید که مطالبتان را می‌خونم .

راستی فرصت بلال خوردن برای من هم نیست یعنی ولی میدونم که با هم دوستیم حتی اگه یکی مون اون ور دنیا باشیم یکی هم اینور باز هم دوستیم حالا می‌خواد شلوارهامون تو آفتاب باشه یا نباشه و لباس شوئی آبشو بگیره و ماهم یه اتو براش بکشیم و خشک بشه .

تازه اهل آنتالیا مانتالیا هم نیستم راستش رو بگم دلم هم بخواد نه جرأتشو دارم نه پولشو ، اما خیلی علاقه دارم هر وقت یه بهونه پیدا کنم برم این بالا بالاها مثلاً خرمن یری و دور برش . هوای تازه ، دور از هر آلودگی صوتی ، دور از برخی‌ها ، دور از حرص و طمع و دوروئی‌ها .

ببخشید خیلی مزاحم شدم .

راستی اینو هم بگم که تا حالا با کسی قهر نیستم و به این راحتی هم عصبانی نمی‌شم که بخوام قهر کنم .

خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا حــــــــــــــــــــــــــافـــــــــــــــــــــــــــــظ .  

 

دوست عزیز ،

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــلام ،

تعجب نکن ، هنوز هم منتظرم .

پاسخ:
مخلصیم

اینجا نخبره؟؟؟؟

پاسخ:
خبر های خوب ......

چه عجب؟؟

سلام دوست من ؛

خواستم احوالی ازتون بپرسم .

با روزه چطوری ؟

امیدوارم این ماه برایتان مبارک باشد . 

پاسخ:
سلام
ممنون دوست عزیز
من هم از خدا آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما رو مسئلت میکنم

سلام جناب حمید آقا

نشد !

نشد ؟ که نشد !

اشکالی نداره . فقط می‌خواستم به خاطره سایت جالبتان ( هم از نظر متن ، هم از نظر محتوا ، هم نوع تحلیل و مطالبتان و ... ) با شما آشنا شوم ، حالا اگه نمیشه باشه نشه .

ولی از شما به خاطر سایتتون متشکرم .

من هم سعی می کنم در همان حد مخاطب ساییتتان باشم .

با تشکر و موفق باشید .

سلام بر حاج حمید آقا

...

ای ، می‌گذرد .

...

سلامتی .

...

خوب دیگه ، چکار کنیم ، شما که با ما هیچ ، اما ما با شما ، ای ، شکر خدا .

...

بهرحال آرزوی سلامتی داریم و چششممان به در .

...

ممنونم .

...

شما هم سلام برسونید . به امید دیدار .

سلام

سلام بر حاج حمید آقا

سلام بر دوستان حاج حمید آقا که همیشه اولین اولویت شان هستند

...

راستی نیستید ؟!

سلام ،
هرچند در آخرین پیامم به سلامم جواب ندادید و تنها وداعم را پاسخ گفتید اما چون به بعضی چیزها علاقمند هستم دوباره سلامی از روی ارادت به قلمتان ( که خودتان را نمی شناسم ) می دهم .
موفق باشید .
پاسخ:
علیکم السلام
بازگشت مجددتان را ارج می نهیم
قهر نکنید لطفا
سلام دوست نا آشنای من
من هرگز قهر نمی کنم یعنی تا حالا کسی وجود ندارد که از او کینه به دل داشته باشم و قهر کنم شاید از کسی انتظاری داشتهام و دلخور باشم اما قهر نه .
با آن که خداحافظی نموده بودم اما شما بسیار علاقمند تر از من بودید که من بروم چون بسلامتتان را با شدت احساس کردم اما نرفتم و پیگیر مطالب بودم البته بدون عرض سلام و حال به حضور حضرتعالی .
مطلب ادامه دارد ...
با سلام به پیشگاه همشهری دلیرمان
سر به تعظیم است در پیشگاه شما جوان دلیر
امید است که سالیان سال بدین منوال و شیوه چهره واقعی شبستر و هر آنچه که در آن رخ میدهد را با قلم نکته سنج و بی پروای خود به گوش مردم و احتمالا به گوش مسئولین برسانید.
من به شخصه خیلی خوشحال شدم که دیدم چنین قلمی در شهر ما وجود دارد که وقایع شهر را به صورت واقعی تحریر میکند بدون وابستگی به هیچ نهاد و ارگانی
دست مریزاد
با عرض سلام و خسته نباشید

در مورد معرفی خودتون: اولا آفرین که به عرضیات (که شخصیت ساز نیستند) کمتر توجه فرمودید 
مدرک و سن و جنسیت و ملیت و قومیت و ...همه عرض و جوهر همان نحله ی فکری (پندار) افراد است که با اندکی دقت از گفتار و اعمال قابل دریافت است (و البته گاهی هم قابل دریافت نیست!) که از قول مولانا ما زبان را ننگریم و قال را / ما روان را بنگریم و حال را (حالا چرا؟) زآنکه دل جوهر بود گفتن غرض.
خوب است برخورد با سایتی از زاویه ی دیگر ...چرا که این زوایای مختلف اعم از زاویه ی انتقادی و زاویه ی خوشبینی و ...هست که زاویه دید کامل  (360 درجه) برای واقع بینی را می سازد. یک فرد خوشبین دید انتقادی را یادمیگیرد و یک فرد منتقد دید خوشبینانه و این یعنی توانمندسازی افکار.

و اما یکی از نظرهای بنده درمورد یکی از موارد (مابقی ان شا الله برای فراغتی دیگر):

فعلا در مورد جاذبه ی منطقه : عزیزی را جهت طبیعت گردی به سفری بردند. گفت حیف که درختان نمیگذارند طبیعت را بهتر تماشا کنم!

در جاذبه ی منطقه همین طبیعت بکر و ناب بس است..

کسی که در آلودگی صوتی، نوری و شیمیایی شهرهای مدرن زیسته منطقه ای را که از یک سو به کوه هایی با قله های برف ختم شده و از سویی به دشت و دریا،  زیبا و پرجاذبه در می یابد...

منطقه ای که زیبایی های خدادادیش را هر 4 فصل فریاد میزند.. 
از درختان رنگارنگ پاییزیِ همچون نقاشی در کنار جاده تا دشت های پر از لاله ی بهاری ...
از کوه های استوار هریس تا کهریزهای گاه و بی گاه جاری..
از باغهای زیبای پر از میوه های گوناگون تا دشت و صحرای گلگون... 
و در نهایت و مهمتر از همه  آسمان آبی! با هوای خنک تابستان...و برف و بورانِ زمستان.. 

هرچند جاذبه ی طبیعت در مناطق دیگر آذربایجان همچون جنگلهای ارسباران و روستاهای اطراف اسکو، کندوان و سردرود و نیز استان های دیگر ایران همچون لرستان و کردستان و در آخر کشورهایی چون هلند و نروژ و سوئیس و...بیشتر است و فارغ از قیاس است !

و اگر جاذبه ی گردشگری در مصنوعات تاریخی یا مدرن بشریست.. چنین چیزی شاید چنان که باید، نیست. اما اگر آن هم کمی بیشتر دنبال شود یافت شود(البته اگر همت مردم و مسئولین در این راه بود که غمی نبود)...و شاید برای ما که در این روزمرگی ها زیسته ایم به چشم نیاید! مانند کوچه های قدیمی و درهای قدیمی در برخی محل ها خصوصا در شبستر و خامنه..

هرچند سادگی طبیعت و ناب بودنش از هرچیزی پر جاذبه تر است و با دقت می توان زیبایی های خاص منطقه را دریافت (که به نظرم امری شخصیه بیشتر)
گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما / گفت آنک یافت می‌نشود آنم آرزوست

نتیجه و خلاصه:

دیده ی حقیقت بین، جان پسند است ولی دیده ای که ظرافت ها و لطافت ها را دریابد جانانه پسندتر!

با تشکر !
۰۲ فروردين ۹۶ ، ۰۶:۵۱ سعید الصادق الکوهستانی
میشه بفرمایید این شبگستر مال کدوم شهر هست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">