شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

چندی پیش یکی از دوستان که افتخار معلمی دارد کنار دست من نشسته بود و مشغول وایبر بازی ! بود که یکدفعه با دیدن پیامکی ، سریع تلفن همراه را در جیب گذاشته و عینک آفتابی به چشم زد و متعاقبا از اینجانب تقاضای کلاه مشکی نمود !

حقیر که تصور میکردم خبر برنده شدن از یکی از بانکهای بدون ربا به ایشان رسیده است ، علت را جویا شدم اما چون ایشان حتی یک کلمه هم حرف نمی زد ، فکر کردم شاید خبر قطع یارانه (پول امام زمان) به ایشان رسیده و وی را در شوک فرو برده است !

بعد از کلی اصرار و قول گرفتن از من که این مسئله را مثل یک راز بین خودمان نگه دارم ، حاضر شدند متن اس.ام.اس (ببخشید پیامک) را نشانم دهند : خبری تکان دهنده از آموزش و پرورش شبستر رسیده بود .....

آموزش و پرورش شبستر

اصولا بنده چون حتی به دادن اطلاعات به افراد غیر مشکوک نیز حساسم ، بلافاصله سخن از مرحوم محمود حقیقی آذر به میان آوردم که بدون هر گونه احتیاطی ، به همه اطلاعات می داد، (چون نماینده ی روزنامه ی اطلاعات بودند) اما این شیرینکاری نیز از استرس این دوستمان کم نکرد. ایشان با استفاده از کوچه های فرعی به منزل رفتند اما برای من این سوال پیش آمد که دقیقا منظور اداره آموزش و پرورش شبستر چه نوع اطلاعاتی بوده است؟؟

آیا منظورشان صحبت کردن از طلبهای معوقه ی معلمان است ؟ آیا نظام آموزشی ناکارآمدی که حاصل سعی و خطا است منظور نظرشان بوده ؟ آیا نباید از دانش آموزانی که از همین سیستم بیرون می آیند و حتی در نوشتن اسمشان هم غلط املایی دارند نباید سخنی گفته شود ؟ آیا سیستمی که در آن به هر نحو ممکن باید 100 درصد قبولی ارائه شود کاملا محرمانه است ؟ آیا مقدار سرانه ی دانش آموزان برای مدارس مختلف (مدارس نور چشمی و ظلمت چشمی) یکسان است ؟ آیا اگر از این موضوع صحبت کنیم که کمک و خودیاری داوطلبانه به مدارس فقط اسمش داوطلبانه است ، جزو اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده است ؟

آیا معلمان نباید در مورد حق التدریسی که یکسال بعد با منت پرداخت می شود حرف بزنند ؟ آیا حرف زدن از وضعیت معیشتی معلم جرم امنیتی است ؟ آیا آرزوهای همسران و فرزندان معلمان که همیشه دهسال از خودشان جلوتر است جزو اطلاعات طبقه بندی شده محسوب می شود ؟

آقای رئیس آموزش پرورش :
دقیقا بفرمائید منظورتان از "هر گونه اطلاعات" چیست ؟ شاید منظورتان این باشد که معلمان نگویند در سایت آموزش و پرورش (سانتافه) فروخته می شود و شرایطش طوری است که فقط چند نفر از کارکنان ستادی را شامل می شود ؟ شاید هم از تبلیغ تورهای دور اروپا با مبلغ سی - چهل میلیون تومانی برای معلمان نباید حرفی بزنند ؟

آقای مدیر :
واقعا شما معلمان این مملکت را که چه بسا فرزند خود شما هم در محضر یکی از اینان مشغول تحصیل است را اینقدر "ببو گلابی" و "ابله" فرض کرده اید که هر کس تلفنی بزند و هر اطلاعاتی از آنها بخواهد به راحتی در اختیارش می گذارند و شما اینقدر آگاهید که باید آنها را از این کار منع کنید؟

ایکاش تلاشی را که در راستای امنیتی کردن اداره بکار بسته اید در جهت رفاه قشر مظلوم معلم به کار می بستید که مطمئنم نتیجه ی بهتری داشت و آن موقع ، هراسی از درز اطلاعات معلمان نبود . که دیدیم و شنیدیم که یک جایی  در شهرمان امنیتی و حراستی اداره می شد ، کارش به کجا کشیده است !


صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانقاه

بشکست عهد صحبت اهل طریق را

گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود

تا اختیار کردی از آن این فریق را

گفت آن گلیم خویش برون می برد زموج

وین سعی می کند که بگیرد غریق را


زیاده حاجت جسارت نیست

نظرات  (۱۱)

با توجه به اینکه امسال روز کارگر و روز معلم تقریبا همزمان بودن باید اسم هفته رو میزاشتن (هفته فقرا)!
اینا همش نمایشه که بگن مثلا ما هم داریم کار میکنیم . یه پولی هم به جیب مخابرات میره ! مبارک است انشاء الله
گل گفتی حمید خان
البته خیلی خوبه که شما به اداره برق و شهرداری و اموزش پرورش و کلا هر کسی تو این کشور کار میکنه و یا کار نمیکنه انتقاد میکنید ولی اخرش چی؟ به نظرتون شب و روز بگردید غلط املایی سایتها رو پیدا کنید یا شیرین کاری اکیپ تبریک گویان و بنرهای تسلیت گویان رو دربیارید وضع یک هزارم درصد تغیر خواهد کرد؟؟ البته در اینکه طنزی بنویسید تا ثانیه ای لبخند بر جامعه عبوسمان بیاید کاری بس خوب و نیکوست ولی آن منظوری که شما دارید یقینا به سرانجام نخواهد رسید
پاسخ:
میشه بگین از دید شما اون منظوری که من دارم و یقین هم دارین که به سر انجام نمیرسه از دید شما دقیقا چیه؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمید خان عرض به خدمت اینکه هر اداره ای بادید اسرار واطلاعات مربوط به خود را ازجمله آمار کارکنان آماردانش آموزان فارغ التحصیلان و غیره وغیره ....می باشد که این این وظیفه حراست اداره می باشد هیچ اداره ای اجازه نمیدهد از محیط اداری خود کسی به نفع شخصی خود حتی خبرنگاران نیزوارد حیطه وظایف آن اداره شود وباید مجوز داشته باشد درخیلی از مواقع مشاهده شده است که عده ای با فیلم برداری وعکس برداری از مدارس باعث افشای خیلی از موارد شدند وحتی با انتشار عکس از مدارس دخترانه موجب نارضایتی خانواده ها شده است آموزش وپرورش نیز موضف است در اینگونه موارد واز سوء استفاده جلوگیری نمایدیک سوال از خودشما تاکنون به پیامکهای مختلف که برای همه ارسال می شود ائم از (رنک چشمت را بگو تا بگم دارای چه شخصیتی هستی )؟جواب دادی ؟این هم ازهمین موارد کسب اطلاعات شخصی شماست *** *** *** ** ***** ******* ***** ***** ******* *** *** *** *** ***** **** ** ** *** ****** ****** **** ** ** * **** ** *** * اگر جواب سریع میدهی حق باشماست. حراست هر اداره به خاطر همین کار هاست .خود شما چرا هویت خودرا مشخص نمی کنید ؟
پاسخ:
آمار آموزش و پرورش که دائما اعلام می شود و مخفی نیست که ! دائما در تلویزیون و سایر رسانه ها گفته می شود که تعداد معلمین اینقدر است و تعداد دانش آموزان آنقدر ! در ثانی فیلم برداری از مدارس ارتباطش با این پیامک دقیقا مثل ارتباط اون مورد با شقیقه هست !
اینکه من به اون پیامکی که اشاره شد جواب نمیدم دلیلش اینه که اون پیامکها اگر اولین کلمه جواب داده بشن، سیل پیامکهای بعدی برای ارسال کننده سرازیر میشه و البته هزینه هم بابتش باید پرداخت (البته مطلبی هم در دست تهیه دارم در مورد این موضوع) و دلیل جواب ندادنم ، امنیتی بودن رنگ چشم من نیست .

اگر این دادن اطلاعات نیست چرا آن شخص فرهنگی که شما می فرمایید از شما قول گرفته که نامش فاش نشود از همین مواردی است که نباید به شما اطمینان می کردند انتقاد نباید یک جانه باشدمگر خودت اصلا ایرادنداری اگر صادق باشی هویت خودرا مخفی نمی کنی بگزار دیگران نیز معایب شمارا نیز برایت یاداوری کنند واین از معایب شماست
پاسخ:
اون عبارت (یک جانه) نیست و درستش (یک جانبه) هست
اون کلمه هم (بگذار) هست و (بگزار) نیست
اگر قرار بود هر کسی که انتقاد میکند خودش کوچکترین ایراد و اشکالی نداشته باشد فقط پیامبران و ائمه صلاحیت انتقاد کردن داشته اند و بس !
در مورد هویت لا اقل من نام و نشان دارم و اسمم (همین) و فامیلی ام (اشتباه) نیست. البته فامیلی تان واقعا برازنده است و از این بابت به دودمانتان تبریک میگویم !
انتقاد یعنی همین دیگر . من ایراد کار کسی را که بنظرم درست نیست به وی گوشزد کنم و دیگری هم ایراد کار مرا بگوید (همین کاری که شما میکنید و من از شما ممنونم) و همین مسئله کمک میکند به رفع ایرادات و در نهایت باعث پیشرفت می شود
منتظر انتقادات سازنده ی شما خواننده ی گرامی هستم
از روز معلم به ما فقط مراسم و بنر و های و هوی میرسه
آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی
سلام. بعد از مطلبی که پیشتر راجع به وایقان و آدرس دهی اشتباه شهر وایقان در سایت شهرداری وایقان، نوشته بودید، ادمین سایت اشتباه خود را تصحیح کرده است و به جای تبریز، شهرستان شبستر نوشته است که جای تقدیر دارد (http://vaighan.ir/).

پاسخ:
سلام
بنده از طرف خودم بابت اصلاح اشتباهشان از ایشان تقدیر و تشکر و قدردانی میکنم. باید ببخشند که چاپ بنر و پاداش در حد وسع ما نیست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
من فکر میکنم شما هر منظور شخصی داشته باشید یک درصد هم منظور اختصاصی هر نویسنده ای یعنی اصلاح امور رو دارید که به نظرم وضعیت ادارات * ******* ما به حدی خراب است که با این مطالب به هیچ وجه اصلاح نمیشن
پاسخ:
خوب راه حل ؟ در این موارد چاره چیست و باید چکار کرد؟
منظورم تقدیر از شما بود نه از آنها !

(الکی اینجا مثلا وبلاگ .... هستش که هندوونه بزارم زیر بغل مدیر سایت!)
سلام آقای راضی حرف دل ماها رو زدین انشاالله خدا هم ازتون راضی باشه
در مورد دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان مطلبی براتون فرستادم البته بسیار خلاصه هست اما واقعیته . اگر لطف کنید و با قلم شیوای خودتون کاملش کنین درد دل خیلی از ما فرهنگی ها هست
پاسخ:
سلام
ایمیل ارسالی شما رو خوندم . بسیار سپاسگزارم . سوژه ی بسیار جالبی هست و حتما در اسرع وقت در وبلاگ منتشرش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">