شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام علیکم

چند شب پیش بود که بدلیل بدی آب و هوا ، دجال واره ی همسایه ی ما کانالهای معاند و دروغگو و بنگاههای خبر پراکنی وابسته به صهیونیستها را خوب نمی گرفت ! ما هم که دیدیم نمیتونیم نگاه کنیم ، کلی در مورد مضرات دجالواره و نقش مخرب اون در ویرانی بنیاد خانواده و جنگ نرم و سخت و نیم پز ! براش سخنرانی کردیم و ضمن توصیه به اینکه ببره داوطلبانه تحویل بده که لا اقل به درد آمار دادن بخوره ، بلند شدیم اومدیم خونه ی خودمون که اخبار دنیا رو از همین کانالهای راستگوی خودمون ببینیم !

در اخبار شنیدیم و دیدیم که ساختمان جدید ! اداره راه و شهر سازی شبستر با صرف 200 میلیون تومان هزینه (اگه اشتباه نشنیده باشم) افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اداره راه و شهر سازی شبستر


بسلامتی و دل خوش ، ایشالا تا هست افتتاح و شیرینی خوران و ختنه سوران و ولیمه و از این جور چیزا باشه . اما ......


ما که بچه بودیم ، اون ساختمان روبروی قبرستان پیشین ، کمیته بود ، بعدش هم شد اداره راه و ترابری و بعد از آن که ساختمان جدید راه و ترابری در قره کهریز آماده و با بوق و کرنا افتتاح شد ، دیگه نفهمیدیم اون ساختمون قدیمی برای چی استفاده میشه !؟


با درصد خطای کمی می توان حدس زد که ساختمان جدید الافتتاح ! حداقل 40 سال قدمت دارد. اول این سوال برام پیش اومد که آیا برای افتتاح ساختمانی که قبلا هم اداره راه در آن ساکن بوده و ساختمان جدیدی هم نیست ، برگزاری مراسم افتتاح اینقدر ضروری بود ؟؟؟؟


یعنی شهرستان اینقدر برای مراسم "افتتاح کنان !!" فقیر شده است که برای دهه فجر هم یک آب انباری ، میدانی ، پارکی ، مجسمه ای ، چیزی برای افتتاح پیدا نشد ؟؟


در ثانی ، بهره برداری از این ساختمان قدیمی مدتها قبل از روز افتتاح انجام گرفته و در حقیقت یکماه قبل از آن افتتاح شده بود . مداااااارکشم موووووجوده ! بفرما. اینم سند :


اداره راه شبستر


نگارنده برای اینکه بیخودی تهمت نزده باشم ، برای بررسی های میدانی ! به میدان معلم مراجعه کردم. و بلافاصله پی به اشتباه فاحش خود بردم ! خدایا مرا ببخش. درست است که ساختمان همان ساختمان قدیمی است اما یک عدد درب جدید برای ساختمان درست کرده اند در حد کاخ باکینگهام ! با رنگ طلایی و خیلی هم خوشگل ! البته یه سطل رنگ هم خرج دور و بر در ورودی شده بود ها !


بنابر این به مسئولین عزیز حق دادم که برای عوض کردن درب ورودی ساختمان و جایگزینی قهرمانانه ی آن با درب جدید (البته با 200 میلیون ناقابل!) مراسم افتتاح برگزار ، از تمام مدیران سختکوش ادارات دعوت ، موز و بیسکویت و آب معدنی سرو ، و از تلاشهایشان برای پیشبرد اهداف مملکت در ایام الله دهه فجر قدردانی کنند ! حالا متوجه می شوم که چرا گزارش تلویزیونی هم فقط درب ورودی را در حد چند میکرو ثانیه نشان داد و خبری از بریدن دو طرف روبان و قرار دادن قسمت وسط روبان در سینی مربوطه نبود !


من داخل ساختمان نرفته ام ، نمیدانم داخل ساختمان چه تغییراتی صورت گرفته ، اما اگر تنها تغییر موجود عوض کردن درب ورودی بوده است ، خیلی گرون باهاتون حساب کردن . ایشالا برای افتتاح درب سایر ادارات به من یه ندا بدین ، درب و پنجره ساز آشنا سراغ دارم که خیلی ارزونتر از این درست میکنه ! یه چیزی هم تهش واسه ما میماسه که در شبانه روز 28 ساعت مشغول بروز رسانی وبم !!!!! هستم و با صرف هزینه و اتومیبل شخصی و انگشت شخصی (برای تایپ) این سایت رو اداره میکنم ! جای دوری نمی ره !


راستی آقای فرماندار عزیز : اون روز که لطف کردین و ما رو دعوت کرده بودین . یه چیزی گفتین . یادتون هست ؟ فرمودین پارسال هر جا کلنگ افتتاح زده شده ، کلنگش هم همونجا رو زمین مونده . راستی ببخشین که زنگ نزدم بابت دعوت و پذیرایی تشکر کنم ها .... به دل نگیرین یه وقت 


ایام بکام

نظرات  (۱۵)

با سلام
بنده هم خدمت مسئولین امر توضیحات داده ام.منتهی داخل اداره یک خرابه بوده که فکرکنم الان خیلی کارها داخل اداره انجام شده است.خواهشا یک بازدید میدانی انجام دهید.سوژه های بهتری هم است.چرا به این اداره گیر دادی.؟!
پاسخ:
سلام
دوست عزیز کار من این است که هر جا احساس کنم دارد کار شعاری و غیر ضروری بجای کارهای اصلی انجام می شود گیر بدهم . شما که میفرمائید سوژه ی بهتری هست لطفا معرفی بفرمائید .
در ثانی هر کاری داخل ساختمان انجام شده بجای خود ، آیا واقعا کادر آن اداره نمیتوانستند بدون مراسم افتتاح وظایف خطیر ! خود را انجام دهند ؟
آقای آگاه به نظر من شما بهتر است نام مستعارتان را به نا آگاه تغییر دهید چون خیلی با حرفهایتان بیشتر جور درمیاد. ما مسئول درست کردن کاخ در محل کار شما نیستیم و همین که حقوقتان را با مالیات دادنمان تامین میکنیم برایتان کافی و از سرتان هم زیادی است . ظاهرا از آن دسته کارمندانی هستید که چون هیچکس از آنها تا حالا انتقاد نکرده خود را بالاتر از همه می پندارید و کسی حق ندارد به شما اف بگوید.
اسم آن اداره اداره راه و مسکن و شهر سازی است اما علیرغم اینهمه ساختمان و افتتاح و دبدبه و کبکبه ، این وضع راه هایمان است ، این وضعیت مسکن و این از شهر سازیمان !
فکر نمیکنم پاشیدن چند بیل نمک در جاده ها که آنهم بدلیل نباریدن برف به فراموشی سپرده شده اینهمه منم منم لازم داشته باشد
مگر آقای راضی چه گفته که عصبانی شده اید ؟ چند تا سوال کرده . اگر واقعا به وظیفه خودتان آشنا هستید منطقی جواب بدهید والا اگر حرف نزنید مطمئن باشید کسی از شما قهر نخواهد کرد
سلام آقای راضی این خبر های دست اول رو از کجا میارین ؟ نکنه شما هم خبرنگار جهانی شدین؟
پاسخ:
سلام
من خبرنگار نیستم من روی برخی خبر ها فقط تحلیل شخصی خودم رو می نویسم. خبرهای عمومی رو از سایتهای خبری مثل عصر ایران - تابناک - ایلنا - الف - فارس و خبرهای مربوط به شهرستان خودمون رو از دو سایت وزین (شبستر نیوز) و (گلشنراز) میخونم. جا داره از مسئولین این دو سایت اخیر که بدون چشمداشت فعالیت خوبی در زمینه خبر دارن و همچنین از بابت لطفی که همیشه به من داشتند و دارند و گاهگاهی از سر بزرگواری مطالب این وبلاگ حقیر رو باز نشر میدن تشکر کنم .
هر چند که این عزیزان هم تا بحال از نیش زبان حمید راضی در امان نمانده اند اما نشان داده اند که واقعا حرفه ای کار میکنند و هدفشان کسب شهرت یا مقاصد دیگر نیست. من یکی که از سایتهای ایشون واقعا استفاده میکنم و امیدوارم همینطور با خلاق که هستند بمانند و خدای نکرده یک موقع بجای خبر نگاری خیر نگاری نکنند. خسته نباشید به تمام فعالان عرصه ی فرهنگ
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بهتره شما هم مثل اون ******! یک لیستی از کارهایی که تا به حال انجام  داده اید و انتقادهای سازنده تان, منتشر بفرمائید. راستی انتقاداتی که از ***** شده است، فراموش نگردد ها....
سلام حمید خان
این دریاچه 40 هکتاری شرفخانه رو هم میخوان فردا افتتاح کنند یه اطلاعاتی کسب کنی سوژه کنی بدک نیست (دریاچه 40هکتاری بندرشرفخانه را زیباتر ازعکس بالا خواهیم کرد و این شعار را ورد زبانمان خواهیم کرد 

مرغ همسایه غاز نیست  )

ما که رفتیم دیدیم یه حوض مخروبه است که 4 هکتار هم به زور بشه (البته 0 ارزشی نداره و میشه جلوی همه چی گذاشت) که به گفته خود تبلیغ کننده هاش با اب فاضلاب معدن ماسه شویی نزدیک کوزه کنان پر میشه

http://ahadahmade.blogfa.com/post/4372

پاسخ:
سلام
البته  من کلا با افتتاح مخالفم . افتتاح نمیخواد که . اما به غیر از اون کار بدی هم نیست ها دوست عزیز
چون معادن ماسه شویی که فاضلاب ( به معنای عام کلمه) تولید نمی کنند که - آب گل آلود میشه و اونهم تصفیه میشه . ممکنه برای آشامیدن مناسب نباشه اما برای دریاچه استفاده کردنش که بهتر از هدر رفتنشه
دریاچه ی زیبای ارومیه خشکید و نه تنها اهل شرفخانه ، که همه ی ما از این موضوع ناراحتیم و چشم به آسمان داریم که خداوند باران رحمتش را ببارد و این نگین آبی را دوباره سیراب کند. لا اقل وقتی شرفخانه می رویم و این حوضچه را میبینیم کمی از اندوهمان بابت نبودن دریای زیبا می کاهد
مسئولین هم بجای اینکه دنبال بهانه ای برای افتتاح و مطرح کردن و بالا کشیدن خودشون باشن بهتره این هزینه های افتتاح و مراسم  رو صرف کارای مهمتر (از جمله توسعه و نگهداری همین حوضچه) کنن
آب دریا را اگر نتوان کشید ..... هم بقدر تشنگی باید چشید
۲۹ بهمن ۹۳ ، ۱۹:۵۴ پاسخ شبستر

حمید آقا سلام

دستت درد نکنه با آن پاسخ زیبایت که به مغرض کج فهم با نام مستعارشبستر دادی

وی عینک بد بینی را 99 درجه زیر صفر زده و بدنبال پیدا کردن سوراخ سنبه برای بدنام کردن تلاشهای تلاشگران دولتمردان و خالی کردن عقده های شخصی اش است

میگویند دروغگو حافظه اش ضعیف است نوشته از کوزه کنان آب ماسه شویی میاورند به این کور فهم بگوئید بعلت پستی و بلندی شهرداری و گروههای مردمی نمیتوانند از روستای پر ارتفاع هریس به این حوضچه آب منتقل کنند چگونه از فاصله 15 کیلومتری کوزه کنان میتوانند آب بیاورند آب کجا بوده ؟

وی در پیام های چند بار قبل هم با آوردن کلمه آب فاضلاب تلاش دارد با چندش آوردن موضوع مردم را از رفتن به محل و پر رونق کردن بندرشرفخانه باز دارد اما اگر چشم های خود را باز کند و از نزدیک به پمپاژ آب دریاچه و دو عدد موتور خرمنکوب و پمپ اتوماتیک برقی توجه کند اینقدر خراب نمیشود که جمع کردن آب های هدر رفت خود یک هنر است

هر چند حمید خان شما هم با موش انداختن با زبان افراد نادر کمک موثری به چنین افراد شیاد میکنید

پیشنهاد میکنم قبل از انتشار هر متنی اول با چشمهای خود مشاهده بفرمائید بعد اگر حقیقت داشت خودتان هم قلم فرسایی بفرمائید

 

  

پاسخ:
سلام
عقیده من اینست که طرفداری محض از یک موضوع و کوبیدن جناح مقابل در هر شرایطی ، مصداق بارز حماقت است . من دمکراتیک فکر میکنم و هر جا کار خوبی باشد تقدیر و هر جا کار بدی صورت گیرد انتقاد میکنم . برایم فرقی نمیکند کدام دوست است و کدام نیمه دوست . اگر هم متوجه نشوم کار خوب است یا بد ، مطمئنا سکوت میکنم.
توصیه میکنم شما هم چنین باشید. من آن حوض شرفخانه را با چشمان خودم دیده ام . آنطور که برخی ها گفته اند نیست اما در نوع خود حرکتی است مثبت .
استاد جوابگوی شبستر نامغرض راست فهم وقتی خود خبرنگارش و مسئولینش میگن اب حوضچه از هدررفت ماسه شویی تامین میشه شما این وسط نظریه پستی بلندی واس چی صادر میکنی؟؟؟
شاهگلیش با اون تاسیسات و عظمت و تاریخچه اش در دنیای امروز عددی نیست چه برسه به یه حوضچه کوچک که دور و برش بر بیابان و دست انداز و بدون هیچ چشم انداز به درد بخوری هست من به چی این باید حسرت بخورم و نخوام مردم بیان ببیننش خوب هر کی یه بار ببینه بار دوم خودش نمیاد دیگه 
((آبگیری حوضچه ساحلی بندرشرفخانه که از سالجاری با  جمع آوری آب های هدر رفت ماسه شویی حاج مهدی عباسپورهفت چشمه + نزولات آسمانی  و زهکشی صورت گرفته همچنان ادامه دارد بطوریکه جمع شد ))
http://ahadahmade.blogfa.com/post/4267
یادم رفت یه جک بگم بخندیم مخصوصا تو سایت حمیدخان که خیلی با این عبارت مانوسه :
تلاشهای تلاشگران دولتمردان خخخخخخخخخخخخ


۳۰ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۰۰ پاسخ دو شبستر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

به این نام  ** **** * ** ***** * ** *****  با نام مستعار شبستر بگید یک اعتراض کوچولو کردیم بیش از 10 کیلومتر عقب نشینی کردی و از کوزه کنان به هفت چشمه رسیدی اگر یک تکان مهم بخورم گرد ات هم پیدا نخواهد شد

خوب شد اینبار نام آب فاضلاب را بکار نبردند و اعتراف کردند که این آب های هدر رفت جمع آوری شده است که به این دریاچه هدایت میشود

کاش برخی از افراد کج فهم مصاحبه پخش شده این هفته شهردار تبریز را بدقت گوش میکردند که در آن شهردار تبریز گفت فاضلاب شهر تبریز در تصفیه خانه مدرن تبریز پالایش و آب حاصله برای مصارف کشاورزی و صنعت و غیره بکار گرفته خواهد شد

منظور شهردار تبریز تصفیه فاضلاب  آب های دستشویی و حمام  و توالت  و.... بود

 اما اگر  ماسه شویی هفت چشمه و .... را از نزدیک مشاهده کنی شن و ماسه های خاکی در این کارخانجات با آب چاههای عمیق قابل شرب شستشو میشود که خروجی آب ماسه شویی گلی است و این با فرایندی که در بین راه در تالاب و مسیر طی میکند تا رسیدن به حوضچه گل آلودگی اش گرفته شده و  زلال و شفاف به دریاچه وارد میشود که برای اطمینان خاطر اگر کلر هم بزنیم قابل شرب است

پس  آب خروجی شن و ماسه کجا و فاضلاب کجا ؟

از طرفی دو عدد موتور خرمنکوب و برقی اتوماتیک هم بطور شبانه روزی آب های آسمانی و دریاچه ای را  از طریق یک کانال دو کیلومتری به دریاچه پمپاژ میکند

که شوری و نمک موجود باعث کند زدایی احتمالی میشود

به این عزیز مان بگوئید  مردم شبستر انسانهایی شریف و با فرهنگ هستند الکی با نام آنها نظر ارسال نکن حرف دل ات را بزن

 

    

به هر حال ماسه شویی ماسه شوییه چه تو کوزه کنان باشه چه هفت چشمه من به شخصه تا حالا اونجارو زمینهای کوزه کنان میدونستم و اگه اشتباه نوشتم تصحیح میکنم همانطور که خبرنگار جهانی فرمودن ماسه شویی هفت چشمه منبع تامین اب حوض فوق هست ولی هیچکدوم از مسائلی که گفتی تبلیغات بی ارزش برای این حوض رو تحت تاثیر قرار نمیده و یقینا این هم پروژه ای بوده برای خالی نبودن عریضه و هیچ توجیه اقتصادی و فنی و گردشگری و ... نداشته و نداره بعد عیدم دو روز افتاب بزنه نصف ابش تبخیر میشه قایق هاش به گل میشینن 
آقای حمید خان! شما که دستی در تاریخ و ادبیات دارید آیا نام قلبی شرفخانه, " چمن شریف" بوده است؟
پاسخ:
سلام
دست بر تاریخ داشتنم در این مورد کمکی نکرد چون در هیچ سند تاریخی نامی را که گفتید مشاهده نکردم

اما دست در ادبیات داشتنم کار ساز افتاد

اون کلمه "مسئلتون" نیست و درستش "مسئلةَُ" و همچنین اون یکی هم "نام قلبی" نیست "نام قبلی" است !
 سلام  نظرتون راجب آب نمای در حال احداث روب روی استخر چیه؟! بخدا خرج دو سه تا فقیر بشه دعا گوشون میشن!
پاسخ:
سلام
من که تخصصی ندارم ولی یه بنده خدایی که تخصص داشت می گفت تو هیچ شهری در کمربندی و مسیر ترانزیت آب نما درست نمی کنند و چنین کارهایی مخصوص داخل شهر است. بنده خدای کناری هم بلافاصله جواب داد : آخه اون جا مسیریه که معمولا مسئولین استانی ازش رد میشن و جون میده برای افتتاح و تقدیر. من که عقلم قد نمیده اما یک سازه ای در همان جا هست که در زمان شهردار عزل شده ی قبلی شروع شده بود و بنظرم یادمان شهداست . اما نصفه کاره رها شده !
۰۵ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۲۴ بابالنگ دراز
والا الان سالهاست تو این شهر یه سال میسازن یه سال خراب میکنند همین چهارراه مگه تا حالا 30 تا طرح روش اجرا نشده یا همون جلوی استخر حوض های پله ای از سنگ نساختن یا ... کلا بساز تخریبمون خوبه خخخ الانم ابنما وسط جاده ترانزیت خخخ خب کارشناس حسابی اینو ببر تو ورودی شهر بساز نه که وسط شهر 
سلام وخسته نباشید خدمت حمید خان
البته نکته سنجی  شما را دیدم خواستم عرض  کنم بندر  شرفخانه درست تر  از  شرفخانه نیست؟!!
در  این مورد هم باید عرض  کنم که متاسفانه و بدبختانه بوق  و کرنا  یکی  از  لوازم و کارشناسی  های مهم  ادارات شده و  مهمتر  از  عملکرد همین افتتاح و مراسم (پیشیک بزه ماخ) هستش  .
پاسخ:
سلام
من همین الان برای درک کامل معنی بندر به لغتنامه دهخدا مراجعه کردم:
محلی است در ساحل دریا یا رودخانه که محل توقف و بارگیری و باراندازی وسایل نقلیه ٔ دریایی است ، و آن معمولاً شامل انبارها و جرثقیلهاو وسایل فنی دیگر نیز هست
البته خود شما بهتر از من میدانید که دلیل مضحک مقایسه این نام با بندر عباس خنده دار تر از آن است که حتی قابل فکر کردن باشد. بقول یکی از دوستان ! با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود
از حسن توجه شما متشکرم . باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید . من مشتری دائمی نوشته های وزین شما هستم
حمید خان کجا موندی پس؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">