شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

آنهایی که حافظه ی خیلی قوی دارند یادشونه که در انتهای دولت قبل جاده ی حد فاصل شبستر تا صوفیان در عرض 10 روز "به اصطلاح" تمام شد و مسئولان با استفاده از روش "بوق و کرنا" آن را افتتاح کردند و کلی هم سر مردم منت گذاشتند که : آی رعیت ! دولت فخیمه از سر لطف و عنایت ، بار دیگر شما رعایا را مورد مرحمت ملوکانه قرار داد و جاده ای را که حتی پدر بزرگهای شما نیز تاریخ شروع آنرا به یاد ندارند 10 روزه تمام کرد!

اما................


میدانم که این مطلب از دید آن هایی که عادت دارند به مقتضای روزگار ! همیشه نیمه ی پر لیوان را ببینند ، سیاه نمایی و قدر نشناسی است. اما از آنجائیکه بنده ، کارهایی را که دولت برای مردم میکند یک "وظیفه" میدانم و نه "لطف" ، و نیز چونکه تمام مسئولان از ریاست جمهوری تا دون پایه ترین کارمند مرتبط ( و حتی غیر مرتبط) با موضوع ، به اندازه ی کافی (و چه بسا بیشتر) از خود و همقطاران تجلیل و قدردانی کردند و عاقلان دانند که دستمزد کار خویش نیز دولا پهنا بستاندند ، قصد دارم به جهت دفاع از مردم مظلوم و همیشه در صحنه ی تصادف ! و نیز حاضر در تعمیرگاهها ، اعتراض کنم.
حالا اسمش را سیاه نمایی می خواهید بگذارید و یا نیمه ی خالی لیوان را دیدن ! کی به کیه؟  تاریکیه .....

سوالم این است که همه دیدند و آنهایی هم که ندیدند از آنهایی که دیدند ، شنیدند که ظرف ده پانزده روز همه ی پلهای نیمه تمام ، تمام شد الا یکی ! در اینجا کارشناسان خبره ی راه سازی که فوق تخصص در رشته ی ماست مالیزاسیون هم دارند ، یک قسمت از اتوبان را تنگ ترش کردند و دو تا سرعت گیر هم اول و آخرش گذاشتند و چند تا علم نارنجی هم کوبیدند که مراسم افتتاح کنون ! به تاخیر نیفتد.

آسفالت روی پلها هم که مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد . نشون به اون نشون که موقع رد شدن از روی پلها با سرعت مجاز ، به قاعده ی نیم متر به هوا پرتاب می شوید و ایضا از کمک فنرهای خودرو نیز صدای خمپاره انداز 60 میلیمتری به گوش می رسد

همه ما میدانیم که هدف از افتتاح با آن سرعت ، نه خدمت به این مردم و رفع مشکل آنان ، بلکه فخر فروشی عده ای و پر کردن کارنامه کاری عده ای دیگر بود . زیرا اگر دلیل این کار ضیق وقت بود ، بعد از آن کلی وقت برای این امر داشتند ولی همه ما نیک می دانیم که دیگر دستی به آن جاده نخواهد خورد چون تقدیر و تشویق آنچنانی ندارد و کار بدون تقدیر و تشویق برای مدیران ما یعنی آب در هاون کوبیدن !

باز هم نیک میدانیم که این سخنان نیز به جایی نخواهد رسید و مردم باید همان جاده ای را که نیمه تمام ، به عنوان اتوبان بهشان قالب کردند را روی چشمشان بگذارند . پس آقای حمید خان اینهمه داد و قال برای چه ؟

فقط برای اینکه به عده ای که فکر میکنند مردم فقط در جنگ و انتخابات به درد میخورند و هر زمان هم حقشان را با منت بهشان بدهید باید قربان صدقه تان بروند ، بگویم :
اخوی ! ...... (جای خالی را باختیار خود پر کنید ....)

یا حق

نظرات  (۱۰)

منظورتون اَلَم هستش؟ یا علم؟؟
پاسخ:
منظور همون علم هست ( به فتح عین و لام) به معنای کتل - پرچم . منظور همان تیرک های پلاستیکی نارنجی رنگی است که در کنار جاده نصب شده است.

اون الم که شما گفته اید به معنای درد است و جمع آن آلام به معنای دردها

.

خوشا آن بنده با عهد و پیوند / که دارد بازگشتی با خداوند

به کام خویش اگر چندی رود راه / چو باز آید نیاز آرد به درگاه . . .




خود دانند با وجدان و خدای خود....

البته اَلم معنیش درد میشه ولی تو سایت نوشته... من بی تقصیرم و املام هم ضعیف نیست!!!!!!!!!!!!!! بی سواد هستم نه دراین حد... املا همیشه 20 میشدم
پاسخ:
تو کدوم سایت ؟ من که اینجا علم نوشتم
واقعا جای تاسف دارد که جان مردم بازیچه دست عده ای شده است
سلام، نه تو وبلاگ شما نه کـــــــــــــــــــــــــــــه ، یک وبلاگی نوشته بود الم حضرت ابوالفضل، تعجب کردم!!! برای همین نوشتم الم یا علم؟؟!! وگرنه معنیشونو که میدونم دیگـــــــــــــــــــــــــه :)
شما فقط با احمدی نژاد مشکل داری. مگه نه؟ چرا از این همه گرانی چیزی نمی نویسی؟ چرا در مورد اظهارنظر جناب رئیس بانک مرکزی چیزی نمی نویسی؟ این جاده هر چقدر هم کج و میوض باشه، باز هم باعث شده جون بسیاری از آدمها از خطرات حفظ بشه. من هر روز در این مسیر رفت و آمد می کنم. روزی نیست که رانندگان عزیز از این جاده رضایت خود را اعلام نکنند. پس کمی واقعیتها را هم لمس کن و به آن عمل نما.
پاسخ:
سلام
اولا که کج و میوض نیست دوست عزیز. درستش "کج و معوج" هست
در ثانی این وبلاگ یه وبلاگ انتقادی هست و اگر شما لطفی بفرمائید و به مطالب قبلی هم سر بزنید مطالب زیادی در مورد گرانی و اظهارات نابجای مسئولین نوشته شده. والا کیه که ندونه همین اظهارات رئیس بانک مرکزی ، یکشبه کیا رو بدبخت کرد و کیا رو میلیاردر. در مورد رانت اطلاعاتی هم مطلب نوشته شده قبلا . من با کسی عقد اخوت نبسته ام
در ثانی این عادت که ما به حداقل قانع باشیم باعث شده که اینقدر عقب بمونیم
اگر به این اعتقاد داشته باشیم که ایرانی لایق بهترینهاست ، صرفا یک جاده ی کج و میوض! رو رو سرمون نمیذاریم
بازم خواهش میکنم به مطالب قبلی وبلاگ سر بزنین  میتونید برای راحتی کار از کلمات کلیدی سمت چپ وبلاگ استفاده کنید . برای مثال روی کلمه "معیشت مردم" کلیک بفرمائید تا مطالب مرتبط با این موضوع رو جداگانه ببینید. مشکل من با احمدی نژاد نیست. مشکل من با هر شخصیه که قدر این مردم رو ندونه و این مردم فهیم رو "...." فرض کنه
باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید
ممنونم بابت وقتی که گذاشتین
آقا جلیل ع !
شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره؟ آقای احمدی نژاد که رفته لابد شما خیلی ضرر کردی که حرص میخوری نه ؟ من با ایشان مشکل داشتم بله. با رفتارشان . با کلماتشان . با رودر رو ایستادن با رهبر مشکل داشتم . با رئیس جمهوریی که با سوار شدن بر احساسات مردم ، کشور را به آستانه فلاکت اقتصادی کشاند مشکل داشتم و دارم . همه ما مردمن عادی که با ندانم کاریهای مدیران انتخاب شده توسط وی ارزش پولمان یک سوم شد با ایشان مشکل داریم . مشکل داریم چون نتوانستیم مثل جنابعالی نان را به نرخ روز بخوریم . شما هم مطمئنم دو سه روز دیگر که ببینید منفعت در پیوستن به روحانی است از منتقدان احمدی نژاد میشوی . اون موقه میبینمت
ارشادی جان! در همه دولتها ارزش پول ملی یک سوم شده. آهان شاید سن شما قد نمیده! پس لطفا کمی مطالعه بفرما. در ضمن به نظر من، اگه در دولت قبلی چنین اتفاقی می افتاد و این چنین رئیس بانک مرکزی به اصطلاح سوتی می داد, الان جای زمین و آسمان را عوض کرده بودید.
آقا آرش
در همه دولتها اتفاق نیفتاده - اگر هم اتفاق افتاده مثل ترکیه و آذربایجان با تصمیمات درست و منطقی جلوی این کار را گرفته اند . هیچ ربطی به دولت قبلی و فعلی ندارد . همه میدانیم که ادعای حمایت از صادر کنندگان که بهانه این کار بود دروغی بیش نیست . مگر ما چقدر صادرات غیر نفتی داریم ؟ صرفا بخاطر این بود که دلار حاصل از همین دو چیکه نفت هم که وارد کشور و از طریق دولت وارد بازار میشه ارزون نشه که پول یارانه ها جور بشه. این زبان عامیانه اش بود . حالا اقتصاد دانها دارند کمی پیچیده اش میکنند . این هم عوض شدن جای زمین و آسمان . 
حالا ما نفهمدیم این آقای ارشادی با آرش موافقند یا نه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">