شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

نمیدونم شما هم مثل من هر روز اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما رو میبینید یا نه؟ ولی اگه نمیبینین توصیه میکنم از دست ندین چون واقعا باعث میشه لبخند به لب آدم بیاد و خستگی از تن آدمی ! خارج بشه.

شروع خبر ها با اعلام پیشرفتهای اقتصادی و افتتاح کارخانه ها و طرحهای عمرانی و ترکیدن شاخص بورس در کشور خودمون آغاز میشه و آخر اخبار هم به بدبختی و فقر و فلاکت و بیکاری و هزار درد بی درمان دیگر در اروپا و آمریکا ختم میشه.


من دنبال راهی هستم که بفهمم چرا با این شرایط ، میلیونها نفر تو صف تابعیت آمریکا و اروپا هستن که نصفشون همین جوانهای کشور خودمونن.


ظاهرا اونا از اخبار بی اطلاعن دیگه !


چندی پیش یه تیتر خبری در یکی از سایتهای وابسته به صدا و سیما نظرم رو جلب کرد :


ادامه نا امنی در آمریکا !


فوری به ادامه خبر رفتم . فکر کردم  جنگ شده یا بیداری اسلامی در اونجا هم اتفاق افتاده یا گروههای تروریست (اراذل و اوباش!) مخل امنیت آمریکای جهانخوار شدن . میدونین متن خبر چی بود ؟


ادامه نا امنی در آمریکا/ فردی مسلح در نزدیکی منهتن با تیراندازی به سوی شهروندان دو نفر را کشت و چند نفر را زخمی کرد.


بر این اساس پیش بینی می‌شود، این اخبار در این رسانه به زودی منتشر شود:


فاجعه انسانی در دانمارک

یک موتور سوار، کیف یک زن سالخورده نابینا را در خیابان ربود و او را مورد ضرب و شتم قرار داد و گاز داد رفت!


فروپاشی در روسیه
70 تن از کارگران یک شرکت تولیدی در روسیه در مقابل کاخ کرملین، تجمع کردند و خواستار توجه به بیمه کارگری شدند. این افراد به شدت از دولت پوتین و قوانین حمایتی درخصوص کارگران ناراضی بودند.


فلاکت مرگبار در سوئد
آمار نشان می‌دهد که در یکسال گذشته حدود 2 دهم درصد بر فقیران و گرسنگان بی خانمان در سوئد افزوده شده و قدرت خرید مردم در این کشور 3دهم درصد کاهش یافته است. کارشناسان از کاهش 5صدم درصدی ذخایر طلای این کشور نیز ابراز نگرانی کردند.


نسل کشی در نروژ
پلیس کشور نروژ در اقدامی بی سابقه، معترضان به افزایش قیمت مترو را با ضرب و شتم روانه خانه ساخت. گفته می‌شود بیش از 40 نفر در این درگیری‌ها زخمی و یک نفر راهی بیمارستان شد. حالی این فرد بسیار وخیم گزارش شده است.


قحطی در ایتالیا

رستوران‌های مرکزی شهر سیسیل ایتالیا در اعتراض به کمبود مواد غذایی بویژه اسپاگتی، روزهای زوج را تعطیل اعلام کردند و به مردم خدمات ارائه نمی‌دهند. آنها معتقدند با افزایش قیمت اسپاگتی، مردم از آنها رویگردان شده و بازار کارشان کساد می‌شود. مسئولان غذایی(!) ایتالیا هنوز واکنشی به این موج اعتراضات گسترده که به تجمعاتی پراکنده در کشور هم منجر شده، واکنشی نشان نداده‌اند.


انقراض آلمان‌ها

جامعه شناسان آلمانی هشدار دادند، کمبود ازدواج و کاهش زاد و ولد در این کشور، جمعیت این کشور را با رکود 20 درصدی مواجه کرده است. آنها می‌گویند ادامه این روند تا 60 سال آینده به پیر شدن 85 درصد جامعه آلمان منجر خواهد شد.



اتریش با خاک یکسان شد
منابع خبری از انفجار یک بمب دست ساز در متروی مرکزی اتریش خبر دادند. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات وارده به دست نیامده اما پیش بینی می شود بالغ بر 380 نفر در این فاجعه انسانی – تروریستی کشته شده باشند و افزون بر 1600نفر نیز زخمی شده باشند. دو ایستگاه متروی اتریش نیز تا حدود 45 درصد تخریب شده است. یکی از نجات یافتگان به خبرنگار ما گفت: وحشتناک بود! شهر زیر گردوغبار مدفون شده بود...



هلند در منجلاب فحشاء
تازه‌ترین آمار از کشور هلند نشان‌دهنده افزایش بی‌رویه تعداد زنان خیابانی در این کشور است. آمارهای تکان‌دهنده نشان می‌دهد این کشور بیش از 3400زن خیابانی دارای شناسنامه کاری دارد. این آمار نسبت به سال 2004 افزایش 3 درصدی را نشان می‌دهد که حاکی از فروپاشی اخلاقی این کشور اروپایی است. مسئولان امور اجتماعی این کشور، این روزها هدف شدیدترین انتقادهای مردم و رسانه‌ها هستند. به طوری که برخی مسئولان این کشور از گفتگو با رسانه‌ها خودداری می‌کنند.



پرتقال خفه شد
آلودگی هوا در پایتخت پرتقال به بالاترین حد در 5 سال گذشته رسید و از مرز هشدار گذشت. مردم با حضور در خیابان ها و خاموش کردن ماشین‌هایشان ضمن مسدود کردن معابر اصلی شهر به دولت اعتراض کردند. آنها معتقدند دولت دارد مردم را خفه می‌کند. یک دندانپزشک به خبرنگار ما گفت: مدیران کشور ما بی لیاقت هستند.



کرواسی رو به مرگ
مردم از فشار گرانی، در کرواسی دیگر نان نمی خرند. آمارها از افزایش وحشتناک قیمت نان در کرواسی خبر می‌دهد. قیمت نان از فوریه 2010 تا آگوست 2012 بالغ بر 8 درصد افزایش یافته و مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند. برخی منابع از کمبود منابع غلات در این کشور خبر داده‌اند و افزایش قیمت را در راستای کاهش مصرف نان دانسته اند. مردم اما در اعتراض به این سیاست‌های دولت، خواستار برکناری وزرا و استعفای دولت شدند. آنها در تابلونوشته هایی آورده اند: نان نخوریم چه بخوریم؟ آیا مرگ ما را می خواهید؟



نیویورک ورشکست شد
افزایش قیمت بنزین در آمریکا، صنعت خودروی این کشور را با رکود مواجه کرد. آمار نشان می‌دهد افزایش بی رویه قیمت بنزین از ژانویه 2011 تا جولای 2012 به میزان 85 سنت، باعث افت خرید و گشت و گذار مردم شده است. جمعی از مردم در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کردند: این افزایش قیمت دارد کمر ما را می‌شکند! واقعا همه چیز گران شده، چرا کسی به فکر ما نیست!


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">