شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

۲۷ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام

این روزها که پایان عمر دولت دهم است آمار دهی بسیار باب شده ! و شگفتا که همه آمار ها هم از رشد روز افزن حکایت دارد ! جالب است که هر وزیر و معاون و مدیر کل و مدیر جزء و حتی آبدارچی پشت تریبون قرار میگیرند اعداد و ارقامی عجیب ارائه میدهند و مدعی هستند که کارشان حرف نداشته است . 


همه شاخص ها رو به رشد است. همه چیز در حال پیشرفت است . همه رتبه ها در حال بهبود است . ام نمیدانم چرا مردم اینقدر ناشکرند و هنوز هم وقتی کشتی حامل مهاجرین غیر قانونی در سواحل فلان جا ! غرق میشود ، نصف بیشترشان ایرانی هستند ! 


به یاد استاد جعفر زاده که مرا با الفبای آمار توصیفی آشنا کردند آماری جدید ارائه می دهم. البته کمی با آماری که مسئولین سفید نما ! ارائه می کنند متفاوت است . هر کجای این آمار اشتباه بود ، شما بگوئید :


۲۷ نظر ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۱:۱۰
حمید خان راضی !

بعد از پایان هر دوره ریاست جمهوری متاسفانه شاهد این هستیم که جایگاه رئیس جمهور سابق چندان که باید و شاید مورد تکریم و احترام قرار نمی گیرد. چنانچه آقای هاشمی بعد از پایان دوره اش  نماد آنچه می دانید نشد و آقای خاتمی هم بعد از چندی نقاب از چهره برداشت و همه فهمیدند که جاسوس است و هفته‌ای یکی دو بار به هدف فراگیری شیوه های نابودی کشوردر کلاس های توجیهی جرج سوروس شرکت می کند و جزوه هایش   هم کامل است و حتی آن را دو رنگ هم می نویسد. اما احمدی نژاد با همه اینها فرق دارد. احمدی نژاد نه تنها جایگاهش تنزل پیدا نکرد بلکه از رئیس جمهور به «روسای جمهور» تبدیل و در واقع تکثیر شد!

حالا چرا؟ دلیل داریم! غلامحسین الهام معاون توسعه مدیریت و سرمایه   انسانی ریاست جمهوری (این سازمان ها و نهادها رو خدایی هر کی اسمشون رو انتخاب می‌کنه دمش گرم! تلاش می کنه واقعا) نامه نوشته به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری (همچنان دم نامگذار این مناصب گرم!) و گفته که برای بهره گیری از تجارب روسای جمهور سابق (یعنی همان احمدی‌نژاد، به تنهایی!) یک دفتر به نام «دفتر رئیس جمهور سابق» در ساختار نهاد ریاست جمهوری در نظر گرفته شود تا هم چینی نازک تنهایی های آقای احمدی نژاد نشکند و هم بتواند همچنان به خدمت ادامه دهند. در همین راستا پیش بینی می کنیم آقای احمدی نژاد اولین کاری که در این دفتر انجام می دهد این است که تجربیات خود را در قالب جزوات و مقالات آموزشی به آقای روحانی اهدا کند و به این وسیله به او در انجام وظایف ریاست جمهوری یاری رساند. عناوین این جزوات و مقالات به شرح زیر است:


۸ نظر ۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۹:۲۹
حمید خان راضی !

سلام

 با توجه به روزهای پایانی دولت و درکردن قمپز در حوزه​های مختلف و ارائه آمارهای فضایی - تخیلی و همچنین آوردن «ان قلت» در مواجهه با منتقدان و لغزخوانی برای دولت جدید، چند خبر را با هم مرور کنیم. لازم به توضیحه که من همینجا از تمام مدیران تشکر میکنم که بعد از گل آقا نگذاشتند ما در عرصه ی طنز کمبودی حس کنیم و باعث شدند علاوه بر اینکه هفدهمین رتبه ی اقتصاد را در دنیا داشته باشیم ، رتبه ی اول شاد بودن و خندیدن را هم بخود اختصاص دهیم . البته این آخری رو من از خودم گفتم . چون آمار و ارقام دادن که مالیات نمیخواد که . کافیه سیاه نمایی نکنی . اما سفید نمایی توهمی در هر درجه ای اشکال نداره . فکر نکنین آمارهایی که وزرای محترم هم میدن چیزی به غیر از اینه!

خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است ....... کارم از گریه گذشتست، بدان می خندم

 

۱ نظر ۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۷
حمید خان راضی !

فقر گرسنگی نیست

فقر عریانی هم نیست

فقر گاهی زیر شمش های طلا خود را پنهان می کند

فقر چیزی را " نداشتن" است، ولی آن چیز پول نیست .....

طلا و غذا نیست

فقر ذهن ها را مبتلا می کند


فقر همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته

یک کتابفروشی می نشیند

فقر تیغه های برنده ماشین بازیافت است‌ که روزنامه های برگشتی را خرد میکند

فقر کتیبه سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند

فقر پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته می شود


فقر همه جا سر می کشد

فقر شب را "بی غذا" سر کردن نیست

فقر روز را "بی اندیشه" سر کردن است


۸ نظر ۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۷:۰۷
حمید خان راضی !

سلام

کمابیش در مورد خواص لبنیات ، بخصوص ماست شنیده و خوانده اید . متخصصان تغذیه بر این باورند که خوردن ماست باعث افزایش استقامت استخوان ها و نیز طول عمر میشود . بد نیست لطیفه ای هم در مورد ماست بشنویم :

روزی یک نفر مجری برنامه بیست سوالی میشه و  شرکت کننده ازش می پرسه : تو جیب جا میشه ؟ مجری کمی فکر میکنه و میگه : جا شدنشو که جا میشه ولی اگه بریزی تو جیب ، جیبت ماستی میشه !


خوب ، حتما یاد این وبلاگهای نیمه جهانی افتادین که ربط تیتر و محتوای خبرشون آدم رو یاد یه مثلی میندازه که شقیقه هم توش بکار رفته ! حتما می پرسین چه ربطی داشت ؟


عرض می کنم :

۳ نظر ۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۲:۱۵
حمید خان راضی !

 
متن حدیث:

لا تَغتَرّوا بِصَلاتِهِم وَلا بِصیامِهِم، فَإِنَّ الرَّجُلَ رُبَما لَهِجَ بِالصَّلاةِ وَالصَّومِ حَتّى لَو تَرَکَهُ استَوحَشَ ، وَلکِنِ اختَبِروهُم عِندَ صِدقِ الحَدیثِ وأداءُ الأمانَةِ؛



امام صادق علیه ‏السلام فرمودند: فریب نماز و روزه مردم را نخورید، زیرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى کند که اگر آنها را ترک گوید، احساس ترس مى کند، بلکه آنها را به راستگویى و امانتدارى بیازمایید.




(کافى، ج2، ص104، ح2)

۱۲ نظر ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۰:۰۲
حمید خان راضی !

آقای رئیس‌‌جمهور! (اگر اجازه دهید از واژ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌های "مستقر" و "منتخب" استفاده نکنم.) جناب آقای روحانی رئیس‌‌ محترم جمهور! به عنوان یک شهروند از شما خواهش می‌کنم هرگز عبارت "نوکر ملت" را بر زبان نرانید.

 آقا باش و سر جای خودت بشین! راستش را بخواهید آقای رئیس‌ جمهور، با اینکه این عبارت را هزاران بار شوخی - جدی شنیده‌ام، اما معنای واقعی آن را با دولت نهم و دهم فهمیدم. اساسا یکی از دلایل مهم مقبولیت شما نزد مردم و رای اکثریت، فرار از فرهنگ نوکرم چاکرم بود. مردم از اینکه رئیس‌‌‌ جمهور، ناهارش را از خانه ببرد و بعد از ظهر روی زیلو کز کند و چرت بزند خوش‌شان نمی‌آید.

دنیا ، دنیای حرفه ای هاست...


۲ نظر ۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۳
حمید خان راضی !

در کشور ما اصولا به خاطر شایسته سالاری 120درصدی و استفاده از ظرفیت ها در کنار هوش مدیریتی مسئولان، «اخبار» گاه بدون توضیح هم طنز است؛ چند نمونه از خبرگزاری های رسمی کشور را بخوانید و باقی را تصور کنید!


۳ نظر ۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۰:۱۰
حمید خان راضی !

سلام

در خبرها خواندیم که رئیس راهنمایی و رانندگی شبستر ارتقاء درجه گرفت . هر چند که ما بیسواد ها زیاد درجه مرجه حالیمون نیست و اگه سرباز هم جلوی ماشینمونو بگیره بهش میگیم جناب سروان ! اما من هم به نوبه ی خودم بهشون تبریک میگم و برای بیشتر شدن درآمد راهنمایی و رانندگی و ایضا زودتر تمام شدن برگه های اعمال قانون عزیزان زحمتکش راهنمایی و رانندگی ، یه پیشنهاد براشون دارم اکازیون !


۶ نظر ۲۵ تیر ۹۲ ، ۲۰:۵۱
حمید خان راضی !

سلام علیکم

خوب هستین علی آقا؟

راستش را بخواهی خیلی وقت بود می خواستم برایت نامه بنویسم . کلی حرف دارم باهات مهندس . از همون موقعی که تقریبا با هم رفتیم تا شاخ غول را بشکانیم. اما تا چشم به هم زدیم آقا غوله زانو زد و ما برگشتیم و شروع کردیم به زندگی. راستی ،تو هم برگشتی ، دو سه سال دیر کردی اما بالاخره اومدی ، همه آمده بودیم پیشوازت. یادت هست؟ جلوی فرمانداری. اما دستمان بهت نرسید. چون مردم به پاس رنجی که کشیده بودی تو را از روی شانه ها پایین نمی آوردند. بعدش هم آمدیم ، سالن آمفی تاتر سپاه. اما وقتی تو داشتی داستان ضربه های خیزران را بر پیکر خود و همرزمانت تعریف می کردی ، اشک مجال صحبتمان نداد. راستش را بخواهی رویمان نشد بگوئیم : علی آقا ما هم بودیم !

از آن زمان سالها گذشت و همه ما غرق شدیم در گنداب زندگی. درس خواندن و کار کردن و پول درآوردن بدجور دورمان کرد. تا زمانی که باز اسم تو افتاد سر زبانها. نشان دادی که این سالها بیکار نبودی. خودت را در دل مردم جا کردی و رسیدی به بهارستان. تو وکیل مجلس شدی و ما خوشحال شدیم و آمدیم و تبریک گفتیم .

اما چرا بعد این همه مدت نامه نوشتم ؟ کمی حوصله کن . عرض میکنم


۶۰ نظر ۲۴ تیر ۹۲ ، ۰۹:۵۱
حمید خان راضی !