شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلام

همین اول مطلب به شهرداری چی های دوست داشتنی اطمینان خاطر میدم که پست امروز در مورد شهرداری و سایت وزین شان !! نیست . بنابر این میتوانند فعلا نفس راحت بکشند ، چون با همین چشمام دیدم که سه نفرشون چه جوری داشتن تو آفتاب زحمت میکشیدن و جاده رو اسفالت می کردن (و بیست و چهار نفر هم ایستاده بودند و نگاه میکردند یا برای درج در کارنامه شهرداری داشتند عکس می گرفتند !)

و اما بعد ، فکر کردم با اینکه سایت پربیننده! ما ! اسمش طنز انتقادی است . اما چند وقتی است که یک انتقاد جانانه از مسئولین نکرده ایم و ممکن است مسئولین عزیز  فکر کنند ما! فراموششان کرده ایم و از شرایط آرمانی فاصله بگیرند . بنابر این تصمیم گرفتم یک انتقاد بارانی راه بیاندازم که مسلمان نشنود کافر نبیند !

البته مدیونید اگر فکر کنید که من برای نحوه ی نگارش مطلبم از کسی یا جایی الهام گرفته ام ! و اگر به مغزتان هم خطور کند که ریا در وجودم هست حسودید و لا غیر !

۳ نظر ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۰
حمید خان راضی !

سلام

بعد از اینکه مطلبی در مورد حذف نظر سنجی مردم از سایت شهرداری درج شد ، در یکی از سایتهای منطقه نوشته ای از طرف مسئولین شهرداری درج شد و عنوان گردید که آن نظر سنجی به دلیل اشکال فنی !!!!! حذف شده و شهرداری کماکان آماده ی شنیدن انتقادات مردم همیشه در صحنه است !!!!


هر چند که باور کردن چنین ادعایی از باور کردن مشاهده ی پری دریایی در دریاچه ی ارومیه هم سخت تر بود ، اما چون ما به راستگویی مسئولین شهرداری ایمان راسخ داریم (آره ارواح عمه مون!!) بنابراین هرگز فکر نکردیم چرا موقعی که نظر سنجی به نفع شهرداری بود هیچ اشکال فنی پیش نمیومد اما بمحض اینکه نظرات منفی ده برابر مثبت ها شد ، اشکالات فنی !!!! دوستان عزیز رو مجبور به حذف نظر سنجی کرد تا خدای نکرده در روال کار سایت وزین !!!!! شهرداری مشکلی پیش نیاد.


اما دم مردم همیشه در صحنه گرم ، یکی از دوستان امروز اطلاع داد از اونجایی که ما میدونستیم شهرداری برای انتقاد سر و دست میشکنه اما امان از اشکال فنی !! بنابر این مردم از شدت عشق به شهرداری و شورای شهر ، یک راه پیدا کردن که بتونن از این نهاد شایسته سالار !!! انتقاد کنن.


هر چند که شکی نیست  مسئولین عزیز بلافاصله تشخیص خواهند داد که این نیز جزء اشکالات فنی است که باید بلا فاصله حذف شود . بنابر این لینک صفحه ی مذکور رو در ادامه مطالب دنبال کنید و تا قبل از حذف ببینید و اگر زبانم لال انتقادی هم دارید تا قبل از حذف بدلیل اشکال فنی ! اونجا بنویسین که بعدا مدیون شهرداری نشیم. نا گفته نماند که کسی از شهرداری و شورا کوچکترین انتقادی ندارد اما چه کنیم که علاقه مسئولین به انتقاد باعث میشه بگردیم و سیصد - چهارصد مورد انتقاد پیدا کنیم


۲ نظر ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۲
حمید خان راضی !

سلام

بنده چون از همون دوران بچگی !!!! تبلیغات تلفن همراه رو غیر فعال کردم عملا از تبالیغ ! رنگارنگ همشهریان محرومم ، اما امروز دوستی آمده بود و گلچینی از تبلیغ های پیامکی را پیش چشمم گشود !

تبلیغ پیامکی امری عادیست و معمولا بنگاههای اقتصادی برای برداشت سود بیشتر ارسال پیامک بصورت انبوه را جزو برنامه های تبلیغاتی خود ، در دستور کار دارند .

اما در این میان ، ارسال تعداد زیادی پیامک از طرف شهرداری شبستر برای من خیلی جالب بود . یک لحظه فکر کردم اگر شهرداری تهران برای خالی کردن هر سطل آشغال به شهروندان اس! میداد چه قیامتی می شد ! براستی هدف چیست ؟ ضمنا هزینه این پیامک ها از کجا و با اجازه چه مرجعی برداشت می شود و ضرورت این کار در چیست ؟

منظور اینست که ما داریم خیلی کار میکنیم و کسی قدر ما را نمی داند ؟ منظور این است که بر خلاف نظر سنجی موجود در سایت شهرداری ( که البته به دلیل اشکالات فنی !!!!!!!! حذف شد) که هشتاد درصد مردم از شهرداری بدون شهردار ناراضی هستند ، شهرداری دارد فقط محض رضای خدا تلاش شبانه روزی می کند و به محض اینکه یکدستگاه تراکتور در خروجی شهر حرکت کند ، بمباران تبلیغاتی شهرداری شروع می شود که آآآآآآآآآآآآآی مردم ما تلف شدیم از بس برای شما تلاش کردیم و شما حتی برای شهردار شدن ما که اینقدر خوبیم و گلیم یک قدم هم بر نداشتید؟؟؟ وای بر شما مردم قدر نشناس !

شهرداری شبستر

خواستم جوابی به سبک "راضی" برای چنین کار سخیفی بنویسم . اما دیدم سالها قبل یکی از شاعران شبستری ، پیش بینی چنین روزی را کرده و جوابی درخور ، به این کار داده است :


۶ نظر ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۵
حمید خان راضی !

سلام

عنوان مطلب بر خلاف برخی از وبلاگهای جهانی - روستایی برای جمع کردن بیننده نیست ! باور کنین این اتفاق واقعا افتاده .

امروز دوستی قدیمی اومد و گفت : خبر داری تِر (TER) زدن به شبستَر ؟

حقیر نیز در باب رعایت عفت کلام و فرهنگ شبستر شروع به سخنرانی کرده بودم که بلافاصله وارد یکی از سایت های فوق معتبر ! منطقه شد و مجبور شدم بحث رو همونجا قطع کنم چون حق با ایشون بود ....


خودتون ببینین تا باورتون بشه :

۱۲ نظر ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۳۸
حمید خان راضی !

سلام آقای فرماندار

ببخشید که این نامه را با عناوینی مثل صدیق و پرتلاش و محبوب و ....... در کنار نامتان آغاز نمی کنم چون چیزی که از شما خواهم خواست شخصی نیست و افراد معمولا برای مقاصد شخصی به شما چنین می گویند ،  ثانیا رهبر گفت که به من خدمتگزار بگویید ، من و شما که جای خود داریم....

امیدوارم که حالتان خوب باشد. اگر از احوالات مردم نیز خواسته باشید ، نفسی می آید و می رود. من هم خوبم. راستش کمی حالم بهتر از بقیه است. خدا را هزاران بار شکر می گویم که نان سفره ی مرا بی نیاز از مراجعه به ادارات کرده است و تنها اداره ای که معمولا با آن سر و کار دارم بانک است که آنهم بحمد الله با وجود خود پرداز و اینترنت بانک و موبایل بانک تا حد زیادی مرتفع شده است. به یاد آن شاعر کاشانی که شهرش همنام شما بود ....


اهل شبسترم.


روزگارم بد نیست.

تکه نانی دارم ، خرده هوشی ، سر سوزن ذوقی

دلیل اینکه برایتان نامه نوشتم این بود که هرچه از قسمت "نامه به فرماندار" سایت فرمانداری تلاش کردم ، نشد . علتش هم شخصی نیست. نه وام میخواهم و نه موافقت اصولی. نه زمین دارم و نه اجاره دار. کارم هم هیچ جا گیر نیست. اما خوانندگان بسیاری از طریق این وبلاگ برای من نوشتند و برخود فرض دانستم که صدایشان را بگوش شما برسانم . اگر تعدادش را بگویم مطمئنا باور نخواهید کرد ، پس به همین کلمه بسنده میکنم که تعدادشان "زیاد" بود و هست ....

۱۹ نظر ۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۷
حمید خان راضی !

سلام

چند لحظه پیش متوجه شدیم که تلاشهای بی وقفه ی کارشناسان و کارمندان و مهندسان و سرپرستان و حامیان و مخالفان بالاخره نتیجه داد و مسئولین شهرداری پس از ساعتها کار شبانه روزی که بی شک بدون دعای خیر مردم ممکن و میسور نبود ، بالاخره موفق شدند که ..........



این عکس که توسط خبرنگار ما گرفته شده است . چهره ی یکی از شهروندان را پس از شنیدن این خبر نشان میدهد که از شدت "خوشحالی و تعجب" به این صورت در آمده است.

۳ نظر ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۳
حمید خان راضی !