شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

به محرم که می‌رسی، عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را...
به خود ببال که عاشق و شیفته‌ حسینی و عشق به حسین خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست؛ خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و کهکشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش که تشنگی بشریت را پایان خواهد داد. هرگز مباد بی این عشق زندگی کنیم و بی این محبت بمیریم. 

  


حسین (ع) اسوه عشق و بندگی

به دنبال کدام سرمشق و نمونه می‌گردی؟ چه کسی برای تو آرزوی رسیدن است و منتهای ‌هدف؟

در قاب نگاهت کدام تصویر، شب و روز تکرار می‌شود و حتی در خواب و رؤیا همواره با توست؟ فکر می‌کنی مثل چه کسی باید باشی، مثل چه کسی باید زندگی‌ کنی، حرف بزنی، حتی‌ کارهای‌ روزمره‌ات را انجام دهی؟

با همه‌ جستجوهایت به کسی نمی‌رسی که در هر حال و برای همیشه انگشت اشارت به سویش نشان کنی و شک نداشته باشی که او راه‌شناس است و با او به بیراهه نمی‌روی.

سرمشق‌ها و نمونه‌های دور و برت همه تمام شدنی‌اند و گذر زمان بهتر و بالاتر از آن‌ها را معرفی می‌کند.

تو باید در پی کسی باشی ‌که هرگز تمام نشود، کهنه نگردد، بلکه تری و تازگی و حقیقی بودنش هر روز، روشن‌تر از دیروز نمایان شود و کربلا بهترین نمونه برای همیشه‌ انسان و همه‌ انسان‌هاست و حسین برترین اسوه و سرمشق.

او خود فرمود: «من برای شما بهترین سرمشق و نمونه‌ام» و مگر نه این‌که حسین(ع) آیینه‌‌ تمام‌نمای پیامبر است و پیامبر بالاترین اسوه‌ حسنه؟!

حسین(ع)، همه را به خویش می‌خواند آن‌گاه که می‌فرماید: «هل من ناصر ینصرنی؛ آیا کسی هست یاری و همراهی‌ام کند؟»

بیایید همه‌ ما لبیک‌گوی آن حنجره خون فشان باشیم که لبیک به حسین، لبیک به قرآن است.
در گذر زمان و در گردش مدام ماه، دوباره به ایستگاه محرم رسیده‌ایم. محرم فصل رویش‌ها و ریزش‌هاست.

فصل صف‌آرایی تمام خوبی‌ها در مقابل همه‌ زشتی‌ها و پلیدی‌ها.

باز هم محرم و یک دنیا اشک و عشق و عبرت. باز هم کربلا و سرزمینی که تمام هستی به گردش طواف می‌کنند و باز هم عاشورا و یک روز به وسعت تمام روزهای خدا.

به محرم که می‌رسی عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را، عباس را، اکبر را، اصغر را، قاسم را و... زینب را.

به محرم که می‌رسی عطش را به یاد می‌آوری و رشادت را و شجاعت را و حمیت را و ولایت‌مداری را و ایثار را و شهادت را و ... اسارت را.

به محرم که می‌رسی روزهایت را همسایه‌ شیرمردان میدان کربلا و شب‌هایت را در کنار خیمه‌های ذکر و مناجات و دعا باش تا همیشه کربلایی باشی.

به محرم که می‌رسی، سوگوار عزیز فاطمه می‌شوی و سینه‌زن و زنجیرزن ثارالله و اشک برگونه‌هایت پرپر می‌شود.

 به خود ببال که خدا خیرخواه توست، که صادق آل محمد می‌فرماید:
«من اراد الله به الخیر فقذف فی قلبه حب الحسین وحب زیارته»
«هر کس خدا برایش خیر بخواهد محبت حسین و شوق زیارت او را در دلش می‌گذارد.» 

 

 

و اما .........


۰ نظر ۳۰ آبان ۹۱ ، ۱۹:۵۸
حمید خان راضی !

سلام 

 

این مطلب طنز توسط خواننده خوب وبلاگ ، خانم شادی ارسال شده . البته با اجازه شون من یه کوچولو دستکاریش کردم !

۰ نظر ۲۸ آبان ۹۱ ، ۱۹:۵۶
حمید خان راضی !

سلام 

 

خودم صادقانه اعتراف میکنم که این دو داستان زیبا رو تو وبگردی هام دیدم و کپی پیست ! کردم . آخه دلم نیومد شما نخونیدش

۰ نظر ۲۸ آبان ۹۱ ، ۱۹:۵۴
حمید خان راضی !

سلام 

امروز پیش یکی از دوستان داشتم فاکتور های خریدشون رو میدیدم که به نکته جالبی برخوردم . 

 

تا حالا فکر کردین داریم تو کشوری زندگی میکنیم که جریمه بجای ابزاری برای بازدارندگی ، مجوزی برای انجام خلاف مربوطه محسوب میشه ؟ 

 

میگین نه ؟ من براتون چند تا مورد عینی نقل میکنم بعدش نظرتون عوض میشه !


۰ نظر ۲۵ آبان ۹۱ ، ۱۹:۵۲
حمید خان راضی !

سلام

بحمدالله چند روز گذشته بعد از مدتها ، ایادی استعمار دست از دزدیدن و دوشیدن ابرهای ما برداشتند و گذاشتند چند چکه باران هم به ما برسه . خدا رو شکر میکنیم و ما هم مثل شما امیدواریم که امسال شاهد نزولات آسمانی بیشتر از سالهای قبل باشیم تا هم وضع کشاورزان منطقه توپ بشه و هم دریاچه ارومیه پر بشه و وقت عزیزان مسئولین برای پر کردن این دریاچه تلف نشه و به امور مهم تر برسن انشاء الله !

هر چند که بارش باران و برف همیشه نشانه نزول برکات بوده و هست ، اما من امروز تصمیم گرفتم به ضررهای این بارش ها بپردازم . البته اینکه در بعضی از مناطق کشورمون سیل اومده و یا هموطنان زلزله زده در اثر بارش برف و سردی هوا دارن مشکلات زیادی رو تحمل میکنن بجای خود ولی مسئله این نیست ، بلکه ....


۰ نظر ۲۵ آبان ۹۱ ، ۱۹:۵۰
حمید خان راضی !

سلام - 

 

بخدا من قصد تشویش اذهان ندارم ها ولی اون روز که داشتم حساب واریز یارانه ها رو چک میکردم به نکته جالبی برخوردم که مطمئنم برای شما هم جالبه - اینجور که روز پرداخت یارانه داره ماهی یکی دو روز عقب تر میره احتمالا امسال هم شاهد خواهیم بود که ........


۰ نظر ۲۲ آبان ۹۱ ، ۱۹:۴۸
حمید خان راضی !

 سلام  

حتما شما نیز به لطف رسانه ی خیلی ملی ! بخوبی آگاهید در طول تاریخ هیچ‌گاه به اندازه امروز ذخایر ارزی نداشته‌ایم، نرخ کالاهای اساسی و بی‌اساس کم‌ترین نوسان در طول تاریخ را دارد، سکه در پایین‌ترین قیمت تاریخ فروخته می‌شود و نرخ دلار نیز نزولی‌ترین سیر در طول تاریخ را تجربه می‌کند.
 
وضعیت رشک‌برانگیز فوق‌الذکر باعث شده است که چشم حسودان به قلمبه‌ترین شکل خود در طول تاریخ دربیاید.
 
تنها چیزی که ذهن فعالان اقتصادی و مردم کوچه و خیابان و بزرگراه و بازار را آشفته کرده، حضور خودجوش حباب در بازار است که با اجرای روش‌های تحت‌الذکر هم‌زمان با ترکیدن چشم حسود، خواهد ترکید. 
 

در ادامه مطلب سه روش پیشنهادی فدوی برای ترکاندن حباب بازار را مطالعه بفرمائید . چه بسا که این راهکارها مورد استفاده ی رئیس دوست داشتنی بانک مرکزیمان نیز قرار بگیرد و ایشان به جای ثانیه ای یک بخشنامه !، یک بخشنامه مرکزی صادر بفرمایند و خلاص !

 

۰ نظر ۱۹ آبان ۹۱ ، ۱۹:۴۷
حمید خان راضی !

سلام

در حالی که رهبر انقلاب اخیرا بارها با صراحت از افراط در تمجید خود توسط برخی هواداران و مقایسه خود با معصومین انتقاد کرده اند، برخی گروه های افراطی که خود را ذوب در ولایت نشان می دهند، به مناسبت عید غدیر اقدام به ساخت و انتشار گسترده این پوستر نموده اند. در بالای این پوستر، نمادی از بالا گرفتن دست امام علی (ع) توسط رسول خدا دیده می شود و در زیر با تقلید و تصویرسازی دستخط امام خمینی، انتصاب آیت الله خامنه ای توسط امام همانند واقعه غدیر بازسازی شده است.



تصویر در ادامه مطالب

۰ نظر ۱۶ آبان ۹۱ ، ۱۳:۱۸
حمید خان راضی !

سلام ...


چند وقت پیش از قول یک برادر مسئولی اعلام شد که ممکن است مبلغ یارانه را زیاد بکنند یا بالعکس پرداخت آن را از بیخ متوقف بکنند.


همچنین از قول یک برادر مسئول دیگری همچین شایع شد که اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها انجام نشود، از سال دیگر حدود 15 درصد به قیمت آب و برق افزوده خواهد شد که ما همان موقع از رسانه غیر ملی دو نکته را در این راستا شدیداللحن اعلام کردیم:


۰ نظر ۱۵ آبان ۹۱ ، ۱۳:۱۶
حمید خان راضی !

سلام


صبح همگی بخیر باشه


تو ادامه مطالب صبح دو روز متفاوت رو در کشور خودمون (که رشد اقتصادیش داره فلک رو سقف میشکافه و دلسوز ترین دولت ممکن رو از زمان سامانیان ! به اینور داشته ) و کشور بدبخت و فقیر بیچاره آلمان ( که از وقتی خرید بنز رو تحریم کردیم مردمش به نون شب محتاجن و از نمودار منفی رشد اقتصادی به عنوان کلنگ استفاده میکنن) رو مقایسه کردم .


البته خدای نکرده زبونم لال گوش شیطون کر قصدم سیاه نمایی نیست ها ، اتفاقا برعکس میخوام از صبر و بردباری مردم همیشه در صحنه کشورمون تعریف و تمجید کنم :

۰ نظر ۱۳ آبان ۹۱ ، ۱۳:۱۳
حمید خان راضی !