شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام


شما این مرد رو میشناسین؟


این مرد رو همه ماها روزی چند بار می بینیم ولی خیلی ها مون بی تفاوت از کنارش رد میشیم . شاید هم بسته به موقعیت مکانی و زمانی ، نیم نگاهی از روی ترحم یا تنفر بهش میندازیم . کمی فکر کنید؟

یادتون نیومد ؟ چند تا راهنمایی میکنم:


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان همسایه روبرویی شما باشد که فقط بخاطر اینکه جلوی درب منزل شما "سایه" بیشتری دارد ، ماشینش را جلوی درب پارکینگ منزل شما پارک میکند .


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان مغازه دار خیابان مسیر هر روز شما باشد که نصف وسایل مغازه اش را در پیاده رو چیده و شما مجبورید برای عبور ، از خیر پیاده رو بگذرید و به خیابان بروید.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان کارمندی باشد که در محل کار با وجود دیدن صف طولانی ارباب رجوع ، صبحانه خوردنش را یکساعت طول میدهد.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان فروشنده ی دوره گردی است که ساعت 3 بعد از ظهر با گوشخراشترین صدای ممکن ، استراحت را از چشمان نوزاد بیمار شما که بزور خوابانده ایدش ، می گیرد.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان همسایه واحد روبرویی شماست که ساعت 2 نصف شب از مهمانی برمیگردد و سر و صدایش در راه پله ، زلزله را تداعی میکند .


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان راننده آژانسی باشد که زمانی که جلوی ماشین شما در حرکت است، راه نمی رود و زمانی که پشت سر شما باشد بی جهت بوق می زند.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان پسر علاف همسایه باشد که با موتورسیکلت برای هر راننده خانم جوانی که از خیابان بگذرد ، مزاحمت ایجاد میکند.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان کارمندی باشد که کار 10 دقیقه ای شما را دو هفته سر می گرداند تا راضی شوید رشوه بدهید.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان مدیر به ظاهر موجهی باشد که مردم پشت در اتاقش ساعتها به انتظار تمام شدن جلسه های دروغین می مانند.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان مغازه داری باشد که عصر ها جلوی مغازه اش می نشیند و مسیر عبور زنان عابر را با نگاه ناپاکش ، شخم می زند.


این مرد نه چندان شریف شبستری ممکن است همان راننده تاکسی باشد. ممکن است همان صاحبخانه یا همان مستاجر بی رحم باشد . ممکن است ما در آن واحد چند تا از این مردان نه چندان شریف را یکجا ببینیم. مردانی که عدم رعایت خرده فرهنگهایشان باعث میشود که اعصاب و روان بقیه در طول روز آرام آرام به هم بریزد و وقتی به منزل برمیگردند بسان آتشفشان آماده انفجار ، با دیدن کوچکترین خطایی از طرف همسر و فرزندان ، تمام اعتراض خود را از بی فرهنگی این مردان نه چندان شریف ، بر سر اهالی خانه آوار کنند.


اصلا ، شاید این مرد نه چندان شریف اصلا مرد هم نباشد . شاید زن باشد . مثل همان زنی که تازه در شهر ساکن شده و بنا بر عادت دیرین ، هر روز صبح ، ته مانده سفره را از پنجره طبقه چهارم آپارتمان بر روی سر رهگذران میتکاند؟


شما هم از این مردان و زنان زیاد دیده اید . برای من و بقیه خوانندگان بنویسید از رفتارهای این مردان و زنان نه چندان شریف. شاید قدمی کوچک باشد برای بهبود رفتارهایمان. برای بهبود فرهنگمان و برای بهبود زندگیمان.



من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست

تو هم ز روی کرامت چنان بخواه که دانی


یا علی

نظرات  (۲۵)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
واییییییی خدای من؟ این کیه؟ منم باید بشناسمش؟؟؟؟ از ****** ***** *********
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۱ بابالنگ دراز
اره خودشم اولین مرد بین المللی و جهانی شبستره

اه.حالم بد شد. برای مسابقه اصلا خوب نیست،هیجان رو از بین می بره.

 سلام .حتما این بنده خدا شبستری هستند؟؟احتمالا اشتباهی از کشورهای دیگه نباشند؟بی زحمت این سری اگه احیانا چهره ای  برای چیستان گذاشتید ازچهرهای شاخص وزیبای شبستر بگذارید تا مردم جهان از  دیدن شبستریها وحشت نکنند!!! البته جای شک نیست  (...گونی لیلر  گوزل دیلر)...

پاسخ:
سلام
ممنونم دوست عزیز
آخه من که به اون خوشگلا و پولدارا و حاجی بازاریاش دسترسی ندارم که
در ضمن سرقفلی اون چهره ها مال یه سایت دیگه است.
همین چهره رو هم با کلی پارتی بازی پیدا کردم
بعد از توضیحاتم شما هم تصدیق خواهید کرد که ایشون رو روزی چند بار ملاقات میکنین
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۰ خبرنگار قاره ای
برادر هوگو چاوزه نه

در ضمن حمید خان با خبرنگار بین المللی یک عکس بندارید واستون کامنت بدیم!!!!!!!!!
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۴۳ آنا شبستری

حمید خان

اگه می شه جاهای دیدنی شبستر و اطراف رو معرفی کنید ؛ شاید جهانی شد شبستر.

پاسخ:
یه قبر و یه حموم
همین و بس !
ببخشید اقای راضی مگه این وبلاگ فقط مختص خودشهر شبستر است
وبس؟؟؟شماهمون 2تاجارومی شناسید جاهای دیگه ای این ارونق وانزاب (گونی منطققه سی) نداره؟
پاسخ:
خوب نشناختن که جرم نیست. نپرسیدن عیب است !
شما بفرمایید جاهای دیدنی رو
هم خود من میام میبینم
هم به خوانندگان وبلاگ معرفی میکنیم
هممون هم شما رو دعا میکنیم
جناب حمید خان می خواهید یکی از اون  ...داراش.وت  ا ج  ر  راشو   و ب س  ا زاشو معرفی کنم تا خوانندگان با یکی از فهیم ترینشان اشنا شوند.!!
اما به نظر من این عکس چستان و معما نیس که کسی بخواد حلش کنه. این عکس آیینه ی تمام نمای کسانی هست که راضی شمرده. چشم بصیرتی است در نگاه او. اتفاقی است که همه از نوزاد تا عابر ناشناس خیابان اونو تجربه کردن. اما کسی نتونسته اونو به تصویر بکشه. همه اون شخصیتایی که شمردن به مانند این عکس کریه (زشت) صفتن. حالا که دارم فک میکنم به اون اتفاقاتی که راضی شمرده می بینم اون اتفاقات مث همین چهره چندش آورن و من هم حسشان کرده ام.
یا علی! 
پاسخ:
چیزی که من گفتم قطره ای بود از دریا

شما چی ؟ این فرد رو تا حالا تو چه لباسهایی دیدین؟
وشایدم  !!!!خدای نکرده ما خودمان ، یک روزی ،همان مرد ناخوشایند بوده باشیم!!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ:
چنین چیزی هم بعید نیست. چون افرادی هم که اینطوری هستند زشتی کارشون رو نمیدونند. همون طور که ما فکر میکنیم همه کارمون درسته و خطا فقط مال بقیه هست
من حتی زشت تر از اینو هم دیدم.
جائی که رئیس اداره بود.
رئیسی که اسیر رابطه هاس

واه واه اونم چ ریسی؛میشناسمش
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۰ بابالنگ دراز
اقا ایول داری خیلی با مطالبت حال میکنم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
این ** ** چیه نوشتی ...

کجای شبستر ... درسته مطلبو خوندم ولی چه ربطی داره .... 

عکسسسو عوض کن تا خواننده ها از شبستری ها هیولا نسازن ..//
پاسخ:
قرار نیست از شبستری ها هیولا بسازن که . قراره از افرادی که با شرایط گفته شده در متن همخوانی دارند هیولا ساخته بشه. که اونم نیازی به ساختن نداره که . چنین شخصی خودش هیولا هست . انسان خوب در هر جای کره زمین باشد خوب است و بد هر کجا باشد بد است . حتی در شبستر.
باز منتظر نظرات و انتقادات سازنده شما هستیم . راستی به نظر شما اگه عکسی بخواین بذارین که با این مطلب همخوانی داشته باشه چه عکسی پیشنهاد میکنین؟ اگه ممکنه بفرستین من عوض میکنم چون نظر شما و وقتی که برای خوندن مطلب صرف کردین برام با ارزشه. ممنون

حمیدخان من 4سال شبستردرس خوندم این اقا روندیدم .شبستریه.میشه عکس جدیدازمحله های شبستر بذارید تاماهاببینیم شبستر چقد تغییر کرده.ممنون میشم.

پاسخ:
سلام
اونم به چشم
شما از کدوم شهرین؟
من اهل خر م اباد لرستانم.ورودی 76دانشگاه ازاد.میشه حدودا16سال پیش.خونمونم توان کوچه اتوشوی جباربودهنوز هستش اتوشوی.روزای خوبی بود مردم شبستر خدای بافرهنگ بودن.موفق باشید.
پاسخ:
ممنون- یکی از دانشجوهای خوب اون موقع آقای دلیری بودن از لرستان
مطمئنین این امین همون امین قبلیه؟؟؟
پاسخ:
نه مطمئن نیستم. کی گفتم من مطمئنم؟ گفتم یه نفر به این اسم بود...

چطور میشه؟؟؟ یبار 4 سال پیش شبستردرس خونده وبه بارم میگه 16 سال پیش!!!!!!

پاسخ:
lمن که تو نظر ایشون کلمه 4 سال پیش ندیدم . اگر هم جایی دیده باشین شاید گفتن 16 سال پیش اونجا 4 سال درس خوندم
سلام .حمید خان دقیقا درست من همون امین دلیری هستم.درجواب نازی عزیز بایستی بگم اگه دقت دقت کنی نوشتم حدودا 16سال پیش 4سال شبستردرس خوندم.راستی ان اتوشوی هنوز هستش؟اقا حمید من شما رو میشناسم؟راستی خوشحال شدم بازیکن تراکتور ازکما خارج شد من استقلالیم ولی تراکتورم دوست دارم.یاشاسین اذربایجان .شبستر .چهارشنبه بازار شبسترالبته نمی دونم بازم هست .وبه قول خودتون تراختوردرست نوشتم؟ 
پاسخ:
سلام
من چون یه چند کلاسی درس خوندم هیچوقت تراختور نمیگم . درستش تراکتور هست و درست ترش تراکتور سازی. اون بازیکن هم که در اثر تصادف به کما نرفته که؟ در اثر درگیری بعد از تصادف بوده . خوشبختانه علاقه ام به سبزی خوردن بیشتر از فوتبال هست چون لا اقل یه فایده ای داره. من هم مدتی در دیار شما بودم و همیشه از لر ها خوبی دیدم . انشاء الله موفق باشید . بازم به ما سر بزنید

 بله حق باشماست. امین خان.نوشتین 4 سال .

۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۹ ღمهندس مریمღ
سلام وبلاگ جالبی دارید خوشحال میشم ب ولاگ ما هم سری بزنید
پاسخ:
سلام خانم مهندس مریم
سرافراز فرمودین


سلام امین خان پیام هاتون خوندم خیلی خوشحال شدم که شبستر هنوز هم جایی توخاطراتتون داره براتون ارزوی موفقیت دارم.بازم به این دیار قدیمی یه سری بزنید اگه هنوز هم تعلق خاطری هست.
سلام :س:عزیز مگه میشه آدم خاطرات گذشته رو ازیاد ببره.آنم خاطرات روزای قشنگ.الان مشغلم زیاده حتما سرمیزنم .شبستر تو قلبم واسه همیشه.همتون سویورم .درست گفتم .بای موفق باشید.
الان همگی داریم پیام هاتون رو میخونیم ما هم خیلی دلمون براتون تنگ شده اگه فرصتی شد منتظر دیدارتون هستیم البته اگه وقتی داشته باشین آقای رییس! براتون آرزوی موفقیت داریم.یاشیاسان امین خان.me too 
سلام عزیزم
نکته ها و پیام هات زیباند ولی می دانی با انتخاب تیتر نامناسب و تصویر نامناسب هویت و فرهنگ و ادب دیرینه  شبسترکه زادگاه خود و فرزندان و اجداد هم است را زیر سوال می بری . متشکر می شم اگر تیتر و تصویر را تغییر بدهید.
گوز اوغلان کی گوزلسن گوزل فیکلر ایله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">