شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎
سلام


بدون مقدمه میرویم سر متنی که یکی از خوانندگان با عنوان "یک بازاری" برای وبلاگ فرستاده اند :

باسلام وخسته نباشید خدمت آقای حمیدخان راضی
درصورت صلاحدیداین مطلب را منتشرنمایید:
شنیده ها ازمنبع موثق حاکی از آن است که دانشگاه آزاد اسلامی شبستر که بزرگترین دانشگاه شهرستان میباشدبه علت کم شدن دانشجوبا مشکلات مالی روبه رو شده است که این امر منجر به اخراج 30نفرازنیروهای شرکتی و روزمزد شده است وباادامه این روند 60نفردیگرهم اخراج خواهدشد.درنگاه ساده این خبرچندان برایمان مهم نیست اما اگرموشکافانه به این خبرتوجه کنیم درمی یابیم که باتعطیلی این دانشگاه نه تنهاپرسنل این دانشگاه که نزدیک به 160نفرکارمندوحدود200نفرهیات علمی کارخودراازدست میدهند ، قطعاتبعاتی را برای شهرستان ومخصوصاشهرشبسترخواهدداشت. واقعیت این است که شهرشبستربخشی ازکسب وکارورونق اقتصادی خودرامدیون این دانشگاه بزرگ است، ازرونق دربخش حمل ونقل مسافرگرفته تا رونق دربازارمسکن.لذا وظیفه مابازاریان وکسبه وافرادخیراین است که دراین برهه این دانشگاه راتنهانگذاریم وهرآنچه ازدستمان بر میایدبرای حفظ این دانشگاه که باتلاشهای شبانه روزی مرحوم دکترلک به این مرحله رسیده،انجام بدهیم.

آقای راضی خوشحال خواهم شد که نظرجنابعالی را دراین موردبدانم.موفق باشید

اما چون این دوستمان نظر این حقیر را خواسته اند ناگزیرم اظهار فضل کنم که .....

افرادی چون من که سالهای عمرشان بر سراشیبی زندگی افتاده است خوب به یاد دارند که یک زمانی اگر مهندسی به شهر ما می آمد غوغایی می شد ! همه می گفتند "بچه ها مهندس اومده بریم تماشا...." . همان زمانی بود که گروهبان برای خودش ژنرالی بود در شهر ما ....

باز هم همان افراد به یاد دارند که پشت کنکور ماندن برای خودش شغلی بود و قبولی دانشگاه هم برای خودش عالمی داشت .... اما (از این قسمت به بعد را بقیه افراد هم به یاد می آورند )....  کارمندان ادارات زیاد شدند و حقوق ها فقط با مدارک تحصیلی بالا می رفت . دانشگاه آزاد تاسیس شد و بدنبال آن پیام نور و شبانه و عصرانه و شاهد و آزاد و کوپنی و 57 ! نوع دانشگاه دیگر

آن اوایل خوب بود ... کمی پول می دادی و میرفتی چند ساعت دانشگاه تفریح می کردی و بعد چند سال مدرکی می گرفتی که اون اوایل کسی قبولش نداشت و بعد ها مورد تایید قرار گرفت .... و خیلی ها را از مسافرت های مکرر به باکو برای خرید مدرک راحت کرد ...

راستش را بخواهید از دانشگاه آزاد شبستر موقعی را به یاد دارم که 4 رشته آموزش ابتدایی - مهندسی دامپروری - تاریخ و کاردانی کاربرد کامپیوتر ( و یه کمی بعد هم پرستاری) داشت ... در ساختمان فعلی حوزه علمیه و مرحوم دکتر لک دوست داشتنی و فعال و مرحوم بیت الله صدیقی و مرحوم میلان آقای شه شناس و حاج آقا اسماعیل زاده و رضا اختری با حال و رضا سعادتی خندان و ممد عمی مهربان و تنی از دوستان دیگر.... بعد از همان یکبار دیگر گذرم به آنجا نیفتاد ...

اما دوست بازاری عزیز . خوب میدانید که الان هر چی که پول توش باشه ، بلافاصله دست زیاد میشه . همه میخوان از کنار این سفره بخورن . مثل کشاورزان ما که یکسال با دیدن قیمت بالای پیاز ، همه شون پیاز میکارن و سال بعد ، کسی حاضر نیست برای یک گونی پیاز ، حتی قیمت گونی را بپردازد . دانشگاهها با رشد قارچ گونه ی خود باعث شدند که تنوع و حق انتخاب بوجود بیاید ، دودش هم الان به چشم خودشان می رود .

بنده از مطالبی که در مورد دانشگاه آزاد شبستر فرموده اید اطلاعی ندارم . چون اولا دانشگاه و مدرک دانشگاهیم را حدود یک و نیم دهه ! پیش بوسیدم و گذاشتم توی صندوقچه ! و دوما "مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر) - وای نفسم برید - ، در یکی از وبلاگها مطلبی در این خصوص ارسال نکرده تا ایقاد شود ! اما اگر چنین بشود نیز جای تعجب نیست . چون جدیدا دانشگاهها برای جذب دانشجو (صد البته بدون کنکور) در ترمینال (ببخشید پایانه) شبستر آگهی پشت آگهی میدهند و فقط چند صباحی فاصله داریم که برای اینکه دانشجویی برود و در آن دانشگاه درس بخواند جایزه های آنچنانی بدهند و برنده اش را هم در برنامه گلخانه اعلام کنند !



این درد است . این استیصال است . این بیچارگی است که فارغ التحصیلان دانشگاهها که بامید میزی آنچنانی درس خوانده اند بعد از فراغت از تحصیل (حتی در حین تحصیل) متوجه تفاوت وحشتناک "ارزش علم و ثروت می شوند !"

و این نیز خوب نیست که من و شما ، این درد را فقط به این جهت احساس کرده ایم که اسکناسهای دخلمان دارد کم می شود . وحشتمان از این است که نکند یک مرکز علمی ورشکست بشود و ما به لحاظ اقتصادی ضرر کنیم ...!

در هر حال نباید نگران بود . دانشگاه آزاد ورشکست نمی شود . چون اینقدر پول دارد که حالا حالا ها می تواند از جیب خرج کند و از این به بعد باید برای جذب دانشجو به سیاستهای تشویقی روی بیاورد . البته ممکن است به سبک نمایندگان مجلس که برای عمل وازکتومی حبس در نظر گرفته اند ، دانشگاه هم برای افرادی که از درس خواندن در این دانشگاه خودداری می کنند مجازات شلاق در نظر بگیرد .

راه دومش اینه که برای هر مدرک تحصیلی که اعطا می شود سیاست "یکی بگیر دوتا ببر اعمال شود "
گفته اید که باید همشهریان کمک کنند تا این سفره ی پر برکت " که البته برای بعضی ها برکتش فوق تصور بود" جمع نشود.  اگر قرار بر برپایی جشن گلریزان باشد ما هستیم ........

خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است ........ کارم از گریه گذشتست ! بدان می خندم

یا حق

نظرات  (۲۸)

۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۰ فرهاد آقا
مسئله چیز دیگریست. کم کم جوانان ما فهمیده اند که دیگر مدرک دانشگاهی (نمیگویم تحصیلات دانشگاهی چون چیزی به اسم تحصیلات و تخصص وجودندارد - فقط مدرک دانشگاهی) به درد پول در آوردن نمیخورد چون اولا تمام میزهایی که مناسب پول در آوردن است کاملا پر شده اند و دوما افرادی که پشت این میزها نشسته اند (قسمتی از بدن مبارک را) چنان به صندلی مربوطه جوش داده اند که حداقل تا سی سال قابل کنده شدن نیستند .
الان اولویت اول زندگی درآمد است و درآمد بر خلاف اسمش به در نمی آید و فقط مالیات بر در آمد داریم !
بنابراین چون نیاز به مدرک نیست ، مراجعه به دانشگاه کم ، صف آن کوتاهتر و درآمد های میلیاردی دانشگاهها نیز رو به افول گذاشته است .
من نظرم موافق آقا فرهاد نیست. بدلیل اینکه زاد و ولد کم شده و تعداد جوون تو کشورمون کمه. همونطور که الان برای تامین سرباز مشکل داریم تامین دانشجو هم مشکل شده . شما مطمئن باشین اگر بخوان کسی پشت میز بشینه نه تنها میزش بلکه پست ریاستش رو هم براش ایجاد میکنن. دانشگاه آزاد شبستر اون موقع که چادر رو اجباری کرده بود و ارتباط زن و مرد رو بهش سختگیری میکرد باید به فکر اینروزا می بود . نه تنها خیلیا ازدواج میکردن با هم ، بلکه فرزند آوری هم می کردن که دانشجوی الان دانشگاه تامین بشه. منتها اون موقع از این جور آینده نگری های بلند مدت که خبری نبود که . الان هم باید تاوانشو پس بدن . حقشونه. خود کرده را تدبیر نیست !
۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۴:۴۶ یک بازاری
ازاینکه محبت نمودیدواین مطلب رابااین عنوان جالب در وبلاگتان گذشتیدسپاسگذارم. ازتحلیل خوبتان هم تشکرمیکنم.لطفا جداازطنز اگر راهکارهایی دارید که باسیاستهای تشویقی والبته کاربردی بشه این دانشگاه را احیاءکردارائه نماییدتابلکه مورداستفاده مدیران این دانشگاه قراربگیرد.
ناگفته نماند بنده همین مطلب رو به وبلاگ به اصطلاح جهانی خبرنگارمحترم هم ارسال کرده بودم اما گویا ازآنجایی که رئیس جدیددانشگاه همشهری ایشان میباشدبه مذاقشان خوش نیامده.اما اگرتعریف وتمجید بود قطعا منتشرمیکردند!!
من کاملاً با بسته شدن دانشگاه موافقم. چه بسیارند کسانی که منفی زده اند و در این دانشگاه دارند کارشناسی ارشد می خوانند. همانهایی که در گرفتن فوق دیپلم هم عاجز بودند و مدام به این در و آن در می زدند. همانهایی که مدرک لیسانس شان را به زور و ... گرفته و نفر اول انتخابات .... شده اند.
فرناز خانوم شما تحصیلکرده همین دانشکاهین؟؟؟؟؟؟ درسته به عمد نوشتم دانش کاه!!!!!!!!

چون بقول داش مجید اونی که لنگ یه دیپلم بود حالا اومده نشسته ارشد میخونه واسه ما.

اگه بخاطر چادری بودن ازدواج ها صورت نگرفته و زاد و ولد نشده همون بهتر که هیچ وقت نشه. حالا سخت میگرفتن هزارتا کثافت بار آوردن سخت نمی گرفتن که . . .

همون بهتر که دانشگاه هامون بسته بشه لااقل نجابت معناشو از دست نمیده

دانشگاه هامون شدن محل اجرای حیله های من وتو فارسی وان و ...
آنها که سر عقل آمدند، سر عقد نیامدند!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
دانشگاه بیدار است از تعطیلی بیزار است
به حول قوه الهی و کمک نمایندگان مجلس به زودی با تعین حبس 5 ساله برای وازکتومی و حبس های بلند مدت تر برای ازدواج نکردن و بچه دار نشدن ایران اسلامی *** ** *** ********* **** **** ***** ****** * به جمعیت 150 میلیونی میرسد که باز هم روزهای پر شر و شور کنکور و دعوا برای ورود به دانشگاه را شاهد خواهیم بود فقط یه 18-20 سالی زمان میبره که اگه به قول اقای راضی دانشگاه ها بتونن از جیب بخورن که میتونن شاهد رونق دوباره این نهادهای علمی خواهیم بود به یاری حق ان شا الله 
به ما چه!!!       
دانشگاه ازاد شبستر نقش مهمی در فرهنگ و اقتصاد منطقه داشته و فرصت ادامه تحصیل را برای خیلی از افراد و بخصوص دختران منطقه فراهم کرده
شاید کیفیت دانشگاه ها بدلایلی پایین امده باشه و بقول دوستان افراد راحت تر از سابق وارد دانشگاه میشوند اما همین هم نکته مثبتی است زیرا که حضور در یک مکان علمی سطح فرهنگ و اگاهی افراد را افزایش می دهد

پاسخ:
سلام
درصد بالایی از حرف شما را قبول دارم اما الان کشور در شرایطیست که (حتی به گفته ی مسئولین دانشگاه آزاد ) علمی که در حد مدرک باقی بماند و منظور از تحصیل ، گرفتن یک برگ کاغذ و نهایتا چاپ چند مقاله در چند مجله باشد و از آن علم نتوان در جهت "تولید ثروت برای کشور" استفاده کرد چندان در اولویت نیست .
تحصیل و بالا بردن آگاهی بدون شک امریست بسیار پسندیده و توصیه شده ، اما بنظر شما آیا الان جوان دیپلمه ای که با دایر کردن یک کارگاه تراشکاری ، برای خود و چند نفر دیگر درآمد زایی و اشتغال آفرینی میکند اولویت دارد یا جوان لیسانسیه ای که هر روز صبح کل نیازمندیهای روزنامه را شخم می زند تا برای خودش یک "میز" با درآمدی بخور و نمیر دست و پا کند ؟
لطفا پاسخ این سوال را نه به من ، بلکه به خودتان بدهید : اگر دو خواستگار داشته باشید که یکی برج ساز باشد با مدرک فوق دیپلم و یکی کارمند ساده ی یک شرکت خصوصی با مدرک فوق لیسانس ، کدام یک بنظر شما گزینه ی مناسب تری است ؟

باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید ....
۱۶ تیر ۹۳ ، ۰۰:۰۹ عضو هیات علمی
آقا ما حاضریم بیکار بمونیم ولی این آقازاده ها و فامیل نماینده ها و شهردارها و غیره رو اول بیرون کنید ما راضی هستیم به رضای خدا
آقا راضی پست جدید میخوایم. نگران دانشگاه هم نباشید عمرا بسته بشه انقد ترک تحثیل کرده داریم که حالا حالاها فک نکنم دانشجو کم بیاریم. یکیش خود من. بابا خسته شدم از هر 20 باری که میام اینجا همش اینارو ببینم
پاسخ:
بزودی جنجالی ترین پست تاریخ این وبلاگ را خواهید خواند
۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۱:۲۷ پاسخ به هما
دانشگاهی که به گفته مسئولان خودش (همین چند وفت پیش) آزادتر از هرجایی است و حجاب هم در آن مهم نیست (یکی از ملزومات فرهنگ)، آنوقت چگونه می خواهد برای دانشجو فرهنگ را تزریق کند؛ البته از نوع مثبتش. در ثانی مگر همین دانشگاه باعث نشده است که دختران محترم فقط به فکر درس خواندن باشند و سن ازدواجشان بالا برود. (یکی مثل خود من). دوستان من بخاطر درس خواندنشان نتواسنتد بچه دار شوند و حالا..... .
دانشگاهی که با جذب استاد حق التدریس درجه چندم (که خودش در نمره گرفتن از استادش به هر دری می زد) درحیف کردن  همان برگه کاغذ هم مسئول است.
آیا تا بحال فکر کرده اید که پدر گرامیتان و  پدران دیگر برای پرداخت هزینه دانشگاه چه مشقتهایی کشیده اند. آیا تا بحال کسی از مسئولین دانشگاه دلش برای مشکلات مالی دانجویان سوخته است.
آیا غیر از این است که ارزش مدرک تحصیلی در کشورمان (آزاد و دولتی) چنان پایین آمده، که کسی جرأت پٌز دادن درس خواندش را نمی دهد و برخی اوقات یواشکی درس می خواند. الان کوچه ما پر از فوق لیسانس است. از هر رشته و گرایشی.  همه شان هم بیکار و منتظر کارر یا ازدواج البته بالای  سال.
در ضمن این دانشگاه نه آگاهی سیاسی می دهد نه فردی و نه اجتماعی. بلکه آگاهی در مورد انواع لوازم آرایشی روز - انواع مدلهای مو - انواع روابط دوستی با جنس مخالف - انواع روشهای کپی پیست - ......
پسس بیدار شوید و حقایق را ببینید.
آخ جوووووووووووووووووون بی صبرانه منتظریم.

ایول خوشمان آمد (پاسخ به هما) حرف دل من یکی رو تو خوب خوب زدی
۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۶ روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مدیریت محترم وبلاگ
با سلام و احترام، و تشکر از زحمات شما در درج مطلب در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، با توجه به اینکه این نظر قبلاً در وبلاگ ******* ******* ***** درج شده بود و ایشان به صورت اختصاصی در این خصوص مصاحبه انجام دادند، بنابر این جوابیه دانشگاه را در خصوص این موضوع از وبلاگ **** ***** اخذ نمایید. با تشکر
پاسخ:
با سلام و احترام متقابل

بدلیل رعایت حقوق مولفین و مصنفین ، ( همون کپی رایت خودمون) استفاده از مطالب بقیه وبلاگها بدون اجازه صاحبان آنها مقدور نیست. اگر جوابی قرار است داده شود دوست داریم مستقیما و بیواسطه از زبان خود دانشگاه و دانشگاهیان بشنویم.
سلام حمید خان
به این روابط عمومی دانشگاه بگوئید از شما بعنوان روابط عمومی خیلیییییییییییییییییی...........
جوابیه در وبلاگ؟!!!!!!!!!!!خنده دارههههههههه....
ما معمولا دیدیم جوابیه در نشریات و روزنامه های و خبرگزاریهای رسمی منتشر میشود و نه در وبلاگ شخصی؟؟؟؟
باید کاسه ایی زیره نیم کاسه باشهه
مگه نه حمید خان؟!
۱۷ تیر ۹۳ ، ۰۹:۰۵ کارمند دانشگاه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
به نظر من که جوابی که به اسم روابط عمومی دانشگاه آزاد گذاشته شده صد در صد جعلی هست چونکه اولا در متن نظر قید شده که "ایشان بصورت اختصاصی...." ، و بعید است که مسئول روابط عمومی یک دانشگاه نداند که معنی مصاحبه اختصاصی چیست؟؟؟
دوما ایشان که وقت داشته اند برای یک جواب "بله" یا "خیر"، کل تاریخچه پر افتخار دانشگاه را یاد آوری کنند و وقت داشته اند که برای وبلاگ شما هم این جواب را بنویسند بعید است که وقت نداشته باشند همان یک جواب "بله" یا "خیر" را برای همین وبلاگ بنویسند و نتیجتا شما را ارجاع به وبلاگ شرفخانه بدهند.
برای من سوال است که چرا از اصل سوال در آن وبلاگ خبری نبوده و بقیه سوال را مطرح کرده اند اما جوابش در آن وبلاگ داده شده که ارتباط زیادی به شبستر نداشته و مربوط به یکی از توابع شبستر است و دلبل گذاشتن آنهمه عکس تکراری در یک جوابیه ساده چیست ؟ بیشتر به "شو تبلیغاتی" می ماند تا "جواب"
بر همگان واضح و مبرهن است که **** ***** اگر یک کلمه از مطالبش را کسی بنویسد (برای معروف و مطرح شدن) در بوق و کرنا میکند که آیییییییییییییییی جماعت مطالب من را "سرقت ادبی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" کرده اند.
تا بحال ندیده ایم که مسئول عنوان شده بعد از عنوان پر طمطراق اداری ، نام خودش را ننویسد در صورتیکه در این نظر چنین نیست . ظاهرا نگارنده نمی دانسته که فرق خوانندگان این وبلاگ و آن وبلاگ در این است که خوانندگان شما "با هر جوابی از سر باز نمی شوند !"
حمید آقا میدانم که بدلیل ملاحظات منتشر نمی کنی ولی جان من نظر خودت هم همین نیست؟؟؟
پاسخ:
دیدی منتشر کردم دوست عزیز......... دیدی؟
به نظر من همین روابط عمومی را تعدیل کنند . کاری که ایشان انجام میدهد چرخ زدن در وبلاگ جهانی و تبریک نوشتن است که من همینجا اعلام میکنم حاضرم مجانی این کار را انجام بدهم
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۱۱ ملیحه شبستری
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آن  که دایم هوس سوختن ما می کرد /کاش می آمدو از دور تماشا می کرد
بنده اطلاعی از سایر رشته ها ندارم اما خداوند لعنت کند کسی که مجوز بر گزاری دکتری تاریخ به این به اصطلاح دانشگاه داده است و ماهم چون واحدهای توانمند دانشگاه آزاد را شهرستان های دیگر را دیده بودیم بر آثر خوش بینی .و عدم آگاهی به این دام افتادیم زیرا معلمان گروه تاریخ ******* ***** سواد و معلومات و اخلاقش در حد مدرسه ابتدایی نیست جناب ********* براثر پیری و طمع کاری هیچ توانی نداردفقط **** ***** *** استاد توانایی بود که بر اثر تعصبات قومی و زبانی حذف شد و ماهم تمام زندگی خودرا به دانشگاه دادیم تا در امتحان جامع فدای ناداوری وبی سوادی ***** و ********* شدیم تا با حذف ما قبودن خودشان را اثبات نمایند بی سوادی و پاترکیسم دو ویژگی بارز معلمان گروه تاریخ این واحد می باشد تورخدا تورو قرآن پول خودرا به کام این بی سوادها نریزید و به دیگران هم توصیه کنید

امیدوارم گروه تاریخ اولین گروهی باشد که برای همیشه از گردونه خارج گردد و معلمان آن به قهوخانه بروند و مانند گذشته نقالی کنند
من نذر می کنم با پای پیاده به عتبات عالیات بروم وقتی که این واحد تعطیل و دانشجویان در دام گروه تاریخ نیفتند
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
همان طور که الان دانشجوی کارشناسی بیشتر رشته ها مانند رشته تاریخ حکم کیمیا داردو اساسا در بیشتر رشته ها ی کارشناسی دانشجویی و جود ندارد در آینده نزدیک تحصیلات تکمیلی هم همین حالت را پیدامی کند آقایان گروه تاریخ نه مصلحت خودرا می دانند نه منافع دانشگاه را تشخیص می دهند بر اثربد اخلاقی وبی سوادی وبی انصافی معلمان گروه تاریخ مخصوصا تعصبات زبانی - نژادی وقومی کسی حاضر نیست بدون شهریه در واحد شبستر درس بخواندوبزرگ ترین ارزوی ما برچیده شدن گروه تاریخ می باشد که از نظر علمی واخلاقی ضعیف ترین گروه دنیا می باشد هر چند هیچ یک از مسوولان دانشگاه حاضر به شنیدن صدای دانشجویان وقبول واقعیت نیست این واحد مانند گندم سن زده می باشد که از درون پوسیده است و ارزش غذایی ندارد حیوانات هم آن را نمی خورند اما در ظاهر شکل گندم دارد این واحد هم ظاهرا اسم دانشگاه را به یدک می کشد اگر دانشگاه مدیر داشت به خاطر حفظ منافع دانشگاه ***** را به جرم ترویج خشونت وتعصب قومی و زبانی به هیات تخلفات معرفی می کرد و ********* را به جرم دیکتاتوری اخراج می کرد
سلام
اولا دانشگاه آزاد یک زمانی برای شبستر باعث رونقف شد الان دیگه هیچ تاثیر چندانی نخواهد داشت که جمع بشود
دوما دانشگاه همراه خودش فساد رو هم به شهر شبستر آورد
سوما یکسری افراد در دانشگاه از بس پول مفت بچه های مردم رو خوردند که دیگه ادعای خدایی میکنند و هیچ کسی رو به غیر از خودشان آدم حساب نمیکنند
و....
پس همان بهتر که هر چه زودتر این دانشگاه که بیشتر باعث سرافکندگی شهر ما بوده و هست کلا جمع بشود
یادم آمد یه چیزی رو هم بگم: همین دانشگاه و رییس فعلی و رفتار بسیار بدی که همین افرادی که خود دکتر لک استخدام کرده بود که در نهایت از پشت بهش جنجر زدند(گفتم که پول مفت کلا از انسانیت خارجشون کرده)و آخرش اون بیچاره سکته کرد و مرد
این دانشگاه چه جمع بشود و چه جمع نشود آنها خیری از دانشگاه نخواهند دید آنهایی که به حتی به دکتر لک هم رحم ننمودند به خاطر پست و مقام و پول
تو این دانشگاه همه چیز تربیت میشه به جز دانشجو و در حال حاضر نیز اغلب اساتید و دانشجویان از عملکرد و رفتار رییس و معاونان و کارمندان این دانشگاه اصلا راضی نیستند.
پس اصلا نگران تعطیلی دانشگاه نباشید بزارید آنهایی نگران باشند که زندگی سلطنتی خود را از دست خواهند داد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
روسا و معاونین و مسول جذب هیات علمی  قبلی رفتند در تبریز و جاهای دیگر برای خودشان دانشگاه آزاد زدند.
وسط مسیر هم واحد صوفیان رازدند

هر کس و ناکسی را هم جدب کردند

عده ای هم با تقلب و کپی ده ها مقاله علمی و طرح پژوهشی درست کردند و دانشگاه را غارت کردند

**** ها و تازه به دوران رسیده ها ناگهان رییس و معاون شدند و به جان هیات علمی فهیم و نجیب افتادند
کیفیت رفت و دانشجو سالاری غوغا کرد

همه چیز صوری و کاغذی شد و تحت نام ترس از بازرس و اجرای قانون - البته برای بی پارتی ها و نجیب ها- پدر نیروهای سالم را در آوردند
****** آمد و ضربات سهمگین وارد کرد  رفت و راهش را ***** ادامه داد

انگشت نگاری و انگشت زنی و بازجویی و توبیخ و توهین و تحقیر در حق هیات علمی و قبیله گرایی و سیاست های انقباضی داروهایی بودند که البته مرگ این واحد روستایی و هیاتی و عقب افتاده را جلو انداخت!
و ...

و برخی به اصطلاح اساتید دامپزشکی وعلوم دامی و سردمدارانش آتش بیار این معرکه بودند !
من دانشجوی جدید  هستم خیلی ناراحت شدم این مطالب و خوندم.ولی عمده دلیل کم شدن دانشجو اشتباه نکنم تعداد زیاد دانشگاه هست فرض کنید این دانشگاها ادغام بشن و تواستان آذربایجان شرقی به غیر از تبریز 5 دانشگاه آزادباشه  دانشجو افزایش پیدا میکنه بعد  از تبریز دانشگاه ازاد  شبستر.میانه. بناب سابقه طولانی در امر آموزش دارن. مثلا یه نمونه اش دانشگاه ازاد صوفیان مابین مسیر تبریز به شبستر هستش .با توجه به اینکه دانشگاه شبستر سابقه طولانی داره و با اساتید مجرب و با تجربه دلیلی نداشت کنارش دانشگاه ازاد صوفیان باشه ؟ اونم در 20 کیلومتری شبستر .
۰۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۲۳ آقامیرزایی
درپاسخ دانشجو جدید باید گفت معلوم مشخص نیست ازچه امری ناراحت شده اید اگر ازتجمیع و تعطیلی دانشگاه ناراحت هستید خداصبر دهد وربطی به من ندارد اما اگر نگران کیفیت آموزشی وبرخورد سلیقه ای وقومی هستید رشته ومقطع تحصیلی خودت را بنویس تا بگویم کجای کار هستی و با کدام محیط منحط علمی واخلاقی سروکار دارید و به کجا می روید
پاسخ:
شما؟
ای بابا چ خبر شده این دانشگاه ک اینجوری راجع به اون صحبت میکنند من دانشجوی همین دانشگاه بودم تیر 90 مدرک کارشناسی گرفتم
پاسخ:
بسلامتی انشاء الله
اتفاقا باید ورود به دانشگاه برای همه به سادگی آب خوردن باشه تا هرکس هررشته ای که علاقمنده ادامه تحصیل بده ولی باید سختگیری در مرحله اخذ مدرک اعمال گردد تا خروجی مناسب تحقق یابد برای اینکار باید از استادان با کیفیت علمی بالا م متعهد استفاده شود

من خودم چند ساله  دانشجوی  این دانشگاهم . واقعا جای تاسف داره برا کسایکه اینطوری دارن در مورد تحصیل و دانشگاه حرف میزنن دانشگاهی که بهترین اساتید مجرب وبهترین درجه علمی و بهترین فضا را داره یکم تحقیق بد نیست .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">