شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

«فرزند کمتر،زندگی بهتر»،«دو بچه کافیه»درس تک‌واحدی «جمعیت و تنظیم خانواده»... شکر خدا که امروزه همه اینها به تاریخ پیوسته‌اند و در«روز جهانی جمعیت» مسئولان عزیز ما دستور داده‌اند که هر خانواده ایرانی باید حداقل دو-سه تا فرزند داشته باشد، بلکه بیشتر!(یک ضرب المثل آذری می‌گوید:چوخدان ضرر گلمز! )




از آنجاییکه کشور ما برای 120 میلیون نفر جادارد و هر چه مسئولان با زبان خوش ، مردم را به ازدیاد زاد و ولد تشویق می کنند فایده ای نداشته است ، اینجانب برای ازدیاد جمعیت کشور طرح جامعی آماده کرده‌ام که به طور خلاصه آن را ارائه می‌دهم و درصورت درخواست مسئولان ذی‌ربط، حاضرم کامل آن را هم تقدیم کنم:


راهکارهای تشویقی:

1 - با متولد شدن هر فرزند، مبلغی به عنوان جایزه به خانواده پرداخت می‌شود.

(باید توجه داشت که به‌خاطر اشتباه نشدن این طرح با دیگر طرح‌ها و نیز برای جلب اعتماد مردم، این مبلغ نباید دقیقا «یک‌میلیون‌تومن» باشد بلکه می‌تواند از این مبلغ کمتر یا بیشتر باشد!)


2 -دولت به خانواده‌هایی که بیش از سه فرزند دارند، کارتی طلایی هدیه می‌دهد با عنوان حرز طلایی دولت.»دولت تضمین می‌کند که خانواده دارنده این کارت، بدون توجه به مشکلات کشور در آینده هیچ آسیبی از طرف گرانی،تورم،کمبود دارو،اعتیاد،ترافیک،آلودگی هوا،مشکل مسکن، بیکاری و... نخواهد دید، بلکه آب در دلش نیز تکان نخواهد خورد.


3 - با تولد چهارمین فرزند خانواده، از پدر و مادر نوزاد طی مراسمی باشکوه تقدیر خواهد شد و به آنها نشان ملی سازندگی(!) اعطا خواهد شد با صدسکه بهار آزادی.


4 - خانواده‌هایی که بیش از سه فرزند دارند مزایایی را دریافت می‌کنند که دیگر خانواده‌ها از آن بی‌بهره خواهند بود:


الف)50 درصد هزینه پوشک، پوشاک،شیرخشک و تنقلات فرزند چهارم (اعم از:آب‌نبات،پفک،چیپس و دیگر هله‌هوله‌ها) تا سه‌سالگی بر عهده دولت خواهد بود.

ب)دو تن از فرزندان آنها وقتی بزرگ شدند، به قید قرعه در بهترین دانشگاه‌های کشور در هر رشته‌ای که میل‌شان بکشد، تحصیل خواهند کرد.در صورت عدم علاقه و استعداد تحصیلی با حضور در یکی از تیم‌های فوتبال پایتخت، زندگی خود و نوه-نتیجه‌های خویش را تامین خواهند کرد!)

ج)یکی از این چهار فرزند به انتخاب پدر و مادر، در آینده وزیر یا مدیر خواهد شد، به‌طور تضمینی(در صورت نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، تضمین داده خواهد شد)


راهکارهای تنبیهی:

1 - دفترخانه‌های ازدواج هنگام جاری کردن عقد از پدر خانواده تعهد محضری خواهندگرفت که باید طی 10‌سال اعضای خانواده خود‌ را به پنج نفر برساند.

(برای جلوگیری از سوءتفاهم یا سوءاستفاده برخی آقایان فرصت‌طلب، در ادامه این تعهدنامه دقیقا قید خواهد شد که این ازدیاد نفوس در خانواده، باید با تولید فرزند صورت بگیرد نه با تجدید فراش پدر خانواده!)


2 - پدر و مادر خانواده‌هایی که در10‌سال مقرر، نتوانند سومین فرزند خود را تحویل جامعه بدهند، هر ماه با صورت شطرنجی در مستند «شوک» نشان داده می‌شوند.


3 - بر سر در این خانه‌ها -تا زمانیکه این کمبود را رفع کنند- پارچه‌ای نصب می‌شود با این مضمون که:


«ما با کم‌کاری خودمان، داریم به کشورمان لطمه می‌زنیم!»

۹۲/۰۵/۰۸
حمید خان راضی !

طلاق

ازدواج ساعتی

ازدواج

نظرات  (۵۵)

بهتر است از خودمان شروع کنیم
پاسخ:
ببخشید ؟!؟!؟!؟!؟!؟

چه جوری اونوقت؟
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۱۰ آنا شبستری

الآن شما منظورتون تشویق به مجرد موندن یا اینکه می خواید آمار بگیرید از متاهل ها که وضع چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یاد ایام بخیر!!!!!
قبلنا حتی اگه نظری هم نداشتم واسه پستی اما یه کامنت می ذاشتم که معلوم بشه خوندمش
این بارم چون نظری ندارم . . .
راستی من شکلکارو پیدا نکردم. آیا موجود نیست؟؟؟؟
پاسخ:
همین نظر خشک و خالی هم مایه دلگرمی مدیر کل ! این سایت جهانی ! برای ادامه کار هست

ضمنا سرویس دهنده بلاگ آیتمی برای شکلکها نداره اما شما میتونین این شکلکها رو از جای دیگه کپی کنید همینجا

                                                                      laughing_face-1
حمیدخان اونایکه در اول ازدواج تصمیم می گیرند اصلا اولادی نیارند شما اسم اون را چه می گذارید؟؟؟؟؟؟؟فکر کنم دیگه اون کم کاری افراطی باشه!!!!(لای لای بولوسن  نیه یاتمیسان؟؟)ولی بویولا گدنلر بزادیلر گدمیینلر اینتظار!.
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۷ خبرنگار قاره ای
سلام

اسم درس عوض شده و تنظیم از اسمش ورداشته شده
آقای راضی از آدم تیز بینی مثل شما تعجب میکنم . راه حل مسئله بحران جمعیت اصلا تعداد زیاد بچه نیست . کما اینکه در چین هم همه یک بچه بیشتر ندارن ولی از شدت ازدیاد جمعیت داره منفجر میشه.
مشکل اصلی در تجرد هست و در واقع مشکل اصلی رو مردها درست کردن که به ازدواج بی رغبت شدن. دولت همین یک میلیونی رو که به یه بچه قرار بود بده ( و نداد) میداد به یه مرد که مشکل مالیش حل بشه و از ازدواج با من (و مثال من) که سالهاست منتظریم کسی در خانه مان را بزند نترسد . من خودم تضمین میکردم که در سه سال سه جفت دو قلو تحویل دولت بدهم .
انتظار بچه دار شدن از زنانی که حال زندگی ندارند انتظار بیجاییست. گناه مردها عدم تمایل برای درست کردن بچه نیست. گناهشان ترس از ازدواج است

پاسخ:
اولا که من بابت این پشتکار و اعتماد به نفس مثال زدنی ! به شما تبریک میگویم. در ثانی فکر نمیکنین پایین اومدن آمار ازدواج بیشتر به دختر خانمها ربط داره تا آقایون؟
نخیر ! من اگر قدرت دستم بود به همه مامورین انتظامی و نظامی و ارتش و حتی راهنمایی و رانندگی اجازه میدادم که هر جا مرد بالای سی سال مجرد دیدن بهش 24 ساعت ئمهلت ازدواج بدن و اگر قبول نمیکرد به همه اینها حکم تیر میدادم که یک تیر تو مغزش خالی کنن و جنازشو سه ماه وسط میدون شهر آویزون کنن که عبرت بشه برای بقیه و دیگه اینقدر مردها برای ازدواج کردن دست دست نکنن. من باید چیکار کنم ؟ منی که میتونم چند تا بچه قد و نیمقد داشته باشم بخاطر اینکه مردی برای ازدواج موجود نیست باید بشینم گوشه خونه و سماق بمکم اونوقت دولت هی جلسه بذاره و طرح بده که از زنای شصت ساله بچه بخواد
پاسخ:
چی گم والا؟ من تا بحال فکر میکردم کم شدن ازدواج به خاطر موانعی هست که دخترها یا خانواده اونا میتراشن و مردا نمیتونن ازدواج کنن. الان هم نظرم همین هست والا کدوم مردی حاضر میشه مجرد بمونه اخه؟ یکی از خوانندگان همین وبلاگ (حفظه الله تعالی) تا پارسال ادعا میکرد که دختر زمانی میتونه ازدواج کنه که باباش کارمند باشه. بر خلاف نظرش سه سوت ! ازدواج کرد و الان هم فکر میکنم در حال عمل به طرح تشویقی دولت در راستای ازدیاد جمعیت باشن ! ایشون هم مثل شما فکر میکردن. نظر بقیه خوانندگان چیه ؟ آیا تقصیر مردها هست یا زنها یا هر دو یا هیچکدام؟


خانم آنا شبستری : فایلی رو که خواسته بودین میتونین از این مسیر بگیرین
http://bayanbox.ir/id/5516228818918717764?info
لطفا بعد از برداشتن به من اطلاع بدید که حذفش کنم
تند نرین حمید خان!!!!! این تصورو کسایی از جنس شما برای من به وجود آورده بودن. و من فک می کردم دختری که باباش کارمند نباشه *****حق***** ازدواج نداره.

پاسخ:
ببخشید شما که بار اول نظر گذاشته بودین تو وبلاگ اصلا منو میشناختین ؟ من چه جوری چنین تصوری به وجود آورده بودم در صورتیکه اصلا حضور نداشتم . تازه بعد از این که گفتین هم که من به شدت مخالفت میکردم با این تز که .
جدا که دست مریزاد - بقول سایت جهانی دست مریضاد.
به نطر بنده مقصر مردا هستند .صحبتهای کبری  خانم همه  متین ومنطقی است.
بله منم موافقم. بنظر میادمردا مقصرند. پسرا از دخترا حجاب وعفت فاطمه زهرا رو میخوان ولی تو بیرون از خونه چشمشون بدنبال دخترای جنیفر لوپزیه.!!! پسرا خصلت تنوع طلبی دارند و نمی خوان پاشون درگیر مسیولیت وتعهد بکنن وفقط دنبال دوست یابی  هستن. درحالیکه دخترا اکثرا دنبال انتخاب همسر وتشکیل خونه زندگی هستن..واسه همینه ازدواج ها کمه.....
پاسخ:
خوب چه اشکالی داره دختر برای شوهر خودش جنیفر لوپز باشه و در برخورد بیرون حجاب و عفت فاطمه زهرا داشته باشه؟ مگه قراره هر کی باحجاب و عفیف شد دیگه به ظاهر خودش اهمیت نده ؟ چه کسی چنین چیزی گفته. مطمئنا اگر مرد تمام اون چیزی رو که میخواد در زندگی خصوصیش داشته باشه نگاهش دنبال بقیه افراد نیست. در اسلام هم بخاطر همینه که به زنها اینقدر توصیه شده که خود را برای شوهر بیارایند (و همینطور به مردان) ولی در بعضی از موارد مشاهده میشه که زن احساس میکنه همینکه داره خانه داری میکنه پس شوهر داری تعطیل ! و فکر میکنه زن داشتن یه مرد دلیل کافی برای متعهد بودنشه. البته این مورد بر عکسشم صادقه
 آقای حمیدخان . مطمینا هیچ خانمی هم صد در صد  خواسته هایش را همسرش تامین نمیکند آنوقت مجازه که نگاهش دنبال غیر همسرش باشه؟!وتعهدش رو ندید بگیره؟؟؟؟
پاسخ:
99 در صد تامین شدن= 100 در صد تامین نشدن
یک درصد هم تامین نشدن = 100 درصد تامین نشدن

طرفهای دوم این عبارات با هم مساویند. پس میتوان نتیجه گرفت که طرفهای اولشان هم مساویند ؟

تامن نشدن داریم تا ، تامین نشدن. در ثانی خوبه که من گفتم که این رابطه برای هر دو طرف معتبره

قبول کنین که مردها در طول تاریخ (بخصوص در ایران) تغییر آنچنان فاحشی در رویه زندگیشان نداشته اند ولی این مسئله در مورد خانمها بسیار متفاوت است . زمانی تمام دنیای زن شوهرش بود+بچه هایش و تمام دنیای مرد ، زنش+بچه هایش + کارش

اما الان دنیای مرد همان است . اما به دنیای زنها کار نیز اضافه شده و چون ظرفیت ثابت بوده است ، مجبور شده این مقدار را از بچه ها و شوهر بزند.

نظر مثبتتون چیه؟
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۵۳ آنا شبستری

حمید خان

می شه چرا شما آقایون فکر می کنید همیشه باید برای خانم ها تعیین کننده هستید؟

پاسخ:
ما همچین تفکری نداریم شاید آقایونی که شما دیدین اینجوری بوده باشن! من خودم که تصور میکنم آخر زن ذلیلی باشم ! ولی تجربه نشون داده که وقتی مدیریت خانواده با مرد باشه ، زندگی موفقتره . اصلا شما مگه متاهل هستین که اینقدر از شوهر جماعت شکارین ؟
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۰۰ آنا شبستری

کاملا غلظ

تا اونچا که کن میدونم خانواده های فرهنگی گه زن و مرد هزدو در جامعه حضورفعال دارند فرزندان موفق تری رو به جامعه تحویل دادند. و بادتون باشه قرن 21 ام با قرن 19 ام فرق داره.همه در حال تغییر هستند.

۰۸ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۰۳ آنا شبستری

نظراتتون اینو نمی گه

‏)‏با همتون موافقم‏؛‏)‏
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۴ چرا تو سایت جهانی میتونم باموبایل بنویسم امااینجانمیشه؛آنه
R
پاسخ:
دست شما درد نکنه دیگه.... وبلاگ فکسنی ما رو با اون سایت جهانی به اون عظمت !!!!!! یکی میکنین؟
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۱۹ إ واقعا چرا آقای راضی؟میخوام اینجاداداشمو زن بدم مث اینکه شرایط پسرا واسشون مهم نیس؛مهم زندگیه!آنه
ب
پاسخ:
خدا نصیب کنه از این آبجیا !
شرایط داداشتونو بگین شاید تونستیم همینجا آبش کنیم.
بنظر من آنا خانم شبستری و نظری دو خانم با عقاید کاملا فمنیستی هستند. من بهشون توصیه میکنم که در این مورد بیشتر فکر کنند. فمنیسم از همان لحظه ی پیدایش شکست خورده بود. مرد آفریده شده که حمایت کند و زن آفریده شده که حمایت شونده باشد. این نشانه ضعف زن نیست. ذات آفرینش همین است. شما اگر بلحاظ تجربی و علمی نگاه کنید در تمام موجودات همینطور است . به لحاظ دینی و مذهبی هم همینطور . این گاردی که شما در مقابل مردها میگیرید و بنظر خودتان خیلی قدرتمند هستید باعث فراری شدن مردها از ازدواج می شود. من خودم که اگر مرد باشم به هیچ عنوان زن فمنیست را قبول ندارم . اصلا قشنگی زندگی به همین رابطه مکمل حمایت کنندگی و حمایت شوندگی است . این مسئله در مورد زنها ربطی به پول و قدرت شغلی ندارد. زن اگر رئیس جمهور هم بشود باز لازم است که از نوازش و حمایت روحی یک مرد در زندگی برخوردار شود.
ما اومدیم اینجا درد دلمونو بگیم شاید فرجی بشه ولی با این دری وری هایی که شما میگین هر مردی ببینه رم میکنه که
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۴ دختری منطقیو مهربون؛علم داشته باشن؛ب مهریه اعتقاد؛اعتقادنداشته باشن؛سن بین ۲۵تا۳۱باشن؛مذهبی نباشن
ب
یا خدا . الهی بامید تو
لطفا عکسشونو بفرستین من ببینم
پاسخ:
سلام
آنه خانم لطفا عکس داداش جون رو برای من بفرستین که من هم بفرستم برای کبری خانم.
خدا رو چه دیدی ؟
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۵ قیافه قابل تحملی دارن کبری خانم شماملاکتون واسه ازدواج چیه؟
ه
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۳ آنا شبستری

خانم کبری تنها

اینجا نظرات تبادل می شه و کسی دری بری نمی گه ؛ بد نیست تو نوشتن یه کم دقت کنید و احترام جمع رو رعایت کنید.

اینکه مرد پشتیان کننده زن و خونواده هست هیچ بحثی نیست ولی اینکه زن بخاطر زن بودن اجازه پیشرفت و حضور در جامعه رو از خودش سلب کنه در هیچ جامعه ای طرفدار نداره.شاید بد نباشه یه کم به دور رو بر خودتون و شکست هائی که خیلی از خانم های بخاطر عدم آگاهی و دانش کافی در زندگی مشترک داشتند ؛نگاهی بندازید.ّشما و امثالهم هستید که باعث می شید آقایون سراغ زن دوم به هر نوعی بشوند ؛بعد می شینید گریه و زاری راه میندازید که ما چه کار کردیم که این شد!!!!!!!!!

 بیچاره کبری خانم!!!!چه زجری میکشه واقعا..دلم براش میسوزه .باید براش آستین بالا بزنیم.اینجوری که نمیشه.!!!!!

مشکلشونو آقا راضی حل می کنند؛نگران نباشید.
پاسخ:
مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش....کو به تایید نظر حل معما می کرد !


ما اگه بلد بودیم حل کنیم که اول مشکل خودمونو بیل می زدیم که !!!!

  انگار نه اینکه مبادله عکس دارین  ها .این خودش تومسیر حل مشکله .

۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۸ آنا شبستری

حمید خان

مشکلتون رو بگید ؛شاید راهی پیدا شد.

پاسخ:
چطوره به روش مهندسی معکوس عمل کنیم . شما راه حل ها رو بگین شاید یکیش به مشکل من بخوره
به به  میبینم که مجمع خیرین اینجا دارن فعالیت میکنن ما هم التماس دعا داریم ها . آقای حمید آقا سفارش ما رو هم بکن اجرت با خانم فاطمه زهرا س

از خودتون بگید و شرایطتون چی هست ؛شاید گشایشی شد.

 حمیدخان !

پیشنهاد  یه ستون جدید به نام ازدواج تو وبلاگ. چطوره ؟مشتری هاشم از اون یکی تاپیک ها بیشتره

پاسخ:
چه فایده آخه ؟ آفتابه لگن هفت دست ! شام و نهار هیچی!
اولین قدم خیرشم ،بازگرداندن خوانندگان پروازی وبلاگ به اینجا.بهتر نیس؟
پاسخ:
شما فقط یه طرف قضیه رو میبینین آخه . اگر پیغامهایی رو که نمیتونم تایید کنم میخوندین ......
مگه چی می گن ؟!؟!!!!!! داستان خواستگاری و این حرفاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
نه بابا اعتراض به بافت جمعیتی تو نظرهاست. همه میگن اینجا که همه خانوما نظر میدن . پس آقایون مورد نظر ! کجان پس؟

 نمیشه با یه سانسوری !چیزی ! به تایید شده تبدیلش کرد ؟مام ببینیم؟

پاسخ:
کل اعتراض همینه دیگه . همه اعتراض میکنن که ما فکر کردیم خبریه با هزار امید و آرزو میایم میبینیم بحث فقط زنانه هست

نگران نباشین.آفتابه لگن جفت وجورشه!!!شام ونهارم روشاخشه.

۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۶ میخواستم ثابت کنم پسرا میخوان ازدوج کنن؛این دختران ک نازمیکنن و جیب بابا رو ب جیب شوهرترجیح میدن؛آنه
آ
پاسخ:
الان یعنی ثابت شد این مسئله؟

خانمها نازی - آنا و بقیه تحویل بگیرین. دیدین مردها بیگناهن؟

مرسی
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۲۱ لیدا (پزشک)
من شبستری هستم ولی بدلایل کاری در تهران سکونت دارم
اول اینکه من دو روز پیش برای اولین بار با وبلاگم آشنا شدم و بهمراه دو تا از همکارانم که با هم همخانه ایم تو این دو روز نشستیم مطالب وبلاگ رو از اول تا آخر دونه به دونه خوندیم . فوق العاده است. من دیشب پای مونیتور خوابم برده بود . خوشحالم که افرادی مثل شما با فکر باز و به دور از حب و بغض بدون هیچ چشمداشتی سعی در پیشبرد فرهنگ منطقه مون دارند.
اما در مورد مسئله مطرح شده در این پست بنظر من تلفات بالای جنگ ایران و عراق - افزایش تولد نوزادان دختر - افزایش تلفات روز مره مردان باعث شده است تا فرصت ازدواج بطور مساوی برای زن و مرد نباشد. ضمنا چون سنی که دختران به آمادگی ازدواج میرسند پایین تر از پسران است در طول یک بازه زمانی مشخص بازای هر 4 دختر آماده ازدواج فقط 3 پسر آماده ازدواج هستند و دیگر اینکه مشکلات مالی خیلی از مردها را از ازدواج دلسرد میکند.
این مسئله که دختر مجرد بیشتر از پسر مجرد هست باعث خجالت یا عصبانیت ما خانمها و جبهه گرفتنمان نباید بشود . تقصیر ما که نیست.
اما نظر همکارم خانم دکتر سحابی : بنظر ایشون دخترها موقعیت الف را به امید اینکه موقعیت ب بهتر خواهد بود رد میکنند و چون سنشان بالا میرود زمانی که موقعیت ب پیش میاید میبینند که الف بهتر بوده ولی دیگر نمیتوانند به عقب برگردند و همین دور باطل تکرار میشود تا اکثر خانومها به سن تجرد قطعی (35 سال و بالاتر) برسند.
پاسخ:
قضاوت در مورد صحبتهای شما بعهده خوانندگان ولی من به نوبه ی خودم از اینکه شما به جمع خوانندگان وبلاگ پیوسته اید خوشحالم و بابت زمانی که برای خواندن مطالب صرف کرده اید تشکر میکنم. باز هم منتظر نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم
به نظر من راضی هم شده مث دخترا!!!!
موقعیت الف را به امید اینکه موقعیت ب بهتر خواهد بود رد می کنند (از کامنت لیدا)
درسته مگه نه؟؟؟؟؟
پاسخ:
فکر کنم موقعیتهای من تو حروف الفبا پیش بینی نشده ! ما که تمام حروف فارسی و انگلیسی و یونانی ! رو هم گشتیم هیچکدومش نبود.
به نظر من پسرا وقتی ازدواج می کنند که دختری به دلش بشینه. والّا نه پول نه زیبایی ظاهری نه موقعیت خونوادگی هیچکدوم تأثیری ندارن. و اینا که شمردم در درجه دوم قرار دارند.
پاسخ:
و دخترا چه زمانی ازدواج میکنن اونوقت؟
دخترا هم همین طور.
من خودم که اینجوری شدم.
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۵۱ آنا شبستری
وقتیکه مورد شستشو مغزی یه پسر قرار بگیرند.
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۳ بابالنگ دراز
افزایش جمعیت خوبه و اگه همراه با سایر شرایط باشه منجر به توسعه میشه (چیزی که امروزه در چین و هند میبینیم) ولی در شرایط نامساعد فعلی کشور ما خود ازدواج نیز به امری خطرناک و رویایی تبدیل شده است چه برسه بچه که هزینه های سرسام اوری داره که هر پدر و مادری رو میترسونه
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۱۶ کبری خانم ازدواج کردن حتماپیداشون نیس؛

آنه
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۲۷ إ سلام صب بخیر
آنه
پاسخ:
سلام. صبح عالی پرتغالی
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۰۷ آنا شبستری
حمید خان اینائی که بابا لنگ دراز نوشتند برای شما که در آمد میلیاردی دارید نیست؛شما به جستجو ادامه بدید.
نخیر اینطوری نیست. من چون خونمون اینترنت ندارم و محل کارم وصل میشم نتونستم ببینم . بعدشم که دیدم شماها همتون منو مسخره میکنین ناراحت شدئم. شما که نمیدونین من چی میگشم

حمیدخان که براتون آستین بالا زده! چرا ناراحت؟

۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۹ من معذرت میخوام اگه ملاک اصلی ازدواجتون و بدونم میفهمم ک عکس فرستادن لازم هس یان
آنه
 معلومه!!!!!
به جهت عمل به طرح تشویقی دولت در راستای ازدیاد جمعیت !!!!

۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۳ بابالنگ دراز
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
انا خانم مگه من چی نوشتم؟
افزایش جمعیت به ذاته چون باعث افزایش عرضه و تقاضا میشه باعث رشد و توسعه کشور میشه ولی اینکه حالا شرایط کشور در وضعیت وخیمی قرار دارد که هیچکس جرات این کار رو نداره اون یه بحث دیگه است تازه بیشترش هم تقصیر خود مردممون هست که از ***** ******* *** ***  والا زمون ما هر بچه ای تابستون میرفت شاگردی یه کاری یاد میگرفت یه پولی در می اورد الان حداقل 4-5 نفر به من سپردن واسشون شاگرد پیدا کنم پیدا نمیشه تازه تو کارهای فنی پول زیادی هست ولی کسی دنبالش نمیره همه مردممون دنبال یه میز هستن پشتش بشینن پاشونو بذارن رو میز و روزنامه بخونن سر ماه هم حقوق هلپی بره تو حسابشون که باید عرض شود کور خوندن
پدر این ملت رو اون بابایی دراورد که به پسرش گفت اگه کار راحت و بی دردسر میخوای درس بخون
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۳۴ در جواب لیدا (پزشک)
آقا حمید خدایی دست در دست هم دهیم به مهر یک وبلاگ همسر یابی ایجاد کنیم

ممنم مجرد هستم 
اینجا از خانما پزشک، مهندس زیاد داریم اکثر پسرا مثل بنده هم که مجرد می مونیم دلیلش اولا ترس از مخارج عروسی ( جواهرات 20 میلیونی - مراسم عروسی 10 میلیونی و ... ) اینجور چیزاست که خانما با اینکه می گن نمی خوان ولی روز بله برون یقه آدم رو می گیرن

در ضمن خانواده ها قبل اینکه پسرا و دخترا با خصوصیات اخلاقی هم آشنا بشن پسرا رو تخت فشار قرار می دن برن خواستگاری اینم سبب ترس بیشتر میشه چون عواقبش مشخص نیست

من 30 سال رو رد کردم ولی وحشتناک می ترسم از ازدواج خداییش تصور غلط نداشته باشید فرد معتقدی هستم و کوچکترین اشتباهی تو طندگیم نداشتم فقط خواستم محض اطلاع برداشت اشتباه نشه

پاسخ:
سلام
دوست عزیز اولا که اون هزینه هایی که گفتین فکر کنم مال قبل از این گرونی اخیر بوده ها...........
در ثانی بسم الله . همینجا شروع میکنیم . مشخصات بیشتر بفرمائید. اگر هم میتونید تو همین نظرات عکس بذارین. ایشالا که خیره

 حمیدخان !انشالله فرجی توکار خانم کبری حاصل میشه ها. نه؟

؟.ترو خدا ماروهم از شیرینی بی نصیب نکنین ها!!!!

پاسخ:
امید بخدا
با سلام خدمت دوستان عزیز من جوان 30ساله ای هستم که به تازگی حروف الفبا را یاد گرفتم و میتونم جمله هایی رو که میخوام بنویسم وامیدوارم که به کمک شما دوستان عزیز کار با کامپیوتر را هم یاد بگیرم.واما در مورد موضوع مطرح شده باید بگم که من فکر میکنم اقا حمید طرح ازدیاد جمعیت دولت رو با کنایه مطرح کرده بودن که توسط یکی از دوستان به سمت مشکلات ازدواج جوانان کشیده شد.به نظر بنده بیسواد مشکلات ازدواج جوانان زمانی حل میشه که خانومها به خودباوری برسند و خودشونو به عنوان یک کالا که باید منتظر خریدار باشند ندونن و به عنوان یک انسان مرد زندگیشونو انتخاب کنن و خواهان حقوق مساوی در زنگیشون باشن.به نظر من سنت ازدواج در فرهنگ ما اصلابر پایه برابری نیست وبه همین دلیل رابطه ای که در اون برابری نباشه قدرت حکومت میکنه که ناقض محبته ودر نتیجه محکوم به شکست!!!
پاسخ:
سلام
ایکاش ما هم قطره ای از دریای سواد و معرفت شما رو داشتیم.
حرفاتون کاملا متین و منطقی هست اما اشتباهی که معمولا بانوان میکنند در تعیینملاک تساوی زن و مرد هست که اکثرا "تساوی" رو با "تشابه" قاطی میکنند و این معضل بزرگی میشه
باز هم به ما سر بزنید
به به به به اینجا چه خبر بوده؟؟؟ !!! سایت همسریابی یا بنگاه معاملاتی!!!!
اگر من بودم به دخترخانومها پیشنهاد میکردم که بشینین خونه بابا، کار خودتون رو بکنین چه لزومی داره ازدواج کنین و ناز پسر مردم رو بکشین!!! من خودم شخصا حوصله به غیر از خودم رو ندارم!!! اینجوری راحتم هرجایی میخوام میرم هر وقت میخوام میخوابم و بیدار میشم و هر جور خواستم میپوشم و میخورم و الی آخر ولی اگر ازدواج کنم نمیتونم که ..... محدود میشم یا اینکه هر روز دعوامون میشه.... منم که زورگوووووووووووووووووووو و دیکتاتور
اما نظر همکارم خانم دکتر سحابی : بنظر ایشون دخترها موقعیت الف را به امید اینکه موقعیت ب بهتر خواهد بود رد میکنند و چون سنشان بالا میرود زمانی که موقعیت ب پیش میاید میبینند که الف بهتر بوده ولی دیگر نمیتوانند به عقب برگردند و همین دور باطل تکرار میشود تا اکثر خانومها به سن تجرد قطعی (35 سال و بالاتر) برسند.

پس اینجوریاست!!! مال من شیمیایی شده بیچاره :)) هی گفتم مشکلی نیست ولی قبول نکرد هههههههههههههههه


پاسخ:
با پاراگراف اول نظرتون موافق نیستم . برای یه پسر یا دختر فقط گشتن و خوردن و پوشیدن نیست . چیزای دیگه ای هم هست که اینهمه جمعیت کره زمین دارن بخاطرش ازدواج میکنن.
هر کسی یک نظری داره و برای ما قابل احترام و این هم نظر من در مورد ازدواج بود!!!! حالا خود دانید قبول کردنش با شما!!!! :) ولی جنبه شوخی داشت شما زیاد جدی نگیرین... در ضمن اگر غلط تایپی در نظرها باشه چون کیبورد لب تاپم انگلیسی هستش و تند تند تایپ میکنم و دیگه بازخوانی نمیکنم برای همینه.... به بزرگی خودتون ببخشید ..... در سایت های جهانی کلی غلط املایی و تایپی و انشایی وجود داره خواننده عزیز خودت درستشو بخون لطفا و خورده نگیر
پاسخ:
سلام
اشتباهات تایپی معمولا پیش میاد ولی من به جهت احترامی که برای خوانندگان قائلم قبل از انتشار یکبار دیگه هم میخونم . که تو لیوان لب پر ، شربت دست مهمونام ندم. اینم قبول دارین که مثلا کلمه "سفال" رو "صفال" نوشتن یا دست مریزاد را "دست مریضاد" نوشتن دیگه ارتباط به کیبورد نداره ؟
ولی فکر نکنم من همچین بی سواد باشم که دست مریزاد رو غلط بنویسم!!!شربتی که شما دست  مهموناتون میدین تلخه!!همچنین میشه ثفال هم نوشت!!
پاسخ:
من که نگفتم شما نوشتین. یه بنده خدایی که وبلاگش خانه ی صفا ! بود می نوشت دست مریضاد ! شربت سینه درسته تلخه ولی دوای درده - شدنش که میشه نوشت . داستان همون "شدنش که میشه" ناصر الدین شاهه. ولی درستش سفال هست
اوووووووو این زنا هم شورشو در آوردنا!!! دیگه نباید جار بزنید که ما شوهر میخوایم.. خب یهو یه بیلبور تبلیغاتی درست کنید روشم بنویسید(ما شوهر میخوایم یالا)و برید دست جمعی تو خیابونا قدم بزنید.. و از هر هیچ فرصتی نگذرید..
ولی من پیشنهاد میکنم بشنید تو خونه هاتون و سماق بمکید ولی زندگی خودتون و شوهر آیندتونو بهم نریزید..
به شخصه ترجیح میدم اذدواج نکنم و به فکر موفقیت های فردی خودم باشم.. شهرت و اعتبار مهم تر از زن و بچه هستند.. مثلا من بچه دار بشم نسلم منقرض نشه :D خی ترجیح میدم آدم بزرگی باشم که همیشه اسم خودم تو تاریخ باشه...
بچه که همه میتونن بسازن.. تیو این زمونه چیزای مهم تری هست..
در ضمن اون آقایی که گفتن ۱ میلیون بدن برای بچه دار شدن!!! آخه عزیز من ما بریا خواهر زادم سیسمونی گرفتیم ۹ میلیون شد.. بعد تو این ۲ سالی که به دنیا اومده ۳-۴ میلیون فقط لبسا هاش شده نمیدونم چطوری حساب کردین؟؟ ولی اعتقادی ندارم که پولی بابت بچه دار شدن بدن..!!! شما نمیتونی کاریو کنی مجبورت که نکردن حالا بیای سرمایه عمومی ملتو بکنید توی شکم بچتون!!! اون بچه کارت بخوره شیکمش!! با کلاه برداری چه فرقی داره!!
پاسخ:
سلام
با اون قسمت صحبتهاتون که نوشتین "شهرت و اعتبار مهمتر از زن و بچه هستند" موافق نیستم
در ثانی اون یک میلیون تومن که قرار نیست همه هزینه های بچه رو پوشش بده . اون فقط یه کمک خرج قرار بود باشه والا هزینه یک بچه مسلما از یک آدم بزرگ بیشتره.
دور از جون شما اونهم کارده که به شکم میخوره نه کارت.
ولی ایکاش میشد من بعد از ازدواج و بچه دار شدنتون (انشاء الله) هم دوباره نظرتونو بدونم. فکر میکنین فرقی میکرد؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">