شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

مدتهاست که نظرهای متنوعی در مورد حقوق زن و مرد و حجاب به دستم می رسد. تصمیم گرفته بودم در مورد حجاب پستی بنویسم ولی وقتی آموخته های ذهنی را یکجا جمع کردم به دو دلیل قادر به اینکار نبودم. اول اینکه اطلاعاتم در این مورد در حدی نبود که قابل عرضه برای بقیه باشد. دوما اطلاعاتی را که داشتم ابتدا مبتنی بر اعتقادات و باور های خودم بوده و بعد مبتنی بر آموزه ها و شنیده ها و خوانده ها و دیده ها .

با اینکه حجاب یک از اصول خدشه ناپذیر دین ماست و در حکومت ما هم طرح حای بسیاری چون گشت ارشاد و ..... برای این منظور به اجرا در آمده اند ، اما چیزی که ما الان میبینیم با نتیجه ای که برای این طرحها در نظر گرفته شده بود تفاوت بسیار دارد ! بقول شاعر :

میان ماه من تا ماه گردون ........ تفاوت از زمین تا آسمان است

 


بالاخره بعد از مدتها تعقل و تفکر ! به این نتیجه رسیدم که در این مورد مطالعه بسیار باید ! و شروع کردم و اینترنت را شخم زدم و به مطالب بسیاری در مورد حجاب برخوردم. تصمیم گرفتم تا جملات بارز این مطالعه را به اشتراک بگذارم.

جملاتی که در ادامه مطالب خواهید خواند به هیچ عنوان نشان دهنده طرز فکر یا عقاید نویسنده نیست. شاید من با تعدادی از این گفته ها موافق یا مخالف باشم. این جملات از شنیده ها و نوشته های بقیه گرد آوری شده و از خوانندگان انتظار می رود تا :

 

 -1درست ترین و اشتباه ترین جمله را با توضیح قانع کننده مشخص کنند تا از اجماع نظرات ، درست ترین آنها را انتخاب کنیم.

 -2اگر جمله ای که در وصف حجاب در ذهن شماست که در این مطالب نیافتید، بگویید تا اضافه کنم.

 

نکته ی مهم اینه که تقدم و تاخر این جملات کاملا تصادفی بوده و هدفی بغیر از آنچه در سطور فوق نگاشته شد ! دنبال نمی شود.


-1 چادر حجاب برتر است

  -2
زن و مرد مساوی هستند . پس چرا باید نوع پوشش زنان را مردان تعیین کنند ؟

  -3
حجاب مصؤنیت است، نه محدودیت

  -4
گناه ما زنان چیست که مردان با دیدن ما بدون حجاب به گناه می افتند ؟ فکری برای ذهن منحرف مردان بکنید!

  -5
زن در حجاب ، همچون گوهری در صدف است .

6
- چون هر مردی حق دارد زن آینده ی زندگیش را ببیند و انتخاب کند ، زمانی که ما در زیر حجاب سنگین باشیم ، فرصت دیده شدن و به تبع آن ، فرصت انتخاب شدن برای ازدواج را از دست می دهیم ( یادداشت های یک دختر)

 -7
اگر برهنگی تمدن است پس حیوانات متمدن ترند.

  -8
هر زن بی حجابی الزاما زن بدی محسوب نمی شود . اما به یاد داشته باشیم که زنان بد ، همگی با بد حجابی و بی حجابی شروع کرده اند .

  -9
خواهرم سیاهی حجاب تو کوبنده تر از سرخی خون من است . (وصیت شهید(

  -10
حجاب از واژه ی "حجب" است به معنی حیا، پس بی حجاب = بی حیا

11
- اگر حجاب خوب است چرا قانونی داریم که نگاه کردن به زن اجنبی بدون حجاب اشکال ندارد؟ مگر آنها زن نیستند؟

  - 12
حجاب منافاتی با فعالیت های اجتماعی یک زن ندارد و صرفا او را از تعرض در امان نگاه می دارد.

13
- حجاب زن برای مقابله با حس انحصار طلبی مردهاست . مگر ما زن ها کالا هستیم که مردها یکی از ما را انحصارا برای خودش چادر بکشد؟

 - 14خواهرم! ویژگی های جسمانی زن از اسرار اوست و حجاب حافظ اسرار زیبایی های زن است. پس مبادا اسرار خود را بر نامحرمان افشا کنی که اسرار خود را نادیده انگاشته ای.

 

15- حجاب ، امری کلی است و ربطی به جنسیت ندارد . هم زنان و هم مردان بایستی حجاب را رعایت کنند.

 

 - 16شوهر من مرا در حجاب کامل نگه می دارد. اما وقتی زن بی حجابی می بیند ، گل از گلش می شکفد. چرا من نباید بی حجاب باشم؟

 

17 - تعریف حجاب در کشور ما کامل نیست. با اینکه رنگ تیره در اسلام مکروه است ، ولی حجاب برتر را چادر مشکی می دانند . اشکالی ندارد من چادر بپوشم ولی به رنگ صورتی؟ سر و بدنم را که می پوشاند !

 

18- حجاب خوب است اما گرمای هوا در زیر چادر و مقنعه ، امان آدم را می برد.

 

19- این مسئله که چرا حجاب برای زنان واجب است و برای مردان نه ، داستانش همان داستان شمش طلاو قطعه ی آهن است !

 

 - 20اگر حجاب مصؤونیت است ، پس چرا مردان به زنان با حجاب هم نگاه ناپاک می کنند ؟

 

21 - اگر حجاب برای جلوگیری از دیده شدن زیبائیهای یک زن است پس چرا پیر زنان بیشتر روی حجاب پافشاری می کنند؟ دیدن پیر زن که لطفی ندارد؟

 

 - 22حجاب خوب است اما رعایت آن باعث می شود که زن نتواند در بسیاری از فعالیت های اجتماعی شرکت کند .

 

 - 23 حجاب یعنی پوشاندن کامل بدن و مو . بنابراین فرقی بین بی حجاب و بد حجاب نیست

 

24 - انحصارگرایی زن به همسرش ستون عفاف اوست. زنی که زیبایی خود را طعمه چشم های نامحرم کند. انحصار به همسر را خدشه دار کرده است.

 

 - 25حجاب مربوط به دل و ذات آدمهاست و ربطی به پوشانیدن ظاهری مو و بدن ندارد.

 

26 - حجاب سنگر است و بی حجابی زن از بی غیرتی مرد اوست.

 

 - 27طبق گفته اسلام و قرآن ، زنان باید مو و بدن خود را مشابه حالت نماز بپوشانند و این مسئله ربطی به دل آنها ندارد. اگر کسی چنین نمی کند اشکال در مسلمانی اوست.

 

28 - نوع حجاب بستگی به فرهنگ و محیط اطراف دارد. در جایی که همه با حجابند باید با حجاب شد و در جایی که همه بی حجابند باید بی حجاب. باید همرنگ جماعت شد.

 

 - 29زمانی که نگاه جامعه به زنی که کاملا حجابش را رعایت کرده ، نگاه مثبتی نیست و او را به عنوان دختری عقب مانده و "امل" تصور میکنند،  من چگونه میتوانم با حجاب باشم؟

 

30 - خواهرم! از لباس توری ونازک بپرهیز که طمع و تحریک نامحرمان را به همراه دارد و جامه ضخیم را سپر خویش قرار ده تا صفات و اسرار زیبایی های جسم  تو را بپوشاند که امیرمومنان (علیه السلام) فرموده است: بر شما باد که لباس ضخیم بپوشید . براستی کسی که لباسش نازک باشد، دینش نازک است.

 

31 - ای به جامه مشکی آراسته که به حجاب زینت بخشیده ای! نیک بدان که رنگ مشکی نگاه شکن است و به بوالهوسان اخطار می دهد که حریم تو حریم عفاف است و در این وادی، هوس مرده است.

 

32 - ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ..... ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است .

 

 - 33خواهرم که به شکوفایی عالم جانت رو کرده ای!نیک بدان که رشد تو جز در تسلیم حق نباشد و عمران و آبادی جانت جز به تخریب لانه های هوس شکل نگیرد. پس اسرار زیبایی های سر و سینه ات را به مقنعه ای سپار که آن ها را از نامحرم بپوشاند و از روسری های نازک وکوتاه بپرهیز که اسرار تو را بر نامحرم افشا کنند. خدایت توفیق دهد.

 

 - 34تا شهوت نفس در نهاد بشر است

در کشف حجاب صد هزاران خطر است

تیری است نظر ز تیرهای ابلیس

این چادر در مقابلش چون سپر است.

 

 - 35گل عفاف در بوستان حجاب می روید و عطر پاکی وجود زنان محجبه را قیمتی می کند.

 

 - 36در تصویر حکاکی شده بر سنگ های تخته جمشید هیچ کس عصبانی نیست، هیچ کس سوار بر اسب نیست، هیچ کس در حال تعظیم نیست، در بین این همه پیکر تراشیده شده حتی تصویر برهنه نیست، یادمان باشد که چه بودیم و چه شدیم.

 

37 - حجاب برتر، به زنان ما عفت، به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می بخشد.

 

 - 38خواهرم ، حجاب تو بها است. نه بهانه

 

 -39کسی غنچه نهان شده در برگ را نچیند

از بی حجابی است اگر عمر گل کم است.

 

40 - بی حجابی مانند شاخه ای است بیرون از حصار باغ که طمع هر رهگذری را به خود جلب می کند.

 

-  41حجاب: ح = حُرّیت، ج = جذبه، آ=آبرو و شرف، ب = بندگی.

 

 - 42حجاب یعنی من مجهز به آنتی ویروس هوس و وسوسه هستم.

 

 - 43حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن دربرابر حیله شیطانی وتهاجم فرهنگی است.

 

 -44حجاب اسلحه محکمی است که زن با آن می تواند ازحقوق وارزشهایش دفاع کند.

 

نفسم گرفت بابا...... دو جمله هم شما بگین

 


نظرات  (۱۲۱)

۱۹ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۱۵ آنا شبستری

حمید خان

عکسی که گذاشتید گویای واقعیت هست .

پاسخ:
اون عکس بیشتر جنبه طنز داره . اگه بنظرتون اون عکس گویا هست سوال من اینه : اگر یک جایی یک عدد جوانک مزاحم باشد و هر سه تای این دخترها هم حضور داشته باشند، اولویت متلک گویی جوان مزاحم با کدومشونه ؟
خب خودت ترکیبی از نظرات موافق و مخالف رو اوردی ولی این موضوعی است که هر کسی از ظن خود نظر میده و نمیشه قانون کلی و مطلقی برای اون در نظر گرفت الان ما در کشورمون شاهد نمونه هایی از حجاب شدید (اونایی که برقع هم دارن) تا حجاب کامل و حجاب متوسط و حجاب ناقص و بدحجاب و بی حجاب هستیم که هر یک نیز برای خود دلایلی دارن و از حجاب خویش دفاع میکنند حال کدام یک درست میگوید و حق با کدام است الله اعلم 
ضمنا در نهایت باید عرض کنم انسان موجودی است که مختار افریده شده است و زور در او هیچ تاثیری ندارد و شاید در کوتاه مدت جواب بده ولی در بلند مدت جواب نمیده چه بی حجابی رضاشاه و چه با حجابی جمهوری اسلامی در هر حال به نتیجه مطلوب نمیرسه
۱۹ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۴ آنا شبستری
فرقی ندار ماهیت اون آدم اینه.نگاه وقتی هیزو کثیف باشه کار خودشو می کنه

شوهر من مرا در حجاب کامل نگه می دارد. اما وقتی زن بی حجابی می بیند ، گل از گلش می شکفد. چرا من نباید بی حجاب باشم؟

 حجاب یعنی پوشاندن کامل بدن و مو . بنابراین فرقی بین بی حجاب و بد حجاب نیست؟؟؟ 


من این حرف رو قبول ندارم که شوهر یک خانومی(خانومش رو در حجاب کامل دوست داشته باشه)و ازینکه  وقتی خانوم بی حجابی رو ببینه گل از گلش بشکفه!!!! خوب خانومها باید در محیط گرم و صمیمی خانواده، در حضور و برای  شوهر بهترین لباس و زینت و حتی ........ ...... بپوشه ولی وقتی در میان هزاران کس و بی کس که هر کدوم یک نوع ذاتی دارن کاملا محجبه باشه زینت زن برای شوهرشه نه برای هر کس اگر غیر این بود میشد روزی هزاران بار با هر کسی بود!!!!! زن و شوهر مایه آرامش هم هستن و بایستی برای رضایت هم هر کاری بکنن ولی با این حرف که شوهر یک خانوم باحجاب ......... کاملا مخالفم!

حجاب یعنی پوشاندن کامل بدن و مو . بنابراین فرقی بین بی حجاب و بد حجاب نیست؟؟؟ خیلی فرق هست ما بین کسی که حجاب داره و نداره!! این خانومهایی که خودشون رو هزار قلم آرایش و موی رنگ کرده و هزار نوع آرایش زننده که در معرض نمایش میزارن عقده ای هستن نمیدونم میخوان خودشون رو اثبات کنن یا چه دلیلی برای خودشون میطلبند.... به نظر من بهتری حجاب برای خانوم اولا حجاب دل و این قضیه ذاتی و به فرهنگ خانواده داره .... همه دخترها و پسرها یک نوعی از فرهنگ غرب ( فرار مغزها) شدن و این برمیگرده به ؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب این سوال ریشه یابی بشه

حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب.

حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است. همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند و در نگاه اول به نظر می‌آید هر دو به یک معنا باشند اما با جستجو در متون دینی و فرهنگنامه‌ها به نکته قابل توجهی می‌رسیم و آن تفاوت این دو واژه است. در برخی کتب لغت حجاب را این‌گونه تعریف کرده‌اند: «الحجاب، المنع من الوصول» حجاب یعنی آنچه مانع رسیدن می‌شود.(۱) 
برخی گفته‌اند حجب و حجاب هر دو مصدر و به معنای پنهان کردن و منع از دخول است و به عنوان شاهد آیه شریفه «و من بیننا و بینک حجاب»‌(فصلت، آیه ۵) را ذکر کرده‌اند. در دیگر کتاب‌های لغت حجاب را به معنای پرده آورده و نوشته‌اند: امراه محجوبه؛ زنی که پوشانیده است خود را به پوشاندنی.(۲) 
با توجه به معانی ذکر شده در می‌یابیم حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اگرچه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است ولی ظهور در نشئه مادی و طبیعی دارد یعنی پوشش ظاهری افراد و بویژه زنان را حجاب می‌گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنان می‌شود. عفاف نیز دارای معانی گوناگونی است که در مجموع تعریف کاملی را به ما خواهد داد. راغب اصفهانی در مفردات القران می‌نویسد: العفه حصول حاله للنفس تمتنع بها غلبه الشهوه؛ عفت حالتی درونی و نفسانی است که توسط آن از غلبه شهوت جلوگیری می‌شود.(۳) 
البته قابل ذکر است که در قرآن کریم از واژه عفت در دو معنا استفاده شده است، گاه به معنای خود نگهداری و پاکدامنی است و گاه «عفت» به معنای قناعت آمده و مسائل مالی مورد نظر است.(۴) آنچه در این مقاله مورد نظر ماست مفهوم اولی است یعنی خود نگهداری از شهوت و مسائل جنسی؛ اگرچه می‌توان برای هر دو معنا واژه عفت را آورد و ضرری به مفهوم آن نمی‌خورد. از مجموع معانی ذکر شده برای حجاب و عفاف می‌توان نتیجه گرفت که عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می‌دارد. 
حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوسته‌ای و ظاهری بی‌معنا دارند و از سوی دیگر کسانی هستند که ادعای عفاف کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم، خدابا قلبها کار دارد، آدم باید چشمش پاک باشد و... خود را سرگرم کرده و مصداق «لیفجر امامه»‌(بلکه انسان می‌خواهد آزاد باشد و گناه کند- قیامت آیه ۵) می‌شوند. 
انسان‌هایی چنین باید در قاموس اندیشه خود نکته‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد شد. امام خمینی(ره) پیام‌آور ارزشهای الهی درباره حجاب و عفاف می‌فرماید: «توجه داشته باشید حجابی که اسلام قرار داده است برای حفظ ارزش‌های شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است- چه برای مرد و چه برای زن- برای این است که آن ارزش‌های واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دست‌های فاسد استعمار پایمال شوند این ارزشها زنده بشوند.» اگر به نظرتون مطلب خوبی هست منعکسش کنین لطفا

 صد و یک مطلب ناب و بسیار جالب  در مورد حجاب

1.هیچ کس نمی داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا (ص) مرا از ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد.(حضرت فاطمه «س»)
2.کسی که زیبایی اندیشه دارد، زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد (شهید مطهری)

 صد و یک مطلب ناب و بسیار جالب  در مورد حجاب
1.هیچ کس نمی داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا (ص) مرا از ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد.(حضرت فاطمه «س»)
2.کسی که زیبایی اندیشه دارد، زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد (شهید مطهری)    
3.کس غنچه نهان شده دربرگ را نچید/ از بی حجابی است اگر عمر گل کم است.
4.حجاب نیمی از ایمان است.
5.اصالت زن مسلمان عفت اوست که حجاب مهمترین رکن آن است.
6.ای زنان زینت های خود را آشکار نسازید مگربرای محرمانتان .
7.حجاب واکسن مقابله با تیر نگاههای آلوده.
8.حجاب سنگری است محکم که زن را از نگاه مردان شیطان صفت مصون ومحفوظ نگه می دارد.
9.حجاب بوته خوش بوی گل عفاف است. حجاب مصونیت است نه محدویت.
10.حجاب یعنی حیای جوان باعفت.
11.بدحجابی زن از بی غیرتی مرد است.
12.کسی که عفت داشته باشد ارزش ومنزلتش زیاد خواهد بود.
13.حجاب امن ترین پناهگاه زن
14.حجاب بیانگروقارو افتخار زن است.
15.زن درحجاب مانندگوهر در صدف است.
16.حجاب رساندن زن به رتبه عالی معنویت.
17.حجاب سرچشمه کمال زن است.
18.چادربهترین نوع حجاب ونشانه ملی ماست.
19.عفت باید درفکر نگاه، زینت، حجاب، زبان، چشم، گوش واندام تجلی داشته باشد.
20.حجاب جاذبه خوبی ها ودافعه خطاهاست.
21.ای زن به تواینگونه خطاب است زیبنده ترین زن حفظ حجاب است.
22.حجاب مادر پاکیهاست.
23.حجاب تلالو شبنم بر چهره گل
24.حجاب مظهرعفاف است.
25.حجاب دژوقلعه ای برای پاسداری از گوهر عفاف است.
26.حجاب یعنی حیا وجوانمردی وشرف و آزادگی وبصیرت.
27.حجاب ح= حریت، ج= جذبه، ا= آبرو وشرف، ب= بندگی.
28.حجاب یعنی حریت و آزادگی و افتخار وبندگی.
29.حجاب برای زن تاج بند گی خداست.
30.اقتدارزینب به حجاب او بود.
31.حجاب مانع آلوده شدن جامعه به فساد است.
32.حجاب عامل تحکیم خانواده وکاهش آسیب های اجتماعی.
33.حجاب یعنی من مجهز به آنتی ویروس هوس و وسوسه هستم
34.زن با حجاب همچون مرواریدی در صدف است.
35.غنچه ای تا هست پنهان در حجاب/می کند از او خزان هم اجتناب
36.زنان مانند گل اند/ برمقام حفظ عصمت سنبل اند.
37.حجاب = کاهش آسیبهای اجتماعی.
38.حجاب تضمین تداوم زیبایی وشرافت است.
39.در تصویر حکاکی شده برسنگهای تخت جمشید هیچکس عصبانی نیست،هیچ کس سوار بر اسب نیست. هیچ کس رادر حال تعظیم نیست. در بین این همه پیکر تراشیده شده حتی تصویر برهنه نیست یادمان باشدکه چه بودیم وچه شدیم.
40.خواهرم استعمار قبل از هر چیز از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من (پیام شهدا(
41.در فرهنگ لغات خود حجاب را پاکی صداقت معنا کن در فرهنگ لغات خود حجاب را آیینه نادیده معنا کن.
42.همیشه گوهر انسانیت را در حجاب جستجو کن.
43.زن بخاطر ارزش وکرامتی که دارد باید با رعایت حجاب محفوظ بماند و خود را حراج نکندو در بازار سوداگران شهوت خود را به بهای چند نامه ونگاه ولبخند نفروشد.
44.خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت به امانت داده ام( پیام شهدا)
45.حجاب دژی است در برابر یورشهای شیطانی.
46.یک گل خوش رنگ ویک گل خوشبو/از خس و خاشاک پنهان کند رو
47.چادر ترنم عطر یاس در فضای غبار آلوده دنیاست.
48.فرمان خدا قول نبی نص کتاب است/ از بحر زنان افضل طاعات، حجاب است.
49.حفظ چادر حفظ دین و مذهب است/ شیوه زهرا و درس زینب است.
50.تا شهوت نفس در نهاد بشراست در کشف حجاب صد هزاران خطر است.
51.تیری است نظر،ز تیرهای ابلیس این چادر درمقابلش چون سپر است.
52.گل عفاف در بوستان حجاب می روید وعطرپاکی وجود زنان محجبه را قیمتی می کند.
53.نمی دهد اجارت چشم ها را به سیرو سفر/حجاب چهره تو و سربه زیری و وقارت.
54.زن عفیف زیباست وعفتش به او قدرتی می دهد که قوی ترین مردان در برابر او به خضوع وادارمی کند.
55.   حجاب اسلحه محکمی است که زن با آن می تواند ازحقوق وارزشهایش دفاع کند.
56.روی فرو پوش چون دُرّ صدف تا نشوی تیر بلا در هدف.
57.گفرشهای وجود هر انسان خاکی به وسیله پوشش وحجاب از گزند علفهای هرز درامان می ماند.
58.   آنکه در حجاب چادر به سر کند یعنی فقط به حد حکم خدا نظر کند.
59.حجاب سپری است در مقابل چشمان بوالهوسان وسدی محکم در برابر گناه.
60.حجاب منشور والای اگاهی است.
61.حجاب فریضه ای است که ترک ـن فرصت قضا ندارد.
62.حجاب مهر عنایت حق برقامت فرشتگان زمین است.
63.من حجابم، کشتی راه نجات، چشمه آب حیاتم، معنی آب حیاتم معنی صوم و صلاتم بر حریم عفت وناموس، من نیکو پا سبانم.
64.ای پیامبربه زنان و دختران خودو زنان مومن بگو که خویشتن را به چادربپوشند (سوره احزاب آیه 59 )
65.حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن دربرابر حیله شیطانی وتهاجم فرهنگی است.
66.زنان خوب میراث دارعفاف فاطمه ومریم اند دریغا که بازیچه هوس شوند و به ویروس گناه آلوده گردند.
67.العِفَّه رأسُ کلِّ خَیر؛ عفت منشا تمام نیکهاست.
68.ثمره العفه الصیانه میوه عفت محفوظ ماندن است.
69.هرشاخه ای که از باغ برون آردسر/ درمیوه آن طمع کند را هگذر/ بی حجابی مانند شاخه ای است بیرون از حصارباغ که طمع هر رهگذری رابه خود جلب می کند.
70.والذینهم لفرو جهم حافظون آنان ((مومنین )) کسانی هستند که خویشتن را از بی عفتی حفظ می کنند.
 71.حجاب شما خواهران کوبنده تر از خون سرخ ما است..(وصیت شهدا)
72.مروارید گرانبهاو صدف وجودت رابرنامحرم مگشا.
73.با حجاب، زیبا تر بودن را تجربه کنید.
74.حجاب آسمانی ترین راه به مدینه ی فا ضله است.
75.پدرم گفت که ای دخت نکو بنیادم/ زلف بر بادنده تا ندهی بربادم.
76.حجاب صدف است که از گوهر وجودی زن محافظت می کند.
77.غنچه زیباست چون گلبرگها را در میان گرفته و حجاب زیباست چون تو را در بر گرفته.
78.حجاب دستوری قرآنی و قانون الهی وتکلیف انسانی وبرنامه اخلاقی است.
 79.کس غنچه نهان شده دربرگ را نچید/ از بی حجابی است اگر عمر گل کم است.
80.حجاب یعنی وقار فاطمه (س).
81.حجاب یک فرهنگ است که شهدا نیز به آن افتخار کردند.
82.حجاب حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی است.
83.حجاب وعفاف یکی از محورهای زندگی قرآنی است.
84.حجاب همان اندازه حیاتی است که آب.
85.حجاب نشانه شخصیت انسان است.
 86.خواهرم حجاب تو بها است نه بهانه.
87.برای هر چیز زکاتی است وزکات زیبایی پا کدامنی وحجاب است.
88.زنان باحجاب مرزبانان شرف اند.
 89.حجاب برتر به زنان ما عفت به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می بخشد.
90.به زلفانت بیاموز که بیرون ارزش دیدن ندارند.
91.حجاب محافظی ستبر است که از غنچه عفاف حفاظت می کند.
92.حجاب صدفی است که گوهر عفت را حفظ می کند.
 93.حجاب زن کوبنده تر از خون شهید است.
94.حجاب کلید نزدیکی به فاطمه زهرا (س) است.
95.زیباترین هدیه خداوند به زن حجاب است.
96.حجاب یعنی من مجهز به آنتی ویروس هوس و وسوسه هستم.
97.حجاب مایه عفت زنان است.
98.حجاب تیر جانسوزی به چشم دشمن است.
99.دختران خودنما در چشم ها جای دارند ولی دختران عفیف در دل ها
 100. حجاب یعنی به جای شخص، شخصیت را دیدن
 101. به زلفانت بیاموز که بیرون ارزش دیدن ندارند.

تو ی وبیی نوشته بود:
مشگی رنگ عشق ک باشه خوبه
رنگ لباس شب باشه باکلاسه
رنگ کت شلوار باشه شیکه
رنگ ماشین ک باشه باکلاسه
اما رنگ چادر ک باشه همه دنبال ایه برهان میگردن ک بگن مکروهه(:
راستی خطاب ب حجاب جان!:
رضاشاه نتوانست
فیس بوک جان توانست(((:

۱۹ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۴ آنا شبستری

من در مورد افرادی که با پوششهای خاص می خوان جلب توجه کنند کاری ندارم .اون یه بحث خاص روانشاسی رو می طلبه.

 

پاسخ:
روانشاسی؟!؟
یه نکته رو هم عرض کنم
الان میگن اگه بی حجابی بشه ال میشه بل میشه یا زمون شاه چنین بود و چنان در حالیکه خاطراتی که بزرگان ما از زمون شاه تعریف میکنند اینه که تو همین شبستر اکثریت زنان و دختران یه دوره ای بی حجاب بودند (البته وقتی میگیم اکثریت نه اینکه همه بلکه دختران مدرسه ای که همه بی حجاب بودند و بسیاری از زنان بزرگ ولی یقینا شبستر شاید در مقایسه با تبریز و تهران افراد با حجاب زیادی داشت) ولی کسی به کسی چپ نگاه نکرده و هیچ ال و بلی نشده است 
امروز شیطان شدی...


چشم های پسران را،

فردایی زود...

شیطان می شوند هزاران چشم...

دل همسرت را،

حواست باشد بانو!

چیزی که عوض دارد گله ندارد!

به نطربنده حجاب واقعی باید ذاتا وفطرتادرخمیرمایه انسان باشد ونه کسی به جبر وزورواجبار یک انسان راچه مرد باشدوچه یک زن وبانوی مکرمه وادار به این کار بکند..ما از مادر بزرگهایمان شنیده ایم که تقریبا100سال پیش زنان خود ایران ما که اینهمه روی چادر زنان که می گوید بهترین وکاملترین است وهیچ حجاب برتریکه مکمل  چادرباشدمعرفی نمی کند پوششی به عنوان چادر  رابیان نمی کند پس اگه چادری نبود درواقع حجابی نبود زنان ان جامعه عفیف نبودن من به شخصه حجاب را عفت زن نمی دانم.چه زنان ودختران با عفتی داریم  که چادرسرنمی کنند ولی خیلی عفیف تراز خواهرانی هستند که پوشییه وساق دست ویقه حجاب و....اینجور پوشش ها را دارند (البته قصد اهانت به اعتقادات کسی ندارم این نطر شخصیه بنده است)پوشش کامل باشد این قابل احترام وستودن است نه پوششی به عنوان چادرمشکی.
در بسته،قفل،قاب صندوق رمزدار،سیستمهای مداربسته امنیتی ویا حتی در باز مغازه؛تاثیری در دزد بودن دزد نداره.شاید در باز، دزد رو وسوسه کنه وشاید هیجان غلبه بر سیستمهای امنیتی!!

مشکل عکس چی بود که باید برداشته می شد؟!!!!!

 

پاسخ:
گفتند هم بد آموزی داره و هم واقعیت رو نشون نمیده . افرادی که مزاحم یه زن چادری بشن یکهزارم افرادی هم نیستند که مزاحم یه زن بی حجاب میشن
لباس پوشیدن از امور شخصی هست و به هیچ کس ربطی ندارد در مسائل شخصی دیگران دخالت کند که اگر چنین شود ایا رواست بی حجابها هم در مورد با حجابها اظهار نظر کرده و انها را از چادر سر کردن منع کنند؟
پاسخ:
این هم عقیده ایست و محترم ولی ما شاخص داریم. دینمون
راستی حجاب مثه پوست بادامه برای مغز بادام..ولی عمدتا همه مغزها شیرین نیستن,بعضی مغزها هم تلخ هستند...یادمون باشه...

پاسخ:
فوق العاده تمثیل جالبیه ولی شاید ندونین که مغز بادام تلخ قیمتی در حدود 8 برابر مغز بادام شیرین داره . بخاطر کاربرد های خاص !
شعر بسیار زیبا در مورد حجاب

 در خیابان چهره آرایش مکن                 از جوانان سلب آسایش مکن

زلف خود از روسری بیرون مریز               در مسیر چشم ها افسون مریز

یاد کن از آتش روز معاد                        جلوه ی گیسو مده در دست باد

خواهرم دیگر تو کودک نیستی              فاش تر گویم عروسک نیستی

خواهرم،این لباس تنگ چیست؟           پوشش چسبان و رنگارنگ چیست؟

خواهرم،اینقدر تن نازی مکن                با اصول شرع لج بازی مکن

خواهرم ای عاشق دین مبین               یک نظر ازواج پیغمبر ببین

پاسخ:
احسنت ....
"شعری در مورد بانوان محجبه"



رخت ِ زیبای آسمانی را
خواهرم با غرور بر سر کن
نه خجالت بکش نه غمگین باش 
چادرت ارزش است، باور کن


بوی ِ زهرا و مریم و هاجر
از پر ِ چادرت سرازیر است
بشکند آن قلم که بنویسد:
"دِمُدِه گشت و دست و پا گیر" است


توی بال ِ فرشته‌ها انگار
حفظ وقت ِ عبور می‌آیی
کوری ِ چشم‌های بی‌عفت
مثل یک کوه نور می‌آیی


حفظ و پوشیده در صدف انگار
ارزش و شأن خویش می‌دانی
با وقاری و مثل یک خورشید
پشت ِ یک ابر ِ تیره می‌مانی


خسته‌ای از تمام مردم شهر
از چه رو این‌قدر تو غم داری؟
نکند فکر این کنی شاید
چیزی از دیگران تو کم داری!


قدمت روی شهپر جبریل
هر زمانی که راه می‌آیی
در شب ِ چادرت تو می‌تابی
مثل یک قرص ِ ماه می‌آیی


سمت ِ جریان ِ آب‌ها رفتن
هنر ِ هر شناگری باشد
تو ولی باز استقامت کن
پیش ِ رو جای بهتری باشد


پر بکش سمت اوج می‌دانم
که خدا با تو است در همه‌جا
پر بزن چادرت تو را بال است
و بدان می‌برد تو را بالا


در زمانی که شأن و ارزش جز
به دماغ و لباس و ماشین نیست
توی چادر بمان و ثابت کن
ارزش واقعی زن این نیست


پاسخ:
فوق العاده است ......

اونایی که میگفتن ما بردیم ... ما بردیم...... تحویل بگیرین و رسید بدین لطفا
بشنو از چادر که در توصیف زن تار و پودش با تو می گوید سخن
تار و پودم را شرافت تافته تا شرافت را به عصمت بافته
در کلاس حفظ تقوی و شرف دختران درند و چادر چون صدف
بهترین سرمایه زن چادر است زانکه زن را زینت زن چادر است
چادر از بهر زنان الزامی است بهر زن بی چادری ناکامی است
حفظ چادر در سرای اقتدار دختران را هست تاج افتخار
حفظ چادر حفظ دین و مذهب است شیوه زهرا و درس زینب است
حفظ چادر حافظ ناموس هاست پاسدار حیله جاسوس هاست
حفظ چادر نص قرآن مجید قفل جنت را بود تنها کلید
حفظ چادر سد فحشا می شود رو سفیدی نزد زهرا می شود
حفظ چادر چاره ساز کار هاست حافظ گل از هجوم خارهاست
حفظ چادر زخم ها را مرحم است دست رد بر سینه نامحرم است
حفظ چادر التیام درد هاست سد محکم در بر نامرد هاست
پاسخ:
ایییییییییییییییییییییینههههههههههههههههههههه

یعنی کف از گوش همه داره میریزه بیرون هااااااااااااااااااااا
چادرم باشد مرا معیار ایمان و شرف
همچو مروارید زیبایم درون یک صدف
دید نامحرم نیفتد لاجرم بر سوے من
افتخارم باشد این،زهرا بود الگوے من
مدعے گوید که چادر یک نشان فانے است
من ولے گویم که با چادر تنم اسلامے است
مدعے گوید که با چادر کلاست باطل است
من ولے گویم که ایمانم ز چادر کامل است
مدعے خواهد مرا بے دین کند با لفظ دوست
چادر من همچو تیر زهرگین،بر چشم اوست
پاسخ:
یعنی همین الان تصمیم گرفتم یه منو به بلاگ اضافه کنم و این شعرا رو توش بذارم . اینها باید تدوین بشه و یکجا منتشر بشه . محشر !
فک کنم کاربردشو از سال چهارم دبیرستان میدونم(:ک بادام تلخ در زمینه پزشکی استفاده میشه!

 مغزهای تلخ تمثیلی هم همین گونه اند....
پاسخ:
دقیقا

هر چیز که خوار آید ...... یک روز به کار آید
فک کنم این حذف پیش دانشگاهی و4 ام دبیرستان در مام اثر کرده(:
بالاخره ما خوار میکردیم واژه 4ام دبیرستانو اما اینجا سهوا بکار امد!
منظورم 4ام دبستان بود..(((((:
اشتباه شده...هه هه...(:

«دارم منقرض می‌شوم

مثل نسل گوزن‌های زرد

از سیبری تا فریدون‌کنار می‌آید

برای نجات خودش

آخرین بازمانده‌ی درناهای مهاجر

من آخرین بازمانده‌ی خودم هستم

باید از خودم کوچ کنم.»  

۲۰ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۰ آنا شبستری

شب شعر راه انداختید؛این یعنی چی میرید اینور و اونور شعر کپی می کنید و حمید خان هم می گه به به و .....

آقا حمید اینا بحث آزاد نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من میگم حجاب سلیقه ای هست و نمی شه تحمیل کرد؛اونیکه بخواد خو د نمائی کنه باچادر هم میتونه تمام م م م م

پاسخ:
و این الان بحث از نوع آزاد بود الان؟!؟
هی میخوام اینو نگم اما نمیشه...:
روز عید فطر برنامه ماه عسل اون خانومه ک سرطان داشتو خوب شده بود و اورده بودن...همه دیدن ک چقد انسان بزرگی و باخدایی  وخاصی بودش...
اما ایشون لباس زرد گل من گلی پوشیده بودن ک اگ امثال من ک پوششمون اونجوری نیستو ایشونو تو خیابون ببینیم همونجا حکم جهنم بش صادر میکنیم بخدا!):!!!
ولی جایگاهی ک ایشون دارن پیش خدا "خیلی"بهتر و مقربانه تر از من های پرادعاست .. د....بعضیها فکر میکنند دین یعنی نماز صرفا...دین یعنی حجاب صرفا...اینها شرط اساسی است ولی اگ کسی اینا رو نداشته باشه ولی ما داشته باشیم دلیل نمیشه ک اون بی دین مطلقه ومن فرشته مقرب خدا!
دین ما خیلی گستردس...اینا شرط لازمه ن کافی..حرفم اینه ک نباید مطلق بحرفیم...اگ ما بودیم نصوح رو ب رگبار میبستیم اما خدا بخشیدش بخاطر توبش...لطفا بیاین بجای خدا قاضی نبباشیم وحکم صادر نکنیم..
+
بازیگران سرزمین من در رسانه ملی همگی بادام شیرینند(:(بنا ب سیاستهای ما)
اما در سینما و دنیای واقعی جور دیگر...
جدا از خوبی و بدی این مسئله این نوعی از نقش بازی کردن و  حقه بازیست....
خب دین برای شما شاخصه شاید برای خیلی ها شاخص نباشه نباید که بزنین تو سرشون که چادر داشته باشد یا حجابت رو رعایت کن
پاسخ:
سلام
اگه ما تو سر بزن بودیم که نمیومدیم اینجا تریبون راه بندازیم و نظر خودمونو بگیم و نظر بقیه رو بشنویم که . اون موقع می رفتیم عضو گروه فشار ! می شدیم. قصد زدن تو سر کسی نیست. چون نه وظیفه ی ماست و نه صلاحیت چنین کاری رو داریم (بفرض محال درست بودن چنین کاری !
اما در نبودن شاخص دینی بحث دارم. تمام صحبت ما اینه که حجاب درست یک زن "مسلمان" چگونه باشد . در مورد غیر مسلمان بحثی نیست و تکلیفش معلومه که . تمام صحبتهای ما بنا بر این پیش فرض هست که شاخصی بنام دین آنهم دین "اسلام" داریم و مسلمان هستیم . اگر کسی این پیش فرض را قبول نداشته باشد که اصلا این بحث معنی پیدا نمی کند که. البته با کمال احترام نظر من و شما در مورد اون "خیلی ها" به لحاظ تعداد متفاوته. اگر چنین شخصی تو این جمع هست که دین براش "شاخص" و " فرقان " نیست ازش خواهش میکنم که بره تو صفحه "لطیفه روز" و بخونه و حالشو ببره و با دیدن بحث های اینجا بیخودی اعصابشو خورد نکنه .
تاکید میکنم : بحث حجاب مطرح شده در این تاپیک از نوع بحث بین مسلمانها هست .
باز هم ما را با نظرات ارزشمندتان بنوازید منتهی بدون عصبانیت
در کلاس حفظ تقوا و شرف
دختران درند و چادر چون صدف

بهترین سرمایه زن چادر است
زانکه زن را زینت زن ، چادر است

حفظ چادر ، حفظ دین و مذهب است
شیوه زهرا و درس زینب است

حفظ چادر نص قرآن مجید
قفل جنت را بود تنها کلید
پاسخ:
بفرما
آنا خانم . داشته باشین عظمت مطلب رو
سلام حمید آقا من ی خواهشی از شما دارم؛اگه ممکنه  وصیت چارلی چاپلین به دخترش را که بازیگر بود پیدا کنید واز طرف من روی سایت بذارید .البته همون بخش رو که درمورد حجاب وعفاف روی صحنست.

پاسخ:
سلام
میدونم کدومو میگین . اون وصیتنامه مال چارلی چاپلین نیست و دخترش هم تو یاهو این مطلب رو تکذیب کرد ولی خود مطلب زیباست . حتما پیداش میکنم

تا وقتی قلب عریان مردی را ندیدی بدن عریانت رانشانش نده! هیچ گاه چشمانت را برای کسی که معنی نگاهت را نمی فهمد گریان مکن.  قلبت را خالی نگه دار اگر هم یه روزی خواستی کسی را در قلبت جای دهی سعی کن که فقط یک نفر باشد به او بگو که تو را بیش تر از خودم وکمتر از خدا دوست دارم زیرا که به خدا اعتقاد دارم وبه تو نیاز دارم.
پاسخ:
فکر کنم این همون مطلبیه که به چارلز اسپنسر چاپلین منتصب میکنند
خب من نگفتم شما تو سر میزنین بلکه کلیت جامعه رو گفتم که امروز شاهد تغیر زیادی در رفتار و پوشش مردم نسبت به اوایل انقلاب هستیم و نمیشه گفت چون سال 59-60 همه چادری بودن باید امروز هم همانطور بشه در ثانی حتی اگر اکثریت کشور هم به حجاب و چادر تمایل داشته باشند دلیل نداره اقلیت رو از حق خود محروم کنیم و اونها رو هم مجبور کنیم با اکثریت پوشش یکسانی داشته باشند

بحث ما در  مورد حجاب هست و حجاب هم در چادر خلاصه نمیشه، ولی زیبنده ترین و زیباترین نوع پوشش برای یک خانوم چادر هست، چادر سِـرَ پوش هستش!!! ولی من با این حرف شما خانومهایی که مانتویی هستن و روسری و لباس گل منگلی می پوشن و اگر ببینیم و حکم جهنم میدیم مخالفم هرگز چنین جسارتی رو نمیکنم و جهنم رو برای خودم نمیخرم و درمورد دیگران به زودی قضاوت نمیکنم و کلا دید مثبتی به همه دارم و امیدوارم همه هم اینجوری فکر کنن!!!... حجاب هر کسی به خودش مربوطه و به نظر من حجاب رو باید خودمون قبول کنیم نه اینکه با زور و اجبار و ترس از همسایه و همشهری و گزینش کاری و هزار دلیل دیگه...... حجاب باطن از حجاب ظاهر بهتره ولی حجاب ظاهر هم داشته باشیم این زیبایی رو دوچندان میکنه....  چادر سر نکن خواهرم ولی حجابتو رعایت کن !! اون خانومی که اومده بود صدا و سیما و تو جعبه جادویی ظاهر شده بود حجابش خیلی کامل بود ولی شیک و تمیز پوشیده بود ولی دختران سرزمین من بی حجابی و مانتوی کوتاه و ساپورت و آرایش غلیظ رو فرهنگ و مد میدونن، زیبایی یک دختر و خانوم در سادگی و عین حال تمیز و شیک بودنشه نه مانتوی تنگ و کوتاه و مدهای انچنانی که آزار دهنده باشه و به چشم بخوره، نمیگیم تمامی مردان، ولی از نصف بیشتر مردان نگاههای تیرآلود به سوی زنان دارن پس نباید کاری کنیم که هم خودمون و هم مردان سرزمینمون به گناه بیفتن.... و اینو میتونم به صراحت بگم کسی که نتونه حجاب خودش رو رعایت کنه ایمانش ضعیفه و .......... یک داستان واقعی از دوستام: دوستم کمی تپل هستش و یک روزی رفته بود تبریز و چادر سرش نبود خواسته بود از جوب بپره که یهو متوجه شده بود شلوارش جر خورده ، مانتوش کوتاه و چادر هم نداشته!!! اگر چادر داشت لااقل خجالت نمیکشید و معذب نمیشد و راحت تر بود... تا بره کنار خیابون و مغازه پیدا کنه تصور کنین چجوری رفته بود؟؟؟؟ حکایت همچنان باقیست!!!!

۲۱ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۱۷ آنا شبستری

حمید خان؛

دیگه فکر کنم تکلیف مشخص شد.

 

پاسخ:
تکلیف که از حدود 1400 سال پیش مشخص بود. قصد بیان دوباره تکلیف و رفع اشکالات بود که بنظر من هنوز به نتیجه ی متقن نرسیدیم.
نتیجه این که باید به عقاید و آزادی در پوشش انساها احترام بذاریم وتفاوتها را مبنی بر بد بودن افراد نذاریم.والبته تا زمانی که در یک جامعه زندگی میکنیم باید قانون وارزشهای اون جامعه رو بپذیریم تا زمانی که ارزشها ارزشند!!
پاسخ:
من هم همینطور. معتقدم در انتخاب اینکه چادر باید با مقنعه استفاده بشه یا با روسری ، آزادی عمل وجود داشته باشه !
نه فقط اینا نیست.میشه هرکدومو به تنهایی هم استفاده کرد،تازه حتی میشه کمی موهارو بیرون هم گذاشت!
پاسخ:
شدنش که میشه . تازه مو که سهله . خیلی چیزا رو میشه بیرون گذاشت . صحبت سر درست یا نادرست بودن این بیرون گذاشتنه!
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۳ آنا شبستری

دوستان همه اتفاق نظر دارند که حجاب اجباری نیست مخصوصا چادررررررررررررررررررر .

حمید خان بد نیست دقت کنید به نوشته های دوستان .

پاسخ:
فکر کنم شما دارین با برهان خلف عمل میکنین . اینجا که چادری دوستان کولاک کردن که !
زیبا بودن شعرا!!!!!

حالا شما مخالفین یا موافق؟؟؟!!!

منظورم چادر بود!!!!
پاسخ:
من که موافقشم
اما دلیلم با همه دلیلایی که اینجا گفتن فرق داره
آخر همه میگم
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۰ آنا شبستری
آقا عینک توهم رو بردارید از چشماتون یه کم واقع بین باشید.اکثریت آرا موافق هستند که حجاب بنا انتخاب و نظر شخص هست و هیچ اجباری در نوع پوشش نیست فقط باید پوشش معقول باشه .
پاسخ:
معقول یعنی مو و بدن زن دیده بشه هم مشکلی نداره؟

بسم الله الرحمن الرحیم

نوشته ای را جایی خوندم گفتم بد نیست تقدیمتون کنم:

بانویی میگفت:

عبور باد از لای چتری های بلوندت را دیدم

و من تار مویی را که پیشانی ام را قلقلک می داد به زیر مقنعه ام هدایت کردم

به آستین های کوتاه مانتویت خیره شدم

و من ساق دست هایم را صاف کردم

به مانتوی نازک و یقینا خنک تو فکر کردم

و من چادرم را روی سرم مرتب کردم

برای من همین بس بود که راننده ی تاکسی مرا با احترام

خانوم خطاب می کند

و تو را خانومی! ...

و یاد اون خانومی ای افتادم که با یه آرایش چند لایه و موهای رنگ کرده که مقدار زیادی از آن را روی چهره اش پریشون کرده بود، توی تاکسی نشسته بود و بعد از طی مسافتی راننده تاکسی بهش گفته بود: خانومی! من از رنگ موهات اصلا خوشم نمیاد!

خانومی هم با عصبانیت: آقا به شما چه! شما رانندگیتو بکن.

راننده تاکسی هم دوباره پس از طی مسافتی گفته بود: خانم رنگ رژتون هم چنگی به دل نمی زنه.

خانومی اینبار عصبانی تر: آقا گفتم به شما چه ربطی داره! اصلا نگهدارین می خوام پیاده شم.

راننده: گفتم اینجور که شما موهاتون رو بیرون گذاشتین و اینجور که شما صافکاری نقاشی کردین شاید برای من باشه! ... منم که اصلا از این رنگا دوست ندارم!

و بعد هم جدی تر ادامه داده بود: بهتر نیست این کارها رو برای شوهرتون تو خونه انجام بدین!

خانومی: نگهدار ... و بعد هم با گفتن بی شعوره کثافت از تاکسی پیاده شد.

راننده تاکسی (با خودش) : کرایه هم حلالت فقط ...

اینو میگن حرف حق!

پاسخ:
خوب حالا کیا دوست دارن خانم خطاب بشن و کیا خانومی؟

حاج خانوم.بگن بهتره بنظرم.

من که خودم دوس دارم چادر!!!!

اما با این حال -بعضی جاها - """چون با چادر باید موقر بود"""- و من اون جاهای خاص باید شلوغی کنم- سر نمی کنم!!!
پاسخ:
پس چادر = وقار

حجاب واقعی ،سرچشمه کمال وعفاف ورتبه عالی معنویت وشخصیت برای یک زن می باشد.

۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۵۰ آنا شبستری
کسی دوست نداره خانمی خطاب بشه ؛اما باید دید نحوه برخورد اون خانم از اول چطور بوده؛ ضمن اینکه من بارها دیدم خانم چادری کنار خیابون که سرشو می کرد تو ماشین ها و .....
پاسخ:
همیشه با استثنائات سعی در نتیجه گیری دارین. تعداد خانمهای غیر چادری این مدلی چند برابر تعداد چادریهاست؟
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۵ آشنای غریب
پسر نمیتونه ازدواج کنه چون شغل نداره
یا اگه هم داره از پس پس انداز بر نمیاد

دختر ها هم که همچون آبی خنک برای این پسران ِ تشنه ، توی خیابان با آرایش و لباس های اقواگرایانه طنازی میکنند

آیا باید خانه ی عفاف رو به شهر برگرداند ؟
آیا عقب افتادگی نیست ؟
پاسخ:
ببخشید خانه ی عفاف مگه وجود داشته که حالا برگرده؟

ورود امام زمان اکیدا ممنوع... یک هفته بود کارتهای عروسی روی میز بودند

هنوز تصمیم نگرفته بود چه کسانی را دعوت کند

لیست مهمانها و کارهای عروسی ذهنش را پر کرده بود...

برای عروس مهم بود که چه کسانی حتما در عروسی اش باشند

از اینکه داییش سفر بود و به عروسی نمی رسید دلخور بود

کاش می آمد ...

خیلی از کارت ها مخصوص بودند. مثلا فلان دوست و فلان رئیس ...

خودش کارتها را می برد با همسرش! سفارش هم میکرد که حتما بیایند

اگر نیایید دلخور میشوم

دلش می خواست عروسی اش بهترین باشد. همه باشند و خوش بگذرانند

تدارک هم دیده بود

آهنگ و ارکست هم حتما باید باشند، خوش نمی گذرد بدون آنها!!!؟

بهترین تالار شهر را آذین بسته ام

چند تا از دوستانم که خوب میرقصند حتما باید باشند تا مجلس گرم شود

آخر شوخی نبود که. شب عروسی بود

همان شبی که هزار شب نمیشود

همان شبی که همه به هم محرمند

همان شبی که وقتی عروس بله میگوید به تمام مردان شهر محرم میشود

این را از فیلم هایی که در فضای سبز داخل شهر میگیرند فهمیدم

همان شبی که فراموش میشود عالم محضر خداست

آهان یادم آمد. این تالار محضر خدا نیست تا می توانید معصیت کنید

همان شبی که داماد هم آرایش میکند. همه و همه آمدند حتی دایی و

اما ..................... کاش امام زمانمان "عج" بود

حق پدری دارد بر ما...

مگر می شود او نباشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عروس برایش کارت دعوت نفرستاده بود، اما آقا آمده بود.

به تالار که رسید سر در تالار نوشته بودند:

(ورود امام زمان"عج" اکیدا ممنوع!)

دورترها ایستاد و گفت: دخترم عروسیت مبارک!

ولی ای کاش کاری میکردی تا من هم می توانستم بیایم...

مگر میشود شب عروسی دختر، پدر نیاید

(آخه امامان پدر معنوی ما هستن)

دخترم من آمدم اما ...

گوشه ای نشست و دست به دعا برداشت

و برای خوشبختی دختر دعا کرد... این هم نمونه ای از بدحجابی های دختران سرزمین من!!!!

زنه به دختره گفت دختر خانوم موهات بیرون مونده و دختره گفت اره موهای منم مثل زبون توئه گهگاه سر جاشون بند نمیشن

عظمت زن بودن را در آمیختن حجب و حیا و عفاف زنانه با عزت مسلمانانه و مومنانه، درک کنید. زن مسلمان ما این جور است، دنیای فاسد غرب خواستند بروز زن را، شخصیت زن را در روش های غلط و انحرافی که همراه با تحقیر جنس زن است، بزور به ذهن دنیا فرو کنند. زن برای این که شخصیت خودش را نشان بدهد، بایستی برای مردان چشم نواز باشد. این شد شخصیت برای زن؟! بایستی حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه گری کند تا مردها خوششان بیاید. این تعظیم زن است یا تحقیر زن؟

این غرب، مست دیوانه از همه جا بی خبر، تحت تأثیر دست های صهیونیستی، این را به عنوان تجلیل از زن علم کرد و یک عده هم باور کردند. 

عظمت زن به این نیست که بتواند چشم مردها را، هوس هوسرانان را بخودش جلب کند؛ این افتخاری برای زن نیست؛ این تجلیل زن نیست؛ این تحقیر زن است. 

عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلت زن ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزت مومنانه؛ این را بیامیزد با احساس تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جای خود بکار ببرد، آن تیزی و برندگی ایمان را هم در جای خود بکار ببرد.
این ترکیب ظریف فقط مال زنهاست؛ این آمیزه ظریف لطافت و برندگی، مخصوص زنهاست؛ این امتیازی است، که خداوند متعال به زن داده است.


لذا در قرآن به عنوان نمونه ایمان:«و فضرب الله مثلا للذین امنو و المراه فرعون »
خدای متعال دو زن را به عنوان نمونه مثال می زند؛ به عنوان نمونه ایمان، نه نمونه ایمان زنان بلکه نمونه ایمان بشر، زن و مرد.
یکی زن فرعون است. «و مریم ابنة عمران» و دومی حضرت مریم است.

اینها اشاره ها و نشانه هایی ست که منطق اسلام را نشان می دهد.
نزدیک،اما دور از دسترس…

بی عشوه ولی دلربا . . .

اوست معلم وقار در قله ی بی نیازی . . .

هر خارو خسی عاشقش نمی شود و زیباییش را هر دلی لمس نمیکند . . .

او پیش از انتخاب شدن انتخاب میکند و پیش از معشوق شدن عاشق میشود . . .

با زیرکی گوی عقل را از کنار دیو هوس می رباید...

او همان دختر عفیف و در پس پرده ی حجاب است.. .
جامعه به کمـــال زن نیاز دارد و نه به جمال او

کمال زن نیاز به پوشش ندارد ... چون همه به آن نیاز دارند 

ولی جمال زن پوشــش لازم دارد

چرا ؟؟؟

چون جمال زن اختصــاصی است

مال خودش و محرم اش و بس 

کمال اکتسابی است

ولی جمال مورثی و هنری در داشتنش نیست
ﺧﺎﻧﻮووووووم… ﺷــﻤﺎرﻩ ﺑﺪم؟

ﺧﺎﻧﻮم ﺧﻮﺷــــــﮕﻠﻪ! ﺑﺮﺳﻮﻧﻤﺖ؟

ﺧﻮﺷــــﮕﻠﻪ! ﭼﻦ ﻟﺤﻈﻪ از وﻗﺘﺘﻮ ﺑﻪ ﻣــــﺎ ﻣﯿﺪی؟

اﯾﻦﻫﺎ ﺟﻤﻼﺗﯽ ﺑﻮد ﮐﻪ دﺧﺘﺮک در ﻃﻮل ﻣﺴــﯿﺮ ﺧﻮاﺑﮕﺎﻩ ﺗﺎ داﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﯽﺷﻨﯿﺪ!

ﺑﯿﭽــﺎرﻩ اﺻﻼً اﻫﻞ اﯾﻦ ﺣﺮفﻫﺎ ﻧﺒﻮد… اﯾﻦ ﻗﻀﯿﻪ ﺑﻪ ﺷﺪت آزارش ﻣﯽداد....

ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﺑﺎر ﺗﺼـــﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺑﯽ ﺧﯿــﺎل درس و ﻣــﺪرک ﺷﻮد و ﺑﻪ ﻣﺤـــﻞ زﻧﺪﮔﯽاش ﺑﺎزﮔﺮدد

روزی ﺑﻪ اﻣﺎﻣﺰادﻩ ی ﻧﺰدﯾﮏ داﻧﺸﮕﺎﻩ رﻓﺖ...

ﺷـﺎﯾﺪ ﻣﯽﺧﻮاﺳﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﻨﺪ از وﺿﻌﯿﺖ آن ﺷﻬﺮ ﻟﻌﻨﺘﯽ...!


دﺧﺘﺮک وارد ﺣﯿﺎط اﻣﺎﻣﺰادﻩ ﺷﺪ… ﺧﺴﺘﻪ… اﻧﮕﺎر ﻓﻘﻂ آﻣﺪﻩ ﺑﻮد ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﺪ

دردش ﮔﻔﺘﻨﯽ ﻧﺒﻮد...!

رﻓﺖ و از روی آوﯾﺰ ﭼﺎدری ﺑﺮداﺷﺖ و ﺳﺮ ﮐﺮد…وارد ﺣﺮم ﺷﺪ و ﮐﻨﺎر ﺿﺮﯾﺢ ﻧﺸﺴﺖ. زﯾﺮ ﻟﺐ ﭼﯿﺰی ﻣﯽﮔﻔﺖ اﻧﮕﺎر! ﺧﺪاﯾﺎ ﮐﻤﮑﻢ …ﮐﻦ

ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ، دﺧﺘﺮ ﮐﻪ ﮐﻨﺎر ﺿﺮﯾﺢ ﺧﻮاﺑﯿﺪﻩ ﺑﻮد ﺑﺎ ﺻﺪای زﻧﯽ ﺑﯿﺪار ﺷﺪ...

ﺧﺎﻧﻮم! ﺧﺎﻧﻮم! ﭘﺎﺷﻮ ﺳﺮ راﻩ ﻧﺸﺴﺘﯽ! ﻣﺮدم ﻣﯽ ﺧﻮان زﯾﺎرت ﮐﻨﻨﺪ!

دﺧﺘﺮک ﺳﺮاﺳﯿﻤﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪ و ﯾﺎدش اﻓﺘﺎد ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻞ از ﺳﺎﻋﺖ ۸ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺧﻮاﺑﮕﺎﻩ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ… ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ از آﻧﺠﺎ ﺧﺎرج ﺷﺪ …وارد ﺷــــﻬﺮ ﺷﺪ....

اﻣــــﺎ…اﻣﺎ اﻧﮕﺎر ﭼﯿﺰی ﺷﺪﻩ ﺑﻮد…! دﯾﮕﺮ ﮐﺴﯽ او را ﺑﺪ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻤﯽﮐﺮد!

اﻧﮕﺎر ﻣﺤﺘﺮم ﺷﺪﻩ ﺑﻮد… ﻧﮕﺎﻩ ﻫﻮس آﻟﻮدی ﺗﻌـﻘــﯿﺒﺶ ﻧﻤﯽﮐﺮد!

اﺣﺴﺎس اﻣﻨﯿﺖ ﮐﺮد… ﺑﺎ ﺧﻮد ﮔﻔﺖ: ﻣﮕﻪ ﻣﯽ ﺷﻪ اﻧﻘﺪ زود دﻋﺎم ﻣﺴﺘﺠﺎب ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﻪ! ﻓﮑﺮ ﮐﺮد ﺷﺎﯾﺪ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﯽﮐﻨﺪ! اﻣﺎ اﯾﻦﻃﻮر ﻧﺒﻮد!

ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻪ ﺧﻮد آﻣﺪ...

دﯾﺪ ﭼـــﺎدر اﻣﺎﻣــﺰادﻩ را ﺳﺮ ﺟﺎﯾﺶ ﻧﮕﺬاﺷﺘﻪ....!

این داستان نبود یه درس بود واسه پدر و مادرا که فرزنداشون رو برایه رسیدن به کمال راهنمایی و کمک کنن....از همون بچگی...

پاسخ:
مخالفین تحویل بگیرن .....
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۵۵ خطاب به آنا شبستری!!!
جـانـبـازی ﺍﺳـﺖ ﺑـﺮﺍﯼ ﺧـﻮﺩﺵ ﺍﯾـﻦ ﭼـﺎدر ﻣـﻦ ! 

ﺩﺭ ﺑـﺮﺍﺑـﺮ ﺗـﺮﮐﺶ ﻫـﺎﯼ ﻧـﮕـﺎﻩ ﻣﺴـﻤـﻮﻡ ﺗـﮑـﻪ ﺗـﮑـﻪ ﻣـﯽ ﺷـﻮﺩ ! 

ﺍﻣـﺎ ﺗﺴﻠﯿـﻢ ﻫـﺮﮔـﺰ ! 
به ما نه خانوم میگن نه خانومی !!!
پاسخ:
پس چی میگن؟
درسته حجاب در زن نمود بیشترتری داره
اما ی نفر پیدا نمیشه از پوشش وحجاب(:مردا بگ..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از مدلهای مو ان چنانی..؟؟از ابرو برداشتن..؟؟؟لباسهای رنگارنگ ان چنانی...؟؟؟
از بدلیجات ان چنانی...؟؟؟؟
پاسخ:
خوب همین الان یه نفر پیدا شده
شما اولین نفر باشین
من فکر میکنم برای برسی وضعیت مصونیت حجاب کمی فراتر از مرزهای کشور بریم و آمار تجاوز و حتک حرمت ومتلک در افغانستان چادری برقه پوش را با یکی از کشورهای اروپایی مقایسه کنیم.فکر میکنم بدون آمار بتونیم حدس بزنیم!!!
 فک کنم به اشنا بگن : سلطانم.!....
تا پست بعدی باید صب کنیم که بحث عوض شه تا شما نطرتونو راجع به پست حجاب و عفاف رو کنین؟؟؟؟  زود باشین دیگه مُردیم از ف ض و ل ی آخـــــــــــــــــــه
پس کی نوبت نتیجه گیری است ؟ خانمها منتطرندتا اقایون حصار خانمها را تجزیه وتحلیل  نهایی بکنند.البته نتیجه نهایی را نویسنده محترم باید اعلام کنند. می ترسم مثل  اون شخصیت چرک و...ناشناخته بماند.!
به هر حال بعد اینهمه حرف در دفاع و رد حجاب اجباری به نتیجه میرسیم حجاب امری خوب است برای کسانی که به ان تمایل قلبی دارن و امری نامناسب برای کسانی که مجبور به استفاده میشن و بهتر است در امر حجاب ازادی بیشتر باشد تا ببینیم چه میشود و در شرایط زوری نمیشه نظر درستی داد
آره راست میگین شما سلطانم ؛ پرتغالم و ناز بانو هم خوبه بد نیست بهش بگن!!!!  آقایون هم با شلوارهای تنگ و رنگی و گردن آویز و دستبند و مدل موهای فشن و مثل کفتر کاکل به سر و ابروها و صورت بزک شده اینها همش خودنمایی هستش الله اعلم که میخوان چی رو ثابت کنن!!! حجاب هم برای خانوم و هم برای آقا صدق میکنه .... ولی گیرم آقایی آرایش کنه و لباس های زننده بپوشه بهش میگیم دیووونه !!! ولی خانوم وقتی هزار قلم آرایش میکنه و میاد بیرون هزار تا چشم پاک و ناپاک دنبالشه و میگن به به عجب مالی!!!! ازین نظر حجای بانوان خیلی مد نظره تا آقایون!!!!
آیا شما با برابری حقوق زن و مرد موافقید؟

من هم به عنوان یک مرد موافقم. ولی به شرطی که تو واقعاً یک زن محترم باشی! نه یک کالای مصرفی قیمت گذاری شده! من به تو احترامی می گذارم ولی...


-به من چه که تو در ازدواج خودت را باسکه طلا قیمت می گذاری؟
-به من چه که تو مانند یک جنس مصرف آرایش می کنی؟
-به من چه که تو خودت به زیبایی ظاهری بیشتر از زیبایی باطنی اهمیت می دهی؟


-به من چه که تو بدنت را به رایگان به من عرضه می داری؟
-به من چه که هوس بازان هر رنگی را که بخواهند، به تو می زنند؟
-به من چه که هوس بازان هر لباسی را که می خواهند، تو بر تن می کنی؟


-تو خودت می خواهی یک کالای مصرفی باشی! از من چه انتظاری داری؟


وقتی خودت را یک کالا بدانی راحت قیمت گذاری می شوی...

این حق خریدار است که تورا به قیمت ارزان بخرد.

وقتی عرضه امثال تو بیشتر از تقاضای مردان هوس باز باشد ارزان می شوی... 

آن ها هم حق دارند زمانی که دلشان را زدی تورا دور بیاندازند و یک کالای دیگر با قیمت ارزان تر بخرند... 

این قانون خرید است...

خانم یا دختر خانم محترم...

تا تو برای خودت ارزش قائل نشوی نمی توانی از دیگران ارزش و احترام بخواهی...

بانوی من ، ملکه  بگن خوبه.... البته همسرم 

یه روز یه پسر انگلیسی میاد با طعنه به یک پسر ایرانی میگه: چرا خانوماتون نمیتونن با مردا دست بدن یا لمسشون کنن؟؟ یعنی مردای ایرانی اینقدر شهوت پرستن که نمیتونن خودشون رو کنترل کنن؟؟ پسره لبخندی میزنه و میگه: ملکه انگلستان میتونه با هر مردی دست بده؟ و هر مردی ملکه انگلستانو لمس کنه؟! پسره انگلیسی با عصبانیت میگه: ... ... نه!مگه فرد عادیه؟!! فقط افراد خاصی میتون با ایشون در رابطه باشن!!!
پسر میگه: خانومای ما همه ملکه هستن!!!

پاسخ:
کسی نظر حمید خان رو نمیخواد بدونه؟ بابا مدیر سایت هم مدیر سایت های قدیم. یکی تحویل بگیره لطفا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با سلام خدمت حمید خان:

ضمن عرض تبریک عید سعید فطر :

یک سوژه توپ در مورد آقای *** *****،مدیر اولین روزنامه جهانی الکترونیکی ******* ترحیمی تبلیغی و ..........:

ایشان یک لوح سپاس از استاندار گرفته و به مسئولین خودش میگه برام  بعنوان خبرنگار نمونه بودن لوح دادند!از طرفی آقای ******** ***** که در شهرداری شرفخانه کارمند است و هر روز تعریف کن آقای ******!!!(ا ******) آوردن یک بنر در ورودی فرمانداری زدن که الا و بلا ا...

برادران عزیز"مشک آنست که خود ببوید-------نه عطار بگوید.:

تا حالا متوجه این شدین که در وبلاگ ایشان همش تعریفایه فله ایی از طرف افراد خاص همچون ***** جان انتشار میده؟!باید خودتان متوجه بشید....

بگو خب!

۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۵ آنا شبستری

نظرتون معلوم

حالا بگید لطفا ؛ خیالتون راحت بشه.

پاسخ:
شما که زدین گاراژ سریعا که
اختیار دست خودتونه حمید خان ، زود نتیجه گیری کنین تا دعوا نشده!!!!! 
متن پیام نوجدهی به وبلاگ جهانی:"جهت آشنا شدن با بینندگان مطالب حضرتعالی؛حمید خان"
نوجه دهی
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۸:۴۶
چرا اسمش را حذف میکنید این سایت متقلب را؟ شما با صرف هزینه و وقت گذاشتن میروید خبر پیدا میکنی اونوقت اینها بسادگی خبر را دزدیده و در سایتشان قرار میدهند و اولش هم به گزارش ..(بنام خودشان .....) میگزارند. بگزار مردم بفهمند که اینها کارشان این نیست و امانت خبررا رعایت نمیکنند
پاسخ:
اینو من هم خوندم . کار درستی نیست دیگه. هر چند که سایت جهانی بارها مطالب منو کش رفته و گذاشته تو وبلاگش ولی کار این وبلاگ هم درست نبوده که خبر آقای احمدی رو کش بره.  انشاءالله فرهنگ رعایت حق مالکیت معنوی بین همه ما جا بیفته . سرویس دهنده بیان قسمتی داه که نشون میده کیا مطالب رو از کدوم پست کپی میکنن و بر میدارن و روزانه حدود 100 مورد کپی از وبلاگ من میشه. برای امتحان یه قسمت از متن یکی از پستها رو کپی کنین و یه جای دیگه( مثل Word) کپی کنین ببینین چی مینویسه. جالبه نه؟

با سالم

استخر شبستر باز شد.....

فقط باید برید و از کیفیت اون استخر لذت ببرید که واقعا بهداشتیه.

نظرات در مورد بهداشت استخر.....؟؟؟؟

زود باش حمید خان.دستی به این تربیت بدنی بکش تا حالش جا بیاد.

 

پاسخ:
والا ما که تو باغ یکی از دوستان استخر هست معمولا میریم اونجا و این استخر شبستر رو یکبار بیشتر نرفتم . میشه وضعیتشو بگین چجوریه ؟ عکس میشه گرفت؟

شما که نظرتونو تو پست گذاشتین ومحکم کاریشم  تو جواب کامنت ها ...... کمی دیده بصیرت میخوادش.

پاسخ:
حدس میزنین من کدوم طریم؟
دارندگی وبرازندگی.....مدیر سایت  هم مدیرای قدیم ....استخر...ویلا...
پاسخ:
من که گفتم باغ یکی از دوستان ! استخر خودمونو چون چاه نداره و باید با آب لوله کشی پر کنیم استفاده نمیکنیم !!!!
 اشکال املایی.......و بعدش خوب معلومه دیگه......
پاسخ:
چقدر بهتون برخورده باباجان
اصلا هر طوری دوست دارین بنویسین . از این به بعد اینجا هم میشه مثل سایت نصف جهانی. دیگه حساسیتی نیست

اکثر مدیران دولتی و کارمندان ادارات اشتباه املایی دارن که خوب حرجی بهشون وارد نیست ولی وقتی یک نفر تحصیلکرده در بخش خصوصی مشغول بکار می شود یعنی یک مقداری استعداد در مغزش بوده است . بنابر ین از این افراد غلط املایی دیدن رنج آور است والا کارمندان ادارات جای خود دارند ... بطور مثال در 99.99 درصد ادارات هنوز هم "تسویه حساب" را "تصفیه حساب " می نویسند و آب هم از آب تکان نمی خورد !
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۱ آنا شبستری

من کی زدم تو .....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگه جوابتونو بدم دوستان و هواداراتون ناراحت می شن اگه ساکت باشم شما موشک بارون می کنید منو .

پاسخ:
هیچکسی اینجا ناراحت نمیشه . اگر هم هر کدوم از ما ناراحت بشیم آبسرد کن Samsung اینجا هست که من یک لیوان آب میخورم و بقیه هم مطمئنا یخ در دسترسشون هست . حرف اگر بدور از حب و بغض و کینه و عناد و تحقیر باشه (همینطور که تا الان بوده) هیچکس ناراحت نخواهد شد. یاد همراه اول افتادم . هیچکس تنها نیست !
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۹ آنا شبستری

تازه می پرسید کدوم طرفی ام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
همین دیگه.... از قدیم و ندیم گفتن : هر که به ظاهر فریفته شود ....به نان درماند

حالا که عیان است میشه بگین؟

من چرا باید دشمنی و حب و بغض و کینه وعناد داشته باشم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مگه اینجا قرار نیست بحث دوستانه باشه و هر کسی نظرشو بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منم همین کارو می کنم اماااااااااااااااااااااا جون خلاف نظر شماست دلچسب نیست .

پاسخ:
همین دیگه . مطلب رو با دقت نخوندین. من کی گفتم شما اینا رو دارین ؟ خوبه داخل پرانتز تصریح کردم که !؟!
لطفا پاسخ قبلی رو یکبار دیگه با دقت بخونین . اینجا هر کس آزاده نظرشو بگه. اگه قرار باشه من با شنیدن نظر مخالفم جوش بیارم که تا الان المنتم سوخته بود که !
لطفا یک مقدار با آرامش بیشتری بخونین و بعد داغ کنین لطفا
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۱۲ آنا شبستری
نظر شما خوب.
پاسخ:
حدستونو بگین- البته اگه دلیلشم بتونین بگین من به شما ایمان خواهم آورد !
البته اون نوجه دهی که اونجا اون مطلب رو گذاشته من نبودم که اینجا نظر میدم
ولی بنده به شخصه اعتقاد دارم ایران جزو قانون کپی رایت نیست (و من خودم از مخالفین این قانون هستم) و هر کسی ازاده هر مطلبی رو کپی و استفاده کنه و مطلب تا زمانی مال شخص هست که در مغزش یا در کمد خانه اش است و وقتی عمومی شد دیگه مطلب اون شخص نیست و هر کسی حق داره ازش استفاده کنه
انگار شما یه نقاشی خوب بکشی و ببری بزنی به میدان شهر بعد بگی هیچکس حق نداره ازش عکس بندازه یا بره در موردش به دیگران تعریف کنه یا بره یه نقاشی شبیه این بکشه چون من اولین بار کشیدم 
پاسخ:
مطمئنا از دید شما همینطوره ولی اگر خودتان یکسال نرم افزاری طراحی کنید و دو سال مراحل ثبت و کد نویسی و رفع اشکالش و بعد دهسال بازاریابی و فروشش و جا انداختن تو بازار طول بکشه و بعد ببینید قفل شکسته اش در بازار هزار تومان فروخته می شود ناراحت می شوید.
بنظر من که قانون کپی رایت و "قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان" که البته فقط اسمش دهن پر کن است و کسی رعایتش نمیکند ، اگر اجرا بشود بهتر از این وضع فعلی است . البته صحبت سر مطالب این وبلاگ نیست، کلا عرض میکنم !
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۵ آنا شبستری

ّبعد که فرستادم متوجه شدم.

واما نظر شما :

حجاب درونی شرط لازم هست اما کافی نیست و جحاب ظاهری هم جزء الزامات می باشد ؛ضمنا چادر حجاب برتر هست.

ایمان آورده اید به من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
اینجوری نیست

استخر شبستر تازه باز شده.انشاءا.. میرم بعد از اونم بهتون اطلاع میدم.مدیریت تازه اومده.انشاءا... که خوب باشه.چون مدیریت قبلی خوب بود.استخر نظم پیدا کرده بود.بهداشتشم در حد خیلی خوب.

انشاء ا.. تربیت بدنی این استخر را که به مدیریت جدید واگذار کرده،خوب باشه.!؟

شما هم یک سری به استخر بزنید که ایراد نداره!!!!!!!

 

من فکر میکنم حمیدخان معتقد به چادری باشند چون یک زن رو توی چادر زیباتر میبینن.!که البته ی عقیدست.
مریم خانوم من هم باشما موافقم در مورد مطلبی که در باره برابری حقوق زن ومرد نوشته بودید .اما فکر نمیکنید مطلبی که نوشتید با نظر مثبتی که به چادر دارید در تناقضه!!من قبل از اینکه یک زن باشم ی انسانم؛این منم که خودم رو کالا میکنم حالا چه با آرایش زننده ویا پیچیدن به چادر!اگر مردی به هر دلیلی مزاحمت ایجاد میکنه، من باید بترسم و چادر سر کنم؟ آیا راه دیگه ای نیست؟ 
زدین که به خاکی داداش!!!!!!

نظر شما راجع به این پستی که زدین چیه؟؟؟؟؟؟

طرز فکر و عقایدتون راجع به حجاب و علی الخصوص چـــــــــــــــــــــادر!!!!!

پاسخ:
انتظار به پایان  رسییییییییییییییییییید

اولا که من دینم رو کاملا قبول دارم (اصلشو ها ... نه خرافاتی رو که بعدا بهش چسبونده شده)
خدا رو می پرستم نه از ترس جهنم که این میشه عبادت ترسو ها و من ترسو نیستم ....
و نه به شوق بهشت که اینم میشه عبادت تاجر مابانه ............
خدا رو می پرستم بخاطر اینکه لایق پرستشه
حجاب رو قبول دارم چون دستور دین ما و اولیای دین ما هست . تو کشورهایی بودم که اسم پدر رو تا زمانی که خود پدره نمی خواست تو شناسنامه نمی نوشتن ، چون مهم نیست که کی هست پدر بچه. و نتایج بی بند و باری و آزادی حیوانی و تشابه (نه تساوی) زن و مرد رو با همین چشمای درشتم ! دیدم
باور کنین کشور ما با تمام مشکلاتی که من خودم یکی از منتقدانش هستم ، بازم از نظر امنیت روانی آدمها ، یکی از بهترین کشور های دنیاست
چادر رو بسیار دوست دارم و برای چادری ها احترام فوق العاده ای قائلم . اما نه به دلیل عقاید دینی ام. علاوه بر اعتقادات دینی محکمی که دارم  دلیلم یه دلیل خیلی ساده هست .
من از تیپ چادری خوشم میاد . همونطور که ممکنه یک زن از تیپ رسمی یا اسپورت یا ریش خوشش بیاد. بنظرم دختر چادری یه حس دست نیافتنی به آدم میده . حس یه ماهیت خیلی ارزشمند که به این آسونی قابل دسترسی نیست. این حرفها به معنای توهین به غیر چادری تلقی نشه لطفا . ولی من اگر دینم هم اسلام نبود . حتی اگر لائیک هم بودم بازم همین حس رو در مورد چادر داشتم . واقعا که محشره . دوتا لینک عکس اینجا هست . برین ببینین و بینی و بین الله قضاوت کنین که تا چه حد حق دارم

یه خانم چادری

یه خانم آزاد اندیش !


از همه دوستانی که محبت کردن و تنور انتخابات.... ببخشید تنور بحث رو داغ کردن تشکر میکنم. راستی برای بحث بعدی پیشنهادی ندارین؟

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمیدخان نظر شما درمورد چادر البته برای بیشتر دوستان قابل پیشبینی بود.اما ی سوال برای من پیش اومد که شما از کجا فهمیدید که اون عکس ی فرد آزاد اندیشه؟؟!!ای کاش بجای اون عکس، عکس **** ***** یا ***** ******* یا ***** ***** رو میذاشتین...
پاسخ:
چون در محدوده حجاب بحث میشد و بعضی ها عقیده داشتند که بی حجابی = آزادی
آقای راضی یعنی شما فقط از تیپ چادری خوشتون میاد!!!! نمیدونم این چادر چه تیپی داره، باباجان ساپورت و مانتو و شال تیپه نه چادر!!! چادر فقط برای خانومها یک کوله باری اضافی هستش، وقتی چادر سر میکنیم دیگه نمیتونیم تو دستمون وسیله دیگه ای رو حمل کنیم ، چادر محدود میکنه خانوم هارو!!!! ولی وقتی مانتوی تنگ و شال سر میکنیم و موهامونو میریزیم بیرون باد میخوره به موهامون و راحتیم و آزادیم اینجوری خیلیم خوشگل دیده میشیم!!! چون شما از چادر خوشتون میاد بایستی همه مخاطبان این وبلاگ هم خوششون بیاد؟؟؟ یعنی تحمیل میکنین این چادر رو؟؟بنظرم دختر چادری یه حس دست نیافتنی به آدم میده .

میشه این حس دست نیافتنی تونو شرح بدین؟؟؟ 
پاسخ:
جالبه
شما که تا به حال از چادر دفاع میکردین که. جالب تره که وقتی باد به موهای خانوما بخوره قابلیت حمل بار تو دستانشون اضافه تر میشه!
میگن یه روز دانش آموزی بالهای مگسی را کنده بود و داد میزد بپر! بعد در دفترش نوشت : وقتی بالهای مگس را بکنیم ، شنواییش نیز از بین می رود!
البته اگه اون مانتو و شال و بقیه رو هم سر نکنین آزادی عمل بیشتری پیدا میکنین ها..... آقایون پشت سر هم همینطور !
اقا همین کپی رایت رو بذاربینیم دوستان نظرشون چیه
سلام میخام در مورد اون لوح تقدیر بگم که استاندار به کل خبرنگاران شهرستان ها دادند ولی نمیدونم چرا الکی در بنر مقابل فرمانداری زدن از بین 21 نفر البته شاید خودش گفته و مردم رو سرکارگذاشته بهتره به سایت خبرنگارمرند برین و ببینین که ایشونم لوح تقدیر گرفتن
باز هم دفاع میکنم از چادر و همچنین از خودم، ولی این رو هم باور دارم و به یقین رسیدم که اگر حجاب کامل داشته باشیم نه مانتوی کوتاه و موهای رنگی بیرون گذاشته، باز هم میتونیم همون زن با حیا و مسلمان و با  حجاب درر خور اسلام باشیم، چادر یک حجاب هست ولی اجباری درش نیست!!! من خانومهایی رو دیدم با مانتوی بلند و مقنعه که هزار بار از بعضی خانومهای چادری با حجاب ترند!!!! پس ما چادر رو ملاک بر پاک بودن و خوب بودن و حجاب نمیدونیم فکر کنم دوستان بر من خرده بگیرن که چقدر از چادر نوشتم و اصلا هیچ دفاعی از خانومهای باحجاب کامل نکردم.... حجاب تیری زهرآلود در مقابل بوالهوسان وچشمهای ناپاک و همچنین دشمنان هستش... ولی من حجاب رو بر خلاف بعضیها در چادر خلاصه نمیکنم!!!!و خودم هم چادری هستم و قبولش کردم و سر کردم نه اینکه از ترس یکی سرم کنم... احساس میکنم در چادر به قول شما دست نیافتنی تر هستم و خیلی هم بهم میاد!!!! اینجا کسی از بی حجابی صحبت نکرد ولی ما هم نمیتونیم به بانوان مانتویی که خیلی هم ترو تمیز و باحجاب هستن خرده بگیریم و همه رو تو یک ظرف بزاریم و با یک چشم نگاه کنیم... مانتویی داریم تا مانتویی!!!! 
پاسخ:
خوب؟ چه ربطی به جواب قبلی داشت؟ باز هم که نقض سخن کردید که؟ مقنعه و مانتو چه ربطی به باد خوردن موها داره ؟ در ثانی اصلا کی اینجا صحبت از اجباری بودن چادر کرده ؟ یا اینکه چون یکی خوشش میاد باید بقیه هم خوششون بیاد ؟ این حرفا رو از کجای متن من استنباط کردین ؟
باور کنید به نوشته شک کردم و رفتم دوباره خوندم . فونتش رو هم چک کردم که خدای ناکرده تو بقیه کامپیوتر ها طور دیگری خوانده نشه. خواهش میکنم مطلب من رو یکبار بدون اینکه عجله برای جواب دادن داشته باشین با دقت بخونین.
۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۰۱ آنا شبستری

ببخشید این چه مقایسه ای بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یعنی از نظر شما همه خانم های بدون چادری با تیپ مشابه سرخپوست ها ظاهر میشن!!!!!!!!!!

ضمنا اون تیپ چادری که شما پسندید که مخالف شرع اسلام هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آرایش و رنگ کاری چهره از ممنوعیات نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

پاسخ:
بحث آرایش رو انشاءالله در مبحث جداگانه ای مطرح خواهم کرد. فعلا شما صورت ایشون رو شطرنجی کنین و به چادر و پوشوندن موی سر توجه بفرمائید.
۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۰۹ آنا شبستری

نه دیگه نشد حمید خان ؛الگوی مورد علاقه تونو معرفی کردید؛دیگه نزنید به ...

فکر کنم یه عذرخواهی هم بدهکار شدید به خانمهای غیر چادری چون واقعا اون عکس اصلا در خور شان و مقام این گروه نیست.

پاسخ:
خانمها یا با حجابن یا بی حجاب. با حجابها رسته های مختلف دارن مثل چادر عربی ، شال ، روسری ، چفیه ! و بی حجابها هم همینطور حالا چه فرقی میکنه تیپ سرخپوستی باشه یا خلیجی یا داف !
۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۱۲ آنا شبسترس

اون عکسی که گذاشتید ظاهرا" روسری دارند پس بی حجاب محسوب نمی شه.

پاسخ:
با حجاب طبق تعریف یعنی بدن و موی سر دیده نشود توسط نامحرم. والا لیدی گاگا هم تو یکی از کلیپ هاش شال  انداخته بودرو سرش

حس غیر قابل دسترسی به چادری ها !!!!!!!؟ منظور چه نوع حسی؟؟؟حمیدخان. !

ازچادری با رنگ ولعاب خوشتون میاد؟اون پوشش چادری که شما پسند کردین  نوعی کلاه شرعیه واسه حجاب.  

پاسخ:
بنظر شما در مقایسه بین این دو کدوم بنظر شما معقول تر هست؟
من به چادرم احترام قائل هستم، و خانومهای بدون چادر رو هم بی حجاب تلقی نمیکنم!!! و احترام خاصی به اعتقاداتشون دارم.... ولی در مورد نوشته های شما آقای  راضی زیاد جدی نگیرین... من شوخی کردم اگر دقت بفرمایین من علامت تعجب گذاشته بودم!!! ولی خیلی زور گو هستینااااااااااااااااااا :)
پاسخ:
فکر کنم مقتدر جایگزین مناسبتری باشه !! (اینم شوخی)
ببینید حرف شما صحیح است ولی یه جورایی این قانون با عقل جور در نمیاد برای مثال زمان قدیم یه نوار کاست یکی میخرید به 100 نفر میداد استفاده کنند ایا درسته به هیچکس نده و بگه برید برای خودتون بخرید؟؟؟ یا همین سی دی رو وقتی که من میخرم شاید به قول شما درست نباشه منتشرش کنم و به قیمت هزار تومن بفروشم ولی میتونم که در اختیار دوستان و اشنایانم قرار بدم؟؟؟ یعنی من حق استفاده از این سی دی رو به هر نحوی خریداری کردم و مالکش شدم انگار ایران خودرو ماشین بفروشه بعد بگه حق نداری کسی رو سوار کنی و باید هر کسی خواست سوار ماشین بشه بیاد یه ماشین از ما بخره چون کپی رایت این ماشین برای شرکت ایران خودرو است
اصل صحبت من اینه یه موضوع تا زمانی که تو خونه هر فرده متعلق به اونه و به هر طریقی عمومی شد حالا یا فروش یا عمومی رایگان مثل مطالب وبلاگ به هر حال فرد با رضایت خودش اختیار استفاده از اون رو به جمع میده و حالا جمع هم هر طوری بخوان ازش استفاده میکنند 
کلا مبحث پیچیده ای است الان کی تو ایران میره 50-100 هزار بده یه نرم افزار بخره؟ من حتی 5000 ندادم فیلم قهوه تلخ رو بخرم و همشو کپی کردم چون به نظرم غیر منطقی بود برای یه سی دی 500 تومنی 5000 تومن پول بدم 
پاسخ:
oخوب اگه شما خودتون تهیه کننده اون فیلم بودین نظرتون فرق میکرد. 

 نظر منوبخواین اونیم که چادریه ، چادر  اونو جذابترم کرده پوشش وحجاب هر چی باشه نباید باعث جذبه نامحرم بشه.

فاطمه =زینب=هاجر=مریم=حجاب= آزادی = متانت= حجب=حیا=زندگی=راحتی=کمال=حریت=شخصیت.... دیگه حرفی ندارم برین سر موضوع دیگه... ولی حجاب خیلی مبحث داره و .....
هیچ فرقی نمیکنه باز هم همین نظر رو دارم
در ضمن وقتی من میگم این بابا جهانی بی سواده و مایه سرافکندگی شهرستان میشه دوستان میگن چیکارش دارید ببینید امروز مطلب گذاشته به نقل از اقای س-ک-س و وقتی بهش گفتن این کلمه خوب نیست بنویسید ببینید چی جواب داده:
سلام
آقای احمدی از آقا و یا خانم دکتر تشکر می کنیم که مطالب پزشکی را در اختیار مخاطبین این سایت قرار می دهد. اما اسم اختصاری س.ک.س مناسب نیست یه ذره دقت کنید !!!

پاسخ: 
حرف شما صحیح است 

اما وقتی خودشان اینگونه خواسته اند اخلاقا" باید رعایت کنم 
منم دوس دارم چادر اما بعضی وقتا واقعا کلافه می کنه رو سرم بند نمیشه اینور سر میخوره اونور سر میخوره!

من یه بار پیشنهاد دادم رد شد.

الان هم همون موضوع تو فکرم هست.

اگه موافق باشین بپردازین به " فالگیری و رمال و دعانویس و وردخوان و نسخه پیچان خونگی و زیناب و ساربانقلی و سلماس و مرند" که شنیدم تو هر کدوم از این شهرا هم چین کسایی هستند و روزانه صدتا صدتا مشتری میره پیش شون. بعضیا هم میگن نتیجه میگیرن و مشکل شون بدست اونا حل میشه. . .

یاعلی!!!!
پاسخ:
اختیار دارین . نفرمائید
اون موقع هم عرض کردم که آشنایی چندانی با این گروه ندارم و نگرانم که مطلبی که در مورد اینا مینویسم آبکی از آب دربیاد. شما یاری بفرمائید . من هستم. البته اگر مطلب بقلم خودتون باشه . یا لا اقل تیتر مستندات رو بفرستید من میتونم شاخ و برگ بهش بدم.
اتفاقا از مطالبیه که خودم مشتاقم در موردش حرف بزنم.چون از هر چیزی که باعث عقب ماندگی مردم شود شدیدا متنفرم
راستی در قسمت معرفی وبلاگ "این وبلاگ کاملاً شخصی بوده..." سطر آخر " این پائینی ...
یشنهاد ها و انتقادهای سازنده بازدید کنندگان گرامی به گوش جان """نیوش""" میشود!
"نیوش" ؟؟؟؟؟!!!!!!!! معنی چیه؟؟؟؟   هم نیش هم نوش آیا؟؟؟؟!!!!

اشتباه چاپی هستش؟؟؟؟؟؟!!!!!


پاسخ:
نه اشتباه چاپی نیست

نیوشیدن در لغت به معنی شنیدن همراه با پذیرفتن سخن هست. شنیدن همراه با اشتیاق. گوش کردن با جان ( معنی لغت نامه ای)

این اواخر کتابی را میخواندم که رهبر انقلاب هم حاشیه ای برآن نوشته بودند و نوشته بودند " این کتاب در شبهای ماه مبارک رمضان نیوشیده شد" که فکر کنم منظور همان مطالعه ی مطلب با هدف درک عمیق بوده باشه

منظور من هم این بوده که نظرات خوانندگان رو به دقت میخونم و برام مهم هستند. به همین خاطر از واژه ی مطالعه یا خواندن استفاده نشده و گفته ام به گوش جان نیوش میشود یعنی هر چند که صدای شما را با گوش نمی شنوم ولی از متن پیغام شما ، صدای شما را با گوش جان گوش فرا میدهم.

این فراخ بودن میدان واژگان ذهنم هم کم کم داره مشکل ساز میشه نه؟

سلام.شما که وبلاگتون در مورد شبستر و مسائل مربوط به شبستره خواهشا یه پست رو هم به استخر شبستر اختصاص بدین.مطمئنم نظرات زیادی رو دریافت خواهید کرد.در مدیریت قبلی هیات شنا،این همه زحمت کشیدن و وضعیت استخر رو تغییر دادن،ولی آخرش چی!بخاطر این همه تلاش تازه دارن مواخذه میشن که چرا این همه تلاش کردین؟چرا استخر رو تمیز نگه داشتین و مردم رو راضی نگه داشتین؟؟

من واقعا دلم به حال مردم شبستر با این مسئولینش!میسوزه.استخر شبستر که حدود یک ماه بسته بود و آبش راکد و گند گرفته شده بود،تو این هفته شاهد بودیم که آوردن و چقدر کلر توش پر کردن که رنگ آب رو به حالت اول برگردونن و مردم  رو  واسه شنا دعوت به استخر افتتاح شده بکنن.این واقعا حق الناس نیس؟؟مردم بیچاره چه گناهی کردن که باید تو چنین آبی شنا کنن؟!

پاسخ:
من برای این کار اعلام آمادگی کردم بارها. من استخر شبستر نمیرم با تعاریفی که دوستان کردن ولی اگه شما مطلب خاصی داشته باشین یا از اونجا عکسی گرفته باشید به ایمیل ارسال بفرمائید تا با کمال میل منتشر کنم. معمولا استخر ها یا اهداف ورزشی و مسابقه ای دارند یا اهداف تفریحی . ولی با چیزایی که میشنوم استخر اینجا بیشتر کاربری "درمانی" پیدا کرده. مثل "جاموش گلی" بیست سال پیش !

اینکه افراد استخر رو با خزینه حمام اشتباه میگیرند باعث میشه که نشه ازش استفاده ی تفریحی برد. در ثانی دوستان نقل میکنند که در محیط استخر یهو چند نفر که در عالم خودشون خیلی باحالند شروع به داد و هوار و به اصطلاح خودشون "شادی" میکنند و باعث میشن آسایش روانی بقیه مختل بشه .
بسیاری از شناگران و نجات غریق های اون استخر از خوانندگان گرامی وبلاگ هستند . لطفا مشاهدات و تجربه رو در اختیار بذارن
۲۴ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۱ عاطــــــــــــــــفه
فک کنم میشناسم نامبرده در سطور بالا بنام س.ک.س .(:
حافظم ی چیزایی یاریم میکنن.
پاسخ:
خوشبختانه اسم اصلی ایشون ذکر شده و خلقی از نگرانی در آورده. سعید کاشفی سیس !
۲۴ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۸ عاطــــــــــــــــفه
بله الان دیدم!!!اتفاقا...در بخش نظرات جدید...
بالاخره تعصب داریم ما...
حالا یکی ی چیزی مینویسه بیا جمعش کن...واقعا ک..


** طلاق زن زیبا به خاطر رعایت حجاب **

زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی در توضیح دلیل این درخواست گفت: یک سال گذشته به عقد همسرم درآمدم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری مراسم عروسی به منزل مشترک رفتیم و متاسفانه از همان ابتدا سر مسائل مذهبی دچار مشکل شدیم.
زن جوان ادامه داد: من و همسرم هر دو در خانواده مذهبی بزرگ شدیم و زمانی که همسرم به خواستگاری من آمد از این موضوع اطلاع داشت که حجاب من چگونه است و من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن را تغییر دهم. وی با بیان اینکه همسرم از ابتدا حجاب من را پذیرفته بود، اظهار کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک‌مان، مرتب از من ایراد می‌گرفت که چرا حجاب من این‌قدر پوشیده است در حالی که حجاب خانواده خودش نیز همانند حجاب من است.


زن جوان که ۲۵ سال سن داشت، عنوان کرد: همسرم از من می‌خواست تا حجابم را مطابق میل او تغییر دهم و در مهمانی‌هایی که من هرگز نمی‌توانم در آن حضور داشته باشم شرکت کنم. اوایل فکر کردم شاید بعد از گذشت مدت کوتاهی از حرف‌های خود پشیمان شود اما اصرار او هر روز پررنگ‌تر می‌شد. شوهر این زن جوان نیر گفت: این درست است که من جزء خانواده مذهبی و معتقدی هستم اما افکار و عقاید شبیه آنها نیست و همسرم در واقع انتخاب پدر و مادرم است نه انتخاب خودم. زیرا من دوست ندارم همسرم حجاب داشته باشد.


وی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر اینکه اگر افکارت این‌گونه است چرا این دختر را به عقد خود درآوردی؟، گفت: همسرم از لحاظ ظاهری بسیار زیباست و زمانی که او را دیدم به او علاقمند شدم و فکر کردم می‌توانم او را از افکارش دور کنم و پوشش او را به آنچه که خود می‌خواهم تغییر دهم. مرد ۲۹ ساله مدعی شد: همسرم از نظر ظاهری بسیار زیبا است و به نظر من باید تا زمانی که زنده است از این زیبایی استفاده کند در حالی که او خود را در پوششی پنهان کرده است که نمی‌تواند از آن لذت ببرد.


پدر مرد که در دادگاه حضور داشت نیز گفت: پسرم لیاقت چنین دختری را ندارد، زیرا همه آرزوی داشتن چنین همسری را دارند اما پسر من آن‌قدر بی‌غیرت است که نمی‌داند از همسرش که ناموس او است چه چیزی را می‌خواهد. وی ادامه داد: پسر من باید برای همیشه فراموش کند که پدر و مادری دارد. قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صادر کردن حکم طلاق به زندگی یک‌ساله این زوج پایان داد.و در آخر گفتم من چارم با هیچ چیز عوض نمی کنم چون نشانه زهرا بودم هست 
پاسخ:
در کتاب موشها و آدم ها از مجازاتی سخن گفته شده بنام "سینچ" که در آن بردگان سیاهپوست را در بشکه ی قیر مذاب فرو می بردند .... بنظر من جای چنین مجازاتی در کشورمان برای چنین مردانی بسیار خالیست .....
این داستان کاملا واقعی هستش و .... متاسفانه  همچین مردانی هم هستن و هیچ مجازاتی هم برای چنین افرادی وجود خارجی نداره مگر اینکه در ازدواج بعدی پی به اشتباه خودشون ببرند!! و یا اینکه وجدانشون بیدار بشه و ....
حمید خان یعنی واقعا شما چنین حکم مجازاتی رو به این مرد صادر میکنید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 بخاطر من ببخشیدش و به همون حکم طلاق بسنده کنید.خواهش میکنم...
پاسخ:
آخه کدوم آدم عاقلی زن چادری رو طلاق میده ؟ تو کل مملکت یه زن چادری برای ازدواج گیر نمیاد ! اونوقت این یارو....
اقای راضی یه نگاه ب اطراف خودتان بیندازید توهرجای ایرانم یافت نشه توی شبستر خدا رو هزاران مرتبه شکر پیدامیشه البته اونجا هم انتخاب با خودتان هست ! سردر گم نمانیدکه کدومو انتخاب کنم.و(یه چیز دیگه..خیلی ناعادلانه است که یه خانم محترم رو که چادر سر نمی کند البته حجابش کامل باشه .طلاق داد.حکم  شما بی انصافی محسوب میشه.)
آخه کدوم عاقل؟!تو کل مملکت!از شما بعید حمید خان
شما چند تا چادری میخواید من براتون پیدا کنم..
پاسخ:
من که هر کدوم از دوستان و آشنایان (آقا) رو میبینم که میخوان ازدواج کنن و دنبال دختر چادری هستن و گیرشون نمیاد
باور کنین بحران کمبود چادری شده فکر کنم
نکنه شما احتکار کردین اینا رو ؟
شما هر چند تا هست رو کنین من برای همشون کیس خوب دست به نقد دارم !
یه دو زار ثواب هم من و شما می بریم این وسط
فکر میکنید اگه چادری باشه همه تمومه ؟دیگه هیچ مشکلی پیش نمیاد؟!!
پاسخ:
دیدی بلوف بود؟ داری جر میزنی هااااااااااااااااااا

مهم چادر نیست که - مهم اون فرهنگ و اعتقادیه که باعث چادر سر کردن میشه. حلال مشکلات اون فرهنگ هست....
اینطور که شما چادریهارو تحویل میگیرین همه میرن ی چادر سر میکننو سر راهتون سبز میشنا!!
مواظب باشین
پاسخ:
سبز که نمیتونن بشن  معمولا چادر مشکیه دیگه؟

ناراحت نشید گاهی شوخی میکنم باهاتون ها.......

حمید خان همش هم اعتقاد وفرهنگ نیست .برخی عادت برخی سیاست برخی اجبار وبرخی****
پاسخ:
اجبار در سنین پایین شاید .....ولی وقتی دختری حتی وقتی برای تحصیل به شهر غریبی می رود و در محیطی قرار میگیرد که شاید برای یک دختر چادری سنگین باشد ولی باز هم فرقی در ظاهرش ایجاد نمی شود قابل تحسین است .... بهانه ی این استواری هر چه میخواهد باشد
راضی معلوم نیس دنبال چی میگرده؟؟

اما نه . . .
 میدونم دنبال چی بود و چی هست

فقط یه کوچولو باید به دل بشینه ... سوای اون خصوصیاتی که فرمودن.
  اقای راضی !کل مملکت دنبال نقد وانتقاد از وزرای پیشنهادین ومام داریم روی  حجاب و چادر درجا میزنیم .بابا بسه دیگه !!! ...ببینین مجلس چه خبر؟ عکس بچگی نماینده ها رومیشه و...
سلام .تازه باسایتتون آشنا شدم موضوعات جالب ومتنوعی داریدولی به کارمندا چرا گیر میدی آماری داری که 99درصد این قشر زحمتکش غلط املای دارند؟
پاسخ:
سلام
از لطف شما ممنونم
البته ممکنه این 99 درصد کاملا درست نباشه و آمار بالاتر از این باشه ولی مطمئنا پایین تر نیست . اغراق در کاریکاتور و طنز اسا کار هست دوست من . و این وبلاگ شالوده ی طنز داره
حجاب ِ ناقص مثل جوراب ِ سوراخ می‌مونه ...
۰۵ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۱۳ سپیده(دنیای من)
با رها موافقم
من این حرف رو قبول ندارم که شوهر یک خانومی(خانومش رو در حجاب کامل دوست داشته باشه)و ازینکه  وقتی خانوم بی حجابی رو ببینه گل از گلش بشکفه!!!! خوب خانومها باید در محیط گرم و صمیمی خانواده، در حضور و برای  شوهر بهترین لباس و زینت و حتی ........ ...... بپوشه ولی وقتی در میان هزاران کس و بی کس که هر کدوم یک نوع ذاتی دارن کاملا محجبه باشه زینت زن برای شوهرشه نه برای هر کس اگر غیر این بود میشد روزی هزاران بار با هر کسی بود!!!!! زن و شوهر مایه آرامش هم هستن و بایستی برای رضایت هم هر کاری بکنن ولی با این حرف که شوهر یک خانوم باحجاب ......... کاملا مخالفم
من نیز با گفته مریم خانوم مخالفم چون اکثر آقایون چشم چران همچین خواسته ای رو از همسرانشون دارن که تو خونه خیلی راحت ولی تو بیرون از خونه حتی توی یک مسافرت هم چادر سرشون باشه و همچین آقایی رو نمیپسندم و ترجیح میدم خودش چادر سر کنه ( یعنی چی فقط چادر حجاب هست ؟ اینهمه تو رسانه ملی با مانتو و مقنعه و روسری کار میکنن و نقشی ایفا میکنن بدحجابند؟؟ اینها الگو هستن اگر اینطوره پس اقداماتی برای رسانه ملی باید کرد! حجاب میتونه یک بلوز دامن ساده و یک روسری هم باشه میتونه چادر هم باشه ولی فقط چادر رو حجاب نمیدونم در ضمن کجای قرآن سخن از چادر هست؟؟ حجاب هست ولی چادر نه.  آقای راضی اگر آیه ای با عنوان چادر آوردین من قبول میکنم و از همون لحظه چادر سر میکنم . چادر رو انگلیس آورده ایران و این خانوم های محترم هم میشینن پیش هم و برای هم مد میدن که چادر من 400 تومنی هست چادر من 600 تومنی هست! ارزش داره آخه؟؟
پاسخ:
مطمئنین که با گفته ی مریم خانوم مخالفین !؟!؟!؟

ببخشید من برای چادر سر کردن جنابعالی از قرآن آیه بیارم ؟؟؟؟؟

مگه برای چادر سرنکردن از قرآن آیه داریم ؟ نظرات قبلی رو کامل بخونین و اینقدر بفکر جواب دادن سریع (فقط بخاطر اینکه یه چیزی گفته باشم و کم نیارم) نباشید . حجاب یعنی پوشش ولی نوع اون سلیقه ای هست . من سلیقه حجابیم رو چادره .ممکنه یکی سلیقه اش رو BIKINI باشه.
نخیر در مورد چادر آیه قرآنی بیارین. حجاب نه ها چادر .بله مطمئنم که مخالفم
پاسخ:
ان افضل الحجاب چادرها ولکن لا یشعرون !
عجب آیه ای فتبارک الله
هر کسی راه و روش زندگی خودش رو بهتر از بقیه میدونه و اگر شما هم با نظر من مخالف باشین، من با نظر شخص شما مخالف نیستم و تایید هم میکنم ولی من خودم شخصا چادر سر میکنم و هیچ مانعی در پیشرفتم چه در اجتماع و چه در... نمیبینم و با عث افتخارمه، ولی چادر سر کردن در بعضی محیط ها رو مثل کوه و تفریح و مسافرت البته تو ماشین و ... پسندیده نمیبینم البته نظر شخصی منه و به کسی تحمیل نمیکنم ... و من به هیچ عنوان نگفتم چادر حجاب هست و آیه قرآنی داره و ... ولی بهترین نوع پوشش و حجاب چادر هست
پاسخ:
ما که بالاخره نفهمیدیم ماجرا چیه؟ خودتون میگین خودتون هم مخالفت میکنین. لطفا یکبار دیگه بخونین . گفتم "سلیقه" نه "نظر"
جناب راضی من در خطاب به فرمایشات آرزو خانوم عرض کردم نه شما
پاسخ:
!
ولی بعضی صحبت های آرزو خانوم حرف منم هست که روزی هزاران بار تو ذهنم مرور میکنم... ! برای چی؟؟
پاسخ:
کاملا متوجهم !
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اصلا تمام این صحبت ها بخاطر *** *** بود.. خوب شد الان ؟؟! دبیر فرهیخته ادبیات؟؟
ماشاال...بهتر نیست کمی عمل کنیم؟
نمی دونی وقتی بت بگه نمیسازیم چقدر سوزناکه.میدونم ربطی نداشت اما…
پاسخ:
منظورتون بت با ضمه هست یا کلمه ی "بهت" ؟؟؟؟
اگر دومی باشه که اصلا سوزناک نیست که

راهش مشخصه و آسون
بهتر نیست نسبت به نگاه خودمان حجاب داشته باشیم (به نمونه راننده تاکسی)از اینکه خانومی را مقصر دانستیم تکلیف هرزه گی راننده تاکسی رو چیکار کنیم از اینکه با خانومی چنین رفتاری را داشته به حکم نهی از منکر باید پنداشت ...............................
پاسخ:
اون کلمه املای درستش (هرزگی) هست نه (هرزه گی)
حمید خان من چادرملی سر میکنم دکمه هاو که نمیتونم ببندم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">