شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام علیکم

خوب هستین علی آقا؟

راستش را بخواهی خیلی وقت بود می خواستم برایت نامه بنویسم . کلی حرف دارم باهات مهندس . از همون موقعی که تقریبا با هم رفتیم تا شاخ غول را بشکانیم. اما تا چشم به هم زدیم آقا غوله زانو زد و ما برگشتیم و شروع کردیم به زندگی. راستی ،تو هم برگشتی ، دو سه سال دیر کردی اما بالاخره اومدی ، همه آمده بودیم پیشوازت. یادت هست؟ جلوی فرمانداری. اما دستمان بهت نرسید. چون مردم به پاس رنجی که کشیده بودی تو را از روی شانه ها پایین نمی آوردند. بعدش هم آمدیم ، سالن آمفی تاتر سپاه. اما وقتی تو داشتی داستان ضربه های خیزران را بر پیکر خود و همرزمانت تعریف می کردی ، اشک مجال صحبتمان نداد. راستش را بخواهی رویمان نشد بگوئیم : علی آقا ما هم بودیم !

از آن زمان سالها گذشت و همه ما غرق شدیم در گنداب زندگی. درس خواندن و کار کردن و پول درآوردن بدجور دورمان کرد. تا زمانی که باز اسم تو افتاد سر زبانها. نشان دادی که این سالها بیکار نبودی. خودت را در دل مردم جا کردی و رسیدی به بهارستان. تو وکیل مجلس شدی و ما خوشحال شدیم و آمدیم و تبریک گفتیم .

اما چرا بعد این همه مدت نامه نوشتم ؟ کمی حوصله کن . عرض میکنم


چند وقتی بود که با دیدن گاه بگاه تصویرت در تلویزیون حال میکردیم. اما تعجب هم میکردیم. راستش را بخواهی خیلی منتظر شدیم ببینیم مردی که درد را با تمام گوشت و پوستش حس کرده بود برای درمان درد این مردم چه می خواهد بکند؟ هر چند وقت یکبار می شنیدیم که از درد های مردم حرف می زنی. اما حرف زدن از درد بیمار که کار مشکلی نبود، ما هم بلد بودیم. انتظار درمان درد یا حداقل تلاش برای درمانش را داشتیم.


چند روز پیش در وبلاگ خبری شبستر نیوز خبری خواندم که گفته بودی "محورهای طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان تقدیم رییس مجلس شد". رفتم کامنتی برای آن مطلب نوشتم و به شوخی گفتم :"محور ها که تقدیم شد ، می ماند اکسل ها و بلبرینگ ها و ..." اما دلم آرام نشد ! تصمیم گرفتم نامه بنویسم و نوشتم !


تا اینجایش خوش و بش و تعارف بود و مقدمه ، اگه خسته شدی ببخش ،ولی بقیه نامه ام به خواندنش می ارزد . بگذار من هم در مورد این طرح تحقیق و تفحص حرف بزنم :

* - از زمانی که ما یادمان است این دو کلمه تحقیق و تفحص را شنیده ایم. در مورد صدا و سیما ، تامین اجتماعی ، بانک مرکزی و خیلی جاهای دیگه که گفتن نگین ! همه شان با سر و صدا شروع شده اند اما وسط کار به گل نشستند و مسکوت ماندند ، یا بعد از یک مدت مدید ! ، یک اعداد و ارقامی تحویل دادند و نتیجه اش را گذاشتند در کوزه جهت مصرف آبش !


* - بگذار من از الان نتیجه تحقیق را حدس بزنم. آقاجان ، این خودرو سازها گردن کلفتند خوب. سالها بدون رقیب یکه تازی کرده اند. توپ تکانشان نمی دهد. در این مدت هم کاری کرده اند کارستان. امتیاز خودرویی که قطعاتش را فقط مونتاژ می کردند از منفی هشتاد رساندند به منفی شصت ! خودش خیلی کار است دیگه؟ نه؟


مدیران ما را هم که تو بهتر از من میشناسی . استاد جو گیر شدن و توهم زدنند . گرم بودند و جلوی خبرنگار جماعت گردن راست کردند و گفتند : ما خودکفا شده ایم و تمام قطعات را خودمان تولید میکنیم که هیچ ، کارخانه مرسدس بنز و BMW هم دارند کسری قطعاتشان را از طریق ما جبران می کنند! کی به کی بود ؟ حرف که مالیات نداشت که ! کسی هم نبود تحقیق و تفحص ازشون بکنه و چهار چرخشونو بفرسته هوا


گذشت و گذشت ..... تا زمانی که این چند تا کارخانه کوچک پژو و کیا موتورز و چند تا کارخانه بی اهمیت دیگر شروع کردند به بامبول درآوردن. سر دادن همان نیم درصد ! قطعاتی که ما فقط به خاطر دلسوزی از آنها می خریدیم عشوه آمدند. تولید کم شد و قیمتها رفت بالا ! اما فقط برای مصرف کننده . چون تولید کننده ارز دولتی می گرفت و قیمت تمام شده اش همانی بود که بود !

اینجا بود که مغز اقتصادی مدیران خودرو ساز شروع به کار کرد. دیدند ای دل غافل ! خودرو مونتاژی (ببخشید تولیدی) آنها ، دارد دو برابر قیمت کارخانه خرید و فروش می شود. عجب ! پس این وسط یک سودی هست! و با خودشان (و در جلسه ها یشان) گفتند : حالا که یکی قرار سود کنه چرا خود ما نباشیم ؟


و این شد داستان قیمت ها و وضعی که خودت بهتر از من میدانی.. ساده بود نه؟ دیدی بالاخره ما هم چیزی حالیمونه؟ این وسط میماند رانت های اطلاعاتی و خریدهای تعداد بالا و اجاره پارکینگهای عمومی و سایر قضایا .....


نماینده ی خوش چهره ی ما : اگه شما به مشکلی برنخوری ، اگر هزار و یک مانع سر راهت نتراشند ، اگر ...... ، اگر ...... آخرش می رسی به این صحبتهای بالا . بالاخره که چی ؟ در کارخانه های خودروساز را گل می گیرند ؟ مدیران خودرو ساز را اعدام میکنند ؟ پول این همه آدم را که علنا فرغون های مونتاژ داخل را به چند برابر قیمت خریدند بر میگردانند ؟ دیه کشته های جاده ای را می دهند ؟ از مردم عذر خواهی می کنند ؟ .... نیک می دانی که هیچ اتفاقی نمی افتد . فوق فوقش دویست هزار تومان جریمه شان می کنند !


من راه مبارزه با این خودروسازان متخلف رو چند وقت پیش پیدا کردم . رفتم جات خالی یه ماشین خارجی خریدم . راحت ... عینهو کشتی آنجلیکا !  یعنی علی آقا ماشین دارم بهت میگم راحتیش در حد تایتانیک و کارآییش در حد بوئینگ 747. کاری هم به خودروسازای وطنی ندارم دیگه. از قدیم هم گفتن: سزای گرانفروش ، نخریدنه . موافقی ؟


اما .....


1- این همه تخلف و سازمان مشکوک به تخلف داریم ماشاءالله. دولت عزیزمان نصفه شب حساب بانک مرکزی را خالی میکند . همان دولت برای جبران کسری پرداخت یارانه ها قیمت ارز را به آسمان رساند. صدا و سیما ، بانکها و ..... بقول معروف :


گر حکم شود که مست گیرند ...... در شهر هر آنچه هست گیرند


اصلی ترین عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با حکم ماموریت از کشور رفت و همسایه ی سلن دیون شد و عوضش خرده پاها گیر افتادند. حالا این وسط ، قرعه خورده به نام خودروسازان بدبخت ؟ چیکارشون دارین آخه ؟


2 - خود شما که بهتر از من میدونی که 3 درصد درآمد ناخالص ملی از ایران خودرو تامین میشد و کرور کرور آدم دارن از بغل همین خودروهای تولیدی ، دوزار دهشاهی خرج زن و بچه شونو در میارن. حالا انصافه بخاطر چند میلیارد گرانفروشی ناقابل ، نون اینهمه هموطن رو آجر کنین آخه ؟


3 - این همه نهاد نظارتی هست . سازمان بازرسی هست . دیوان عدالت اداری هست . قوه قضائیه هست . دیوان محاسبات هست . حراست اداره ها هستند . وزارت صنایع هست. واقعا اینا همه نمیتونن تحقیق و تفحص ( که کار اصلیشون هست) و انجام بدن و وقت و انرژی نماینده ی ما باید صرف این کار بشه ؟


4 - آقای علیلو : ما شما رو انتخاب کردیم که به مشکلاتن حوزه انتخابیه خودتون برسین و دردی از مردم نجیب و سر به زیر این منطقه دوا کنین. جا برای تحقیق و تفحص میخواین ؟ بیائید من صد تا صد تا  تو همین منطقه ی شبستر نشونتون بدم.


کشاورزی منطقه نابود شد رفت پی کارش - دریاچه ی ارومیه تبدیل به کویر لوت شد - کارگاههای تولیدی منطقه افتادن دنبال فروش زمینهای کارخونه هاشون - رشوه خواری تو ادارات داره بیداد میکنه - ادارات دارن پوست مردم رو درسته میکنن - بازم بنظر شما تحقیق و تفحص در مورد چند تا خودرو در پیت مهمتره ؟


شما قبل از اینکه عضو کمسیون صنایع باشین نماینده ی همین مردم هستین و به همین مردم قول دادین که تمام وقت و انرژی رو برای رفع مشکلات همین مردم بذارین . الان دارین همین کار رو میکنین به نظرتون ؟


فکر نمیکنین این زمان و انرژی میتونست صرف راه اندازی نساجی خامنه بشه که بجای منسوجات "پشم" هم تولید نکرد ؟ میتونست صرف تسریع در آبرسانی به کشاورزان منطقه بشه که بعد از سالها خودکفایی دوباره به افتخار وارد کننده گندم نائل نشیم ؟ صرف پیدا کردن راهی عملی برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه می شد که وقتی مردم نجیب شرفخانه هنوز هم با تعصب به شهر خودشان بندر میگویند کسی لبخند معنی دار تحویلشان ندهد ؟ صرف رسیدگی به وضع معلمان آموزش و پرورش و مراجعین شهرداری و بنیاد مسکن و ثبت اسناد و خیلی جاهای دیگه میشد که هر کی از درش با خنده وارد میشه با گریه و در حال نفرین میاد بیرون ؟ صرف سر و سامان دادن بیمارستان شبستر میشد که آمبولانس هاش دست هر چی آژانسه از پشت بستن ! از وقتی میانه ی شما با فرماندار شکر آب شد ، ظاهرا با مردم هم قهر کرده اید.


آقای نماینده : از قدیم و ندیم گفتن : چراغی که به خانه رواست ، به مسجد حرام است . اولویت اول شما همین مردمی هستند که فرستادندتان مجلس . تعمیر چرخ شکسته همین شهرستان بود ، نه مچ گیری خودروسازانی که تا بوده همین بودند و تا هست همین خواهد ماند.


شاید اصلا این مطلب را نخوانید یا بعد از خواندنش زیر لب بگین : "برو بابا دلت خوشه !" یا "برو بذار باد بیاد !" درکتان میکنم . بالاخره هممون به فکر پیشرفت هستیم. خدا رو چه دیدی ؟ شاید هدف بعدی شما معاون وزیر یا حتی خود وزیر صنایع باشه. اما اگر از من میشنوید فایده ی دعای خیر این مردم بیشتر است ان کنتم تعلمون !


یه مسئله هم هست که در گوشی مجبورم بگم : رقبای شما از همین الانش دست بکار شده اند. با شورا های جدید بد جوری گرم گرفته اند و شرکت در مجالس ختم را هم دوباره شروع کرده اند. اگر گوشه ی چشمی به انتخاب شدن دوره بعد هم دارید ، کمی وقت و انرژی برای مردم حوزه ی انتخابیه ی خودتان بگذارید. بگذارید بقیه بروند و پته ی خودرو سازها را بریزند روی آب . آقای کوچک زاده و مطهری و توکلی که هستند. تازه خودرو سازها به حوزه ی انتخابیه آنها نزدیکتر هم هستند . اینور به شما نیاز بیشتری هست


یادتان نرود قولهایی که به ما دادید . اینکه در سخنرانی ها بگویید کم آبی مشکل بزرگ این منطقه است که خودمان میدانیم. این که بگویید فلان کار باید بشود و فلان نشود و از ایده ها و آرمانها و آرزو ها حرف بزنید که اینها را که منشی دیپلمه ی من هم صبح تا شب می گوید و سر ما را می برد. اینکه بگویید برای فلان مشکل جلسات متعددی تشکیل شده و مذاکرات خوبی انجام گرفته است و این داستان ها که درد ما را که رفع نمی کند که ! الان وقت عمل است. مدیران حوزه انتخابیه تان اینقدر جلسه گذاشته اند که اسم جلسه که می آید گلاب به رویتان کم مانده است بالا بیاوریم !


ما راضی نیستیم وقتی خودمان گاو صندوق مشکلاتیم ، شما مشکلات بقیه را حل کنید. خوب است دیدیم و دیدید که تفکر اصلاح جهان و شعار نفت سر سفره که به عمل نرسد ، چه بر سر صاحبش می آورد. بیش از این ما را منتظر نگذارید  و کاری کنید که مردم به جای رویا بافی و گوش دادن به وعده های صد تا یه غاز ! نتیجه تلاش و فعالیت شما را بتوانند با حواس پنجگانه شان احساس کنند.


اکثرا میگویند وقتی شما در تلویزیون در مورد گرانفروشی خودرو حرف می زنید با عث افتخار ماست ، ولی بنظر من افتخار واقعی زمانی است که ارباب رجوع شبستری - کشاورز شند آبادی - شهر وند شرفخانه ای - فرهنگی تسوجی - زن سرپرست خانوار متقاضی مسکن مهر صوفیانی و ....... از شما راضی باشند . چون تا جایی که من یادم هست شما با رای همین مردم رفتید مجلس. درسته ؟


قبلا هم یه نامه نوشته بودم ها .... یادتون هست ؟ اینجا ببینینش


باقی بقایت ، جانم فدایت . ببخشید سرت رو درد آوردم


توضیح : آقای قوام رئیسی . خیلی سعی کردم مطلب رو طوری بنویسم که بتونین با عوض کردن کلمات "شبستر" به "فنوج" ، کپی کنین تو وبلاگتون و به اسم خودتون منتشرش کنین ولی باور کنین نشد . آخه نماینده شما که کار تحقیق و تفحص نمیکنه . بنابر این ایندفعه شرمنده شدم . ایشالا مطلب بعدی جبران میکنم .


نظرات  (۶۰)

یعنی کفم برید خدا وکیلی وقتی خوندم مطلبتو . با اینکه نه شبستر رو تا حالا دیدم و نه نمایندشو ملی همین مطلب باعث شد مشتری دائمت بشم داداش . ایوالله
پاسخ:
دمت گرم .... خیلی مخلصیییییییییییییییییییییم
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۲ آناشبستری
منم تشکردارم.خیلی لطف کردن .
پاسخ:
قابلی نداشت !
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۴:۰۶ همشهری جوان شبستری

سلام

دمت گرم

موافقتم

اما ی چیزی بگم بعدا میفهمی و یا شایدم فهمیدی  و نمیگی..

این آقا علی ئنبال پله میگشت که پیدا کرد و وسلام

یا حق.......

پاسخ:
در کل همه ما که دنبال این پله ها هستیم . در مورد ایشون هم اگه اینطور باشه که بد نیست که. منتهی این که هر پله ای رو که روش هستیم بتونیم به نحو احسن طی کنیم مهمه. برای ایشون و شما و حتی خودم ! آرزوی پله های بالاتری رو دارم
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۰ آنا شیستری

برامن و دوستان فعال و ب لاگ بطور خاص لطفا

پاسخ:
چی بطور خاص ؟ اکثر جمله ها رو بصورت چیستان مطرح میکنین و من در بعضی موارد نمیتونم کاملش کنم
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۸:۰۰ افسانه شبستری
قلمتون بسیار روان و شیواست و من واقعا از خوندن مطالبتون لذت میبرم. حمید آقا شما ساکن شبستر هستین ؟
پاسخ:
نظر لطف شماست . بله
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۸:۰۹ افسانه شبستری
این عکس مال چه زمانی هست ؟ جدیده ؟
پاسخ:
زیاد هم قدیمی نیست !
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۸:۵۱ آنا شبستری
آرزو ی پله های ترقی رو کردید  منم گفتم ....
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۸:۵۴ آتا شیستری
افسانه جون چهرشون براتون آشناست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۹:۲۵ افسانه شبستری
نه آنا جون و بخاطر همین پرسیدم چون اصلا ایشون رو تو شبستر تا حالا ندیدم . ولی ندیده و نشناخته از طرز نوشتنشون خیلی خوشم میاد . شما خودتون دیدین ایشون رو؟
پاسخ:
هاااااااااااااااا
حالا آنا خانم بگو
تا حالا زیارت فرمودین منو؟
۲۴ تیر ۹۲ ، ۲۰:۰۰ آنا شبستری

نه ندبدم..اما این عکس اصلا به نوشته ها تون نمیاد.

پاسخ:
یعنی چی اونوقت ؟ نوشته هام بهترن یا خودم؟
۲۴ تیر ۹۲ ، ۲۰:۳۸ آنا شبستری
نوشته ها خیلی جسورانه است اما این عکس اینو نشون نمیده.
واقعا  دست به قلمتان وبیانتان تحسین برانگیزاست .خسته نباشید جناب راضی. اگه واقعامشکل منطقه ی شبستر که اصلی ترینش اب است حل شود چه تاثیر مثبتی در اقتصاد کل کشور دارد ..به نطربنده چطور کشور ما هزینه های هنگفتی  متقبل میشود به کشورهای دور چه همسایه وغیرهمسایه  وچه غربی چه شرقی گاز بدهد  ولی  یک هشتم ان را صرف نمی کند از رود ارس به دریاچه اورمیه یا به زمین های کشاورزی منطقه  ی ما ابی بیاورد!!!!!!!!
واقعا  دست به قلمتان وبیانتان تحسین برانگیزاست .خسته نباشید جناب راضی. اگه واقعامشکل منطقه ی شبستر که اصلی ترینش اب است حل شود چه تاثیر مثبتی در اقتصاد کل کشور دارد ..به نطربنده چطور کشور ما هزینه های هنگفتی  متقبل میشود به کشورهای دور چه همسایه وغیرهمسایه  وچه غربی چه شرقی گاز بدهد  ولی  یک هشتم ان را صرف نمی کند از رود ارس به دریاچه اورمیه یا به زمین های کشاورزی منطقه  ی ما ابی بیاورد!!!!!!!!
انا خانم بنظرتون رزمنده این تیپی میشه!!!!!!؟؟؟؟
انا خانم بنظرتون رزمنده این تیپی میشه!!!!!!؟؟؟؟
پاسخ:
  این عکس بیست و یکسال بعد از زمان جنگ هست. در ثانی مگه خود شما تو مراسم ختم انعام زهراسلطان خانم و نامزدی نازیلا جون یه جور لباس میپوشین ؟
گشهیدی؟؟؟؟؟من که یه جور لباس میپوشم چون فقط یه دس لباس دارم!!هه هه هه
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۱:۲۸ آنا شبستری

نسیم جون راستش الآن من یه سوال خیلی مهم تردارم ؛سن این عکس به سن یه رزمنده می خوره ؟

پاسخ:
خوب موندم دیگه خوب ! مگه خود شما چند سالتونه؟

آقای راضی به دادم برس از صب ک چشامو باز میکنم صدا های نا مفهوم گوش خراش میشنوم مث اینکه میگه یه چیزی آلیراااااااام  تا شب که میخوام چشامو ببندم انگار تظاهرات تو کوچه بچه ها انگار از زنجیر باز شدن و مادر و پدر ندارن البته مادرا ظهر ک آفتاب خودشم داره از گرما میسوزه بیرون جلسه دارن تا اذان که نمیدونم افطار کی میکنن!؟آلودگی صوتی کوچه ما خییلی زیاده فقط از 1 تا 5 صب میتونی راحت بخوابی . بیچاره نی نی!

این موضوع خیلی وقته اذیت میکنه فکر کردم به شما بگم کاری بکنی حداقل این دس فروشارو شهرداری جمع کنه یا راهنمایی رانندگی جریمه شون کنه بخاطر آلودگی صوتی!

پاسخ:
از 1 تا 5 صبح هم که نمیشه خوابید اصلا !! چشم . حتما میگم رسیدگی کنن آنی خانم !
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۰ آنا شبستری

تا حالا شنیدیم خانمها دوست ندارند سنشونو بگن ؛ امااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۸:۴۰ آنا شبستری

چرا نمی شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس کی باید خوابید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

الان شما سمت جدید تون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

پاسخ:
نمیشه دیگه ! دلیلها و دلایلها ! دیدین که ایشون اعتراضی به این قسمت مطلب ندارن که !
من فعلا نقش بلندگوی مردم رو بازی میکنم که شاید مسئولین صداشو بشنون( هر چند که گوششون سنگین تر از این حرفهاس)

ساغول حمید خان!

می خواستم بپرسم ولی چون میدونستم سربالا ج میدین نپرسیدم
پاسخ:
من هیچ سوالی رو سربالا جواب نمیدم . حداقل شما دیگه اینو نگین . منظورم اینه که چون برای سحری باید بیدار بشیم دیگه اون ساعت خوابش مختل میشه

ببخشید! نه من میخوابم سحری محری نداریم هرکی بخواد خودش پا میشه میخوره!من تو عمرم یه روز روزه گرفتم ک اونم معلوم نی قبول یا نه!!!

پاسخ:
انشاء الله که قبول باشه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خیلی عجیبه ها
یه روز به یه **** میگن دیروز زنت رو دیدیم تو یه ماکسیما که یه مرد غریبه پشت فرمونش بود و با سرعت 200 تا داشتن تو اتوبان میرفتن . ****ه میگه خوب پیکان که نیست . ماکسیماس. 200 تا رو راحت میره!
الان داستان نظرات این پست هست. مطلب به این قشنگی ، اینقدر عمیق و با احساس نوشته شده ولی خانمهای عزیز اصل مطلب رو ول کردن چسبیدن به فرعیاتش. بابا چه فرقی میکنه نویسنده ی مطلب 20 سالشه یا 60 سالش. مهم اینه که داره حرفهایی رو مینویسه که با اینکه حرف دل همه ماست ولی هیچکدوم ماها یا دل و جرات بزبون آوردنشو نداریم یا حس و حالشو.
بد میگم حمید آقا ؟ راستی شما جدی جدی چند سالتونه ؟ متاهلین؟
پاسخ:
هر موقع همه گفتن منم میگم. شما هم که باز اصل قضیه رو ول کردی رفتی سراغ فرعیات که !
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۹:۲۸ آناشبستری
منظورشون سن شماست.
پاسخ:
شما اول بگین
تا بزرگترا هستن که من اساعه ی ادب نمیکنم که !

خب ایشونم خانومه دیگه هه هه

من آنه شرلی متولد 68متاهل!!بازم هه هه
پاسخ:
خوب ایشون خط اول رو شکستن
آنا خانم نوبت شماست
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۹:۴۶ آناشبستری

فیروزه جون مرسی؛ خیلی وقت بود که اینطوری نخندیدم

اما منم موافقم از بحث دور افتادیم.

حمید خان حالا شما نترس بگید..............

۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۰ آنا شبستری

حمید خان

کی گفته من ازشما بزرگترم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
خوب از تفکرات و طرز بیان عقائدتون حدس زدم که به لحاظ علمی و عقلی خیلی سشر تر از من هستین و حدس زدم شاید سنتون هم بیشتر باشه. نیست؟
۲۵ تیر ۹۲ ، ۲۰:۰۴ آنا شبستری
یاید نظرسنجی کرد.
انا خانم الان که عمل زیبایی مدشده مرداهم حق دارند موهایشان  وپوستشان را ترمیم کنندوعمل زیبایی انجام دهند.اینطور نیست حمیدخان؟ویه پیشنهاد دیگه به جناب راضی "شمامیتوانیدبا دعوت از دوستان وبلاگیتان حضورا  همدیگر رااز نزدیک ملاقات فرمایید. البته هر کی مایل باشه..
۲۵ تیر ۹۲ ، ۲۰:۵۲ آنا شبستری

نظر شما با حمید خان خیلی متفاونه.عمل جراحی زیبائی جسم رو شاید جون کنه اما روح چی می شه؟

فکرو عقل  و یینش به سن ربطی ندارد ؛ آدمها بدون در نظر گرفتن سن ,جنسیت و مکان زندگی می تونن ارتیاط نزدیک داشته باشند . فقط کاش  یاد بگیریم از تعصب و خودخواهی دوری کنیم و لذت عاشقانه زندگی کردن رو از خودمون دریغ نکنیم.

 

به نظرم خیلی قضاتتون ناقصه شما میدونید جریان کارخانه نساجی با پیگیری آقای علیلو درچه حدی هست ؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
من بر اساس مشاهداتم قضاوت میکنم و مشاهدات من بر اساس حواس پنجگانه ام شکل میگیرد . یکی از این حواس که بینایی هست به من میگوید که الان بیش از دهسال است این کارخانه تعطیل است و حدود یکسال است که ایشان نماینده شده اند . پیگیری که در یکسال نتیجه ندهد که همین کارکنان نساجی دهسال است پیگیری میکنند. پس چه فرقی بین آنها و نماینده هست ؟ اگر ایشان اقدامی که کرده اند نتیجه عملی و عینی ندهد به چه درد کارگران آنجا میخورد ؟
گیرم که ایشان خیلی هم پیگیری کرده اند . کو نتیجه اش؟ خشک شدن دریاچه ی ارومیه را هم هر دو روز یکبار یکنفر پیگیری میکند. جلسه تشکیل میدهند . ماموریت میروند و همایش برگزار میکنند ولی چیزی که ما میبینیم مرگ دریاچه است . مگر ایشان چند سال فرصت برای چنین پیگیریهایی دارند ؟ انگار من مریض رو به موت داشته باشم و از هر کس اقدامی بخواهم بگوید شما از اقدامات من خبر ندارید . اقدام فوری لازم است .
عمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست ........ من که یک امروز مهمان توام فردا چرا ؟

ما هم طرفدار آقای علیلو هستیم. خیلی بیشتر از شما .اما طرفداری کورکورانه و قومی خیر
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۳ همشهری جوان شبستری

دوباره سلام

آقا جان من منظورم این نیست که آرزومند پیشرفت و ترقی نباشم.....

نکته اصلی عدم نگاه به پشت و یا پله های قبلی بعد از رسیدن به مراتب و درجات بالا هست...

این آقای علیلو اوون آقای علیلوی قبلی که در آزادی از اسارتش دیدی ،خیلی فرق داره هااااااااااا

یا حق.

پاسخ:
منظورتون اینه که بهتر شده یا بدتر؟ غریبه در بین ما نیست . واضحتر بگین لطفا
۲۷ تیر ۹۲ ، ۰۹:۳۰ همشهری جوان شبستری

با سلام دوباره،

در مجموع هیچ تاثیر مثبتی نخواهیم داشت،من میگم ایشان نماینده یکبار دوره می باشد.والسلام

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آقا جسارتت 1000 تا like داره

ولی جدی اگه با علیلو تماسی دارید بگید شبستر مونده دست نامردا

تا کی می خواهیم از نامردا حمایت کنیم

روئسای ادارات رو میگم که یا با پارتی شدن رئیس یا اینکه از تبریز و مرند تشریف آوردند

یکی نیست به فرماندار مجترم بگه آقا اگه ***** ***** معاون و بخشدارت رو خودت انتخاب کنی استعفا بدهه خوب میز این همه هم وفا نداره گفته باشم ( بخشدار مرکزی 27-28 سالشه) از دوستامون واسه ریاست یه دانشگاهی پیشنهاد داده بودن بهش 31 سالش بود همه گفتن بچه هستش سابقه مدیریتی نداره با این که عضو هیات علمی دانشگاه بود از 82 یا 83 و در نهایت نزاشتن
به آقای علیلو بگید این موارد مهمتر از خودرو سازها هستند چون همین بخشدار سفارش شده توسط آقای فرهنگی نماینده تبریز فردا پس فردا میره وزیر میشه اونم از نوع وزیر صنایع !!!!!!!!

مرسی عزیز از حسن توجهت
پاسخ:
ممنونم از لطف شما
من با آقای علیلو تماسی ندارم و فقط امیدوارم این مطالب رو خونده باشن. در ثانی من جسارت ویژه ای ندارم . مگه حرف ناحقی زدم ؟ خود آقایان یا یک نفر با اطلاعات کافی ( نه با دستمال) بیاید و ثابت کند حرفهایی که زده ام ناحق است یا بهتان یا دروغ . من در حضور جمع از همگی عذر خواهی کرده و در وبلاگ را تخته کرده میرم دنبال دو سه میلیون روزی حلال در روز - جدی بنظر شما حرف خلافی زدم ؟
۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۸:۵۵ بابالنگ دراز
کلا وضع منطقه و کشور خرابه (الان میگن سیاه نمایی نکن) و متاسفانه کسی نیست که رسیدگی کنه برای مثال همین نساجی که با انهمه سرمایه راه اندازی شد هنوز کار نکرده به این وضع افتاد الانم صدها کارگر بیکار داره که سالی یه بار پول میگیرن در حالیکه میشه از ساختمونا و زمین اونجا به بهترین شکل استفاده کرد ولی کیه که اهمیت بده و صدها مورد دیگر مشابه این قضیه
یک باید به عرشتون برسونم آقا حمید حتما جسارت داری که نظراتمونو تایید می کنی
دو شما مثل برخی افراد اسمتونو خبرنگار و روزنامه نگار بین اللملی نذاشتید که خودتونو با عکساتون بین یک جمع تبلیغ کنید.
سوم خدائیش وقتی مطالبت رو می خونم نمی دونم چرا روحیه می گیرم چون همشون از جنس مشکلات بنده و همشهریام هستند.
چهارم دکون واسه خودت باز نکردی که نظر رو عوض کنی یل پول بگیری نظر کسی رو تایید کنی یا از طرفش مطلب بذاری

فقط می تونم بگم دمت گرم خیلی آقایی ایشالا همیشه این روال ادامه داشته باشه

مرسی عزیز
پاسخ:
سلام
این مطلب که موردی برای عدم انتشار نداره که . نظر تا زمانی که اسم توش ذکر نشده باشه و حاوی توهین نباشه قابل انتشاره . مثلا اگر بجای میر حسین موسوی بنویسین م.ح.م ، هیچ مشکلی نداره.
مواردی رو که شما فرمودین صحت و سقمشو نمیتونم تایید کنم ولی ایشون اگه جوابی (مودبانه) داشته باشه میتونه همینجا بگه
من هم حرف ناحقی نزدم تو کل وبلاگ که از کسی واهمه ای داشته باشم . اگر هر کدوم ناحقه همه حق اعتراض دارن. مردم ایران مردم نجیبی هستند و زمانی که پای تحمل مشکل باشه من از همه پیشقدم ترم . اما زمانی که پای حق خوری و زورگویی باشه باید همه مون تذکر بدیم و حقمون رو بخوایم . شما هم با داشتن قلمی شیوا و بیان نافذتون میتونین در این راه کمک کنین. از اینکه قابل دونستین و نظر دادین ازتون ممنونم. پاینده باشین
آقای علیلو همان دوست عزیزی است که برای رسیدن به قدرت 
پاسخ:
سلام
پیغامتان فکر کنم ناقص رسیده است . لطفا دوباره بفرستید
خلایق هر چه لایق
این اقای نقدی کیست و با چه کسی سهامدار و هم تجرأت هستند بعدا این موضوع فاش خواهد شد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
دست نویسنده متن درد نکند واقعا چه متین نوشتند ، اما میدانید که تحقیق و تفحس یعنی *** **** !!!!!!! اما ببینیم این اقا ** ******* ** **** **** ***** **** *** ****** ** ***** ***** *** **** ******* ** ******* **** بعدا به حقایق دسترسی پیدا میکنید
پاسخ:
سلام
با عرض معذرت اون کلمه "تفحص" هست نه "تفحس" !
خوب شما که به حقایق دسترسی دارید بگویید و کار من و خوانندگان وبلاگ را کمی راحت تر بفرمائید
پرونده وأم ٧٠میلیاردی برای ایران خودروی أذربایجان که هیج ربطی به ایران خودرو ندارد بعدا فاش خواهد شد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
این اقا نماینده ** *** **** *** بخدا این کارها و تفحص فقط و فقط *** **** و جهت ....... است
جناب آقای علیلو شما که نماینده مردم ایران هستید بودجه ای مثل بودجه وزارت بهداشت درمان هم به آموزش و پرورش در سال آینده از محل یارانه ها اختصاص یابد تا شاهد شکوفائی دانش آموزان در سال های آینده باشیم واقعا آموزش و پرورش منطقه ما خیلی از امکانات عقب است لطفا رسیدگی شود
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
تفحص نگید ،  بگید باج گیری ، نهادهای نظارتی اخیراً دنبال موضوع نقدی و پرونده وأم ٧٠ میلیاردی از بانک صنعت و معدن هستند شنیده میشود بر اثر ******* گرفته شده است انشاالله در روزهای أتی این پرونده از بیست و سی پخش خواهد شد انوقت اقایان بیان تفحص را به همشهریان شبستری توضیح بدهند حیف که ** *** *** *** *****!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام
دوست عزیز منبع این مطلبی که می فرمائید کجاست؟
این روز ها اینقدر خبر در باره چند هزار میلیارد شنیده ایم که 70 میلیارد بنظرمان پول خرد می آید !
۰۳ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۲۳ کارمند بهداشت
اقای علیلو ما چندین بار از شما در مورد موضوع احتساب دو سال دوره بهورزی جزو سوابق خدمت کمک خواستیم اما هنوز هم که هنوزه از شما نماینده هیچ کاری ندیده ایم  البته شما کار مهمی دارید..... اره مشکل خودرو این مهم است نه کار ما ..................
۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۴۹ اقای نماینده
اقای نماینده ترا خدا از تحقیق و تفحص دیگه دست بکش مگر شما را نماینده کردیم به مشکلات منطقه بررسی یا اینکه بچسبی به تحقیق و تفحص خودرو . بیایید یک کمی هم به اخرتتون کار کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'وووو
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
در رابطه با ایران خودروی اذربایجان و وأم ٧٠ میلیاردی که از صنعت و معدن استان برداشتن اند اگر برای خود شبستر برداشته میشد ان وقت گوشه ای از مشکلات این شهر حل مشد لطفا نهادهای نظارتی به این موضوع وأم غیر منطقی ** ******** ***** ***** *** رسیدگى نمایند.
پاسخ:
سلام
دوست عزیز اگر برای این موضوع سند و مدرکی وجود داشته باشد قابل انتشار کامل به عنوان یک پست در وبلاگ است و من از آن استقبال میکنم اما دو موضع ویژه :
اولا که اینقدر الان وام ها بالای هزار میلیاردی شده که بعید بدونم وام 70 میلیاردی (یا بقول دوستان 70 تومنی!) اصلا قابل اعتنا باشه
دوما ایران خودرو آذربایجان تا اونجائیکه من میدونم فقط وانت پیکان تولید میکنه که اونم بعد از عید قراره شماره گذاری نشه و تولیدش متوقف بشه و بجاش از این خاک انداز ها (ببخشید پراید وانت) بدن و خلاص!

۰۵ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۳۹ کارمند بهداشت
اقای نماینده نمیخوای به درخواست ما جواب بدی       بله در مورد دوره دو سال بهورزی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ما انشاالله اینبار نماینده ای به مجلس خواهیم فرستاد که اولا متخصص بأشد دوما به مشکلات منطقه برسد سوما برای جوانان منطقه اشتغال إیجاد کند چهارم اینکه ****** ****
پاسخ:
و میشه بفرمائید اون کاندید مورد نظر چه کسی هست؟؟؟؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
این دوره به کاندیدای **** رأی خواهیم داد دیگه اشتباه نخواهیم کرد
پاسخ:
حرف دلتو بزن دوست عزیز
میشه بگی کیه طرف؟؟
این بار به به این اقا تفحص رأی نخواهیم داد بخدا رأی نمیدهیم 
هیچ کاری برای شبستر نکردی . برات رأی نخواهیم داد فقط ٣٠٠٠ رأی در منطقه نداری . 
ما هنوز هم علیلو رو دوست داریم هر کی ازاده بهش رای بده یا نده و این یعنی معنی واقعی انتخابات
تحقیق و تفحص به چه درد منطقه شبستر میخورد ما به تو رأی نمیدهیم چون به منطقه هیچ کاری نکرده ای
با عرض سلام  جناب اقای علیلو سکوت شما در مقابل توهین وقیهانه وشرم اور برنامه فیتیله به مردم قهرمان پرور اذربایجان در حالیکه 27نماینده ترک زبان حاضر در مجلس درکمپین اعتراضی امضا کرده بودند سکوت معنی دار شما چنان قلب مردم منطقه را به درد اورده است که در اولین سوخنرانی شما در منطقه اعتراض مردم نسبت به عملکرد خواهد شد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام اقای علیلو
چهار سال پیش یکی از فعال ترین اعضای ستاد انتخاباتی شما بودم و وقتی که نماینده شدید بسیار خوشحال شدم
ولی الان این حق رو به خودم میدم که از شما انتقاداتی داشته باشم چون به جنابعالی رای دادم به امید خیلی چیزها
توی این چهار سال من اگر نماینده می بودم خیلی کارها میکردم که شما نکردید,نمونه اش جاده نیمه کاره شبستر به تسوج هست,البته بهتون حق میدم که بی اطلاع باشید ,چون اینجا زندگی نمیکنید و نکردید که بدونید چه بر سر خانواده ها اومده در این جاده که الان دیگه مردم بهش میگن قتلگاه.
و روزی نبوده که اتفاقی در این جاده نیفته
حتما الان میفرمایید وظیفتون قانون گذاری هست نه کارای اجرایی ولی این اصلا قابل قبول نیست
اقای علیلو عزیز به جرات میتونم بگم ٨٠درصد یا بیشتر اهالی منطقه کشاورز هستند,توی این مدتی که شما درگیر خودرو و اثبات کم فروشی این عزیزان بودید آیا گام مثبتی هم برای کشاورزان برداشتید؟
کشاورزانی که از امسال قرار هست 60 درصد اب رو از چاههای کشاورزیشون برداشت بکنند و دلیل اون هم خشک شدن دریاچه ارومیه هست!وجدانا سدهای بزرگی که در ارومیه هست عامل این خشکیست یا چاههای عمیق مجاز کشاورزان زحمت کش,که نه حقوق میلیونی میگیرند و نه دستشون به جایی بند هست,چشمشون به اسمون و کرم خداوند و در اخر سر هم گوشه چشمی به نمایندشون که قراره از حق این ها دفاع بکنه دارن.
اقای علیلو این گام را برای کشاورزان مظلوم منطقه برداشتی؟حتما که نه
نتیجه این همه بحث شما درباره خودرو چه شد؟قیمتی پایین اومد؟کیفیتی بالا رفت؟چه چیزی عاید مردم منطقه شد؟آبی از آب تکون خورد!؟
اقای علیلو هرکسی وقتی به جایی رسید باید دین خودش رو به سرزمین مادریش ادا بکنه
ارمغان نمایندگی **** ***** **** ******* **** ***** *** *** ****** ** ***** ** ** *** ***** ***** * ** *** *******,مورد توجه است شما برای جوانان منطقه چه کردید,اقای علیلو مردم روستای علی بیگلو با زحمت فراوان چهار سال پیش شما را راهی خانه ملت کردند شما دین خودتونو به این مردم ادا کردید؟ میتونید علی بیگلو چهار سال پیش با الان رو مقایسه بکنید؟؟فرقی کرده؟
منی که با هزار تا امید روی تیرای چراغ برق برات عکس میچسبوندم و حتی یک بار هم از نزدیک ندیدمت، چه کسی باید بهم زنگ میزد و می گفت بیا استخدامت کنم توی قطعه سازی؟
ای کاش شما هم یک شهرک برای علی بیگلو و شرفخانه و تسوج و... می زدید تا دستمون برای رای دادن به شما نلرزه!
4 سال کافی نبود ؟ نمیخوایم 4 سال دیگه منطقه مون توی رکود و عقب ماندگی باشه
آقای علیلو خیلی بد کردی خیلی
ان شاالله موفق باشید
اینها نظر شخصی بنده بود که به سمعتان رساندم و از طرف هیچ گروه و ... نبوده است
دیگر عرضی ندارم .
موفق باشید
سلام لطفا به فکر مشکلات روستای انگشتجان هم برسید                                                                         
موفق باشید
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۰۸:۳۳ حسن از دانشگاه شبستر
باسلام به حاجی علی  علیلونماینده محترم شبستر

ما دوست داران شما  وپیروخط رهبری هستیم  اگر زحمتی نیست عمل کرد 4ساله رابه سایت گذاشته مردم ببینند از ما می پرسند در دست ما چیزی نیست نشان بدهم اون کتابی چاب کرده بودید همین کتابچه خوب بود  باتشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">