شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

آقای نماینده ی شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم.

میدانم زیاد وقت ندارید و صاف می روم سر اصل مطلب

غرض از مزاحمت این بود که چند وقتی است نسیم تبلیغات و مشتری جذب کنی برای انتخابات آینده ی مجلس وزیدن گرفته و برخی عزیزان یادشان افتاده که چقدر مردم شبستر عزیز هستند و باید در مناسبتها ، اس ام اس ! ببخشید ، پیامک تبریک و احیانا فدایتان شوم برایشان فرستاد و دوباره این مردم آرام و مظلوم را شیر کرده و فرستاد وسط میدان . البته نه برای غرش ، که برای دوشیدن شیرشان!

دیری نخواهد پایید که این نسیم دلاویز طوفانی خواهد شد که طومار کاندیدا ها را بر باد خواهد داد و فقط قالیچه ی پرنده ی یکی از آن ها را به ملک سلیمان ! خواهد رساند...

اگر شما نیز قرار است جزو این قافله باشید ، ادامه ی مطالب را بخوانید و بکار ببندید که برایتان سخت سودمند است ! اما اگر بیخیال نمایندگی شده و در افق نگاهتان ، چشم به مسئولیتهای بالاتر دوخته اید ، بقیه مطالب را نخوانید و در مصرف برق صرفه جویی کنید !

و اما بعد ......

بی پرده بگویم ، از روزی که شما رفته اید مجلس ، بیشتر از اینکه نام شما به عنوان نماینده شبستر مطرح باشد ، به عنوان عضو یکی از کمسیون های مجلس و متعاقب آن با عبارت "تحقیق و تفحص از خودروسازان" گره خورده است . هر چند که رسیدگی به تخلفات خودرو سازان در نوع خود کار جالبیست ! اما ما انتظار داشتیم که شما به مسائل و گرفتاریهای مردم حوزه انتخابیه خود ( که تنها عامل راهیابی شما به مجلس بودند) بیشتر برسید.

آقای علیلو . شما و من و اکثر این مردم خوب میدانند که درد خودرو سازی کشور چیست . خودرو سازی در ایران (بهتر است بگوییم صنعت مونتاژ خودرو در ایران) چون یک صنعت انحصاری است ، و به هیچ رقیبی اجازه ی ورود به این رقابت داده نمی شود ، در عمل فقط با خودش رقابت میکند . و دردا که حتی در مسابقه با خودش نیز آخر شده است .

من نیز مانند شما کلی در مورد اینکه صنعت خودرو سازی ما کی درست می شود فکر کرده ام . در مورد اینکه شورای رقابت (با مصرف کنندگان) چه زمانی دست از سر مردم خواهد برداشت کلی اندیشیده ام و اتفاقا به جاهای جالبی هم رسیده ام که برای تسریع در کارتان نتایج تفکراتم را در اختیار شما می گذارم . چکیده این تفکرات یک "زمان" است . زمانی که خودروسازی کشور ما اصلاح خواهد شد.


- هر زمان که مشخص شود چرا در ماست مورد مصرف مردم 750 هزار تن روغن پالم ریختند و آب هم از آب تکان نخورد آن موقع خودرو سازها هم خواهند گفت که چرا خودرو های ساخت داخل "ارابه ی مرگ" هستند !


- هر موقع که کسی پاسخ چهره های سوخته ی دختران دانش آموز شین آباد را نه با "لبخند و تمسخر" ، بلکه با "احساس مسئولیت " بدهد ، آن موقع خودرو سازهای ما هم پاسخ کودکانی را که بدلیل نقص فنی اتومبیلهای ساخت این خودرو سازان یتیم شدند ، خواهند داد.


- هر زمان که مسئولین بانکی کشور پاسخ دادند که چرا با بدهکاران میلیاردی بانکها "ملاطفت" می کنند اما تسمه از گرده ی کسی که یک قسط وام یک میلیون تومانی اش عقب افتاده بر می گیرند ، آن موقع خودرو سازان هم خواهند گفت که چرا پول می گیرند و به تعهداتشان عمل نمی کنند .


- هر زمان که کسی جرات کرد به متخلفین پرونده "کرسنت" بگوید بالای چشمت ابروست ، آن زمان هم در مورد تاخیر در تحویل خودرو هایی که مدتهاست پولش را گرفته اند پاسخگو خواهند بود !


- هر روزی که کسی جواب بدهد چرا در کشور ما که ام القرای جهان اسلام است ، در شش ماهه نخست 4000 نفر خودکشی کرده اند ، و هر 8 دقیقه یک معتاد در این کشور می میرد ، آن موقع شورای رقابت هم در مورد افزایش قیمت بصورت "تصاعد هندسی " پاسخ خواهد داد .


- هر زمان که تالاپ تولوپ ! سقوط هواپیماهایمان را به گردن خلبان و گرمی هوا ! نینداختند ، هر موقع که مرگ هموطنانمان بر اثر یک سانحه را بگردن "نردبان آتش نشانی" نینداختند ، هر موقع که کسی از واردات کامیون های "هووو" که بلای جاده های ما شده اند اظهار بی اطلاعی نکرد ، هر موقع که آتش گرفتن اتوبوسهای "ولوو" را تقصیر قضا و قدر ندانستند ، آن موقع خودرو سازان ما هم توضیح خواهند داد چرا ماشین سی میلیونی ساخت داخل ، خود بخود آتش می گیرد !


- هر موقع که طرحهای رنگ و وارنگ برای احیای دریاچه ی ارومیه از "برآورد هزینه" فراتر رفت ، هر موقع که زاینده رود از خشکی نجات پیدا کرد ، هر موقع که کسی در پایتخت کشورمان بدون ترس از زور گیران از خانه بیرون رفت ، آن موقع خودرو سازان هم بجای مونتاژ اسباب بازی ، واقعا خودرو تولید خواهند کرد .


- هر زمان که سرعت اینترنت با پول دریافتی از کاربران هماهنگ شد ، هر موقع فهمیدیم چرا ایران رتبه اول مهاجرت نخبگان در دنیا را دارد ، هر زمان صحبت کردن از اعطای 3000 بورسیه غیر قانونی منجر به استیضاح وزیر نشود ، هر موقع مدارک جعلی برخی مدیران به "خنده و شوخی" برگزار نشود ، هر موقع منظم ترین ارگان کشور پاسخگوی چگونگی دریافت کارت معافیت برای فوتبالیستها باشد ، هر موقع کسی به ما جواب داد چرا به جای شیر داریم "وایتکس" می خوریم ، هر موقع مشخص شد چرا متهم اصلی پرونده 3 هزار میلیاردی با ماموریت اداری بخارج رفت و همسایه ی سلن دیون شد ، هر موقع مقدار واقعی دارایی ب . ز !!! مشخص شد ، هر موقع ......... هر زمان ....... هر موقع ......... هر زمان


نیک میدانم و نیک تر می دانید که اگر این لیست را ادامه دهم حروف روی کیبورد کامپیوترم (ببخشید رایانه ام!) بر اثر اصطکاک ، پاک خواهند شد اما زنگار از دل پر درد مردم پاک نمی شود.


آقای نماینده !

مردم حوزه انتخابیه شما که شغل غالب آنها کشاورزی بود به دلیل کم آبی و بی آبی دارند مهاجرت می کنند به همان شهری که شما را فرستادند . البته نه برای نمایندگی مجلس ، که چه بسا برای کارگری و دستفروشی . شما را بخدا بیخیال این بحث هزار کلاف خودرو سازان شوید . مافیای خودرو سازان در حال حاضر قابل نفوذ نیست . از یک طرف برای خودرو ساز خط و نشان میکشید و از طرف دیگر قانون تصویب میکنید که ورود خودرو خارجی کم شود و عرصه برای تاخت و تاز "مونتاژ کن داخلی" فراهم تر؟!؟

خسته شدیم بس که هر روز وعده دادید که خودرو ارزان خواهد شد و در طی دو سه روز آینده خبر های خوشی در راه است ! بجان شما نباشد ، بجان عزیز خودم ! رئیس جمهور عزیزمان و معاون همیشه خندانشان اینقدر خبر های خوش به ما میدهند که کم مانده است خودمان را ..... بدهیم!


حوزه انتخابیه شما بدلیل کمبود مدیران لایق دارد از هم می پاشد ! نمونه اش را که خودتان در جریانید مرکز این شهرستان چند وقت بود شهردار نداشت و در نبود شهردار چه ها بر مردم رفت ( و هنوز هم دارد می رود !؟)


گفتنی ها زیاد است اما خلاصه عرض میکنم که دیدن شما در تلویزیون شاید برای برخی ها که عاشق دوربینند (سمبل افتخار منطقه ) باشد ، اما وقتی میبینیم و می شنویم که از هر دری سخن می گویید جز رای دهندگانتان ، وقتی میبینیم که حرفهای امروزتان همان حرفهای دفعه قبل است ، بلافاصله کانال را عوض میکنیم و "بفرمائید شام" را ترجیح میدهیم !


وقت کم است آقای علیلو . اگر باز به انتخاب توسط این مردم امید بسته اید ، نشان دهید که برایشان کار میکنید . بیان مشکلات را من هم بلدم ، آمار و ارقام را هم همین شهرداری خودمان در سایتش خوب می نویسد ، باور کنید حتی راه حل ها را نیز همین مش قربانعلی (همسایه ما که باغ داشت ولی چون آب نبود باغش را تغییر کاربری داد و فروخت و پولش را گذاشت تو بانک و حالش را می برد ) هم میداند. شما آنجایید که این تئوری ها را به عمل تبدیل کنید ، یا لا اقل برای تبدیلش حرکتی بکنید . باور کنید اگر بنا به حرف زدن باشد همین حمید راضی بیسواد بسیار شیواتر و رسا تر از شما سخن خواهد گفت .


بخدا ما مردم همیشه در صحنه ی انتخابات حاضریم آن پژو ساخت داخل را از شما بگیریم و یک "هیوندای وراکروز !" تحویل شما بدهیم شاید که آتش خشم شما بر خودرو سازان فرو نشیند و به کار اصلی بپردازید !


باقی بقایتان.

داداش کوچیکه شما : حمید !

نظرات  (۱۷)

جانا سخن از زبان ما می گویی
آقای علیلو موقع رای دادن قرارمان این نبود .... ظلمی را که شهرداری بر ما میکند به که بگوییم؟
سلام من اومدم. اومدم دیگه از نزدیک شاهد حرفاتون باشم. حمید خان حرف دل میزنی خدائیش.


پاسخ:
خوش اومدین
سلام حمید خان
حرف دل است و دیگر ....
آنکه از دل برآید ....

slm
خوب گفتین درد جامعه رو ...

به قول شما من هم بلدم بگویم درد چیه اما درمان ... ... .. ... . .. .. . . .

ولی یه چیزی انگار آقای نماینده دیگه فکری به نمایندگی ندارند شایدم اصلا میخوان از تهران ثبت نام کنن


۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۴:۳۰ دوست دار حمید آقا
سلام و درود
امیدوارم حرف های شما که بی پرده میگویید به گوش همه برسد . اما خوب من هم به برخی از مطالب شما اعتقاد دارم و کمی هم انتقاد . اینکه دوست دارید درد دل مردم را به گوش همه برسانید خوب است اینکه تلاش میکنید زیبا و متین و با ادبیات کاملا خدا پسندانه مطالبتان را بگویید باید دستتان را بوسید . اما خوب بهتر است کمی اندیشه هامان را نیز گسترش دهیم . البته میترسم حرفهایم را بگذارید به پای حمایت از این و آن اما خوب آدم منصف باید همه چیز را بازگو کند . اینکه آقای نماینده حتما باید به فکر مردم شهرستانشان باشد درست امااینکه نماینده شهرستان بتواند جریان ساز باشد در کشور باید دست این فرد را هم بوسید ولو اینکه ایشان نتوانند تغییر آنی ایجاد کنند . همین که اقدام میکنند به نظر بنده خوب است . اما بگذارید از روستای خودم بگویم . روستایی که چندین دوره بعد از انقلاب نماینده انتخاب کرده اما هیچ کدام را زیارت نکرده جز همین برادر خوبمان آقای علیلو . باورتان نمی شود . دوربینتان رات بردارید با دلتان و وضو بگیرید و بیایید رودقات . آنجا از هر کسی که میخواهید بپرسید . روستای من در دل این کوهها مظلوم بود تا کسی آمد و صدای مظلومیتش را شنید . بیایید و ببینید چه در حاتل رخ دادن است . بیایید و زحمات را از نزدیک ببینید و بی پرده بازگو کنید .
بیایید تسوج خودمان . شهر تاریخ مان . شهر فرهنگ مان . شهر همیشه پابرجا . بروید از شوراهایش از مردمش از روحانیتش از هر کسی که در کوی وبرزن میبینید بپرسید . اگر ما اطلاع نداریم دلیل این نمیشود که دیگران هم نمیدانند . بپرسید و بی پرده بازگو کنید . بروید شبستر بروید خامنه بروید صوفیان بروید بندر خشک شده شرفخانه بروید همه این کوی و برزن ها . حتما اثری از این برادرمان آنجا خواهید دید . کاستی زیاد است قبول . اما هیچ کس نمیتواند معجزه کند . بهتر است بجای گفتن حرفهایی که فقط گرم کردن بازار رسانه هاست کمی واقعیت تحویل مردم دهیم . به داداش حمید بگویید کاش یک روز همراه این برادر عزیز مان به روستای ما بیاید . بیاید تا محرومیت را ببیند و ببیند اینجا حتی بچه های هم علیلو را می شناسند . علیلو با اینکه در عرصه کشوری تلاش می کند اما قطعا هر هفته در شهرستان است . اما انتقاد های برادر عزیزم آقا حمید درد دل با برادرش است . آتش درون را آبی باید تا آرام گیرد . بیایید مثل حمید آقا بگو.ییم و از درد دل نهراسیم .  آتش درونمان را آرام کنیم . مرحبا به هر دوی شما برادر ها . کاش همه مثل علیلو و حمید راضی بودند .
پاسخ:
سلام
در صحت فرمایشات شما شکی نیست اما.....
سر زدن به شهرستان و بودن در کنار مردم زمانی سودمند است که نتیجه داشته باشد و نتیجه با حواس پنجگانه انسان قابل درک باشد . آقای خاتمی هم در زمان ریاست جمهوری حرفهای دلنشینی زدند. آقای احمدی نژاد هم از نفت بر سر سفره ی مردم صحبت کردند اما حاصلش این شد که نان و پنیر هم از سفره ی مردم رخت بر بست ....
منکر تلاشهای نماینده عزیز نیستم . اما بنظرم هر چیزی باید اولویت بندی بشود . انرژِی و زمانی که برای خودروسازها گذاشته شد اگر برای این شهرستان که اولویت اول نمایندگی ایشان بود گذاشته می شد شاید (شاید) وضع الان کمی فرق می کرد.
شما بعنوان قشر فرهیخته از روستاهایی که نام بردید نمونه کارهای عملی ایشان را برای ما بفرستید تا منتشر کنم و دوست ببیند و شاد شود و دشمن ببیند و کور شود !
البته منظورم از کار فقط حضور پیدا کردن و سخنرانی و افتتاح طرح نیست ها ..... واقعا چیزی که بشود اسمش را کار گذاشت و بدون وجود ایشان انجام نمی شد.
کارهایی مثل چنین تحقیق و تفحص هایی شاید برای نمایندگان شهرهایی که چندین نماینده دارند نقطه قوت کاری بحساب بیاید اما رعیتی که فقط یک نماینده دارند دلشان به این گرم است که مشکلات شهر و روستای خودشان در اولویت اول باشد .
مرکز این شهرستان خاطره تلخی از انتخاب شهردار و شورای شهر دارد که شاید با دخالت نماینده زودتر و بهتر به نتیجه می رسید ..... بی آبی دارد این منطقه (و همان روستایی را که نام بردید) هلاک میکند و همه ما فقط به نظاره نشسته ایم
باز هم میگویم : خودروسازی در ایران دردی است که چاره اش آزاد سازی واردات خودروست تا حساب کار دستشان بیاید والا تا ابد به ریش من و شما و نماینده ما خواهند خندید و ارابه های مرگ را به قیمت خون ابوی گرانقدر تحویلمان خواهند داد. به عبارت دیگر بر سر قبری گریه میکنیم که مرده ندارد
توجهتان بسیار ستودنیست . باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید
جناب آقای "حمید" نگارنده متن "آقای نماینده شبستر ! فرصت کم است . کمی هم به ما برسید" در وبلاگ شخصی "شبستر از زاویه ای دیگر که در سایت گلشن راز نیز منتشر شده است ، با سلام ، اینجانب نه به عنوان یک شهروند شبستری – که توفیق هم شهرستانی بودن با رهبر معظّم انقلاب و شیخ محمود شبستری و ... نصیبم نگشته – بلکه به عنوان یک هم استانی چند خطی در خصوص مرقومه شما بیان می نمایم ، اگر مقبول افتاد منتشر بفرمایید . این توضیح ابتدایی لازم است که بنده نه مدافع نماینده شهرستان شما هستم نه منتقد ایشان و در این مجال در صدد بررسی عملکرد ایشان نیستم هرچند کارشناس این امر هم نیستم و ضمنا ایشان را خیلی نمی شناسم . اینکه نمایندگان محترم مجلس نباید فقط در مواقع نزدیک انتخابات به فکر مشکلات و "رأی" مردم بیافتند کاملا با شما هم نظرم ، امّا در اینکه نماینده شهرستان شما چرا دنبال تحقیق و تفحّص از صنعت بله بشور خودرو سازی رفته است ، نمی دانم شما به چه مبنایی و بر چه اساس از این کار خیر ایشان – حتی اگر نتیجه ظاهری زودرس هم نداشته باشد – نگران شده اید؟ اینکه نماینده شهرستان شما با پیگیری تخلّفات صنعت خودروسازی که دغدغه خیلی از آحاد جامعه می باشد ، رسانه ای شده و معروف شده و در شبکه های مختلف صدا و سیما حاضر می شود ،ایرادش کجاست ؟ حتما می دانید نماینده ای که انتخاب می شود نه فقط برای مشکلات منطقه شبستر بلکه بر اساس اصل 85 قانون اساسی نماینده تمام مردم ایران است و در برابر همه ملّت مسئول است و وفق اصل 67 قانون اساسی همواره‏ به‏ حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشد . و از اختیار حاصله از اصل 76 قانون اساسی آقای علیلو با رأب نمانیدگان مجلس  عضو هیئت تحقیق و تفحّص از صنعت خودروسازی شده است که اتفاقا به اذعان عام و خاصّ در این وظیفه خطیر موفّق نیز بوده است. اینکه مملکت مشکل دارد جای شکّی در آن نیست امّا علّت اینکه شما همۀ آن مشکلات را در نوشتاری عریض و طویل با سیاه نمایی اوضاع مملکت به  رخ نماینده خود کشیده اید را متوجه نشدیم ، طبیعی است که بالاخره هر مسئولی و هر نماینده ای باید در بخشی از رفع معضلات کوشا باشد و نماینده شما در پیگیری حق و حقوق مردم در صنعت خودروسازی بُلد (شناخته) شده است . پیگیری علل خودکشی ها و روغن پالم و بچه های شین آبادی ..... مسئولین خودش را دارد. اگر همه مانند شما فکر کنند باید شهروندان تهرانی به آقای زاکانی و نادران ایراد بگیرند که چرا رفته ای افشای پشت پرده قرارداد کرسنت یا یه آقای توکلی گیر بدهند که چرا رفته ای سراغ پیگیری رانت 650 میلیون یورویی دولتی ها و ..... یک نکته خیلی مهم هست که اگر اندکی بیشتر در مسایل سیاسی و لابی گری های مجلس واردتر بودید اینگونه از مطرح شدن نام نماینده شهرستانتان برآشفته نمی شدید و آن نکته اینکه هر نماینده ای که وزن شناخته شده بودن و نفوذ کلام و قدرت تاثیرش و رسانه ای شدنش بیشتر باشد در پیگیری مسایل منطقه ای شهرستان خودش نیز به جهت حرف شنوی مسئولین بالادستی ، موفق تر می باشد ، لذا شما که دغدغه مشکلات کشاورزان منطقه خود را دارید باید از معروف شدن نماینده تان به جهت افزایش ضریب تأثیرش خوشحال باشید نه عصبی و ناراحت . سخن آخر اینکه برای بنده نیّت شما از تاخت بی محابا به نماینده شریف شهرستان فرهنگی شیتسر روشن نشد شاید برای دعوای زود هنگام انتخاباتی باشد و شاید برا مطرح شدن نام خودتان نمیدانم ، امّا خواسته یا ناخواسته در پوششِ انتقاد از نماینده شهرستان شبستر ، با سیاه نمایی مطلق از مملکت و نظام همه چیز را زیر سؤال برده اید که اینکار شما نه ممدوح است و نه مسموع و نه دردی از جامعه را دوا می کند .  البته نشانگر آزادی بیان در نظام جمهوری اسلامی است که هر کسی هر گونه که خواست علیه کلیّت نظام و همه دولت ها هر چه خواست می نویسد و دولت و نهادهای مرتبط نیز با سعه صدر برخورد می کنند . و صد البته این سعه صدر نیز اندازه ای دارد ..............   متن منشر شده "آقای نماینده شبستر ! فرصت کم است . کمی هم به ما برسید"

http://shabestari.blog.ir/1393/07/17/544

http://golshanraz.ir/content/182

 

اصول قانون اساسی مرتبط با وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی

اصل‏ شصت و هفتم: نمایندگان‏ باید در نخستین‏ جلسه‏ مجلس‏ به‏ ترتیب‏ زیر سوگند
یاد کنند و متن‏ قسم‏ نامه‏ را امضا نمایند.
بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏
"من‏ در برابر قرآن‏ مجید، به‏ خدای‏ قادر متعال‏ سوگند یاد می‏ کنم‏ و با تکیه‏
بر شرف‏ انسانی‏ خویش‏ تعهد می‏ نمایم‏ که‏ پاسدار حریم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏
دستاوردهای‏ انقلاب‏ اسلامی‏ ملت‏ ایران‏ و مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ باشم‏، ودیعه‏
ای‏ را که‏ ملت‏ به‏ ما سپرده‏ به‏ عنوان‏ امینی‏ عادل‏ پاسداری‏ کنم‏ و در انجام‏
وظایف‏ وکالت‏، امانت‏ و تقوی‏ را رعایت‏ نمایم‏ و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏
کشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشم‏، از قانون‏ اساسی‏ دفاع‏
کنم‏ و در گفته‏ ها و نوشته‏ ها و اظهارنظرها، استقلال‏ کشور و آزادی‏ مردم‏ و
تأمین‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشم‏."

اصل‏ هفتاد و یکم: مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در عموم‏ مسائل‏ در حدود مقرر در قانون‏
اساسی‏ می‏ تواند قانون‏ وضع کند.

اصل‏ هفتاد و ششم: مجلس‏ شوری‏ اسلامی‏ حق‏ تحقیق‏ و تفحص‏ در تمام‏ امور کشور را
دارد.

اصل‏ هشتاد و چهارم: هر نماینده‏ در برابر تمام‏ ملت‏ مسئول‏ است‏ و حق‏ دارد در
همه‏ مسائل‏ داخلی‏ و خارجی‏ کشور اظهار نظر نماید.

اصل‏ هشتاد و ششم: نمایندگان‏ مجلس‏ در مقام‏ ایفای‏ وظایف‏ نمایندگی‏ در اظهار
نظر و رای‏ خود کاملاً آزادند و نمی‏ توان‏ آنها را به‏ سبب‏ نظراتی‏ که‏ در مجلس‏
اظهار کرده‏ اند یا آرائی‏ که‏ در مقام‏ ایفای‏ وظایف‏ نمایندگی‏ خود داده‏ اند
تعقیب‏ یا توقیف‏ کرد.
پاسخ:
سلام
از مطالبی که فرمودید به این نتیجه رسیدم که قلم و زبان الکن من نتوانسته است موضوع را آنطور که باید و شاید ، به مخاطب برساند و در رفع این نقیصه خواهم کوشید.

بر خلاف تصور شما من جویای نام نیستم که اگر بودم الان من نیز نامدار بودم و گمنام مطلب نمی نوشتم .

مخالف و بد خواه نماینده هم نیستم چرا که رنجی که من در سالهای دور - زمانی که شاید شما بر کشتی ایمن مصلحت و خیر خواهی نشسته بودید - کشیده ام ، بر اثر رفتن همان راهی بود که آقای علیلو رفته است و دردی کشیده ام که هر چند به پای ایشان نمی رسد اما زخم درد را هنوز بر پیکر دارم

بیان مشکلات ، سیاه نمایی نیست . سخن شما به این می ماند که پزشکی که از بیماری حاد بیمارش اطلاع دارد ، به وی چیزی نگوید و همه اوضاع را گل و بلبل بیان کند و اندک فرصتی را که با اطلاع وی ، برای درمان فراهم می شد را از کف بدهد . بیان مشکلات از طرف دشمن به بهانه ی تضعیف ، سیاه نماییست ولی بیان ایراد از جانب دوست هدف اصلاح دارد و دوستی من سالها پیش کیلومترها دورتر از مرزهای امن کشورم ، برای آنانی که باید بدانند ، ثابت شده است .

آقایانی از نمایندگان که نام برده اید ، افرادی از گروهی سی و چند نفره هستند که میتوانند علاوه بر حل مشکلات حوزه انتخابیه خود ، به مسائل جاری عمومی کشور نیز برسند . معروف شدن این عزیز یا در پرده ماندنش نفعی برای من ندارد (هر چند ضرری هم ندارد) چون خدا را شکر نان من از وابستگی به افراد مشهور به دست نمی آید. و خداوند شاهد است که سخنی جز برای بهتر شدن وضع این مردم مظلوم بر زبان نیاورده و بر قلم نرانده ام .

فرصت نمایندگی چهل سال نیست که چهار سال آن به بحث و جدال با شورای رقابت و خودرو ساز و خودرو فروش و عمر و زید بگذرد و به نتیجه ای هم نرسد . بحثی که عایدش برای مردم (فعلا) افت کیفیت خودروهاست و سه برابر شدن بهایش ، همان بهتر که با کارهای مهمتر جایگزین گردد.
فرموده اید که هر کاری مسئولی دارد. پس باید هیچ کاری بر زمین نمانده باشد . درست است ؟ پس نتیجه باید گرفت که یا برخی کارها مسئول ندارد یا مسئولی دارد که مسئولیت پذیر نیست !

تعریف و تمجید بیجا از مدیران فرهنگ بسیار زشتی است که متاسفانه روز به روز در حال گسترش است . شاید این فرهنگ مذموم مداحی در حال برای برخی ها سودی دارد اما عاقلان دانند که آنکه پیش خدا و خلق خدا روسفید است بهشتی بود که شیفته ی خدمت بود نه تشنه ی قدرت ....

از اینکه اصول قانون اساسی را بیادم آوردید سپاسگزارم . اما اینها را من از بر دارم و مطلبی هم که پیش از حفظ کردن با چشم خود می بینم این است که زمینهای کشاورزی ترک می خورد و کشاورز ما برای کارگری به پایتخت می رود ....

از اینکه ذهن لطیف شما را با یاد آوری میزان خودکشی و وضع کشاورزی و دختران شین آبادی آزردم پوزش می خواهم . شاید بهتر باشد که همه بگوییم

همه چی آرومه ..... من چقدر خوشبختم ......

والله اعلم



۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۷:۱۹ همان جوان از دورترین نقطه شهرستان...
برادر عزیزم حمید آقا
بسیار خوشحالم که هم کلام مردی هستم که تمامی تلاشش برای بالا بردن قدرت درک و فهم مردم شهرستانم است .
فرمودید نمونه من چند نمونه بیان می کنم و کمی توضیح .
دوباره برمیگردم به رودقات عزیزم
روستایی بود که راه نداشت . ورکش . نامی که شاید اندکی از مردم شهرستان شنیده باشند چه برسد به اهالی شهر های مادر مانند شبستر و تبریز !!!
این روستا تا بحال شاهد حضور چندین باره نه برای دادن وعده و وعید بلکه برای حل مشکلات مردم بوده . کاش بودید و میدیدید زمانی که ماشین ها راه نداشتند آقای علیلو پاچه های شلوارش را زد بالا کتش را درآورد و در میان گل و لای و برف تا مرکز روستا 2 کیلومتر پیاده رفت آن هم با آن وضعیت جسمی که شما بهتر میدانید .
چند روز پیش پس از مداومت های رفت و آمد و پای کار کشیدن مدیر کل راه سابق و فعلی شاهد حضور ماشین های سنگین در همان میدان هستیم .
2- راه روستایی بین زین آباد و کلانکش و ... تا گروس بروید از نزدیک بازدید میدانی بفرمایید فکر میکنم در همین سفر اخیر معاون وزیر راه مساعدت آسفات و قیر نیز دریافت شد تا اینکه در عرض یک ماه آینده شاهد گشایش کامل این راه روستایی باشیم .
3- دریافت مصوبه تاسیس سالن ورزشی چند منظوره در همین رودقات محروم
4- اجرایی شدن طرح هادی های چندین روستا با حضور آقای محمدی مدیر کل بنیاد مسکن استان از جمله روستای ترپ  و ... در همین رودقات خودمان
اصرار بر گازدار شدن روستاها و پیگیری های مکرر در این زمینه . از آقای طلوعی بپرسید ببینید چند روستا به پیمان داده شده اند .
6- بیاییم سمت صوفیان :
پیگیری سند های مالکیت این شهر
7- دریافت بودجه های با مبالغ مناسب برای شهرداریهای نه گانه (این را بهتر است از آقایان شوراهای شهر خودتان شند آباد و شورای شبستر و شرفخانه و سیس و ... بپرسید حتما کمک خواهند کرد تا افکار عمومی تنویر شود)
8- پیگیری همین راه اصلی که دیدیم و شنیدیم که چقدر رفت و امد شد و الان نیز با بی پولی دولت باز کار نخوابیده .
بیاییم به سمت خامنه :
9- درخواست احداث پل شبدری و تصویب آن برای ایجاد امنیت بیشتر در سراهی شند آباد . تصویب ایجاد میدان ولایت در پهار راه خامنه شند آباد  و ....
10 - حل مشکل بودجه شهر بندر شرفخانه و دریافت تسهیلات و ماشین آلات
11- حل مشکل مسکن مهر شبستر و صوفیان همین چند روز پیش اتفاق افتاد بروید و از اعضای تعاونی مسکن مهر صوفیان بپرسید حتما حرفهایی جالبی خواهند زد .
12 - دو روز پیش بود یا دیروز بود که معاون وزیر راه در شهرستان بودند . در اثر حضور این عزیز چندین روستا مساعدت قیر برای مرمت راه های روستایی گرفتند از جمله قره تپه ، الماس ، جاده شند آباد و شرفخانه و ....
بگذارید کم بگویم که اگر بگویم حتما برچسب حمایت از برادر عزیزم آقای علیلو را به بنده خواهند چسباند و شاید چسبانده اند اما انصاف نیست آدم بداند و نگوید .
شما هم مثل بنده خوب میدانید چه اقداماتی در حال اجراست اما خوب شاید صبرتان به اندازه نبوده است زیرا میدانم ادمی نیستید که یک طرفه به قاضی بروید .
کاش کمی بیشتر منتظر بمانیم تا برخی از اقدامات صورت گرفته نمود عملی بیشتری پیدا کنند .
به هر حال خوشحالم که چند دقیقه ای بخاطر خواندن این وجیزه وقت صرف نمودید . انتظار انتشار ندارم اما میدانم شما کریم تر از این حرفها هستید . خوش بحالتان که تحمل شنیدن دارید .
کاش همه مسئولین به اندازه شما دلشان برای مردم می تپید .
البته حتما بایستی از کسانی که در میدان عمل فعالیت می کنند انتقاد شود تا بهتر خدمت کنند و حیف است وقتی کسی انتقاد میکند بر او بشوریم یا او را منکوب کنیم . خداوند به ما انسانها قلم داد تا بنویسیم و انصاف داد تا بسنجیم و عقل داد تا درایت کنیم .
موفق باشی برادرم
همیشه بنویس
همیشه میخوانیم
بدرود
سلام
واقعا که خیلی با حوصله اید آقای راضی
عبارتی در نظر قبلی توسط آقا یا خانم خیر خواه نوشته شده بود به این مضمون " هر نماینده ای که وزن شناخته شده بودن و نفوذ کلام و قدرت تاثیرش و رسانه ای شدنش بیشتر باشد در پیگیری مسایل منطقه ای شهرستان خودش نیز به جهت حرف شنوی مسئولین بالادستی ، موفق تر می باشد"
جهت اطلاعشان عرض میکنم سی و چند سال پیش انقلابی در ایران به وقوع پیوسته است که ملاک آدمها برای لیاقت ، معروف بودنشان نیست و همین انقلاب ، رجایی را رئیس جمهور کرد که قبلش دستفروش و معلم بوده است ، اگر واقعا ملاک حرف شنوی مسئولین از نمایندگان مجلسی که در راس امور است ، رسانه ای شدنشان باشد پس باید برای هر نماینده بعد از انتخاب شدن ، یک دوره ی رسانه ای شدن و معروف شدن هم بگذارند !

آیا وظیفة نماینده ایجاد راه است؟ ما کارهای بسیار مهمتری داریم که بستر ایجاد رفاه میشوند راه و آب و برق و گاز خود متولیانی دارند و در شان نماینده نیست که وظایف اصلی خود را رها کرده و به کارهایی که مسئولین آنها تعریف شده بپردازد در جواب «همان جوان روستای دور افتاده » هم میشود عرض کرد که در متن مرقومه قراینی هست که جوان خیلی هم در روستای دور افتاده نیست و در همین نزدیکی هاست.اما چه توان کرد که انتخابات نزدیک می شودو...
حمید خان میتونی در مورد انتصاب مجدد دکتر امیرپور به سمت رییس دانشگاه ازاد یک متن بلند بالا بنویسی که داستانی بس خواندنی دارد
پاسخ:
دکتر امیر پور سالها قبل معلم من بودند و بنده افتخار شاگردیشان را دارم . در مورد انتخاب ایشان به سمت رئیس دانشگاه اطلاع چندانی ندارم . اگر مطلب جالبی هست بفرستید
این آقایی که خودشو دوست حمید آقا معرفی میکنه خودش نوچه هست
پاسخ:
نوچه ی کی؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمید خان سلام
در مورد شرکت ****** بعنوان مجری طرحهای تبلیغانی که با شهرداری قرارداد دارد چیزی می دانید؟
خیلی سوژه خوبی است.!!!
خوراک حمید خان راضی!!!
پاسخ:
سلام
تا بحال اسمش را هم نشنیده ام
چون شهرداری که طرح تبلیغاتی ندارد که ! طرح تقدیر و تشکر دارد بسیار .......
اگر اطلاع خاصی دارید که بشود در باره اش نوشت بفرستید لطفا
۲۳ مهر ۹۳ ، ۰۸:۵۷ خان چوبان
با سلام و عرض  خسته نباشید خدمت دوست گلم و عرض  خیر مقدم به خود گلم 
این موضوع ربطی  به موضوع فوق  نداره فقط  محض  خنده نماینده محترم عرض  می  کنم : 
ما سالیان‌ سال است با سخت‌ترین کنترل کیفیت، تعبیه پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی، وسیع‌ترین برنامه بازاریابی، پرهزینه‌ترین تبلیغات و بهترین خدمات پس از فروش، خودرو تولید می‌کنیم و با این حال دایما تحت فشار مصرف‌کننده برای تولید محصولات با کیفیت‌تر بوده و مجبوریم با رقبای خود به صورت شانه‌به‌شانه رقابت کنیم.

اگر مدیریت شرکت‌های خودروسازی ایران ما را به غلامی قبول کنند، حضور محترمشان شرفیاب شده و این سوال‌ها را از محضر گرامی‌شان خواهیم پرسید:

یک - چطور ٦ ماه قبل تحویل ماشین از مشتری پول می‌گیرید؟

دو - چطور آنها می‌دهند؟!

سه - این‌که می‌گویند در ایران ثبات مدیریتی وجود ندارد به چه معناست؟ این‌جا یک پیچ و مهره گم می‌شود، گم‌ات می‌کنند!

چهار - چه وردی می‌خوانید که مشتری بعد از ٦ ماه، ماشین نقره‌ای را به جای ماشین سفیدرنگ (که ثبت‌نام کرده بود) قبول کرده و صدایش در نمی‌آید؟

پنج - می‌آیید کشورهایمان عوض؟

با احترام و تعجب

مانفرد شفن‌هاخن
مدیرعامل مرسدس بنز
 با تشکر  از  دوست بسیار  محترمم حمید خان 
۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۳:۴۲ جاقای اصل
حال که رئیس شورای قبلی, کم فروغ شده و کسی به ایشان محل نمی گذارد. ما جاقایی ها (جمعی از اقشار آسیب پذیر جامعه) به تاسی از جناب فرماندار سابق، لطف نموده و در درب شیشه ای ساختمان سابق بانک صادرات شبستر، بنری را نصب فرموده ایم. باشد که شما و خوانندگان عزیز هم مطلع باشید و جهت تنویر افکار عمومی آن را با فونت بولد نمایش دهید. با تشکر: جمعی از جاقاهای اصل و نیازمند
پاسخ:
سلام
بالاخره ما نفهمیدیم این (جمعی) که معمولا در مقابل اسم بازاری ، خانواده شهدا ، اقشار مختلف مردم و خیلی عبارات دیگه آورده میشه دقیقا کیا هستن ؟!؟

ولی کارتون قابل تحسینه که در هر شرایطی راهی برای تقدیر و پاچه خواری پیدا می کنید .... احسنت !
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمید خان شرکت ******،شرکت تولیدی ***** *** هست.؟!
به تازگی نمی دانم چرا و به چه دلیلی با مسئولین شهرداری قرارداد بسته که مجری طرح تبلیغاتی و زیباسازی در شهرها می باشد.!!
جای تعجب است که یک شرکت تولید محصولات **** دارد کار شرکت تبلیغانی را انجام می دهد.
گفته حاکی است آقای *** از کارکنان شهرداری در آخرین لحظات عمر شریف خدمت در شهرداری خدمتگذار به مردم ... برنامه ریزی کرده برود و در این شرکت بعد از بازنشستگی کار کند!!
باید تحقیق کرد.
حالا این شرکت تبلیغانی یا همان تولید *** با چه مجوزی و با چه قراردادی دارد این کار را که از حیطه وظایف آن ظرکت نمی باشد،انجام می دهد،مسئولین شهرستان علی الخصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر باید پاسخگو باشند
اگر پاسخ ندهند بنظرم برای آنها هم *** و **** ارسال شده است!!!
در صورت پرسیدن سوالات دیگر بنده به نوبه خودم و بعنوان یکی از این مردم اول تحقیق و پرس و جو بعدا برای شما جوابیه  ارسال خواهم نمود.
پاسخ:
سلام دوست عزیز
مسئله چاپ اینهمه بنر موضوعی نکوهیده است که انشاء الله با کمک شما دوستان در پستی مفصل راجع به آن خواهم نوشت . این مسئله که ما روی بنر چینی که برای آن ارز از کشور خارج شده در مورد تولید ایرانی بنویسیم مایه ی شرمساریست .
در مورد مطالبی هم که فرمودید اگر به مورد مستندی دست یافتید یا اطلاع بیشتری کسب شد حتما من و خوانندگان وبلاگ را بی نصیب نگذارید
متشکرم
خلایق هرچه لایق. 
پاسخ:
منظورتون الان به کدوم خلایق بود ؟ به من؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">