شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

گویا این روزها برخی دولتی‏ ها هم حسابی دلواپس شده ‏اند؛ آن ‏هم دلواپس افزایش افسردگی در جامعه!


معاون وزیر بهداشت گفته ‏است: "20تا 30درصد افراد جامعه از افسردگی رنج می ‏برند"


در همین زمینه نشستی داشتیم با برخی کارشناسان و آن‏ها نیز بعد از ساعت‏ ها خوردن آبمیوه و ایضا کیک و کلوچه(!) 9 نظریه زیر را در خصوص علت افزایش افسردگی بیان داشتند:



نظریه اول- پرداخت وام ازدواج در سال‏های گذشته: 
این روزها چون برخی جوانان روی وام ازدواج حساب باز کرده بودند و موفق به دریافتش نشدند، حسابی افسردگی گرفته اند! در صورتی ‏که اگر قبلا وام ازدواجی داده نمی ‏شد، دیگر کسی روی آن حسابی باز نمی‏ کرد و از نگرفتنش هم ناراحت نمی‏شد! 
در حال حاضر بایستی مسئولان قبلی، پاسخگو باشند که دلیل دادن وام ازدواج در آن سال‏ها چه بوده است؟!
 
نظریه دوم- تعریف بد از افسردگی:
به نظر می رسد تعریف درستی از افسردگی وجود نداشته باشد! بایستی این تعریف را جایگزین کرد: "هر کس در طول هفته 5 ثانیه بخندد دیگر افسرده محسوب نمی‏ شود!"
مطمئن باشید این‏طوری خیلی راحت و آسان درصد افسرده ‏های کشور کم خواهد شد!
 
نظریه سوم- پایین آمدن نرخ تورم: 
به ادعای برخی مسئولین این روزها حسابی نرخ تورم پایین آمده است! بدین ترتیب وضع معیشتی مردم خیلی بهتر شده است و دیگر نیازی نیست صبح تا شب بروند کار کنند! اوقات فراغتشان زیاد شده و کلا خوشی زده زیر دلشان! خوشی هم بزند زیر دل انسان، این‏ طور می شود دیگر!
 
نظریه چهارم- پیروی از مُد: 
مُد است دیگر! یک روز عمل کردن بینی مُد می‏شود، یک روز برنزه کردن! این روزها هم تیریپ افسردگی مُد شده‏است! ... یعنی شما واقعا تا الان افسردگی نگرفته ‏اید؟! ... واقعا که بی‏ کلاسید!
 
نظریه پنجم- صدا و سیما: 
خب وقتی صدا و سیما چنین سریال‏ های غمگینی همچون ستایش و ...  پخش می‏کند انتظار دارید مردم در منزل حرکات موزون انجام دهند؟! همین‏ که خودکشی نمی‏ کنند و فقط افسرده می ‏شوند بایستی خدا را شکر کنید!
 
نظریه ششم- دولت قبلی: 
کلاً هر مشکل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... که در حال حاضر وجود داشته باشد مقصرش دولت قبلی است، این یکی هم روش! دلیل خاصی هم نمی‏ خواهد! وقتی ما می‏گیم اونها مقصرن، حتما هستن دیگه!
 
نظریه هفتم- فیلتر بودن فیسبوک:
جوانان به دلیل عدم دسترسی به صفحه شخصی دکتر ظریف در فیسبوک و چون به دلیل فیلتر بودن، نمی ‏توانند برای پست ‏های ایشان لایک بگذارند افسردگی گرفته‏ اند! 
 
نظریه هشتم- مهیا بودن شرایط ازدواج:
 این روزها جوانان به راحتی ازدواج می‏ کنند و به خاطر شنیدن غرغرهای همسرشان است که دچار افسردگی زودرس(!) می‏ شوند! 
به راستی! چرا دولت این‏قدر ازدواج را برای جوانان آسان کرده است؟! چرا این‏قدر شغل زیاد شده است؟! چرا شاهد ارزان شدن مسکن و منقرض شدن اجاره نشینی هستیم؟!
 
نظریه نهم- صعود تیم فوتبال به جام جهانی: 
خب جوانمان افسرده می‏ شود می‏ بیند برخی تیم ‏ها اگر قهرمان نشوند بازیکنانشان خودشان را شکست خورده می‏دانند! و ما اگر 90 دقیقه بزنیم زیر توپ، با یک مساوی بازیکنانمان فکر می ‏کنند قهرمان جهان شده اند! ... نگذارید تیم برود جام جهانی! خوبیت ندارد! به بازیکنان تیم ملی رحم نمی کنید، به جوانان رحم کنید!

نظرات  (۲)

این تحقیق که توسط دانشکده پزشکی «چانگ شان» (Chung Shan) در تای چونگ (Taichung) واقع در تایوان انجام شد نشان داد که پوست موز سرشار از «سروتونین» است. سروتونین یک ماده شیمیایی است که برای توازن حالت روحی بسیار مهم و حیاتی است.

تصور می‌شود که میزان کم سروتونین در مغز موجب ابتلا به افسردگی می‌شود.

این گروه همچنین متوجه شدند که عصاره پوست موز با بازسازی سلول‌های شبکیه، از این ناحیه در برابر آسیب ناشی از نور محافظت می‌کند.

محققان معتقدند که مصرف پوست موز از طریق مصرف آب ناشی از جوشاندن پوست موز و یا انداختن پوست موز در آب میوه‌گیری و نوشیدن آب آن به کاهش افسردگی کمک می‌کند.

محققان ضمن توصیه مصرف روزانه یک عدد موز کامل اعلام کردند: با ادامه مصرف روزی یک عدد موز به مدت یک ماه می‌توان اثرات کاهش هر گونه ناراحتی ناشی از افسردگی را مشاهده کرد.

محققان به افراد شاغل نیز توصیه می‌کنند که هر روز یک عدد موز با خود سر کار ببرند و در مواقع تنش و یا هر نوع فکر یا موضوع ناراحت کننده‏‌ای، برای مدت 5 دقیقه استراحت کرده و یک عدد موز بخورند.

بیشتر کارمندان افسرده هستند. چون هر روز کارهایشان تکرار مکررات است.
پاسخ:
اگر اینطوری باشه که جای شکرش باقیه . اگر کاری انجام بدهند که آن کار تکرار مکررات باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">