شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

سازمان لیگ برتر بر اساس استخراج مبالغ قراردادهای بازیکنان لیگ برتری در لیگ سزدهم به این نتیجه رسیده است که نسبت قرارداد همه 416 بازیکن شاغل در 16 تیم لیگ برتری که حاصل جمع نفر به نفر بازیکنان و تقسیم آن بر تعداد است به عدد میانگین 298 میلیون تومان می رسد.

کاریکاتور فوتبال


بر اساس همین تحقیق....

گروه آنالیز لیگ برتر آماری را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده اند که متوسط دویدن هر بازیکن در لیگ ، عدد 4.5 کیلومتر است. رقمی به شدت فاجعه‌آمیز درحالی که میانگین دویدن در اروپا بیش از 10 کیلومتر است، حالا یک مرجع رسمی میانگین دویدن لیگ پر هزینه ایران را تنها 4.5 کیلومتر اعلام می کند. آن هم برای لیگی که آخرین بررسی‌هایش توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می دهد زیانده است و بیش از 60 درصد تیم هایش تراز مالی منفی دارند. لیگی که میانگین سنی اش به مرز 30 سال رسیده و آمار بازی بازیکنان زیر 19 سال در آن کمتر از نیم درصد است.

 
اما برای هر متر دویدن هر بازیکن در لیگ برتر در کف هزینه ای که فوتبال ایران برای بازیکنان می پردازد چقدر است؟ ضرب و تقسیمی ساده می تواند بر اساس آمار اعلام شده ، این هزینه را مشخص کند. لیگی که بر اساس گروه آنالیز مجید جلالی نیمی از بازیکنانش اصلا در لیگ بازی نمی کنند!گروه او با جمع و تفریق اعداد دقایق حضور بازیکنان به این آمار رسیده اند که در لیگ دوازدهم بیش از 70 درصد بازیکنان کمتر از 50 درصد بازی ها را در زمین حاضر بوده اند . اما این نیم بی بهره لیگ برای دقایقی که دیگران بازی می کنند ، به طور متوسط برای هر متر دویدن در کمترین حالت چقدر می گیرند؟ اگر فاصله 4.5 کیلومتر را در عدد 30 ضرب کرد و تقسیمش بر کف میزان درآمد بازیکنان را مبنی قرار داد به عدد متری 2200 تومان می رسیم. یعنی هر متر دویدن بازیکنانی که خیلی های شان اصلا نمی دوند ، حداقل 2200 تومان برای باشگاه های دولتی ایران هزینه دارد.

 
این آمار است که سبب شده تا وزارت ورزش به طور جدی از فدراسیون فوتبال بخواهد برنامه ای برای پالایش فوتبال داشته باشد. برای اینکه جلوی هزینه های سرسام آور و بی برگشت از خزانه دولت گرفته شود.
 
بر همین اساس است که سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال در اقدامی مشترک تصمیم به بسته های تشویقی برای جوانگرایی در لیگ دارند. اینکه می خواهند ارقام پرداختی در لیگ برتر و کیفیت بازی بازیکنان را به صورت شفاف منتشر کنند. اینکه تلاش می کنند تا شاید بتوانند جلوی اسراف پول ها در فوتبال را بگیرند. اتفاقی که خواست عمومی علاقمندان به فوتبال است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">