شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

دوستان لطفا عصبی نشن . صحبت گرون شدن بنزین (ببخشید حاملهای انرژی!) نیست . فقط چند روز قبل مسئولین اعلام کردن که در سال آینده تولید بنزین در پالایشگاههای داخلی ، به دلیل غیر استاندارد بودن و آلایندگی بیش از حد آن ، متوقف و قرار است به امید خدا بنزین وارد کنیم ، یعنی دقیقا واردات بنزین قراره سه برابر بشه . اما تا جایی که من یادمه ......

بنزین آلوده

تا بحال از هر مسئولی سوال شد که آیا مسبب آلودگی هوا بنزینهای داخلی هست یا خیر ؟ با شدت و صلابت ، تمام قد ایستادند و دفاع کردند که نه خیر . نه تنها بنزینهای ما بد نیست ، بلکه از بنزین وارداتی هم بهتره . یعنی شبی نبود که مهمان گفتگوی ویژه ی خبری در باره کیفیت بنزین تولید داخل ، دهانش کف نکند ! و در طول این مدت ، چنان روی استاندارد و به اصطلاح ! "یورو 4" بودن بنزین ایستادگی شد که ما فکر کردیم یا تقصیر ماشینهامونه که هفته ای یکبار تعمیرگاهی میشن یا تقصیر ریه هامون که دیگه اسقاطی شدن !!!!

بهتر بود مسئولین به جای اینهمه دفاع کردن از یک کار اشتباه ، به عدم توانایی در ساخت بنزین و داشتن 50 درصد بنزن در بنزین! اعتراف کرده و با مردم روراست تر از این می بودند . ایکاش آدمهایی که جان خودشون رو بر اثر آلودگی هوا از دست دادند اینقدر برای آقایان ارزش داشت که این همه مدت به مردم "دروغ" نمی گفتند و ترکیب بنزن و الکل را بجای بنزین "یورو 4 " و "سوخت پاک " به مردم نمی دادند .

حرمت شهروندان ایرانی را که نگه نداشتید ، لا اقل حرمت استاندارد "یورو 4" رو که یه جورایی به "کاترین!" ربط داشت نگه می داشتید با معرفتا!


گیرم که خلق را به طریقی فریفتی ........... با دست انتقام طبیعت چه می کنی؟؟؟

نظرات  (۳)

واقعا مسئولینی که این همه مدت میگفتند که بنزین ما هیچگونه ایرادی نداره چه جوری میخوان تو اون دنیا جوابگو باشن؟ حتما در جواب خواهند گفت که عوضش غنی سازی 20 درصدی کرده ایم ! خوب عزیز من ، من که نمیتونم اورانیوم بزنم به باک ماشینم ؟ جالبه که داریم اورانیوم غنی می کنیم و هنوز نمیتونیم نفت کشور خودمونو تسویه کنیم! جالبه که میمون به فضا می فرستیم و هنوز چوب بستنی از خارج وارد می کنیم . جالبه که تو فناوری نان جزو بهترین هاییم اما.....
بماند
پاسخ:
سلام
البته فکر میکنم منظور اصلی شما فناوری نانو باشه درسته؟
من هم با شما موافقم
اول باید به فکر فناوری "نان" باشیم بعد فناوری "نانو"
همگی سلام
بنظر من دولت باید
1- کارخانه مافیای خودرو (ایران خودرو و سایپا)را تعطیل کنند.
2-گمرک واردات خودروهای خارجی را آزاد و رایگان کنند.
3-تمام کارگران این کارخانه ها را در شرکتهای خدماتی آموزی این خودروهای خارجی مشغول کنند.
4-تولید خودرو هم در سطح آزمایشی و دانش افزایی و در آزمایشگاههای تخصصیث خودرو ادامه و دهند تا وقتی که به حد و سطح مشابه خودروهای خارجی برسند،تولید انبوه را انجام ندهند.
5-یارانه را هم از بنزین بردارند.چون با ورود خودرو خارجی هم امنیت و هم کم مصرفی استاندارد و هوای پاک خواهیم داشت.
6-طرحهای دیگر که اگر اینو استقبال کنید خواهم گفت.
نظرتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
من که بشدت از بند 2 استقبال میکنم !

ابتدا این دو خبر را بخوانید که مربوط به یک ماه اخیر هستند:

 بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: بنا به گزارش شرکت پالایشگاه و پخش، بنزین تولید شده در پتروشیمی ها قطعاً آلاینده و خارج از استاندارد است.
در دولت نیز توافق شده است در سال ۹۳ هیچ بنزین دریافتی از پتروشیمی نداشته باشیم و بنزین مورد نیاز را از جاهای دیگر مانند واردات تأمین کنیم. 
 واحد مرکزی خبر - ۶ اسفند ۱۳۹۲
 

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنزین تولیدی پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته که خطرات جانی بسیاری را برای مردم داشته است.
 تسنیم - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ 


می گویند آفتاب تا همیشه پشت ابرها باقی نمی ماند. این بار نیز نماند و سرانجام دو عضو کابینه ، علناً و رسماً اعلام کردند که بنزین هایی که در سال های اخیر بر مردم تحمیل شده بود ، آلوده و خطرناک بوده اند.

سخن اما فقط اثبات حقانیت کسانی که در چند سال اخیر مظلومانه فریاد می زدند که این بنزین ها سرطان زا هستند ، نیست ؛ بلکه در این نوشتار می خواهیم به مسوولانی بپردازیم که در همان زمان ، به جای پذیرش واقعیت و اصلاح وضعیت ، سال ها چشم در چشم مردم دوختند و گفتند که این بنزین ها ، استاندارد هستند و مشکلی برای مردم ایجاد نمی کنند.

برای نمونه تنها به چند مورد از ادعاهای مسوولان وقت درباره پاک و استاندارد بودن همین بنزین های آلوده و مرگبار می پردازیم و از آنان می پرسیم: « الان ما چی بگیم به شما؟! »
 

- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی : بنزین تولید داخل هیچ تفاوتی با بنزین وارداتی گذشته ندارد و از لحاظ کیفیت نیز به سمت استانداردهای روز دنیا در حال حرکت است و ما توانسته‌ایم در کشور بنزین با اکتان 85 درصد به بالا تولید کنیم که تقریبا برابر استانداردهای روز دنیا است.
ایسنا - 2 بهمن 91

-رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت :عامل آلودگی هوا تولید و توزیع بنزین تولید داخلی نیست و در حال حاضر هیچ‌گونه بنزین آلوده ای در سطح کشور تولید و توزیع نمی‌شود.
مهر - 3 دی 1390

- علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت با رد هرگونه آلودگی بنزین تولید شده در مجتمع‌های پتروشیمی اضافه می کند: هم اکنون به‌طور روزانه و مستمر کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه‌های سوخت مورد پایش و بررسی قرار می گیرد، و نتایج تمامی آزمایش‌های انجام گرفته نشان می دهد که تفاوتی بین استاندارد بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت وجود ندارد.
 فرارو - 20 دی ۱۳۹۱  

میرکاظمی وزیر نفت: کیفیت این بنزین پایین تر از کیفیت بنزین وارداتی نیست و پس از تولید این محصول در مجتمع های پتروشیمی در آزمایشگاه های این شرکت آزمایش و نتیجه گزارش به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی اعلام می شود.
ایلنا - ۲۶ آبان ۱۳۸۸

- عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت: «با حذف بنزن از چرخه تولید بنزین در برخی مجتمع ها مشکل آلودگی آن هم به سرعت مرتفع شده است».
الف - ۶ آذر ۱۳۸۹


- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: مسوولان مربوطه بالا بودن میزان متانول در بنزین را شایعه خوانده‌اند. بحث کیفیت بنزین‌های تولید داخل در هفته گذشته در کمیسیون انرژی مطرح شد که آقای سالاری از شرکت پخش و پالایش و مسوولان سازمان محیط زیست هم در این جلسه حضور داشتند.
 آنها می‌گفتند بنزین‌های مصرفی از استانداردهای لازم برخوردار است و هیچ‌گونه ایراد و اشکالی ندارد.
 همشهری آنلاین 8 بهمن 1391 



-رییس سازمان استاندارد گفت:بنزین تولیدی در ایران با استانداردها مطابقت دارد. براساس استاندارد هایی که در کشور وجود داشته اکتان بنزین در کشور طی سالهای گذشته تغییری نکرده و بنزین مصرفی در آلودگی هوا بی تاثیر بوده است .
واحد مرکزی خبر - 27 آذر 1389
 
   
 
- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی تحلیل‌های غیرواقعی مبنی بر اینکه بنزین تولید شده در داخل غیر استاندارد است، تاکید کرد: کیفیت بنزین تولید شده در داخل کشور استاندارد است و گزارشی مبنی بر عرضه بنزین با کیفیت نامناسب وجود ندارد.
 شانا - 5 شهریور 1389


- جلیل سالاری، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: بنزینی که با پایه متانول تولید شده ، مورد آزمایش قرار گرفته است و هیچ‌گونه مشکلی برای سلامتی ایجاد نخواهد کرد.
ایرنا - 30 دی 1391 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">