سلام
تو این وضعیت نرخ بنزین اگه چند تا مسئله ساده رو رعایت کنید میتوانید بابت 400 تومنی که برای یک لیتر بنزین میدین (آه از دل اونایی که 700 تومنی میزنن در اومد ها .....) نزدیک یک لیتر بنزین بزنین.
نه اشتباه ننوشتم - نزدیک یک لیتر - علیرغم احساس قشنگی که موقع چسبیدن آمپر بنزین به سقف به انسان دست میده، در اکثر مواقع بنزینی که میزنین یک لیترش یک لیتر نیست و کمتره. چرا؟ الان عرض میکنم
دو مسئله بحث شده که اولیش برای کل دنیاست و مربوط به روش زدن بنزین در پمپ هاست و دومی مربوط به شرایط خاص کشور ماست . حتما شما هم به این مسئله برخوردین که کارت سوخت رو در دستگاه قرار دادین و رقمی که برای باقیمانده سهمیه شما نشون داده کمتر از اون مقداری بوده که بار آخر دیدین. خوب این مقدار کجا رفته؟ تشریف بیارین ادامه مطالب بگم ...
تو این وضعیت نرخ بنزین اگه چند تا مسئله ساده رو رعایت کنید میتوانید بابت 400 تومنی که برای یک لیتر بنزین میدین (آه از دل اونایی که 700 تومنی میزنن در اومد ها .....) نزدیک یک لیتر بنزین بزنین.
نه اشتباه ننوشتم - نزدیک یک لیتر - علیرغم احساس قشنگی که موقع چسبیدن آمپر بنزین به سقف به انسان دست میده، در اکثر مواقع بنزینی که میزنین یک لیترش یک لیتر نیست و کمتره. چرا؟ الان عرض میکنم
دو مسئله بحث شده که اولیش برای کل دنیاست و مربوط به روش زدن بنزین در پمپ هاست و دومی مربوط به شرایط خاص کشور ماست . حتما شما هم به این مسئله برخوردین که کارت سوخت رو در دستگاه قرار دادین و رقمی که برای باقیمانده سهمیه شما نشون داده کمتر از اون مقداری بوده که بار آخر دیدین. خوب این مقدار کجا رفته؟ تشریف بیارین ادامه مطالب بگم ...
:: سعی کنید صبح زود بنزین بزنید
فقط صبح زود که حرارت زیر زمین هنوز در پایینترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپبنزینها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظتر و متراکمتر است. وقتی هوا گرم میشود، بنزین منبسط تر میگردد. بنابراین، خرید بنزین در بعدازظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب میشود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معیّن و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا میکند و هر درجه حرارت که افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت میکند با توجه به اینکه جایگاههای سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپهایشان نیستند.
:: هیچوقت دستگیره نازل را تا انتها فشار ندهید
وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره نازل را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید میبینید نازل ها دارای سه درجه هستند: کُند، متوسّط و تند. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل میشود به حدّاقلّ میرسانید. اگر سریع بنزین بزنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان میدهد بنزین نزدهاید.
:: قبل از خالی شدن محتویات باک، سعی کنید بنزین بزنید
یکی از مهمترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال میکند. بنزین به مراتب سریعتر از آنچه که تصوّر میکنید تبخیر میشود. مخازن ذخیره ی بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطه ی صفر بین بنزین و جوّ عمل میکند تا تبخیر را به حدّاقل برساند.
:: زمانی که تانکر بنزین در جایگاه در حال تخلیه است، اقدام به سوختگیری نکنید
نکته ی دیگر اینکه اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین در محل پمپ بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن هنگام اقدام به سوختگیری اتومبیلتان نکنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه میشود سبب میگردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً تهنشین میشود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.
مسئله دوم اینکه :
پس
از اتمام سوختگیری با دو گزینه بانکی/ نقدی مواجه می شوید، لازم است در
این مواقع با انتخاب گزینه نقدی ودیدن پیغام( کارت رابردارید ) نسبت به
برداشتن کارت هوشمند سوخت اقدام نمائید تا سوختگیری صحیح انجام شود و دچار
کسر سهمیه نشوید.
درصورت عدم انتخاب گزینه نقدی و خارج کردن کارت هوشمند سوخت ازکارتخوان،سوختگیری شما نادرست اتمام یافته وازسهمیه خودرو 4لیتر کسرمی گردد.
درصورت عدم انتخاب گزینه نقدی و خارج کردن کارت هوشمند سوخت ازکارتخوان،سوختگیری شما نادرست اتمام یافته وازسهمیه خودرو 4لیتر کسرمی گردد.
کارت سوختتان پر بنزین باد ....