شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

متنی که در ادامه میخوانید برگرفته از کتاب (حاج آقا) از صادق هدایت است. مدیونین اگه فکر کنین ربطی به وضعیت الان ما داره ها ....... این حرف ها مال اون موقع ها بود !

توی دنیا دو طبقه مردم هستند: بچاپ و چاپیده. اگر نمی خواهی جزو چاپیده ها باشی ، سعی کن که دیگران را بچاپی. سواد زیادی هم لازم نیست ، آدم را دیوانه میکنه و از زندگی عقب میندازه. فقط سر درس حساب و سیاق دقت بکن. چهار عمل اصلی را که یاد گرفتی کافیست ، تا بتوانی حساب پول را نگه داری و کلاه سرت نره ، فهمیدی؟ حساب مهمه ، باید هرچه زودتر وارد زندگی شد.

همینقدر .....

همینقدر روزنامه را توانستی بخوانی بسه. باید کاسبی یاد بگیری، با مردم طرف بشی. از من میشنوی برو بند کفش توی سینی بگذار و بفروش ، خیلی بهتره تا بری کتاب جامع عباسی را یاد بگیری. سعی کن پررو باشی ، نگذار فراموش بشی ، تا میتوانی عرض اندام بکن. حق خودت را بگیر ، از فحش و تحقیر و رده نترس ، حرف توی هوا پخش میشه. هر وقت از این در بیرونت انداختند ، از در دیگه با لبخند وارد بشو. فهمیدی؟ پر رو وقیح و بی سواد. چون گاهی هم باید تظاهر به حقیقت کرد تا کار بهتر درست بشه.

مملکت ما امروز محتاج این جور آدمهاست ، باید مرد روز شد. اعتقاد و مذهب و اخلاق و این حرفها همه دکان داریست. اما باید تقیه کرد چون در نظر عوام مهمه. برای مردم اعتقاد لازمه ، باید به آنها پوزه بند زد وگرنه اجتماع یک لانه ی افعی است ، هر کجا دست بگذاری میگزند. باید مردم مطیع و معتقد به قضا و قدر باشند تا با اطمینان بشه از گرده ی آنها کار کشید. چیزی که مهمه طرز غذا خوردن ، سلام و تعارف ، معاشرت ، لاس زدن با زن مردم ، رقصیدن ، خنده های تو دل برو و مخصوصاً پررویی را یاد بگیر. دوره ی ما اینجور چیزها باب نبود ، نان را به نرخ روز باید خورد.سعی کن با مقامات عالیه مربوط بشی ، با هر کس و هر عقیده موافق باش تا بتوانی بهتر قاپشان را بدزدی. من میخوام تو مرد زندگی بار بیایی و محتاج خلق نشی. کتاب و درس و اینها دو تا پول نمی ارزه ، خیال کن تو سر گردنه داری زندگی میکنی ، اگر غفلت کردی تو را می چاپند ، فقط چند تا اصطلاح خارجی ، چند تا کلمه ی قلمبه یاد بگیر همین بسه. آسوده باش! من همه ی این وزرا و وکلا را درس می دم. چیزی که مهمه باید نشان داد که دزد زبردستی هستی که به آسانی مچت واز نمیشه و جزو جرگه ی آنهایی و سازش میکنی. باید اطمینان آنها را جلب کرد تا تو را از خودشان بدانند ، ما سر گردنه داریم زندگی میکنیم

اما عمده ی مطلب پوله. اگر توی دنیا پول داشته باشی افتخار ، اعتبار ، شرف ، ناموس و همه چیز داری. عزیز بی جهت میشی ، میهن پرست و باهوش هستی ، تملقت را میگند و همه کار هم برایت میکنند. پول ستار العیوبه. اگر پول دزدی بود میتوانی حلالش بکنی و از شیر مادر حلالتر میشه و برای آن دنیا هم نماز و روزه و حج را میشه خرید. این دنیا و آن دنیا را هم داری ، حتی پولت که زیاد شد آن وقت اجازه داری بری خونه ی خدا را هم زیارت بکنی. همه جا جاته و همه ازت حساب میبرند و بالای دست همه مینشینی و سر سبیل شاه هم نقاره میزنی. کسی که پول داشت همه ی اینها را داره و کسی که پول  نداشت ، هیچ کدام را نداره ، گوشت را باز کن: پول پیدا کردن آسانه اما پول نگه داشتن سخته. باید راه پول جمع کردن را یاد بگیری. من موهام را تو آسیاب سفید نکردم.

پیدا کردن پول به هر وسیله که باشه جایزه ، حسن آدم پیدا میشه ، این را از من داشته باش. آنوقت مهندس تحصیل کرده افتخار می کنه ماشین کارخانه ی تو را راه بندازه ، معمار مجیزت را میگه که خونه ات را بسازه ، شاعر میاد موس موس می کنه و مدحت را میگه ، نقاشی که همه­ ی عمرش گشنگی کشیده تصویرت را می کشه. روزنامه نویس ، وکیل و وزیر همه نوکر تو هستند. مورخ شرح حال تو را می نویسه و اخلاق نویس از مکارم اخلاقی تو مثل میاره. همه ی این گردن شکسته ها نوکر پول هستند می دانی علم و سواد چرا به درد زندگی نمیخوره؟ برای اینکه باز باید نوکر پولدارها بشی ، آنوقت زندگیت هم نفله شده. تو هنوز نمی دانی زندگی یعنی چی! تو گمان میکنی من از صبح تا شام بیخود وراجی میکنم و چانه ام را خسته میکنم و با مردم به جوال میرم؟ برای اینه که پولم را بهتر نگه دارم. پول پول میاره ، از در و دیوار میباره. مثلاً صبح ده عدل پنبه میخرم که ندیده ام و نمی­دانم کجاست ،  عصر می فروشم پولش دو برابر توی دستم میاد

۹۴/۰۴/۰۴
حمید خان راضی !

نظرات  (۶)

امروز رفته بودم شهرداری مجوز حفاری بگیرم…
طرف برگشت گفت: شما الان “مالکی یا مملوک، وکیلی یا موکل”

بهش گفتم: این که الان گفتی فرازی از جوشن کبیر نبود ؟؟!؟!! :)))))

هیچی دیگه کلا کنسل شد مجوزم

کلا آدم بی اعصابی بود!

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
به اطلاع می رساند که در خبر زیر که آمده کانوی کوچه جنب بانک مسکن حدود 4 سال پیش این کوچه کانیو گذاری و آسافلت شده بود که به علت ساختمان سازی آقای ***** این کانیو از نصف خراب شده بود که بعد از سه سال پیگیری مداوم اهالی  و رفت و آمد های بسیار به شهرداری در آخر این کانیو مجددا بازسازی شده که در خیر از آن پروژه یاد شده نمی دانیم که این پول بیت المال را چگونه هدر می دهند و دوباره سازی تا کی لازم به ذکر است که این کوچه هنوز آسفالت هم نشده که از آن به عنوان پروژه یاد می شود واقعا عجب شهرداری که به این کارهای سطحی میگن پروژه ... وای به حال مردم شهر ما و این جور اطلاع رسانی برای عموم  عجب شهرداری با پروژهای بزرگش دستتان درد نکند بعداز چندین سال مراجعه و اذیت مردم حال اسم این طرح را پروژه می نامید. 
گلشن راز: مهندس اشرفی شهردار شبستر از اجرای جداول کانیو و آبرو در کوچه های محله چای، جانبازان 11، جنب بانک مسکن این شهر با هدف جمع آوری آب های سطحی خبر داد.

به گزارش گلشن راز به نقل از روابط عمومی شهرداری شبستر، مهندس اشرفی شهردار شبستر از اجرای جداول کانیو و آبرو در کوچه های محله چای، جانبازان 11، جنب بانک مسکن این شهر با هدف جمع آوری آب های سطحی خبر داد.

 شهرداری  شبستر گفت: در شش ماه اخیر با هزینه ای بالغ بر44 میلیون تومان عملیات سنگ فرش کردن و کانیو گذاری در معابر شهر با مجموع طول بیش از 223متر انجام شده که در این میان کوچه محله چای با 100متر  و کوچه جنب بانک مسکن شبستر با 82متر و کوچه جانبازان 11 با 41متر  سنگ فرش کردن میدان بلوار باکری و باغ رضوان بیش از 900متر مربع  بیشترین سهم از این پروژه ها را به خود اختصاص داده اند.

مهندس اشرفی شهردار شبستر کانیو گذاری اصولی و صحیح را از جمله پیش نیازهای اجرای آسفالت معابر و عامل موثری در افزایش عمر مفید معابر آسفالت شده دانست و افزود:هدف از اجرای این طرح دفع صحیح آب های سطحی، بالا بردن طول عمر آسفالت، شیب بندی مناسب با طول کوچه ها و بالا بردن سطح ایمنی حرکت در مسیرهای فوق است.

 شهردار شبستر  با اشاره به اینکه  بعضی از کوچه های شهر شبستر علی رغم داشتن آسفالت در گذشته ولی به دلیل نبود کانیو در کوچه ها باعث  از بین رفتن آسفالت این کوچه ها شده است لذا با بررسی های صورت گرفته طرح کانیو با اعتبارات شهرداری آغاز شده است

اشرفی تصریح کرد: بهبود معابر و زیباسازی منظر شهری از جمله درخواست های مردمی از شهرداری شبستر بوده است که به طور ویژه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. وی افزود : تأمین اعتبار و تکمیل پروژه های نیمه تمام، بکارگیری روش های نوین در اجرای آسفالت معابر و مبلمان شهری و توسعه فضای سبز از اولویت های کاری این شهرداری است.

چه که بودیم فکر می‌کردیم کسانی که در بانک کار می‌کنند پولدارترین آدم‌ها هستند. بزرگ‌ترهایمان از این تصور می‌خندیدند. الان که بزرگ شده‌ایم هم همین فکر را می‌کنیم، فقط نمی‌دانیم چرا بزرگ‌ترهایمان دیگر نمی‌خندند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور: در حال حاضر مشغول رسیدگی به پرونده فساد بانکی مربوط به درآمد 108 میلیارد تومانی یکی از مدیرعاملان بانک‌های کشور هستیم.

نکته: ملاحظه می‌کنید که درآمدها مطابق با تورم افزایش پیدا کرده. منتقدان یاوه‌گویی نکنند.
حمید آقا لطفا بنویسید که در شهرک فرهنگیان شبستر بعد از افطار همه از مرد و زن و کودک می ریزند بیرون از خانه هاشان . زنها زیلو می اندازند و بساط غیبت را پهن میکنند و مردها هم با پیژامه و زیر پیراهن مینشینند در مسیر تا پشم و پیلشان را به رخ عابران بکشند و سیگار دود کنند.
بچه ها هم که انگار از بازی کردن فقط عربده کشیدن را از والدینشان به ارث برده اند تا یک نیمه شب در کوچه پلاسند و آرامش و آسایش برای همسایگان باقی نگذاشته اند . چند بار به 110 زنگ زده ایم و ماشین گشت آمده و به زور مردم را جمع کرده اما بلافاصله بعد از رفتن پلیس و نیز شب های بعدی همین آش است و همین کاسه.
بخدا اگر این آدمه فکر میکنند با چند ساعت گرسنگی و تشنگی دادن بخودشان و بعد مردم آزاری تا نیمه شب به بهشت میروند سخت در اشتباهند . از طرف من بهشان بگویید ما از دست اینها میخواهیم خانه را که با هزاران بدبختی خریده ایم بفروشیم و از این محله بی فرهنگ برویم . بروند راحت روزه شان را بخورند چون از دست و زبان و چشم روزه دار باید مردم آسوده باشند و ما هیچوقت بابت این آزاری که به همسایگان می رسانند حلالشان نمیکنیم
با سلام و خسته نباشید
لطفا این عکس و این سوالات رو تو سایت بذارید تا شهردار و سایر مقامات مسئول پاسخ بدن
http://www.axgig.com/images/92173406191483947845.jpg
تصویری که ملاحظه می کنید و شاید بارها از نزدیک دیدید درب غربی پارک میشو شبستر هست که سالیان سال است که به این شرایط هست و هیچ تغیری در وضعیتش رخ نداده و واقعا مایه تاسف است که پارک به اون خوبی چنین دربی داشته باشه و معلوم نیست اصلا به چه دلیل این ورودی رو که نه میشه درست حسابی ازش رد شد رو ساختن و نه اینکه دلیل نیمه کاره موندنش معلوم هست و در شرایطی که در سایر بخشهای پارک در این سالها کلی ساخت و ساز شده از چسباندن چند تیکه سنگی سرامیکی چیزی به این در که کمی زیباتر بشه خودداری کرده اند در ضمن ورودی های این در نیز خیلی نامیزان هستند به طوریکه یک نفر به زور ازش وارد میشه و اگر سبدی موکتی چیزی در دست ادم باشه که معمولا افرادی که به پارک میان دارن دیگه واویلا میشه
1- اقای موسویان و سایر مقامات مسئول دوره قبل شورا و شهرداری لطفا پاسخ بدن چه طرحی برای این درب داشتن و چرا هیچگاه درستش نکردن؟
2- اقای اشرفی و مقامات مسئول شورا و شهرداری فعلی لطفا پاسخ بدن چرا در دوره فعلی که نزدیک به دو سال ازش میگذره هیچ کاری در این زمینه نکردن؟
3- چرا در بخش جنوبی پارک دستشویی و سایر تاسیسات در حال ساخت و ساز هست و پروژه فازهای جدید پارک داره انجام میشه ولی این درب کوچک که با کمترین زمان و هزینه میشه درستش کرد هیچ فعالیتی در موردش انجام نمیشه؟
4- آیا به نظرتون این درب با این شرایط زیباست؟
5- هزینه درست کردن این درب به شکلی آبرومند چقدر است و اگر اجازه دهید خود اهالی به صورت همیاری بیان یه 10-12 متر سنگی کاشی چیزی بخرن درستش کنند حتی میشه یه سیمان سفید زد بهش یه 2 تا نقاشی موش و گربه کشید تموم بشه
6- به نظرتان تا چند سال آینده این درب درست خواهد شد؟
و در نهایت اینکه هیچ اجباری به وجود این درب نیست و خیلی راحت می توانید با ادعای وجود ورودی های شرقی پارک (که البته هیچکدوم هم درب نیستن و تنها ورودی از بین نرده ها هستن) این قسمت رو تخریب کنید ولی اگر فکر میکنید در این بخش هم درب نیازه لطفا درستش بکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">