شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

از آنجائیکه ناف حقیر را با سوال کردن بریده اند ، هر موقع چند روز پشت سر هم سوال نکنم دچار مشکلات عدیده می شوم . دوستانی هم که مورد سوال واقع می شوند اصلا نگران پاسخ به سوالها نباشند . عادت کرده ایم که سوال کنیم و جواب نشنویم و حتی محکوم به سیاه نمایی و تخریب هم بشویم !


البته اکثر عزیزان مسئول در بدو شروع خدمتگزاری به مردم ! بشدت خود را مشتاق انتقاد نشان می دهند (بخصوص در آستانه ی انتخاب شدن!) اما گذشت زمان نشان میدهد که انتقاد از نظر این عزیزان یعنی تعریف و تمجید. والسلام ! و بغیر از آن اگر کسی کوچکترین سوالی در مورد موهای رشد کرده بر بالای چشم این عزیزان سوال کند همانا قصدش تخریب و زیر سوال بردن خدمات شبانه روزی و زحمات طاقت فرسا و صدالبته بی چشمداشت ! سروران است و قابل بخشش هم نیست .


اما چه کنیم که ترک عادت به موجب مرض است و سوال کردن هم برای ما عادت شده ! از شما چه پنهان یکی دوبار هم رفتیم بستری شدیم که ترک کنیم اما باز هم شیطان گولمان زد و مجبورمان کرد از شهردار تسوج بپرسیم که :






دلیل اینکه دو متن فوق فقط در نام شهرها با هم متفاوتند چیست ؟ البته حقیر در جهت رساندن تقلب ، برخی مواردی را که به عقل ناقص اینجانب می رسید را در ذیل سوال باستحضار می رسانم !

1 - شهرداری مرند از روی دست شهرداری تسوج نوشته است .

2 - شهرداری تسوج از روی دست شهرداری مرند نوشته است.

3 - یک نفر زحمت هر دو متن را کشیده است .

4 - بدلیل صرفه جویی در مصرف کیبورد ، فقط به کپی متن و تعویض کلمات بسنده شده است !

5 - برای اینکه کامپیوتر شهرداری تسوج زیاد برق مصرف می کند ، این اقدام در جهت کاهش مصرف برق و پیشبرد اهداف کشور در صنایع زیر بنایی انجام شده است.

6 - چون کارمندان شهرداری خیلی کار دارند و غالبا به انجام امور مهمتر از اطلاع رسانی به مردم مشغولند بنابر این کسی نبود که بدهیم تایپ کند !

7 - چون اول صبح بود و اپراتور مربوطه عجله داشت که به صبحانه ی اداره برسد ، همان متن را کپی کرد و رفت !

8 - انشای شهردار مرند خیلی بهتر بود و نمرات انشای زمان دبستانش هم موید همین موضوع است !

9 - چون فکر کردیم کسی همزمان سراغ این دو متن که نمی رود . بالاخره نمی شود که یک نفر هم برایش اخبار مرند مهم باشد و هم اخبار تسوج !

10- آقا اصلا دلمان خواست . صلاح مملکت خویش خسروان دانند !

11- صبر کن حسابت را می رسم ! مگر اینکه پات به شهرداری نرسه. مرتیکه ی بیکار ............(بوووووووق)


البته جواب احتمالی را میتوانیم حدس بزنیم : بدلیل تحریم ایران توسط آمریکای جهان خار!! و کمبود بودجه ! و تبدیل تهدید ها به فرصت ! ممنون از پاسختون و اما سوال دوم :

از اونجائیکه یکی از سرگرمیهای فدوی ، سر زدن به سایت شهرداریها جهت انبساط خاطر است و اشاره ای هم در سایت شهرداری تسوج به قانون کپی رایت نشده بود !  این دو تا عکس رو با اجازه ی صاحبخونه برداشتم :





چرا شکل غرفه ها در دو عکس متفاوته ؟ جوابهای احتمالی هم به این ترتیبه !

1 - اون غرفه دو نبش بوده و عکس اولی از یه نبش و دومی از یه ناودانی (ببخشید یه نبش) دیگه گرفته شده !

2 - بدلیل استقبال بیش از حد مراجعین ، مجبور شدیم غرفه رو وسط کار عوض کنیم !

3 - چون سرمایه گذار ها با خودشون پول نقد آورده بودن و تو یه غرفه جا نشد ، مجبور شدیم دو تا بگیریم!

4 - با یه فتو شاپ کار حرفه ای قرار داد بسته بودیم که چون مشکل پایان خدمت داشت مجبور شدیم از یه آماتور استفاده کنیم !

5 - ای فتنه گر بی بصیرت . ای عامل اغتشاش . ای مشوش اذهان عمومی ! ای مخل آسایش و امنیت ملی . ای جیره خوار ام آی سیکس ! ای همصدا با بوق های استکباری ! شهدا شرمنده ایم . ای ترویج دهنده ی فرهنگ منحط غربی . ای طرفدار مذاکره با شیطان بزرگ . ای حامی بازگشایی سفارت روباه پیر . ای مروج استفاده از دجالواره . ای عامل نفوذی صهیونیزم جهانی . ای طرفدار محاکمه ی سران فتنه . ای ژورنالیست وابسته به جرج سوروس! ای .... نه دیگه همینا بسته . این هم جای تشکرته بخاطر جذب این همه سرمایه ؟؟ وایسا ببینم . آی دددددددددددددددددددزززززززززززززززززدددددد!


شهردار عزیز
موقع ورود به سایت شهرداری تسوج با صفحه ای مواجه شدم که به کاربر امکان میده بین زبان فارسی و زبان انگلیس استعمار گر ، یکیشو انتخاب کنه :


خدا وکیلی کفم برید ! نفسم گرفت ! برای اینکه ببینم سخنان شهردار مرند ترجمه ی انگلیسیش چی میشه ، رو گزینه English کلیک نمودم اما .....


اول خواستم یاد اون ضرب المثل قدیمی بیفتم که میگه :

آفتابه لگن هفت دست ...... شام و نهار هیچی !

اما یادم افتاد که این ضرب المثل رو معمولا در موقع مشاهده ی سایت شهرداری شبستر بیاد می آوردم ! بنابر این کمی به سلولهای خاکستری فشار آوردم که یه ضرب المثل دیگه یادم بیاد ... و اومد !

شما قاچ زین رو بچسب .......سواری پیشکش!

راستی صحبت شهرداری شبستر شد . حیفم اومد این این عکس رو نبینین !



من تا حالا فکر میکردم که اسم عارف نامی شهرمون شیخ محمود شبستری و اسم اثرشون گلشن راز هست . الان به همت والای دوستان ادیب شهرداری متوجه شدم که اسم اثر "گلشن"  و اسم اون عارف هم "راز شیخ محمود شبستری" بوده ! باور کنین بخاطر همین یه قلم هم شده حاضرم سرمایه گذاری کنم . فقط شماره حساب بدین !

ندهد هوشمند روشن رای .............  به فرومایه کارهای خطیر

بوریاباف اگر چه بافنده است .................نبرندش به کارگاه حریر


مدیونید اگه فکر کنین منظورم از هوشمند روشن رای! شوراها هستند ها .... منظورم به خودمونه ... همین خود ما مردم همیشه در صحنه .... یعنی گل کاشتیم با این شورا انتخاب کردنمون ! اونها هم در امتداد همین گلکاری ما ، گل کاشتند با انتخاب شهردار ها مون !

عزت زیاد

نظرات  (۲۲)

من دیگر زبانم و دستم و قلمم به بند آمده است  ! خدای من این قلم و اندیشه راضی چه می کند با این مسئولین دون پایه ! من بارها گفته ام که سحر و جادوی قلم راضی خواب را بر پیروان فرعون در منطقه شبستر حرام خواهد کرد ! اما این مسئولینی که به قول اقای اژه ای از دولت حقوق میگیرند و وظیفه نظارت را به عهده دارند کجا به خواب رفته اند که انچه راضی نباید انرا ببیند می بیند اما انها نمی بینند؟ ما سوال میکنیم ایا این سرقت ادبی و جعل و تحریف توهین و تحقیر یک ملت نیست که این همه فشار ،تحریم و مشکلات را بدوش میکشند تا عزت و غرور شان خدشه دار نشود!؟ چرا باید دروغ گفت ؟چرا باید  واقعیت و حقیقت را جعل و قلب نمود؟ ایا ما سزاور چنین مسئولینی هستیم؟ چرا صدای ما  را نمی شنوند و از کنار این همه انتقاد و فریاد و ضجه به راحتی می گذرند واقعا جای تعجب است که رهبری نظام و ریس جمهور آن داد سخن شان برای مبارزه با فساد گوش فلک را کر کند اما مسولین امر بی تفاوت از کنار این قضایا عبور کنند ایا این اعمال و عدم برخورد با انها دهن کجی به سیاست و صداقت  مسئولین بلند پایه نظام که مجری قانون اساسی هستند نیست ؟ اگر وظیفه راضی به عنوان یک ژورنالیست روشن کردن زوایای تاریک مدیران نالایق است پس وظیفه حراست و بازرسی بعد از این رسوایی چیست؟ 
راضی جان  صداقت و شرافت و شجاعت شما همان گونه که در حساس ترین زمان جنگ ثابت شده است در زمان صلح و زندگی نیز برایمان مسجل و اشکار است و ما به جز تحسین و افرین گفتن به فضیلت های اخلاقی شما حرفی برای گفتن نداریم این شعر از رسول یونان تقدیم به شما و  اهالی روشنفکر شبستر
فقط تاریکی می داند 
ماه چقدر روشن است
فقط خاک می داند 
دست های آب چقدر مهربان 
معنی دقیق نان را 
فقط آدم گرسنه می داند 
فقط من می دانم
تو چقدر زیبایی!
پاسخ:
سلام
خدا وکیلی اگر من مدیر بودم و کسی این همه از من تعریف می کرد حتما یه پست قوی تو اداره بهش می دادم اما چکنم که نیستم . ضمنا اون "سرقت ادبی" تیکه بمن بود؟ من از وبلاگ شما فقط دو تا عکس برداشتم که . اینم در مقابل سرقتهای امروزی پول خرد هم حساب نمیشه که دوست عزیز
وقتی شورا را 3 نفرش زیر فوق دیپلم (2 نفرش هم زیر دیپلم) است و شهردار را انتخاب می کند چه انتظاری داری؟
پاسخ:
والا ما که از فوق لیسانس و دکترش هم خیری ندیدیم ! مدرک تحصیلی همونطور که الان باب هست شاید برای کاندیدا شدن برای یه جایی ! یا افزایش حقوق خیلی به درد بخوره اما با این وضع توزیع مدارک توسط گونی ، عملا فرق زیادی با هم ندارن.
یادش بخیر یکی از دوستان میگفت اون موقعی که گروهبان ، گروهبان بود ..... مهندس هم مهندس بود.
اگه یه لیسانس تو یه شهر میومد بچه ها به هم میگفتن : مهندس اومده بریم تماشا ! الان اما به همت اینهمه دانشگاه ماشاالله دکتر هم داره از در و دیوار میریزه (حتی با بورسیه ی قانونی !)
با سلام  و خسته نباشید مکرر 
واقعا باید بیایم پیشتون کلاس  ببینیم البته اگه گرون حساب  نکنی  .
بسیار  زیبا و جامع .
دستتون عسل
پاسخ:
سلام
الطاف شما همیشه خارج از توان شانه های نحیف من بوده و هست ......
اگر هم چیزی گفتیم که در چشم اساتید قابل نگاه کردن بوده ، پس دادن درس به اساتید است و بس
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام و عرض ادب
آقا جان من از طرف ****** بعلت بی درایتی و بی کفایتی **** ******* **** عذر خواهی میکنم امیدوارم قریت رحمت الهی باشید.
آقا به شهردار ما گیر نده و همچنین به شورا.همینند
اصلا آقا عرضه تحریمه؟شما اطلاع دارید؟قاچاقی از طریق دیزه دیز مرند که پاتوقمونه وارد کنیم!چطوره؟
اصلا بریم اونجا وشورا رو هم ببریم براشون عرضه از جنس سیلیکان نصب کنند!
آقا لازم نیست ****** ما نصب کرده اما برعکس جواب میده بیخیال!!!!!!!!
اگه ول نکنیا میام وبلاگتو محو میکنما.


پاسخ:
سلام
البته اون ماده سیلیکون هست درستش
سلام. مرسی از توجه جانب عالی ، مرسی که شهر عزیز تسوج را این بار برای نوشتن مقاله انتخاب کرده اید. مرسی که این قدر با دقت و توجه فراوان نوشته اید. لطفاً این مقالات را در مورد شهر عزیز ما زیاد کنید . چون خبر نگاران ما مثل................. ، .................. و غیره . از ترس شهردار دست از انتقاد برداشته و نسبت به تخریب دیگر رسانه های که به انتقادی می پردازند ، دست میزنن . 
نویسنده مقاله متاسفانه شهر عزیز ما از دارد از دست می رود و کسی به موضوع توجه ندارد . شوراها خود را همه فن حریف دانسته و هر انتقادی را به طرف فتنه سال 88 سوق می دهند و می گویند شما از سران فتنه هستید. کاش یه روزی بیدار شوند ولی دیر نشده باشد . به امید فرداری بهتر برای شما و تسوج عزیزمان..................................... 
ما جمعی از مردم شهردار پسند تسوج اقدام موهن و تحقیر آمیز در حالگیری و ضایع نمودن شاهکار های طبیعی و ارگانیک شهرمان را توسط عناصر وابسته معلوم الحال مجهول الهویه را با شدت هر چه تمام تر محکوم کرده و این اقدام را که باعث تضعیف جایگاه رفیع مان شده است باز هم محکوم میکنیم و این را خاطر نشان میسازیم که این تقصیر عوامل شهرداریهای رققیب است که به اسم ما در کرده اند زیرا من و پرسنل تحت امرم فتوشاپ و کپی پیست که سهله این شات داون کامی را هم بلد نیستیم و برای دوم خاطر نشان میسازم حق شرکت رجاو شاهنشاه در محکومیت شما به لحاظ کنایه توهین امیز به قطار در شبه جمله قطار شاهکار شهرداریها محفوظ است انشالله به موقعش
عبدالپول بپا نچای.................................... 
برو شاهکارتو جمع کن. بعد بیا تهدید کن...............................
پاسخ:
البته برداشت من اینست که ایشان هم به زبان طنز نوشته اند . اگر به جمله ی آخر دقت کنید
فرق وبلاگ شما با وبلاگ های جهانی شهرستان اینه که انچه انها می بینند همه مردم هم انها را می بیند اما انچه مردم انها را نمی بینند  وبلاگ شما انها را می بیند  و مینویسد پس شما محکوم به نوشتن هستید  تا مردم انچه را نمی بینند ببینند
در عکس اول نفر سمت راست عینکی شهردار اهر بود بعد از برگشت از کیش دیگر نبود
درعکس دوم بنر سردخانه را زدند در صورتی که در دفتر چه تبلیغات تسوج مورد سردخانه وجود ندارد 
ممنون . مرسی . شرمنده من بد برداشت کرده بودم. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
البته لازم است دوستان بدانند که در این کشور برای انجام کارهای بزرگ همچون **** و **** از شهرهای کوچک باید تمرین کرد . اما کتابی زیر چاپ است به نام تسوج شهر زیبایی ها که شاید در اول آن نوشته شود   حجتا مرد نکو نام نمیرد هرگز  که متاسفانه سعدی از آن کپی کرده و اما روایت غرفه از اولین تاثیرات عینی  راه تسوج مرنده که امیدوارم این تاثیرات در اینده بیشتر نشود.
پاسخ:
جدی میخوان از تسوج به مرند جاده بکشن ؟ این که خیلی عالی میشه . من شنیده بودم از تسوج به خوی قراره جاده کشیده بشه که مجبور نشیم بریم سه راهی سلماس و مسیر خیلی کوتاه تر میشه. البته حدودا بیست سال پیش میگفتن بزودی کشیده خواهد شد
جناب راضی اگر ممکنه در خصوص ماشین رنگی که شهرداری تسوج خریداری نموده و با توجه به وسعت و تعداد خیابانهای شهر که با این ماشین به جرات میتوان گفت که در عرض یک روز خطکشی که نه بلکه تمامی خیابانه و کوچه پس کوچه را را میتوان شطرنجی نمود گزارشی بنویسید این ماشین با این حساب باید ۳۶۴روز سال را بلا استفاده در گوشه گاراژ بخوابد که فقط با اجاره دادن گاراژ میتوان شبستر را هم نقاشی نمود ولی شاید به لحاظ درامدهای هنگفتی که شهر پر از کارخانه تسوج دارد این خرجها قابل ذکر نباشد در ضمن شهردار ما بر خلاف شما علاوه بر مسافرتهای متعدد به کیش سفرهای خارج از کشور را نیز در دستور کار خود قرار داده است تا مبلمان شهری استانبول را در تسوج پیاده نمایند که شهر شما خوشبختانه در این مورد از تسوج همیشه قهرمان عقب مانده است لذا پیشنهاد میشود شهردار شما به همراه گروه مذاکره کننده سفری به ژنو هم داشته باشد
پاسخ:
سلام

با کمال احترام ، اجازه میخواهم با قسمت اول نظر شما مخالفت کنم

تجهیز یک سازمان از جمله موارد پسندیده ایست که ملاک مفید بودن آن ، زمان استفاده اش نیست . فرض بفرمائید شهرداری یک ماشین آتش نشانی مدرن بخرد و یکسال هم استفاده نشود - دو سال هم استفاده نشود - اصلا ممکن است هیچوقت استفاده نشود اما ممکن است ده دقیقه (فقط ده دقیقه) در طول سال آن تجهیزات بتوانند جان افرادی را نجات دهند . همین مثال را میتوان در مورد آمبولانس - نعش کش هم زد. ممکن است اداره راه و ترابری در سال یکبار هم در منطقه ی ما نیاز به ماشین برف روب پیدا نکند اما باید این اداره به چنین ماشینی مجهز باشد.

اگر اینطور حساب بفرمائید هیچ شهری در دنیا نیست که خط کشی خیابانهای آن 365 روز طول بکشد ! پس هیچ شهرداری در هیچ جای دنیا نباید ماشین رنگ پاش تهیه کند؟
من برای خانه ام دریل خریده ام که در سال ممکن است یکساعت از آن استفاده کنم. زنجیر چرخ خریده ام که الان شش سال است از جعبه اش هم بیرون نیامده . چرخ زاپاس دارم که تا بحال استفاده نشده اما عدم تجهیز به وسایل مدرن تنها به دلیل زمان استفاده ی کم از آنها دلیل بر صرفه جویی و مدیریت بهینه ی منابع مالی نیست . بخصوص تسوج که بگفته ی شما درآمد شهرداریش بالاست .

من انتقاد میکنم اما توصیه ام بخودم و همه دوستان اینست که روحیه انتقادی باعث نشود که تمام کارها (حتی کارهای مثبت) شخصی را زیر سوال ببریم. از دید من تجهیز شهرداری به لوازم مدرن شهری جزو وظائف تعریف شده ی آن سازمان است .

در مورد قسمت دوم نظرتان هم عرض میکنم که مسافرت بخارج از کشور ظاهرا اپیدمی جدید است چون شهردار شبستر هم اخیرا به چنین مسافرتی رفته بودند. مبلمان شهری استانبول برازنده ی استانبول است و بس. اگر بخواهیم مبلمان شهری استانبول را برای شبستر و تسوج و امثالهم پیاده کنیم باید همه چیزمان استانبولی باشد نه فقط مبلمان شهریمان !

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف ..........مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی
مشکل از منو تو و مسئولین و ادارات و اینترنت و ... نیست مشکل اینه که باید یه کلاس فوق العاده با حقوق و مزایا و ... بذارن تا مسئولین رو توجیه کنند که بابام جان دیگه گذشت اون دوره ای که هر حرفی میزدید مردم سر تکون میدادن و دست میزدن و هیچکس حالیش نبود چی به چیه و اگه میگفتید پشت میشو اقیانوس ارام است کسی نمیگفت شاید دروغ میگه امروزه همه به روز هستن و افرادی مثل حمید راضی هم نشسته مچ گیری کنه و اگه بالفرض بگید گواندرلند روستاییه تو جزایر باهاموس در اقیانوس فارکلند که در ان سطل های زباله ابی رنگ هستند زود چه نفر میرن بگردن ببیند راست میگید یا نه حتی شاید برخی سفر نوروزی رو به اون روستا تنظیم کنند تا ببیند حرفتون راست بود یا دروغ
برید عمو جان ها خودتون رو سیاه کنید حمید خان و خواننده هاش سیاه نمیشن
عملکرد گروهی این افراد آدم را مبهوت می کنه البته با علی مبخوت اشتباه نگیری ها یه وقت من مبهوت شدم . هجمه گروهی به سوی نظرات در گلشن راز هجمه گروهی در نظرات در آغ داش هجمه گروهی در نظرات در شبستر از زاویه دیگر مرا یاد گروهک جندالله ریگی می اندازه . یادم است دقیقا چه شد . . . البته در اینکه اینا یه نفرن یا یه نفر اینا شک دارم که امیدوارم شک منو مدیر محترم رفع بفرماد که از این بیشتر مبهوت نشم
پاسخ:
سلام
من خودم نظراتی رو که در فاصله زمانی کمی باشه به حساب بمباران کامنتی میذارم. البته بدلیل نرم افزار های تغییر آی پی ، قضاوت در مورد تعدد افراد نظر دهنده کار آسانی نیست . اما فارغ از اینها به این نتیجه رسیده ام که دو عامل باعث نظرات زیاد در چنین مواردی می شود :
اول حساسیت مردم (یا قشر خاصی از مردم) روی یک موضوع خاص
دوم اینکه به نظرم تسوج بیشترین تعداد فعالان سایبری و اینترنتی را در منطقه دارد. بطور مثال تعداد وبلاگها یا فعالین فضای مجازی تسوج بیشتر از سایر نقاط شهرستان است . همین موضوع باعث شده تا هم افرادی که مولد مطلب هستند در این شهر زیاد باشد و هم افرادی که دنبال کننده ی مطلب هستند که البته نشان قوت است و امیدوارم به مردم سایر قسمتهای شهرستان نیز تسری پیدا کند
عجب به جمالت که باد به هر طرف می وزد ، سوق آن طرف را میگیری و می روی به آن طرف . نمی دانم ریگی خودت را فرض کردی یا مارا؟ یا شاید ریگی به کفشت هست ما خبر نداریم ولی من بد خبرم شاید سر در بیارم پس مواظب باش!!!!!!!!!!!!! اینکه من یک نفرم در آن شکی نیست . اینکه من مدیر وبلگ آغ داش هستم به قرآن در اشتباهی . گناه دیگران را نشور لطفاً . من هجمه گروهی نکردم به هیچ وبلاگی شدیداً در اشتباهی .من انتقاد کردم و بر روی انتقاد خودم هم پیدار هستم .  
بنده هم باتجهیز شهرداری مخالف نیستم ولی باید این موضوع الاهم فالاهم باشد مثلا آیا شما برای خونه خودتان بتن کن و یا دستگاه بتونر که ممکن است بیش از یکبار هم لازم بشود می خرید ؟ و یا اینکه یک نفر مستاجر برای اینکه در حین اسباب کشی دچار مشکل نشود اقدام به خرید وانت برای روز مبادا میکند؟ و یا سازمانی مثل فرمانداری اقدام به خرید ماشین تخلیه چاه میکند؟ آیا یک خانم خانه دار هیچ وقت چرخ خیاطی صنعتی میخرد؟ لذا اینجانب باکمال ادب و احترام نسبت به حضرت عالی به عرض میرسانم که خط کشی خیابانها جز وظایف  حیاتی شهرداریها نبوده و قیاس ان با ماشین آتش نشانی و یا نعش کش صحیح نمیباشد و سرمایه گذاری در این مورد برای شهر کوچکی مثل تسوج و حتی شبستر بهینه نبوده و اتلاف هزینه میباشد چه بسا هزینه نگهداری آن دستگاه چندین برابر کاراییش باشد و این به نظر بنده سراپا تقصیر حیف و میل بیت المال است چه اینکه کسی تا به حال با خرید یا تجهیز ماشین آتش نشانی فوق مدرن مخالفت نکرده است ولی آیا اگر جنابعالی فی المثل قبول زحمت فرموده و شهردار شبستر میشدید با ملاحظه تمامی جوانب و احتیاجات ضروری شهر اقدام به خرید ماشین رنک زن را عقلایی میدانستید و در دستر کار قرار میدادی د ؟
پاسخ:
سلام
اگر شهردار بودم و پولش را داشتم حتما می خریدم
۰۴ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۵۹ یک تسوجی محروم
سلام برمسئولین محترم سایت .خیلی خوشحال شدم ازاینکه مطلبی ازشهرماقبول کردید بنده تشکرمیکنم اینه باعث وحدت منطقه خواهدشد درخصوص مطلب باید عرض کنم متاسفانه شهردارتسوج ازوقتی تصدی شهرداری راعهده دارشده اند بجای کارهازیربنایی دنبال مسایل سطحی وصوری هستند اعضای شوراهم اصلا نظارتی به ایبشان ندارند دریکسال ونیم فعالیت شورا علیرغم تصریح قانونی گزارشی ازمصوبات وجلسات به اطلاع عموم نرسیده است . بنظر حقیر فرماندارشبستر باید بعنوان ریئس هیات حل اختلاف شورای شهرستان رسیدگی کند امیدوارم آقای کاشانی فرماندارمحترم توجه واعتناکنند.
با سلام به مردم عزیزی که عجب جان می گوید، قضاوت کنند. من می گویم آن مردم قضاوت کنند . آن رسانه که تا دیروز کارش فقط نقد بود . نمی گوییم درست یا غلط . کارش این بود که شهردار و شورا را به چالش بکشد و به کار اندازد . چه شوده است که امروز نشسته و دارد دفاع میکند از عملکرد این ها . آغ داش را به باد اعتراض و همجه گرفته و میکوبد و تخریب میکند ؟ آیا مردم لطفاً قضاوت کنید .دیروز از مدیر وسایت در خواست میکرد به گفته اش پاسخ مثبت دهد ولی الان دید جوابی نگرفت . دست به دامن مردم شده است . چه شده ؟ داری چرا به باد نقد میگیری ؟ کدام 10 دقیقه و 15 دقیقه ؟ شاید در عرض یک شبانه روز تعداد افرادی که از آغ داش دیدن میکنند . حدوداً 700 نفر باشن . من این را از یکی از سایت های مشهور رسانه ای دریافت کردم . اگر 700 را به 24 ساعت تقسیم کنی و شب را آن کسر کنی شاید به این نتیجه که خودت را با حرف خودت محکوم کنی برسی .  
جناب تسوجب دره دیز درست است نه دیزه دیز.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
گلشن جان !!!!!! بگرد دنبال مردان نیک تسوج عزیزمان مثال می زنم مثل آقای طاهری ، آقای جمالی، آقای دکتر برقی، دکتر اکبرلر  ، فک نکنم در تهران کسی پیش آقای دکتر برود و دست خالی برگردد . فک نکنم هیچ یک از آنهای که نام بردم ، تا حالا به یک تسوجی بی ادبی کردن باشن . نگرد دنبال تخریب چی ، بگرد دنبال کسی از تسوج که بشود شهردار این شهر نرویم از جای دیگر شهردار بیارم . بگرد دنبال یک گل مثل گلهای گذشته که به آبادانی تسوج عزیزمان فکر کند . نه مثل این آقایان جزء تخریب مردم کار دیگری نداشته باشد . متاسفم برای شما آقای **** ***!!!!!!!!!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

آقا سلام ، سلام  کلیه کابران سلام . : من به خبر یکی از اهالی تسوج عزیزمان هستم . وچند شخصیتی و یا چند اسمی نیستم. با توجه به اشتباه *** ***** و اقدام به نشر آی پی ** *** و به خبر و با توجه به اینکه هر دو آنها از یک فیلتر شکن استفاده نموده اند و با توجه به اینکه فیلتر شکن مورد نظر فیلتر شکن فری گیت می باشد . و فیلتر شکن فری گیت یک فیلتر شکن جاسوسی می باشد که *** ****** به آن خیلی آشنا میباشد .!!!!!!!!!!!! برای کلیه آی پی ها یک آی مشخص را نشان می دهد و امتحان آن برای شما خیلی آسان است . بروید و فیلتر شکن فری گیت را دانلود کنید ، بعد از باز کردن فری گیت بروید و آی پی تان را از مای آی پی چک کنید . متوجه خواهید شد ، آی پی شما با آی پی های که الان در وبلاگ *** ***** وجود دارد یکی است . و این است بدبختی *** ***** و بی فکری *** ***** !!!!!!!!!!!!!!!!!!

از آقای ح . ت . غ  تشکر می کنم که حرفای اینجانب را به گوش **** *** و *** ***** رساند . تا شبه و شکی نماند.
پاسخ:
سلام
دوست عزیز لطفا برای تسویه حسابهای شخصی از وبلاگ دیگری استفاده فرمائید
خود شما هم الان با فیلتر شکن نظر نوشته اید. بنابر این فرقی با اینهایی که گفتید ندارید
۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۰۶ مهدی شبستری
طوری تسوج تسوج میگن که اگه کسی تسوج نرفته باشه فکر میکنه در مورد  ریودو ژانیرو صحبت میشه !
تسوج همون موقعی که نذاشتن جاده از شهر بره و اصرار کردن بر کمربندی ، نابود شد رفت پی کارش. جهت آگاهی هموطنان غیر هم استانی تسوج بخشی است از بخشهای شهرستان شبستر. اینکه موقع آدرس دادن بنویسن آذربایجان شرقی - تسوج دلیل بر این نمیشه که حالا خیلی کلان شهره که
۰۶ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۵ آذرقلم/ خوش نیت از تبریز
سلام و سپاس از متنهای شیواو طنز نوشته هایتان .
ساعتی می شودکه دراین درگاه مجازی گیر افتاده ایم و داریم فعلا می خوانیم و لذت می بریم! 
بر ما مایه بسی مسرت وخوشوقتی است که در شهرستان هنرخیز و زادگاهم قلمی به شیوایی قلم حمیدخان وجود دارد. دست مریزاد. خرسند می شوم که برخی از مطالب انتقادی و البته عمومی تان را در آذرقلم و یا در نشریه گلشن راز انتشار دهم. مایه افتخار است همکاری با افراد خوش قلمی چون شما.
قلم تان همیشه نویسا و اندیشه تان هماره پویا باد.
یاحق.
پاسخ:
سلام
شما صاحب اختیارید استاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">