شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

در روزهای اخیر ، همگام با پیشرفت ها و اکتشافات و اختراعات در تمام دنیا ، شاهد بودیم که یکی از دوستان ، از آخرین کشف انفورماتیکی جهان پرده برداشتند و ادعا کردند که کیلوبایت ، همان پیکسل است !!!  باور ندارید؟


دقیقا زمانی که از هیبت چنین کشفی کف کرده بودم ، خبر کشف جدید تری را نیز مشاهده کردم که اولی را از نظرم محو کرد !


اما داستان کشف علمی دوم توسط دانشمندان :


در یکی از برنامه های)زنده باد زندگی) با اجرای "محمدجعفر خسروی"  که هدف این قسمت آن «ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی» عنوان شده بود، خانواده یک روحانی ، شامل همسر، دختر و دامادش و نیز دو پسر کودک و یک نوه اش حضور داشتند .  زهرا ، یکی از دختران خانواده ، در ۱۲ سالگی عقد کرده و در ۱۴ سالگی ازدواج کرده و ۱۶ سالگی صاحب فرزند شده است.


پوشش کامل سیاه رنگ همسر آقای صادقی و دخترش زهرا در این برنامه زنده تلویزیونی، بسیار جلب توجه کرد ؛ حجاب مادر به گونه ای بود که چشم ها به سختی دیده می شد و نوک انگشت ها نیز پیدا بود. اما دختر او که دستکش سیاه در دست داشت، حتی چشمانش هم دیده نمی شد.


در قسمتی از این برنامه ، مادر در پاسخ پرسش مجری برنامه مبنی بر دلیل استفاده از این نوع پوشش ، عنوان می کند که از چشمان مردان اشعه ای خطرناک پخش می شود که عامل پیری زود رس زنان است و جالبتر اینکه عنوان میکند دانشمندان چنین مسئله ای را کشف کرده اند ! !!!!!


ابتدا فیلم بخش کوتاهی از این برنامه را مشاهده کنید ، بعد در ادامه ی مطالب من چند تا سوال دارم که ممنون میشم اگر کسی بتونه پاسخ قانع کننده بده :


                                                                           

1 - اولین سوالم این است که تا آنجائیکه من اطلاع دارم ، همه جا عنوان می شود که عقد دختران در خردسالی خلاف قانون است . ایشان لطف میکنند آدرس عاقد و محضری را که در 12 سالگی عقد دخترشان را ثبت کرده است را هم بفرمایند ؟


2 - با صراحت عنوان شده است که دانشمندان چنین اشعه ی خطرناکی را کشف کرده اند . امکانش هست کسی بگوید کدام دانشمند در کجای جهان و با استناد به کدامین آزمایش علمی چنین ادعایی کرده است ؟


3 - عنوان نشده است که آیا همسر ایشان که جزو همین "مردان" هستند هم چنین اشعه ای دارند یا استثناء هستند ؟ اگر جواب مثبت است برای جلوگیری از لطمات جبران ناپذیر اشعه چشم همسرشان (که گریز از آن اجتناب ناپذیر است) چه اقدام پیشگیرانه ای کرده اند؟


4- سوال مهمتر این که آیا ایشان این نوع حجاب و پوشش را به جهت اینکه به آن "اعتقاد" دارند انتخاب کرده اند یا صرفا برای جوان ماندن  و رعایت جوانب پزشکی کشف شده توسط دانشمندان؟


5 - آیا آن دانشمندان فقط در مورد اشعه چشمان مردان تحقیق کرده اند ؟ نگرانیم که یک موقع چشمان زنان هم اشعه داشته باشد و پوست ما را خراب کند !


6 - برای این مسئله چه تدبیری اندیشیده شده است که اشعه چشمان مردان باعث پیری زودرس مردان دیگر نیز خواهد شد. باور کنید بعد از اطلاع از چنین کشفی ، زمانی که به اداره ای می روم ، برای جلوگیری از مضرات اشعه چشمان آقایان کارمند ، ماسک جوشکاری همراهم می برم ! چون بالاخره اشعه ، اشعه است دیگر ! مرد و زن که حالیش نیست که !!!!

7 - و دست آخر اینکه زمانی که مسلمانان در برابر شدید ترین هجمه های تبلیغاتی دشمنان قرار دارند و ما شیعیان به عنوان پرچمداران اسلام ناب محمدی در ظل راهنمایی های رهبری که دائما ما را به اجتناب از افراط و تفریط فرا می خواند ، آیا پخش و ترویج چنین عقایدی که هیچ توجیه علمی ندارد ، آب به آسیاب دشمن ریختن نیست ؟

صدا و سیما که اخیرا بسیار تلاش میکند که حتما به خود "رسانه ی ملی" بگوید پاسخگو باشد که هدفش از پخش چنین برنامه هایی مذمت آن است یا مدح و ترویج آن؟


هدف این است که چنین افرادی الگوی فرزندان ما باشند؟


اول که شروع به نوشتن مطلب کردم ، قصد داشتم با این شعر به پایان ببرم که :


                                تو که قرآن بدین نمط خوانی ...... ببری رونق مسلمانی


اما به آخرش که رسیدم ، بنظرم رسید که این را هم بنویسم که :


            ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی ..... این ره که تو می روی به ترکستان است

 

مرحمت عالی مستدام !

نظرات  (۱۹)

وای چه ترسناکه!

حمید خان باید:ببری رونق مسلمانی باشد.
پاسخ:
سلام
تو اینترنت هم سرچ کردم هر دو را نوشته اما قول شما حجت است
اصلاحش کردم
قمه وقیمه وقیام ترکیب بسیار خوبی در پست بالایی است :)
موفق باشید. و نگهدار قلمتان.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام حمید خان
یک موضوع و خبر که آثاری از انتخابات آینده مجلس در شهرستان است،برای شما ارسال می نمایم
لطفا به موضوع دقت و جهت شفاف سازی اذهان عموم نظر خود را ارائه و انتشار نمائید:
خبر اداره ورزش بدون عکس که نشان از نوعی سیستم تبلیغاتی پنهان در راستای آماده سازی اذهان عموم در آشنایی با نام کاندیدا و یا نسبتی از کاندیداست:

در پنجم محرم و بمناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش اجتماع بزرگ حسینی جامعه ورزشی شهرستان شبستر برگزار شد.

اجتماع بزرگ حسینی جامعه ورزشی شهرستان شبستر با حضور امام جمعه معزز شهرستان شبستر ، فرماندار شهرستان شبستر ، ******* مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی ، *** *** ***** * **** *** **** *** ****** و **** *** **** معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان ، ورزشکاران و ورزش دوستان و مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری در سالن ورزشی  دو هزار نفری شهدای دیزج خلیل برگزار شد.


در این آیین باشکوه امام جمعه شهرستان شبستر در خصوص ایام محرم و جایگاه والای امام حسین (ع) سخنرانی کردند و در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی پرداختند. در این آیین *** ***** ******* نیز به مداحی پرداخت.

در پایان مراسم کلیه شرکت کنندگان میهمان سفره ابا عبداله الحسین برای صرف شام بودند .
پاسخ:
سلام
این تازه اولشه دوست من
بزودی باز هم ما مردم (همیشه در صحنه ، قهرمان ، اتقلابی و گوگولی مگولی خواهیم شد) و یه تعداد قبل از اینکه مناسبتی رو به ما مدم قهرمان تبریک یا تسلیت عرض ! کنند خوابشان نخواهد برد !
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمید خان بدو که واست سوژه دارم تا حذفش نکرده (البته اونقد ***** نیست که حذفش کنه)
**************************************
همگان بدانند 18 هواپیما از دالان هوایی بندرشرفخانه عبور کرده اند منبعش اش هم یک ادم خیلی موثق با 35 سال سابقه که خودش از صبح تا عصر ایستاده و شمرده که 10 هواپیما از روی دریاچه شرفخانه از ترکیه به تبریز رفتن و تو اتوبان هوایی شرفخانه واسه نهار و نماز نگه داشتن و 8 هواپیما هم از بالای کوههای میشو شرفخانه که اون باند اتوبان دالان هوایی بندرشرفخانه است از اینور به اونور می رفتن و حکما برای موال مسافرین یه توقفی هم در هواپیماپارک کنار دالان بندرشرفخانه داشتن و مسافرین دستی به آب رسوندن و چایی به معده حالا اینجاشو نیگا :

که امتداد شرقی - غربی بندرشرفخانه به دالان هوایی تبدیل شده است بطوریکه روزانه چندین هواپیما در حال تردد هستند 


بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
من موندم جای صوفیان و شرفخانه عوض شده و یا جای شیخ ولی و شرفخانه. حالا شما بگید این ******* ** آبروی ما را هم برده. از ********* هم انداختش بیرون، باز هم هدایت نمی شود که نمی شود.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام به مدیر وبلاگ که کارش 19
یه موضوع و درخواست اعلام نظر از شما:

5-نظارت و استعلام فاکتورهای اداری برعهده کیست ؟ (30/8)

سوال بنده از آقای ***** این است که چرا الان که از فرمانداری انداختنش بیرون این مطالب را می نویسد.؟
چرا وقتی برای غذای این **** ***** در ******** فاکتورسازی می شدند حرف نمیزد؟
و....
پاسخ:
سلام
از قدیم و ندیم گفتن....
دیگی که واسه من نجوشه ......

آره والا !

شما کار و زندگی تان را ول کرده اید و چسبیدید به آقای ..................

خوب اصلا" طرف آن زمان ننوشته این زمان نوشته است موضوع که خبر کهنه نیست بگوئیم سوخته است ما با نویسنده آن کاری نداریم ما در عالم انصاف کلام حضرت علی (ع) را باید الگوی خویش قرار دهیم  که گفته هر سخنی را از هر دوست و دشمنی با سعه صدر بشنو  و حرفهایی را که منطقی هستند بپذیر

حال در اینجا حمیدآقا بجای اینکه اصل موضوع را تحسین بکند به جمع مخالفان متن پیوسته و با کنایه هایی میخواهد آنرا به حاشیه بکشاند

خوب متن مورد نظر برای همه کس از طریق اینترنت قابل دسترسی است حمیدآقا میتواند بدون توجه به نویسنده متن  با مطالعه کامل مقاله قضاوت عادلانه داشته باشد

در خصوص انداختن به بیرون طوری القا میکنید که شاه را از ایران بیرون انداخته اند

برادر مومن برای نامبرده پیشنهاد داده اند که در ساختمان ارشاد که هم صنف شغل اوست  به فعالیت خود ادامه دهد او هم قهر کرده نه به فرمانداری میرود و نه به ساختمان ارشاد

او میگوید 30 سال اتاق نداشته چطور فعالیت میکرده است کار او درآن اطاق محقر نیست کار و فعالیت او به وسعت 150 کیلومتر شهرستان شبستر است که باید حضور فیزیکی داشته باشد

او همه جا از فرماندار جدید بعنوان یک فرد شریف و نجیب یاد کرده است

حال اگر دقت فرمائید این  نظرات مخالف علیه او توسط دوسه نفر  انگشت شما که منافع خود را درفعالت او در خطر میبینند صورت میگیرد

باید حمیدآقا مثل حمیدآقای چند ماه قبل باشد که هوشیار بود و  فورا" چنین نظرات هدف دار بقصد تخریب  را تشخیص میداد و با پاسخ های منطقی اجازه نمیداد به همکار فرهنگی خودش جسارت ادب بشود

 

   

پاسخ:
سلام
من نه از کسی جانبداری میکنم و نه قصد القای موضوعی را دارم
من فقط نظرات ارسالی را منتشر کرده و هر جا که احساس کرده ام توهینی به هر شخصی می شود متن را حذف کرده ام
سعی شده است که در موارد انتقادی هم نام کسی برده نشود
حال شما بفرمائید تقصیر من چیست؟
اشکال کار اینجاست که فکر میکنیم هر انتقادی به قول شما (جسارت ادب) است. هیچکدام ما بی نیاز از انتقاد نیستیم . اما زمانی می رسد اینقدر بخود مغرور می شویم که فکر میکنیم آسمان باز شده و من یکنفر افتاده ام پایین .
و این انتقاد ها بخاطر همین غرور بی جاست که پر رنگ تر می شود.
نظر شما هم چون منطقی بوده است منتشر شده است . اما یادمان باشد که قضاوت نهایی را همین مردم عادی کوچه و بازار خواهند کرد ...
کم کار شدید آقای راضی؟!!!! 
پاسخ:
سلام
حق با شماست دوست عزیز
چند وقتی نبودم و انشاء الله بزودی تخت گاز شروع به نوشتن میکنم !
۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۵ جواب به بیطرف
من خودم یک شرفخانه ای هستم. ولی این طور رفتارهای دوگانه دور از انصاف است. که هر موقع انتقادی بشود بگویید که منافع تان در خطر است. در حالیکه این مصداق, بیشتر به میرزا بنویس ها متمایل است نه به بنده حقیر که شغل آزاد دارم. همچنین این آقای راضی همه نظرات را درج می کنند و فقط برخی ها را بصورت ****. در حالیکه همشهری ما, فقط تعریف و تمجید را می نویسد و شرفخانه را جلوتر از همه شهرها می داند و این تعصب بی فایده ای است که فقط اسم شهرمان را در اجتماع به تمسخر می گیرد.
پاسخ:
سلام
من فقط دشنام ها و اسامی افراد را **** میکنم ( من متن را حذف میکنم ولی سرویس دهنده بجای متن حذف شده *** می گذارد تا تغییرات داده شده مشخص باشد)
سلام خیلی سر به سر آقای جهانی نگذارید او یک جهان برنامه دارد: وبلاگش راتبدیل به بنگاه میکند؛ اخبارش حول محور اخیار نمیچرخد؛گاهی با نگاهی منافع خویش را بر خویش و بیگانه مرجح میداند؛قلمش اغلاط فراوان  و بی امان هم دارد؛ به نظر بنده ماست خودش را تبلیغ می کند و برماست که کلام ایشان را در بوتة نقد بسنجیم؛هرچند زحمت فراوان می کشد اما رحمت اشخاص مهربان را ندارد؛ خدا فرزند و همسر ایشان را بیامرزداما خود وی باید علم را با حلم بیامیزد؛شاید نگاهش از پگاه تا شام بیشتر در پی شام است؛بارها اعلان فرموده که دوربینم در تصادف ازبین رفته یعنی...
حمید خان سلام, بهتر نیست به جای سرچ کردم بنویسی جست و جو کردم ؟
پاسخ:
سلام
حق با شماست اما در گفتگوی عادی شاید کلمه "جست و جو" حتما باید بکار برده شود  ولی در مورد کامپیوتر و اینترنت ، کلمه "سرچ" نشان از فعلی خاص دارد و از آن دسته کلماتی است که تبدیل به اسم خاص شده است و من اسامی خاص را ترجمه نمیکنم . مثلا هیچوقت به "کامپیوتر" رایانه یا به "هلیکوپتر" چرخبال یا بالگرد یا به پیانو "سیم دنگ !" نمی گویم چون سازنده ی آن کس دیگریست و من به نوبه خودم برای اسمی که سازنده بر روی ساخته اش گذاشته احترام قائلم.
در هر حال فرمایش شما را از این به بعد در نوشته هایم بکار خواهم بست .
ممنونم
۲۳ آبان ۹۳ ، ۲۳:۱۶ شبهای شرفخانه
شبهای شرفخانه در دالان هوائی باحضور مسافرین فضائی افتتاح شد این دالان هوائی به علت تعطیلی سواحل دریاچه شرفخانه احداث گردیده وصرف نمک بدون تسویه وآرتمیای نمک سود پرندگان نمک سود با مقداری دلستر نمکی به صورت رایگان آماده پذیرائی همراه با اطاق خواب واستراحت مشرف به کوهای شرفخانه با شبکه جهانی می باشد درضمن دوربین جهانی نیز آماده گرفتن عکس یادگاری وپخش ازاخبار 11شب می باشد .
۲۴ آبان ۹۳ ، ۰۲:۱۸ مهدی جوانزاده

از انصاف صحبت میکنیم اما نا انصاف هستیم

مهمترین روزنامه های معتبر کشور کیهان - اطلاعات - همشهری هستند که دوتا اولیه دولتی و مدیران آن با حکم رهبری انتخاب میشوند و سومی متعلق به شهرداری تهران است

محض رضای پروردگار هرکدام را که دلتان میخواهد یکبار از دکه روزنامه فروشی بخرید و یک مقایسه اجمالی بکنید که بیش از 70% مطالب و صفحات اش تبلیغاتی و برخی از صفحات اش با اینکه خبری است اما رپرتاژ آگهی منتشر شده است

رپرتاژ به خبرهایی میگویند که گزارش و عملکرد ادارات با پرداخت هزینه بچاپ میرسد

اگر در تهران روزنامه همشهری بخرید داخل صفحات اش ویژه نامه آگهی ها هر روز در 64 صفحه چاپ  و همراه روزنامه توزیع میشود که در آن از جارو تا پارو میتوانید آگهی بخش های خصوصی را مطالعه کنید که هزاران نفر یا میخرند یا میفروشند

آن آقایی که بنام عبدالله از آقای جهانی انتقاد کرده که وبلاگش را بنگاه کرده چرا به مدیران مسئول روزنامه های معتبر کشور نامه اعتراضی نمینویسد که چرا هزاران برابر خبر آگهی چاپ میکنید

چرا به تلویزیون ملی کشور اعتراض نمیکند که چرا وسط بهترین فیلم یا حساس ترین مسابقه کشور چرا برنامه را قطع و پفک نمکی تبلیغ میکنی

مگر آگهی های تبلیغاتی نوعی معرفی پتانسیل های شهرستان  و  معرفی مشاغل و کاریابی برای جوانان نیست

چرا حسادت کورکورانه و بدون تحقیق برخی ها را خفه میکند

چرا بجای تشویق به همشهریان خودمان ارزش و بها نمیدهیم

 

کوته فکری از شهرستانی که مهدفرهنگ را یدک میکشد کی رخت خواهد بست ؟

اقا مهدی سلام .به این میگویند قیاس مع الفارق. به تعبیر ساده تر مقایسة نابرابر . نخست اینکه آنهایی که شما شمردید کارمند دارند؛مخارج دارند؛ ساختمان دارندکه آنهم هزینه لازم داردو ناچار از راه تبلیغات مقداری از آن خرجها را جبران می کنند؛ آقای جهانی اینها را ندارد ؛دارد؟دوم اینکه مثلا اگر کسی کاری کرد و نادرست بود ماهم اجازه تکرار آن کار را داریم؟سوم اینکه برادر لازم است جملاتتان را با کلماتی مثل:«حسادت کورکورانه» و «خفه میکند» آلوده سازید؟ آیا اول و آخر اظهارات شما تناسب دارند؟
سلام به مدیر محترم وبلاگ،حمید خان راضی
استخر شبستر در مزایده به یک نفر غیر بومی اهل تبریز واگذار خواهد شد.
جای بسی تامل است که چرا استخر شبستر را افراد غیربومی  در اختیار خواهند داشت:

1-تیم شنای شبستر هر روز رو به عقب حرکت می کند.
2-افراد بومی شهرستان شبستر در این میان جایگاهی ندارند.
3-تربیت بدنی بجای حمایت از افراد بومی از غیر بومی ها حمایت میکنند؟!چرا؟!!
4-چرا هیئت شنا در این مزایده شرکت کرده بود و یا نخیر؟اگر کرده نتیجه اش چه بوده و یا اگر نکرده است،دلیلش چیست؟
5-مدیریت استخر در دست کساین است که بیشتر از تخصص پ دارند؟!
6-و.... که باید جوابگو باشیم...


ای بابا باز هم که مطلب ننوشته اید.
پاسخ:
سلام
در دست نگارش است دوست من ....
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
در خصوص استخر چون بنده در آن استخر تردد بیشتر دارم،به یقین میگم که دست کارمندان اداره تربیت بدنی در دست بخش خصوصی گره خورده.اگر قبول کنیم و یا نکنیم.
بنده به یقین در خصوص این سری مزایده استخر شبستر مطلبی دارم که بهتره شما هم بدانید.
آقای **** **** از کارکنان اداره ورزش در استخر برگه مزایده و اطلاع رسانی مزایده را در زمان بعد از مهلت ثبت نام و گرفتن پاکت مزایده در استخر نصب میکرده است.
سوالم را از مسئول تربیت بدنی می پرسم که چرا اطلاع رسانی مزایده اماکن ورزشی بصورت شفاف و بموقع برای مردم اطلاع رسانی نشد؟
چرا آقای **** **** برگ اطلاع رسانی مزایده را بدستور رئی اداره ورزش بعد از زمان مقرر در استخر برای دید عموم نصب میکرده است؟

در ضمن به اطلاع می رسانم که هیئت شنا در مزایده ثبت نام کرده بود و پاکت  مزایده را هم گرفته بودند.اما به دلایلی نامعلوم شرکت نکردند!

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

مدیریت جدید استخر

آقای **** مقام ریاست محترم هیات نجات غریق استان!

بدو بیا اشتباه منوبگو خخخخخخخخخخ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">