شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

برای چندمین بار ، بازهم آقای روحانی در تلویزیون ظاهر شدند ، برای چند هزارمین بار با چهره ای مظلوم و لحنی ملتمسانه از مردم خواهش کردند که از گرفتن یارانه نقدی انصراف دهند!


یارانه


عجب حکایتی شده است این هدفمندی یارانه ها، هنوز یادمان نرفته آن صحنه ای را که جناب آقای محمود خان احمدی نژاد با آن چهره منحصر به فرد و لبخند فاتحانه خود در برابر دوربین های تلویزیونی، روبه ملت شریف ایران نشستند و خبر از اجرای برنامه ای توسط دولت دهم را دادند که روسای دولت های پیش از او حتی جرات فکر کردن به آن را هم نداشتند.

محمود شجاع و شیردل که بارها خود را یار امام زمان (عج) نامیده بود، این پول را نیز از آن حضرت قائم (عج) دانست و از مردم خواست که آن را با سایر در آمدهای خود قاطی نکنند زیرا متبرک است و برکت دارد! رئیس جمهور عزیزمان که ادعای مدیریت جهان را داشتند این را نیز اضافه کردند که اگر خانوارها این مبلغ متبرک ۴۵ هزار تومان را به خوبی مدیریت کنند تا چند وقت دیگر در کشور ایران چیزی به نام فاصله طبقاتی نخواهیم داشت!

در آن شب تاریخی مردم که این خبر را شنیدند از خوشحالی دست از پا نشناختند و همه خدا را بخاطر ظهور این پدیده قرن (به قول آقای الهام و همسرشان خانم رجبی) در قامت رئیس جمهوری اسلامی ایران شکر کردند و حمد گفتند.

صدا و سیما هم در چشم به هم زدنی بلافاصله تمام مدیران، برنامه سازان، مجریان و کارشناسان خود را بسیج کرد تا شب روز به مردم یادآوری کنند که رنسانسی در کشور رخ داده و درهای سعادت به روی همه باز شده است هنوز یادمان نرفته که گزارشی از یکی از روستاهای کشور پخش شد که در آن خانواری با داشتن سیزده فرزند در آمدشان از یک مهندس مملکت هم بیشتر شده بود، آن ها تصمیم داشتند با کنار گذاشتن پول آب و برق بقیه را در زمینه کارآفرینی و توسعه کشاورزی سرمایه گذاری کنند آن روز خیلی از مهندسان و سایر تحصیلکردگان کشور آرزو کردند که ای کاش ماهم بجای وقت صرف کردن برای تحصیل زن می گرفتیم و چند جین بچه می آوردیم تا امروز سهم بیشتری از این هدیه آسمانی نصیبمان می شد!

آن فضای شور و حال پس از دریافت اولین یارانه را، که همه برای تعویض یا خرید موبایل و لپ تاب و مبلمان و زیورآلات و غیره به بازار هجوم آوردند و با خرید های لوکس می خواستند یک شبه فاصله های طبقاتی را پر کرده و به ندای رئیس جمهورشان لبیک بگویند را هیچ نویسنده چیره دستی نمی تواند توصیف کند.


القصه یارانه هدفمند شد و دوستان در صدا و سیما، دولت و مجلس به مراد مقصود رسیدند، با درایت دولتمردانی که قصد مدیریت جهان را داشتند افسار قیمت ها به آرامی برید و تورم سربه فلک گذاشت، فاصله طبقاتی که قرار بود سانتی متری شود کیلومتری شد، چرخ های تولید خوابید و بیکاری به اوج رسید، کمر پول ملی شکست و ارزش ۴۵ هزارتومان نفرین شده به یک سوم رسید و این گل های دولت دهم با اختلاس ناچیز ۳ هزار میلیاردی خاوری و دوستان و پرونده های رحیمی و مرتضوی و زنجانی به سبزه نیز آراسته شد.

           بالاخره چرخ روزگار چرخید و محمود و دوستان رفتند و آقای روحانی با کلید آمد.

به هر حال امروز در نبود محمود، دولت و مجلس وضرغامی در صدا و سیما دست به کار شده اند تا نگذارند تو یارانه ای به کف آری و به عزت بخوری! یارانه ای که تا دیروز پول صاحب الزمان بود و همه باید می گرفتند و متبرک می شدند امروزپول نفت است، زهر هلاهلی است که کشور را فلج کرده و باید از دست مردم گرفته شود و چه خوب که با زبان خوش پس بدهند و گرنه به دست تدبیر دولت قطع خواهد شد تا اعتدال به اقتصاد باز گردد!

به هرحال ما که گیج شدیم و آخرش نفهمیدیم باید به کدام ساز حضرات علی الخصوص صداو سیما برقصیم .یارانه بد است یا خوب،بگیریم یا پس بدیم ،متبرک است یا شوم؟!!

مخلص کلام ،جناب آقای روحانی ملت ایران از نیات خیر شما آگاهند اما ملتمسانه از شما خواهش می کنیم اگر توانایی مدیریت واجرای فاز دوم هدفمندی را ندارید صادقانه به مردم بگویید و کمر ملت را نشکنید،اگر قرار است با پول یارانه مردم امثال خاوری ها و زنجانی ها را پرورش یابند لطف کنید در تصمیم خود تجدید نظر فرمائید یا به قول آن مثل معروف:


از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.

نظرات  (۵)

۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۰۰ قار قار نیوز
من کارمندم و مالیات حقوقم هر ماه کم میشه . مبلغ یارانه هر چند زیاد نیست ولی کفاف پرداخت قبض هامونو میده. منم انصراف نمیدم
سلام و عید تان مبارک...بعد مدتها داستان کوتاهی خواندم از گارسیا مارکز بنام قشنگ ترین مغروق دنیا
و سری زدم به وبلاگ شما با حس و حالی که هنوز از خواندن داستان داشتم  این دو را مخلوط کردم و اولین معجون سال را به سلامتی مارکز و شما در پس زمینه ذهنم سر کشیدم  سال خوبی داشته باشی...
پاسخ:
سلام
سال نو شما هم مبارک
پس بگو چرا کم پیدا شدین
با داداش گابریل بیشتر حال میکنین ...
فقط یک سوال؟ اگه کسی جوابش را بگه خیلی ممنون میشم.
" اگر گرفتن یارانه، بد است و پایمال شدن حقوق ملی و سرمایه ملی را در پی دارد؛ پس چرا آقای روحانی در دولت قبلی جزء یارانه بگیرها بودند"
1- اصلا نفس یارانه دادن از ابتدا غلط بود
2- مردم اعتمادی به دولت ندارن در نتیجه انصراف نمیدن
3- 30-40 هزار تومن تاثیری تو زندگی مردم نداره ولی حداقل یه قبض رو هم باهاش پرداخت کنن کافیه
4- مردم مطمئن هستن که با انصراف از یارانه نه جاده ای ساخته میشه نه بیمارستانی نه بیمه ای نه ...
5- با این فشاری که تو 2 سال اخیر به مردم اومده حتی درخواست انصراف از 1000 تومن هم قابل قبول نیست
6- ارزش خرید یارانه در این یک سال یک سوم شده و چندان تاثیری نداره
7- یارانه حق همه مردم و بیت المال است و هیچ کسی رو نمیشه مجبور به انصراف کرد حتی اونی که ماهی 10 میلیون درامد داره
8- جریمه کردن واسه یارانه خنده دارترین جک سال 93 خواهد شد
9- همه قبول دارن پرداخت یارانه باید معقول و هدفمند باشه ولی اینطوری نبوده و احتمالا نخواهد بود
10-....
با گزینه های بالا و گزینه های دیگری که در ذهن شما است این پازل تکمیل خواهد شد
واقعا روحانی هم یارانه میگرفت؟؟؟!!!پس الان دیگه انصراف بده زشته!
پاسخ:
بله
و 150 نفر از نمایندگان منتخب ملت هم در حال حاضر یارانه میگیرن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">