شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

فکر کنین صبح امروز کیفتون گم شده (یا دزدیدنش) ، از بخت بد این کیف حاوی گواهینامه ، شناسنامه ، کارت ملی ، کارتهای بانکی ، پاسپورت ، کارت پایان خدمت و کلی مدارک دیگه بوده. اولین کاری که میکنین اینه که مسیر های رفته رو برگردین و همه جا رو به دقت بگردین و از چند نفر بپرسین . در چنین مواردی در اکثر موارد ، وجه نقد کیف براتون به اندازه ی مدارکش مهم نیست. و من بارها به آگهی هایی برخوردم که از یابنده ی چنین کیفی خواسته شده که وجوه نقد را برای خودش بردارد ولی مدارک و اسناد را بفرستد . چرا؟

چون میدونیم که گم شدن چنین مدارکی یعنی مراجعه مجدد برای گرفتن المثنی ، و کسی که یکبار برای گرفتن چنین مدارکی به ادارات مراجعه کرده باشه میدونه که سر و کله زدن با ادارات یعنی عذاب . یعنی خود مرگ !


صرف نظر از هزینه هایی که برای این کار صرف خواهید کرد (اعم از هزینه های قانونی و یخورده قانونی !) ، ساعتها انتظار پشت درهای اتاق های کارمندانی که یا دارند صبحانه می خورند ، یا رفته اند مزار شهدا ( و جدیدا دیدار خانواده شهدا) ، یا در حال معارفه رئیس جدید یا احیانا تودیع رئیس قبلی هستند ، یا مرخصی ساعتی یا جلسه های بی سر و ته  و هزار و یک دردسر دیگر ، زمان با ارزش شما نیز تلف خواهد شد و همچنین امکان دارد که از مدارک قبلی شما سوء استفاده بشود . پس بهتر است تمام تلاشتان را برای یافتن مدارک قبلی بکنید . اما چه جوری ؟

اگر دقت کرده باشید روی اکثر کارتهای شناسایی از یابنده خواسته شده که آن را به صندوق پست بیاندازد . و معمولا اگر کسی مدارکی پیدا کرده و موفق به یافتن صاحبش نشود ، چنین می کند و بعضی وقتها دزدان محترم نیز پس از تخلیه وجوه نقد و چک و طلا و هر چیزی که بشود به پول نزدیکش کرد ، دلشان بحال مالباخته می سوزد و مدارک را حواله صندوق پست می کنند. پس یک راهش این است که از طریق اداره پست پیگیر شوید که این نیز مستلزم زیارت کارمند جماعت است و از آنجائیکه من سخت به این مسئله معتقدم که :

تنت به ناز کارمند نیازمند مباد ...... وجودت آزرده ی گزند مباد



یک سایت اینترنتی بسیار مفید توسط شرکت پست ایجاد شده است که هر مدرکی که پیدا شده باشد و به اداره پست ارسال شده باشد را در آن اعلام میکند ،  به آدرس زیرمراجعه کنید و نام و یا نام خانوادگی خود یا آشنایان خود را در آن جستجو کنید تعداد زیادی مدارک پیدا می کنید و حقیر را هم از دعای خیر محروم نفرمائید .


نظرات  (۹)

مرسییییییییییییییییییییییییییییییییی
همین الان رفتم فامیلی خودمو زدم  . گواهینامه و شناسنامه عمه من ماه پیش گم شده بود دیدم تو اون لیست هست زنگ زدم بهش گفتم از خوشحالی زبونش بند اومده بود .
ممنون
سلام آقای راضی !
 میشه خلافی خودرو را ازطریق سایت های ویژه  پیداکرد؟؟
پاسخ:
سلام
من هم خیلی دنبال این موضوع بودم ولی ظاهرا هنوز نمیشه از طریق اینترنت خلافی گرفت و فعلا تنها راه موجود مراجعه به دفاتر خدمات و یا از طریق ارسال اس ام اس هست
سلام . تا حالا گذرتون به دادگستری شبستر افتاده . حتما برین ببننین آیا دیدار با رءیس جمهور راحتره یا منشی  و کارمندای دادگستری .؟
پاسخ:
سلام
خوشبختانه تا بحال از در دادگستری تو نرفتم ولی فضای اداری ادارات شبستر تا حد زیادی شبیه به همه . هر چند که فرهنگ اداری اکثر نقاط کشور یه خط مشی خاص داره ولی تو این شهرستان بنا به دلایلی که تو نوشته های قبلی هم گفتم فضای "آدم حساب نکردن ارباب رجوع" بیشتر به چشم میاد . دو تا از عمده ترین دلایلش اینه که اولا مردم زیاد با حق و حقوقشون آشنا نیستند و دومی که خیلی بیشتر ملموس تره ، آشنا بودن اکثر کارمندان با مردم و نجیب بودن بیش از اندازه همین مردم باعث میشه که کسی اعتراضی نکنه و نتیجه همینی میشه که ملاحظه میکنید...

ملاک‌های انتخاب همسر از نگاه جوانان ایرانی


همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز ملی ازدواج برخی از مهمترین یافته‌های آخرین نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منتشر شد.

محمد آقاسی رییس ایسپا گفت: از آنجا که بحث ازدواج و انتخاب همسر در شرایط کنونی در میان جوانان ایرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، مرکز ایسپا در این حیطه اقدام به نظرسنجی کرده است که نتایج این پژوهش‌ها می‌تواند نقش موثری برای تصمیم گیری مسولان و نیز مکمل مناسبی برای سیاستگزاران فرهنگی کشور باشد. به ویژه با استقرار دولت یازدهم استفاده ازاین نتایج می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آتی مهم و موثر باشد.

آقاسی افزود: «محورهای این نظرسنجی شامل ملاک‌های انتخاب همسر، موانع ازدواج، سن مطلوب ازدواج، فرزندآوری و مواردی از این دست است که در فواصل مختلف منتشر خواهد شد که این نظرسنجی به صورت ملی و با حجم نمونه 3028 نفر صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع پاسخگویان حاضر در تحقیق، 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن و میانگین سنی افراد حاضر در تحقیق 25.2 بوده است . همچنین 60.5 درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی، 34.1 درصد دارای تحصیلات متوسطه و دیپلم و 5.4 درصد نیز تحصیلاتشان کمتر از دبیرستان بوده است.

ملاک‌های انتخاب همسر از نگاه جوانان ایرانی

رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در ادامه به تشریح برخی یافته‌های این تحقیق پرداخت و افزود: در سؤال جداگانه‌ای از پاسخگویان در خصوص ملاک‌های انتخاب همسر از سوی جوانان پرسیده شد که با توجه به یافته‌های به دست آمده «دارا بودن شغل و درآمد مناسب» با کسب 13.2 امتیاز از 100 امتیاز، اولویت اول را به خود اختصاص داده است. ملاک‌های «تفاهم» با 12.6 امتیاز و «عفت و پاکدامنی» با 11.3 امتیاز، اولویت‌ها دوم و سوم جوانان برای ازدواج عنوان شده است.

آقاسی یادآور شد: اگر بخواهیم ملاک‌های جوانان را برای انتخاب همسر به تفکیک زن و مرد بررسی و تحلیل کنیم به این نتیجه می‌رسیم در مجموع «دارا بودن شغل و درآمد مناسب» از منظر پاسخگویان زن بیش از سایر ملاک‌ها مورد توجه بوده است، درحالیکه مردان «ملاک عفت و پاکدامنی» را مهم‌تر از سایر معیارها دانسته‌اند.

سن مطلوب ازدواج از نظر جوانان ایرانی

وی در ادامه افزود: در این نظرسنجی‌ از جوانان درباره سن مطلوب ازدواج برای خانم‌ها و آقایان به تفکیک پرسیده شد که نتایج نظرسنجی نشان داد 50.6 درصد از پاسخگویان سن مطلوب برای ازدواج آقایان را بین سنین 27 تا 30 سال و 32.7 درصد نیز سن مناسب برای ازدواج آقایان را بین 23 تا 26 سال عنوان کرده‌اند. به صورت کلی میانگین سن مطلوب ازدواج آقایان از دیدگاه جوانان کشور27.6 اعلام شده است.

رییس ایسپا دیدگاه جوانان در مورد سن مطلوب ازدواج خانم‌ها را این‌گونه تشریح کرد: 43.9 درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که سن مطلوب ازدواج برای خانم‌ها بین سنین 23 تا 26 سال است، همچنین 37 درصد جوانان نیز معتقدند سن مطلوب ازدواج برای خانم‌ها بین سنین 19 تا 22 سال است و به صورت کلی میانگین سن مطلوب خانم‌ها از طرف پاسخگویان، 23.2 اعلام شده است.

نظر جوانان در مورد فرزندآوری و خوشبختی در زندگی

آقاسی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در سال‌های اخیر مورد تاکید قرار گرفته بحث باروری و فرزندآوری است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بر روی این مطلب تاکید دارند و دستگاه‌های مختلف اجرایی و ارگانهای فرهنگی می‌بایست به این مطلب توجه داشته باشند، اظهارکرد: در همین زمینه از جوانان پرسیده شد که آیا داشتن فرزند را موجب خوشبختی در زندگی می دانید که اکثریت جوانان (72.7درصد) اعتقاد دارند داشتن فرزند در زندگی مشترک باعث خوشبختی زوجین خواهد بود،بنابراین این مطلب امیدوارکننده و دارای اهمیت است که جوانان در آستانه ازدواج تمایل به داشتن فرزند دارند و در این میان تنها 24.1 درصد رابطه‌ای بین داشتن فرزند و خوشبختی زوجین نمی‌بینند 

 

قابل توجه دوستای بیکار:

7 نکته برای بدست آوردن دل کارفرما در مصاحبه استخدامی

مدیران و کارفرماها اصولا هر کدام معیارهای خاص خود برای استخدام کارمند را در نظر دارند و برهمان اساس نیز کار مصاحبه استخدامی را انجام می دهند. 

آنچه پیش روی شماست، نکاتی است که با استناد و استفاده از آنها می توانید بسیاری از کارفرماها را مجاب به استخدام خود کنید. فقط کافیست بدانید مدیران چه می خواهند:

 1. خیلی از مدیرها نمی توانند یا نمی خواهند کسانی را استخدام کنند که خود را قدرتمند تر از آنچه هستند نشان می دهند.

2. مدیران محافظه کار همیشه از پیش یک سری مهارت ها و تجربه ها را در ذهن خود مد نظر قرار می دهند.

3. برای اکثر مدیران توانایی های فنی و درخشش در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

4. مدیران تازه کار معمولا به حسشان خیلی اعتماد می کنند و آن را جایگزینی مناسب برای منطق می دانند.

5. اغلب مدیران برای کسانی که خوش برخورد، قاطع، جذاب و دارای فن بیان قوی هستند اعتبار زیادی قائلند

6. خیلی از مدیرها می گویند:"ما با یک نگاه طرفمان را می شناسیم."

7. خیلی از مدیرها تمایل به جذب کسانی دارند که حس رقابت درشان هست

 

حمیدخان !

خلافی خودرو تونو میتونین از سایت www.rahvar120.ir

دریافت کنین .

با عرض ارادت به کادر زحمتکش نیروی انتظامی، بازتاب‌های احتمالی در پاسخ به انتقادات گسترده به مجموعه «ماتادور» را در ادامه می‌خوانید؛ مسئولان محترم توجه داشته باشند که این بازتاب‌ها طنز است!!

فرمانده شورای عالی مجازی ناجا:
با پخش این سریال، جرایم اینترنی نصف شد و بسیاری از هکرها شغل خود را عوض کرده و به ماست‌بندی و صنعت کیسه‌بندی آن مشغول شده‌اند. همچنین 39 کشور آسیایی و 16 کشور اروپایی با ارسال ایمیل‌های جداگانه درخواست کردند: تامین امنیت کشورشان را کنترات قبول کنیم که این درخواست‌ها با حضور مسئولان ارشد و سرگرد فولا کیمیایی(!) در حال بررسی است.

رییس پلیس بین‌الملل:
مدیر داخلی اف بی آی، تا دیشب 21 بار ایمیل زده و 6 بار هم روی خط من میس انداخته و جواب ندادم. از طریق سفیر سوئیس پیگیری کرده و درخواست داشته که برای آموزش نیروهای اف بی آی با آنها همکاری کنیم. امروز هم دو بار زنگ زد که جواب ندادم. اسنادش هم موجوده که طرف امریکایی زنگ زده، ایناهاش!

مدیر شبکه یک سیما:
این سریال با اینکه الف ویژه نبود ولی خیلی ویژه بود و طبق آمار 94 درصد بیننده داشته که 108 درصد از آنها اعلام رضایت کرده‌اند.

یک منبع آگاه در ناجا:
طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، سریال «ماتادور» بساط شبکه‌های ماهواره‌ای را برچیده به طوری که این شبکه‌ها در زمان پخش این سریال کمتر از 7 درصد بیننده داشتند که ما تحقیق کردیم فهمیدیم آنها خبر نداشتند «ماتادور» داره پخش می شه! و از تماشای ماهواره در این ایام، اظهار ندامت کرده‌اند. البته دیش این افراد ضبط و به جای آن ستاپ باکس تحویل شده است.

سایت هوانیوز:
همین که اصلاح‌طلبان از همه جا رانده و از همه جا مانده، این سریال را نقد می‌کنند، نشان دهنده موفقیت چشمگیر این سریال است و یعنی سریال در نمایش توانمندی و اقتدار نظام بهترین عملکرد را داشته ضمن اینکه یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: این سریال بالغ بر 40 میلیون نفر بیننده دارد و اگر یک هفته دیگر پخش شود، رکورد مناظرات سیاسی 88 و برنامه نود را هم خواهد شکست.

دکتر منفرد الجمعی:
18 کشور آسیایی و 23 شبکه ماهواره‌ای خواستار خرید این سریال از ما شده‌اند و دو شرکت بزرگ فیلمسازی نیز درخواست ساخت سریال به ما داده‌اند. قرار است به زودی سه فیلم سینمایی و چهار سریال الف ویژه هم بسازیم که در هر فصل از سال، یک سریال داشته باشیم.

سردار آماریان:
در طول پخش این سریال 23 درصد جرائم خطرناک کاهش یافته و حدود 47 شرور باسابقه در حالی که شلوار خود را خراب کرده‌بودند به پلیس آگاهی مراجعه و خود را تسلیم کردند. برخی جنایتکاران و تروریست‌های بین‌المللی هم با ارسال نامه‌ای اعلام کردند: ما بازنشسته شدیم و غلط کردیم!

برنامه راز:
اخیرا یک ایمیل داشتم از آرنولد شوارتزینگر که نوشته بود برای همیشه تبهکاری و خرابکاری و ترمیناتور بازی رو کنار گذاشته و درخواست عضویت در پلیس آگاهی ایران رو داده که من بدم به بچه‌ها. این نشون می‌ده تمدن غرب رو به فروپاشی است و آنها راه رستگاری رو در ایران می‌بینند.

بیست و سی:
ماتادور جهانی شد. گزارش خبرنگار ما از لندن

...اینجا خیابان دوکمیلند در صد متری کاخ ملکه است. مردم از نا امنی شدید و بی خیالی پلیس می‌نالند و از سریال جدیدی که این شب‌ها می‌بینند، می‌گویند.

یک پیرزن: وحشتناکه! از در خونه اومدم بیرون، کیفمو زورگیری کردن! پلیس اونطرف خیابون وایساده ولی میگه من پلیس راهور هستم به من ربطی نداره. واقعا ما امنیت نداریم. نه تنها امنیت ندارم بلکه پلیس هم نداریم. من شب‌ها ماتادور نگاه می‌کنم و میگم کاش توی ایران زندگی می‌کردم.

یک جوان: لپ تاپ منو تو روز روشن از جلوی چشام دزدیدن. ریختن تو ماشین و بردنش. رفتم کلانتری میگه بررسی میشه. این چه پلیسیه. خاک بر سرشون. کاش انگلیس، ایران بود.

یک دختر دانشجو: پلیس فقط پلیس ایران. دوست دارم برم ایران و پلیس شوم و برگردم به انگلیسیا یاد بدم. سه ماه قبل کنار مترو، موبایل‌مو زدن، پلیس هیچ ردی از موبایلم نداره و میگه برو عمو دلت خوشه!

سلام حمید آقا  میشه از مطالب وبلاگتون استفاده کنم؟
پاسخ:
سلام
برای کجا؟
یک وبلاگ میخوام را بندازم
پاسخ:
دوست گرامی
اولین انگیزه ی ایجاد وبلاگ حرفهایی است که در ذهن انسان سنگینی میکند و دنبال جایی برای نوشتن آنهاست . شما میخواهید وبلاگ راه بیاندازید و هنوز شروع نکرده دنبال مطلب از این و آن هستید ؟ چه کاریه خوب ؟ با کسی شرط بسته اید که حتما وبلاگ داشته باشید ؟؟؟؟؟ مطالب من که تو همین وبلاگ هستن و هر کی بخواد میاد همینجا میخونه و نیازی به زحمت دوستان برای باز نشرش نیست . در کل من با اینکه راضی هستم اما  راضی به باز نشر مطالبم بدون ذکر منبع نیستم. موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">