شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

از جمله اتفاقات ثابت هر سال افزایش گرانی در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان است که هر ساله با شدت هرچه بیشتر با آن برخورد می​شود.


یک هفته قبل از رمضان
1. مدیر کل تامین مواد غذایی و مایحتاج ملت در وزارت امور گرسنگی و برازندگی گفت: مردم نگران نباشند انبار ها تا خرخره پر شده و ما هیچ مشکلی در تامین مایحتاج مردم نداریم. حتی در تامین «ما یح نه تاج» یا همان «نایحتاج» مردم هم مشکلی نداریم! وی افزود:.....


اینقدر در انبارها کالا ذخیره کردیم که دیگر جا برای ذخیره نداریم و سفارش وارادت انبار خالی از چین را داده​ایم.


2. رییس کل امور نظارت و برخورد با دهن کجی به دولت و بی محلی به نرخ​های مصوب گفت: امسال با کسی شوخی نداریم و به شدت برخورد می​کنیم. وی افزود: به جون مادرم اگر گران فروشی در هر جایی دیده شود، هم با صنف مورد نظر و هم با فرد خاطی طوری برخورد می​کنیم که هیچوقت فراموش نکند. وی افزود: بالغ بر 430 هزار بازرس به صورت شبانه روزی در تهران و 730هزار بازرس در کل کشور بر حسن انجام کار نظارت می​کنند تا مردم با خیال راحت فقط روزه بگیرند و نگران نان و ماست سفره سحر و افطار نباشند.


روز سوم ماه رمضان:

1. مدیر کل تامین مواد غذایی و مایتحاج ملت در وزارت امور گرسنگی و برازندگی گفت: دست​هایی در کار است تا بازار را دچار نوسان کند که البته کاری از پیش نخواهند برد. وی افزود: افزایش قیمت​ها حبابی است و به زودی با کاهش قیمت و ثبات آن روبرو خواهیم شد. مردم نگران نباشند، همه چی داریم هیچ مشکلی هم نیست. وی تاکید کرد: افزایش قیمت به هر اندازه​ای خلاف قانون است و کسی حق تغییر قیمت ندارد.


2. رییس کل امور نظارت و برخورد با دهن کجی به دولت و بی محلی به نرخ​های مصوب گفت: تا روز دوم بازرسی​ها 11هزار واحد صنفی جریمه شدند و 123 نفر هم پرونده​شان در حال ارسال به مراجع قضایی است. وی افزود: مردم با خیال راحت خرید کنند و هرجا تخلفی دیدن به ما زنگ بزنند ما طرف رو پشت و رو می​کنیم.


یک روز بعد از پایان ماه رمضان و افزایش 25 درصدی همه چیز تا پایان سال:

- مدیر کل تامین مواد غذایی و مایتحاج ملت در وزارت امور گرسنگی و برازندگی گفت: گرانی​های اخیر به خاطر کمبود مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز نبود بلکه ضعف سیستم​های نظارتی باعث شد مردم شکم گرسنه روزه بگیرند و با آب افطار کنند. انبارهای ما همچنان تا خرخره پر هستند و هیچ نگرانی برای شب عید وجود ندارد.


- رییس کل امور نظارت و برخورد با دهن کجی به دولت و بی محلی به نرخ​های مصوب گفت: ماه رمضان سختی بود و ما بیش از 3 میلیون برگ جریمه صادر کردیم که خب این یک رکورد تازه در امر بازرسی بود. وی افزود: مشکل بازار امسال کمبود مواد غذایی بود که مسئولان امر باید فکر این حجم خرید و کاهش میزان دارایی انبارها را می​کردند. وی تاکید کرد: به مردم فشارهایی وارد شد که باید در آینده شاهد آن نباشیم.

 

خبر ویژه:

یک عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی در واکنش به افزایش 15 درصدی قیمت شیر گفت: به هیچ وجه راضی به افزایش قیمت نیستیم. این آرزوی ماست که در هیچ زمینه‌ای افزایش قیمت نداشته باشیم. او با این حال افزایش قیمت در آستانه ماه رمضان را غیرمنطقی دانست و گفت: اینکه چرا در شروع ماه رمضان این اتفاق افتاده جای بحث دارد چون می‌توانست از قبل اتفاق بیفتد.


سوال:

اولا که ما هم راضی به این همه زحمت عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی نیستیم. به خدا راضی نیستیم که ایشان از افزایش قیمت راضی نیستند. اصلا نگران سلامتی ایشون هستیم که نکند این همه فشار باعث ایجاد بیماری و یا زبانم لال سکته قلبی - مغزی - فکری شود.


ثانیا ایشان آرزوهایشان را باید در لیلةالرغائب عنوان می​کردند و الان زمانش گذشته و آرزو اصطلاحا بر باد رفته!


ثاثلا اگر افزایش قیمت در زمانی غیر از شروع ماه رمضان اتفاق می​افتاد، منطقی بود؟ شما که راضی به افزایش قیمت نبودید حالا چی شد که می فرمایید می​توانست از قبل اتفاق بیافتد؟


رابعا حتما پیگیری کنید ببینید این چه وضعی است؟ هم شما راضی نبودید و قیمت ها را افزایش دادند و هم اینکه در شروع ماه رمضان که جای بحث دارد این اتفاق رخ داده. به نظر ما اگر از گزاره «دشمنی با شما و یا تخریب وجهه شما» فاکتور بگیریم، کار کار انگلیسه!

 

واکنش رسانه ملی: (بیست و سی)
خبر اول: شاخص بورس بازهم رکورد شکست. امروز شاخص معاملات در بازار بورس از مرز 70هزار گذشت. این بی سابقه ترین شاخص در کل دنیا و در تمام سال​های کاری بورس در کشور است.


گزارشی ببینید از وضع بورس در لندن:

صدای خبرنگار: اینجا تالار بورس لندن است! تعداد مگس​های حاضر در این تالار بیشتر از کارگزاران و بورس بازان است. وضعیت به قدری وخیم است که مدیر بورس لندن می​گوید: ما اصلا راضی نیستیم. نمی​دانیم چه کنیم! داریم بدبخت می​شویم.


یک کارگزار بورس: واقعا تاسف آوره. از صبح تا حالا فقط تونستم سه تا مگس شکار کنم. همه شاخص ها رو به آسفالته.


یک مردم عادی: بورس خیلی خاک بر سر شده. هر روز بدتر از دیروز. من واقعا شرمنده خانواده​ام هستم. کاش ملکه خودش اینجا بود و این همه مگس رو می​دید. ما واقعا داریم در منجلاب بی پولی و سقوط غرق می​شیم.


یک خریدار: ما خیلی بدبختیم. ما اصلا بورس نمی​فهمیم چیه؟ اگر می فهمیدیم که مث ایران بورس مان در بدترین شرایط اقتصادی کشور دائم رکورد می​شکست. کاش می شد به ایران بروم و در بورس آنجا سرمایه گذاری کنم. اینجا به خاک سیاه نشستم.


صدای خبرنگار: پروفسور اینستال آنتی​ویروسال اما حرفهای دیگری دارد: بورس لندن قرن هاست که مرده و مسئولان اقتصادی بریتانیا باید بپذیرند که دیگر جایی در میان اقتصاد جهانی ندارند. اگر با همین وضع پیش بریم، ما از شدت فلاکت مستعمره یکی از کشورهای آسیایی خواهیم شد.

*

(با پخش موسیقی تاثیر گذار): مصر در دره فروپاشی...مردم چرا اینطوری کردند؟ مرسی چرا ورپرید؟ آیا مصر هم بدبخت شده است؟ اصولا چرا مصری ها روز خوش نمی توانند بینند؟ مرسی چطوری یه دفعه اینطوری شد؟ کارشناسان و تحلیلگران سیاسی ایرانی و خارجی پاسخ می​دهند. گفتگوی ویژه خبری. شبکه دو سیما

نظرات  (۱۳)

کاش این رو هم مینوشتین که کارمندان ادارات یکساعت و نیم دیر تر میان و در حقیقت از وقت ما دارن برای خودشون ثواب کسب میکنن. اون روز به یکی از همین کارمندا این مطلب رو گفتم و جواب داد : خوب ما وقتی رو که حقمون بود صبحونه بخوریم داریم دیرتر میایم . یاد حرف شما افتادم که میگفتین صبحونه خوردن در وقت ارباب رجوع که خودش غیر قانونیه ، تبدیل به قانون شده . من نمیدونم زدن از وقت ارباب رجوع برای روزه گرفتن شرعی هست یا نه اما اگر حق من تو این زمان هست من ثانیه اش را حلال نمیکنم. نمیدانم پیغمبر اسلام هم در آن زمان ماه رمضان رو کمتر کار میکردن ؟
پاسخ:
سلام
نوشته شما منو خیلی به فکر فرو برد . واقعا روزه به این معنیست که کار و تلاش روزانه رو به یکدهم تقلیل بدیم و با خوابیدن روز رو به آخر برسونیم و خوشحال باشیم که روزه گرفتیم و ثواب بردیم ؟ آیا یک نانوا هم میتواند چنین کاری بکند ؟ آیا دولت فخیمه کسری دستمزد وی را هم جبران میکند ؟
سالها قبل در وایقان در مجلس ختمی بودیم و روحانی آنجا با زبانی ساده میگفت : با این وضع عباداتی که میکنید انتظار دارین که اون دنیا بهتون حوری هم بدن ؟  " گور وئر مه میشدیله کی !!!!"
۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۰:۰۷ آنا شبستری

ببخشیییییید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یعنی اسلام بابت عبادت از این پاداش ها میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
بله دیگه . پس چی؟
به مردها حوری  و به زنها غلمان

بشتابید
۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۰:۳۷ آنا شبستری

آلان شما و دوستانتون در حال عبادت و این داستان ها هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از نعمات این دنیا خودتونو محروم می کنید برای حوریای آون دنیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگه اینطوره دیگه چرا از گرونی انتقاد می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اینطوری زودتر می شتابیددددددددددد

پاسخ:
من زیاد توفیق عبادت پیدا نمیکنم
چون باید کار کنم و همین که کار من گرهی از مشکل مردم باز کند آن را عین عبادت میدانم
و خوشبختانه کارم دولتی نیست و به ما وقت آزاد نمیدن که بتونم بیشتر عبادت کنم

عبادت به جز خدمت خلق نیست .....
به تسبیح و سجاده و دلق نیست ....
۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۴:۳۰ آنا شبستری

آبجی خاتون

شما اول ثابت کن که بهشت وجود داره بعد ......

۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۵:۱۶ آنا شیستری

حمید خان

1-عبادت و اعتقادات مذهبی ربطی به کار دولتی و آزاد نداره

2-شما که بقول خودتون سرمایه داروکاسب هستید از درد حقوق بگیرا چی میدونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

4-عدم اعتقاد به عبادت و ... رو به پای نداشتن وقت و خدمت به خلق خدا نکنید.

 

پاسخ:
به نظر من حقوق بگیرها کوچکترین دردی ندارن چون اگه ناراضی بودن خوب میومدن بیرون و یه کار دیگه میکردن دیگه ؟!
کار من هم کاری نیست که کسی از عهده انجامش برنیاید !هر کدوم از این حقوق بگیرها دلشون بخواد میتونه به راحتی این کار رو بکنه و پول پارو کنه و من هم راهنماییش میکنم اگه بخواد .
اینا شوخی بود ولی آنا خانم شما هم درست میگین اما واقعیت اینه که اعتقادات و عبادات مذهبی به همه چی ربط داره از جمله شغل آدم. خودتون قضاوت کنین آیا میزان رضایتی که از ادارات هست بینی و بین الله اونی هست که باید باشه ؟
مطمئنا بین کارمندان و حقوق بگیرها هم هستند افراد زیادی که خالصانه کار میکنند و به حلال و حرام معتقدند ولی تعداد انگشت شماری که فقط به فکر منافع شخصی هستند این عده رو هم بد نام میکنند و بقول معروف " یاشدا یانیر قوری اوتینه"
شما خودتون حقوق بگیرین؟
۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۹:۰۷ آنا شبستری

بهرحال واقعیت این هست که بهشت و ذوزخ در وجود خود ماست و این ما هستیم که با رفتاروکردارمون برای خودمون و دیگران بهشت می سازیم و یا اینکه در دوزخ دست و پا می زنیم.

پاسخ:
hاین تعبیر بهشت و دوزخ عرفانی و اخلاقیست و بسیار هم متین . در مورد بهشت و جهنم واقعی که در قرآن وعده اش داده شده نظرتان چیست ؟
۲۲ تیر ۹۲ ، ۲۱:۵۱ آنا شبستری
اااااااااااااااااا بحث از تاپیک فاصله گرفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۲۲ تیر ۹۲ ، ۲۱:۵۸ آتاشبستری

بنظر میاد که شما دید مذهبی داشته باشید اما من بادید مذهبی به دنیا نگاه نمی کنم.درنتیجه سوالتون بی چواب می مونه.

پاسخ:
سلام
دید من ترکیبی از منطق و مذهب هست . در ضمن کجای صحبتهام ایراد داره که بدلیل دید مذهبی قابل نفی باشه . اتفاقا من هیچوقت در بحثهایی که همه یک دید داشته باشن شرکت نمیکنم . این که دیگه نمیشه بحث. میشه تایید فرمایشات همدیگه . مثل جلسه هایی که مدیران ادارات شبستر برگزار میکنند و یکی از آنها جمله ای را می گوید و بقیه تایید میکنند و به به چه چه میگویند و نتیجه اش میشود همین سیستم نابسامانی که میبینیم . اتفاقا در تمرین بحث حوزه ها هم یکنفر (بظاهر) مخالف میشود که بحث جان بگیرد . از بحث اختلاف سلیقه هاست که نظرات سازنده بیرون میاید . کلا منطق من تو بحث اینه " یا قانعم کن یا قانع شو" آدمی هم نیستم که حرف حساب رو قبول نکنم. اون موردی رو هم که فرموده بودین براتون ایمیل کردم . شاید آدرس درست نبوده که نرسیده
۲۳ تیر ۹۲ ، ۰۸:۴۹ آنا شبستری
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام آقای حمید خان نا راضی(انگار این مناسب تر)

 آدم مذهبی و با آدم منطقی دنیای متفاوتی دارند.اصولا مذهبی ها کلیشه ای عمل می کنند ؛یکی یه چیزی گفته و بقیه دنباله رو شدند اما منطقی ها اهل تفکرند ؛بدون دلیل موردی رو تائید نمی کنند؛پس تلفیق این دو با هم جور در نمیآد.شما یا باید مذهبی باشی یا منطقی. در غیر اینصورت اگه بخواید هرجا که گیر افتادید به مذهب پناه ببرید و جای دیگه منطق رو بکشید جلو نمی شه بحث کرد.

***** ** ***** **** ** *** ****** ***** * *** ***** *** ****** **** ***** *** *** ** ** *** ***** *** ** ** ***** **** *** *** ********** **** *** *** *** **** ** ** *** ************ ** ****** **** ***************************

پاسخ:
شاید تفسیری که من از دین دارم یک مقدار متفاوت تر از صحبتهای ملموس فعلی باشه . به این جمله سخت معتقدم " من حکم به العقل ، حکم به الشرع" از دید من دین یکسری قوانین خشک و خالی نیست . دین بدون تفکر و عقلانیت در حقیقت کفر است . اگر بغیر از این بود گفته نمیشد " یکساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت است" در کل نمازی که بدون تفکر خوانده شود فقط خم و راست شدن است و روزه ای که بدون تدبر گرفته شود یک رژیم لاغری نادرست! من بی دین نیستم ولی خشکه مذهبی هم نیستم . اتفاقا عقیده ام این است که دین ما برای راحت زندگی کردن ماست و ابدا عقیده ندارم که آدمهای دیندار باید دائما عذاب بکشند و گریه کنند . نه . برای دنیایم چنان تلاش میکنم که انگار عمر جاویدان دارم و برای آخرتم چنان می اندیشم که انگار فردا از دنیا خواهم رفت .
(اون قسمت که حذف شده در مورد اون فایل ارسالی بوده . من مجددا میفرستم)
۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۰:۰۶ آنا شبستری

آقای حمید خان

لطفا" نوشته های منو سانسور نکنید.

من به دین به مفهومی که شما می فرمائید بیشتر به دید فرار شرعی نگاه می کنم نه راحت زندگی کردن

پاسخ:
خوب این هم نظریه
زندگی فقط باید انسانی باشه همین نه حیوانی!!! آدما غریزه حیوانیشون خیلی خیلی بیشتر از غریزه انسانیشونه!
۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۲:۴۵ آنا شبستری
منم با شما موافقم.
پاسخ:
دستتون درد نکنه. در کدو م مورد؟
۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۳:۳۵ آنا شبستری

زندگی فقط باید انسانی باشه نه حیوانی.مهم این هست که درونت پاک و درست باشه .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">