شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

 سلام

اخیرا ، رئیس جمهور مشایی را از دفتر خود به دبیرخانه جنبش غیر متعهدها فرستاد تا علاوه بر تقویت گمانه زنی ها در آستانه انتخاباتی شدن فضا، وقت مشایی را برای سخنرانی و ها و اعلام مواضع تبلیغاتی بیشتر آزاد کند .
اما صرف نظر از تحلیل ها و مواضعی که احتمالا در آینده از سوی رسانه ها و چهره های لشگری و کشوری تبیین خواهد شد محتوای حکمی که رئیس جمهور برای مشایی نوشت تا وی را به سمت ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کند بسیار عجیب و قابل تامل بود.
با یاد آوری متن حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب برای عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت رئیس جمهور، در ادامه ادبیات به کار رفته توسط دکتر احمدی نژاد برای آخرین حکم انتصاب مشایی را آورده و قضاوت را به مخاطبان واگذار می نماید .

 

حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب برای عزل مشایی خطاب به دکتر احمدی نژاد

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت
انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است.
لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۷ /۴/ ۸۸

 

  

متن آخرین حکم رئیس جمهور برای مشایی

«بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه
جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی
سلام علیکم
همه انبیاءالهی آمده اند تا حقیقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستی متجلی کنند. آمده اند تا زندگی سعادتمند و حیات طیبه الهی را به جامعه بشری هدیه نمایند. آمده اند تا انسان را از خاک تا خدا بالا کشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهی در وجودش یاری نمایند.
انجام این مأموریت مستلزم آن است که انسان حقیقت خود را بشناسد و از همه مرزهای جهل و خرافه و تعصبات قومی، قبیله ای، جغرافیایی، ملی و حتی به ظاهر مذهبی عبور کند و اصل فطرت الهی خود را دریابد و خدا را در آیینه وجود خویش متجلی ببیند.
تحقق این هدف اصلی از آفرینش جهان و انسان نیازمند آن است که یگانه پرستی، عدالت، عشق و آزادی در سراسر زمین مستقر گردد.
و این نخواهد شد مگر اینکه اولاً انسانها الهی و جهانی بیندیشند و عمل نمایند و ثانیاً حاکمیت جهانی صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستی، انسان کامل یعنی بالاترین تجلی خداوند و عینیت توحید، معنویت، عدالت و عشق و آزادی و تنها راه مستقیم بین انسان و خدا مستقر گردد.
تلاشهای بشر برای رسیدن به سعادت، کمال انسانی و برپایی صلح، رفاه و آرامش بدون تمسک و پیروی از حقیقت انسان کامل ره به جایی نبرده است.
مارکسیسم و سرمایه داری آخرین و نقطه اوج تکاپوی جامعه بشری برای پاسخگویی به خواست فطری خود در تحقق سعادت، خارج از مدار انسان کامل یعنی حلقه اتصال انسان با خدا، بوده است.
مارکسیسم رفت و به تاریخ پیوست و اینک سرمایه داری نیز نفس های آخر را می کشد و جامعه بشری همچنان در تکاپو و در انتظار یافتن صراط مستقیم برای استقرار کامل عدالت، اخلاق و آزادی حقیقی پایدار و مآلاً کرامت انسانی است.
جنبش عدم تعهد نشان از عمق دریافت و فهم پیشگامان این جنبش از تحولات جهانی و تاریخی و عدم توانایی دو جریان پیش گفته در پاسخ به نیاز واقعی و اساسی جامعة‌ بشری برای تأمین صلح پایدار و همزیستی مسالمت آمیز براساس عدالت و احترام متقابل در جهان است.
این جنبش فارغ از قطب بندی قدرت و ثروت و صرف نظر از تفاوت و اختلاف در زبان، رنگ، نژاد وگرایش های دینی و مذهبی به دنبال دنیایی عاری از تبعیض، ظلم، تحقیر و تخفیف انسان، فقر، فساد و سلطه گری است و با نگاهی جهانی به دنبال رفاه و سعادت برای همگان و ساختن دنیایی سرشار از عشق و زیبایی برای همه ملت ها و انسان هاست.
این امر مهم جز در سایه مشارکت عمومی و آزادانه ملت ها در مدیریت جهان و استقرار عدالت در همه ابعاد آن محقق نمی گردد. روشن است که اندیشه مهدوی تنها راه نجات انسان و تحقق آرزوهای جامعه بشری و التیام بخش همه زخم های کهنه و تاریخی است.
به لطف الهی یک بیداری وسیع در جوامع بشری و آحاد انسانها در راه است. مرزها به سرعت برداشته و اندیشه ها و افق نگاه ها جهانی می گردد، دریافت ها از اصل انسان همگن و همگرا و نیاز به استقرار کامل عدالت بر مدار عشق وپرستش روزافزون می شود. دل ها و جان ها به سوی یگانه هستی و تنها باقیمانده از کاروان آسمانیان که وارث همه انبیاء و اولیاء و تکمیل کننده رسالت و مأموریت آنان و عاشق حقیقی همه انسان هاست، متمایل می شود و مهر او در دل ها و نام و یاد او در اندیشه ها خانه می کند. امید به آمدن بهار انسان ها و خرمی دوران ها روزافزون و درحال گسترش است.
خوشبختانه نشست سران عدم تعهد در تهران یک بار دیگر بر این اندیشه و بر ضرورت بازیابی جایگاه جهانی جنبش و مشارکت همگانی برای ساختن فردای روشن، آباد، آزاد و زیبا و استقرار صلح و ثبات پایدار در سایه عدالت، عشق و پرستش تأکید کرد و در کمال حسن اعتماد و برای سه سال مسئولیت برنامه ریزی و مدیریت این حرکت و هم افزایی ظرفیت و توان اعضاء را به عهده ملت شریف ایران گذاشت و اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران آن را از صمیم جان پذیرفتم.
این بالاترین مسئولیت جهانی و یک مأموریت الهی و فرصتی استثنایی است که ملت مومن و تاریخ ساز ایران در این دوره به عهده گرفته است و به لطف خداوند به خوبی و در نهایت قدرشناسی و عزت، آن را ایفا و از همه ظرفیت ها برای پیگیری آرمان های انسانی و جهانی استفاده خواهد کرد.
مقدمه لازم، برپایی دبیرخانه جنبش و تمهید سازوکارها و ساختارهایی است که بتواند بسترساز تبیین اندیشه توحید و عدالت، تحقق مدیریت مشترک جهانی و همگرایی و هم افزایی دل ها، اندیشه ها و همت ها باشد.
  

 

اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.
در ادامه توفیقات الهی در خدمت به ملت بزرگ و آرمان های بلند انقلاب اسلامی اینک با سمت “مشاور رییس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد” منشا خدمات گسترده تر خواهید بود.
اطمینان دارم که با همت، ژرف اندیشی، جامع نگری و سعه صدر ستودنی شما، فرصتی فراهم خواهد گشت تا همه اندیشمندان، دلسوزان، دانشگاهیان و حوزویان ایران و همه متفکران، عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان و دولت ها و ملت های عضو و غیرعضو دست در دست هم و برای ساختن دنیایی بهتر تلاش نمایند و همه استعدادها و توانمندی ها در عرصه های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با ارتباط و هم افزایی همگانی اجازه ظهور و فرصت حضور یابند.
ازهمه دلدادگان و منتظران بهار جهانی و الهی انسان ها دعوت می نمایم تا شما را در این مأموریت خطیر یاری دهند.
از خداوند متعال موفقیت جنابعالی و سلامت و سعادت و بهروزی ملت ایران، مقام معظم رهبری و همه ملتها و استقرار جهانی توحید و عدالت در سایه حاکمیت امام عصر(ع) را مسئلت دارم.
والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین
محمود احمدی نژاد»


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">