شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

آقای علیلو دست مریزاد !!!!


آیا این درست نماد اشرافی گری نیست که بسیاری در خانه ملت به آن اعتراض دارند؟چرا یک نماینده مجلس باید یک خانه 100 میلیونی رهن کند؟آیا امکان اسکان نمایندگان مجلس در خانه ای متوسط تر امکان پذیر نیست؟ در جایی که دولت کاری برای کنترل بازار مسکن نمیکند آیا این وظیفه نمایندگان مردم نیست که دغدغه آنها بی خانگی مردم باشد نه خودشان؟



قرارمون این بود آقای علیلو؟ (ادامه مطالب)

نقل از شفاف: "از دهم تیرماه سال جاری قوانین تعزیراتی در بازار اجاره‌بها بار دیگر اجرایی می‌شود و موجران تنها حق خواهند داشت قیمت اجاره‌بهای خود را ۱۳ تا ۱۵ درصد افزایش دهند." این خبری بود که چند روز پیش دولتی ها اعلام کردند.


خبری که هرچند 10 تیر ماه پشت سر گذاشته شده اما هنوز از اجرایی شدن آن خبری نیست و عدم همکاری اجرایی مشاورین املاک با چنین طرحی نیز از پیش مشخص است چرا که تجربه سال های گذشته نشان داده تنها با یک طرح و قانون روی کاغذ بازار اجاره بهای مسکن کنترل نخواهد شد.


سال گذشته نیز نرخ افزایش مجاز ۷ تا ۹ درصدی در بازار اجاره‌بها اجرا شد اما به‌گفته کارشناسان موفقیتی در کنترل بازار به دست نیاورد و قیمت اجاره بهای مسکن  با شروع فصل نقل و انتقالات همچنان روند صعودی در پیش گرفت تا بیخانه ها در آرزوی سقفی روی سر در این بنگاه و آن بنگاه سرگردان شوند.


اما در حالی که امسال نیز روند افزایش نرخ اجاره بها همچنان در حال صعود است و مقامات دولتی همچنان وعده بی عمل برای کنترل بازار مسکن می دهند و نمایندگان مجلس هم  ، تا کنون هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نداده اند، یکی از وکلای ملت !نگرانی خود را از سقف قطعی مبلغ رهن خانه نمایندگان اظهار نگرانی کرده و مبلغ 100 میلین تومان برای رهن خانه را با توجه به گرانی مسکن کافی ندانسته است!


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سقف قطعی مبلغ رهن خانه نمایندگان مشخص نشده است، گفته: مبلغ رهنی که به نمایندگان اختصاص داده می‌شد 100 میلیون تومان بود اما برخی وکلای ملت اعلام کردند که با توجه به افزایش اجاره بها امکان تهیه مسکن با این پول را ندارند بنابراین مجلس در حال پیگیری این موضوع است.
 
علی علی‌لو همچنین  گفت: پول رهنی که مجلس قصد دارد در اختیار نمایندگان قرار دهد هنوز تعیین قطعی نشده است  مجلس در حال برسی آن است چون تعدادی از نمایندگان اعلام کردند با توجه به افزایش اجاره و رهن خانه‌ها امکان تهیه مسکن با این پول امکان پذیر نیست.
 
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این مبلغ رهنی که مجلس در اختیار نمایندگان قرار می‌داد 100 میلیون بود که خانه در رهن مجلس قرار می‌گرفت و در پایان مجلس نیز این پول به قوه مقننه باز می‌گشت.


هر چند بیان این مطلب که 100 میلیون برای رهن یک خانه در تهران کافی نیست خود تایید قوی بر ماجرای گرانی بی سابقه مسکن  اجاره بهای آن است، اما سوال اصلی اینجاست که نمایندگان برای خدمت به مردمن در خانه ملت هستند یا خدمت به خود؟


در روزهایی که برخی خانوارها نیازمند کمتر از 5 میلیون تومان برای اجاره یک اتاق برای خانواده تحت سرپرستی خود هستند،اعتراض به مبلغ 100 میلیون تومان برای رهن خانه یک نماینده چه معنایی می تواند داشته باشد؟


آیا این درست نماد اشرافی گری نیست که بسیاری در خانه ملت به آن اعتراض دارند؟چرا یک نماینده مجلس باید یک خانه  100 میلیونی رهن کند؟آیا امکان اسکان نمایندگان مجلس در خانه ای متوسط تر امکان پذیر نیست؟


در جایی که دولت کاری برای کنترل بازار مسکن نمیکند آیا این وظیفه نمایندگان مردم نیست که دغدغه آنها بی خانگی مردم باشد نه خودشان؟


البته نماینده شبستر اعلام کرده که خانه دار است و نگران باقی نمایندگان است اما در هر حال در روزهایی که مسکن مهم ترین نگرانی افکار عمومی است، وقتی نه دولت و نه وکلای ملت به فکر مردم باشند، چاره کار چه خواهد بود؟


آقای نماینده شبستر ، ممنون که نگران همکارانتان هستید . سر سوزنی هم نگران رای دهندگانتان باشید . بخدا بجایی برنمی خورد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">