شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام 

 

اوایل کار وبلاگ پستی نوشته بودم (با عنوان ورود به شبستر از اینوری !)  و برای اینکه در مورد مطلب امروز پیش زمینه ذهنی داشته باشید توصیه میکنم یکبار دیگه اون پست رو ببینید. 

 

از اونجایی که راهنمایی و رانندگی شهر ما جزو فعالترین و وظیفه شناس ترین ادارات شهرستان هست و مو لای درز کارش نمیره ، و صد البته هممون میدونیم که قصدشون جریمه کردن نیست !!!!  و فقط و فقط در جهت ارتقای فرهنگ ترافیکی شهر فعالیت میکنن ، بر خودم وظیفه دونستم که در این امر مهم کمکشون کنم و با معرفی نقاط جریمه خیز ! شهرستان ، سهمی ناچیز در این امر راهبردی! داشته باشم .... 

 

لطفا این هشدار رو جدی بگیرید ...



اینجا ورودی شبستر از طرف تسوج هست . بهترین راه اینه که بعد از بیمارستان شبستر سبقت گرفتن رو بیخیال بشین . چون بلافاصله بعد از ورود به بلوار اصلی با مامورین سختکوش راهنمایی و رانندگی مواجه میشین که برای اعمال قانون ( نام محترمانه جریمه) با رویی گشاده در خدمت شما هستند و جایی که ایستادند (بغیر از یک راه خاکی سمت راست) راه فراری هم نداره .

مسئله عجیب تابلویی هست که درست در خروجی شهر نصب شده و میگه که اینجا انتهای حوزه استحفاضی راهنمایی و رانندگی شبستره - خوب : شما خارج از این حوزه خلاف میکنید ولی بمحض ورود به داخل حوزه جریمه میشین . بنظرتون عجیب نیست؟

البته به راهنمایی و رانندگی هم حق میدم چون این روز ها دیگه راننده های شبستری مار خوردن و اژدها شدن و بازار کمربند و کلاه ایمنی یه مقدار کساد شده  و راهی بغیر از کمین در داخل حوزه استحفاظی و استفاده از سهمیه پلیس راه برای ( اعتلای فرهنگ ترافیک!!) باقی نمیمونه .

جالب بود که اینجانب برای تحقیقات میدانی به محل استقرار عزیزان رفتم و دیدم برای یکی از رانندگان بخت برگشته که در خارج از حوزه سبقت گرفته بود برگ جریمه ده هزار تومانی صادر شد!!! در صورتیکه ما برای تخلفات جاده ای جریمه ده هزار تومانی نداریم اصلا!!!!

از افسر محترم سوال کردم که چرا خلافهایی را که در حوزه استحفاظی شهری نیست و جاده ای محسوب میشود ایشان اعمال قانون میکنند . با عصبانیت گفتند: میخواست خلاف نکنه ( من تو دلم جمله ی چشمش کور رو هم اضافه کردم ) .

ایشان ادعا کردند که مقابل بیمارستان هم تابلو هست و تا آنجا حوزه استحفاظی راهنمایی و رانندگیست . برای تحقیق رفتم ولی تا سه راهی شند آباد چنین تابلویی نبود . در سه راهی شند آباد از مامورین پلیس راه تبریز مرند که سخت مشغول اعمال قانون بودند فرصتی گرفتم و سوال کردم ولی جواب درستی نگرفتم و گفتند شاید تابلویی که در خروجی شهره اشتباه نصب شده !

سوالها:

1 - چرا مامورین راهنمایی و رانندگی کمین میکنند برای گرفتن راننده خلافکار؟ رئیس پلیس که گفت اینکار درست نیست!!؟

2 - چرا در محلی که خلاف واقع میشود نمی ایستند و بعد از محدوده استقرار یافته اند؟

3 - چرا قبض های جریمه شان متناسب با خلاف جاده نیست؟

4 - اگر جایی که خلاف واقع میشود داخل شهر است چرا تابلو بعد از آنجا نصب نشده است؟

5 - چرا راهنمایی و رانندگی شبستر اینقدر به جریمه علاقمند است و اگر خلاف این ادعا میکنند چرا ماموری در خیابان پاسداران با آن وضع ترافیک فاجعه بارش ، حضور نمی یابد؟

6 - معمولا اگر راننده ای به فرمان مامور توجه نکند شماره اش یادداشت و برایش برگ جریمه صادر میشود ولی تعقیب و گریز اتومبیل و موتور سوارانی که گناهشان شاید آویزان نکردن کمربند روی شانه شان ! بوده انسان را یاد تعقیب و گریز آرنولد در فیلم ترمیناتور می اندازد !  آیا واقعا ضروری است؟

7 - آیا مشاهده چندین مورد آتش زدن موتور توسط صاحبش و نقاط کور ترافیکی که اصلا به آن توجهی نمیشود نشان از سخت گیری بیش از حد راهنمایی و رانندگی در این شهرستان ندارد؟


اشتباه نشود . هدفم رواج بی قانونی و حمایت از رانندگان خلافکار نیست . فقط یه چند تا سوال تو ذهنم بود که پرسیدم . همین و بس ... مطمئنا اونهایی که باید میگرفتند مطلب رو گرفتند.... تقاضای همیشگی من از مسئولین هم که خاطر مبارکتون هست ( تو رو خدا باور کنین که مردم میفهمن!)



یک نکته از این معنی .... گفتیم و همین باشد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">