شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

در حالی که یک وبلاگ با انتشار ۳ میلیون شماره کارت و رمز مخفی آن ها موجی از نگرانی در میان مردم ایجاد کرد بانک مرکزی تنها یک اطلاعیه داده و این موضوع را شایعه دانسته است؛این در حالی است که با ارسال شماره کارت بسیاری از مشتریان بانک ها می توان شماره رمز مخفی را از یک وبلاگ دریافت کرد.  

 

برای خود من هم عجیب بود ولی واقعیت داره - حداقل سه تا کارت بانکی خودمو رمزشو از این وبلاگ گرفتم !!!!!!!!!!! 

 

چه خبره ؟ ادامه مطالب رو ببینین ولی قبلش حتما رمز های تمام کارتهای بانکیتونو عوض کنین


دراین وبلاگ با این عنوان که "شرکت فن آوران انیاک و خطری که برای حسابهای بانکی ایجاد کرده است" ادعا شده است:اطلاعات سه میلیون کارت بانکی در این وبلاگ پخش می‌شود زیرا تنها چاره اطلاع رسانی به مردم و دارندگان کارتهاست. 
بر اساس گزارش خبرنگار قانون،در این وبلاگ که شماره کارتها و رمز مخفی آنها  شده است،فردی با نام  خسرو زارع فرید نوشته است: کدام مدیران انفورماتیک بانکها با دریافت رشوه چشم بر کجرویها بستند؟ مدیریت ناشایست شرکت انیاک توسط دو برادر مالک آن آقایان ناصر حجازیان ( مدیر عامل ) و نادر حجازیان ( مدیر بازرگانی ) چنان غرق در تجهیز املاک و دارائیهای خود در آنسوی مرزها شدند که تمامی هزینه های مربوط به تامین امنیت لازم برای سرویسدهی به دارندگان کارتهای بانکی را فراموش کردند.
بر اساس این گزارش ،خبرنگار قانون با چک برخی  از شماره کارت ها صحت کد های مخفی اعلام شده در این سایت را آزمود و متوجه شد که  شماره کارت ها و رمزها درست است. 
اطلاعیه بانک مرکزی
 در همین رابطه بانک مرکزی بدون اشاره به اینکه اطلاعات مردم در بانک ها چگونه منتشر شده است،توسط  روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد :به اطلاع می‌رساند در پی بروز برخی شایعات در فضای مجازی و به منظور ارتقای سطح ایمنی، ایجاد محدودیت در دسترسی غیرمجاز در شبکه کارتی کشور و حفاظت مشتریان در مقابل مخاطرات احتمالی ناشی از آن، به بانکهای کشور ابلاغ شده ضمن اعلام مراتب به دارندگان کارتهایی که طی چند ماه گذشته رمزخود را تغییر نداده‌اند، با مراجعه به خودپردازها یا شعب بانک مربوطه نسبت به تغییر رمز کارت اقدام نمایند. 
جالب اینکه بانک مرکزی در شرایطی این خبر را شایعه خوانده اما مشتریان بانکهای کشور به سادگی میتوانند با چک شماره کارت در این وبلاگ(http://ircard.blogspot.fr/ ) به سادگی  رمز مخفی خود را بر شبکه مجازی روئیت کنند!! 

 بانک مرکزی در ادامه اطلاعیه خود که آن را مهم خوانده است افزوده:ضمن پوزش از برخی مشتریان بانک‌ها که ناچار به تغییر اجباری رمز خود هستند، لازم به ذکر می‌داند اتخاذ این تمهیدات صرفا به منظور ارتقای سطح ایمنی کارتها صورت پذیرفته و درادامه توصیه‌های قبلی این بانک و بانک‌های کشور مبنی بر رعایت نکات ایمنی در خصوص نگهداری و کاربری کارت‌ها به مشتریان اکیداً توصیه می‌شود ،حداقل هر سه ماه یک بار نسبت به تغییر رمز اول و دوم (اینترنتی) کارت خود اقدام نموده و از قراردادن رمزهای کارت در اختیار اشخاص دیگر تحت هر عنوان جداً اجتناب فرمایند. 
جالب تر  اینکه تناقض در اطلاعیه بانک مرکزی به وضوح  دیده می شود زیرا اگر بانک مرکزی این موضوع را شایعه می داند چرا باید از تغییر اجباری رمزهای بانکی یاد کند و بابت آن پوزش بخواهد!! 
 
۹۱/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">