شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

اینقدر جوالدوز به بقیه زدیم ! امروز میخوام یه سوزن هم بخودمون بزنم

مدتهاست ذهنم مشغول این مسئله است که چرا به ما میگن مردم فرهنگدوست؟ اگه دقت کنیم در اکثر مواقع خودمون بخودمون میگیم فرهنگ دوست ! شاید هم این کلمه اینقدر جا افتاده و اینقدر گفتیم که خودمون هم باورمون شده -  تو لغتنامه ، کلمه فرهنگ به معنی علم, دانش, ادب, معرفت, تعلیم‌وتربیت آثارعلمی‌وادبی‌یک‌قوم‌یاملت اومده ولی به نظر شما آیا ما مردم با فرهنگی هستیم ؟
فرض میکنیم یکنفر از یک شهر دیگه بیاد به شهرستان ما - بدون اینکه هیچ سابقه ذهنی از این شهر داشته باشه و دائم هم تو گوشش کلمه مردم فرهنگدوست شبستر نخونده باشن . واقعا مناظری که تو شهرمون میبینه نشان فرهنگ ماست؟
کاری با شهردار و فرماندار و کی و کی و کی ندارم - با خود خودمون کار دارم - از امروز سعی میکنم ناهنجاریهای اجتماعی شهرمون رو در قالب عکس براتون بیارم و قضاوتش بعهده شما - و حرفم اینه که مجموعه فرهنگ رو ماها میسازیم - من و شما - نه کس دیگه - شاید قدم کوچیکی باشه در اصلاح رفتارهای اجتماعیمون و نزدیکتر شدن به فرهنگی که هممون فکر میکنیم خیلی داریم !

تشریف بیارید ادامه مطالب ......




اینجا خیابان پاسداران شبستره - حتما شما هم با یادآوری عبور از این خیابون کلافه میشین - کاری ندارم که این خیابون در اصل قرار بوده 45 متری بشه ( و بنا به وساطت یکی از همشهریان بسیار وطندوست ! که از قضا خرشون خیلی میرفته و باز هم دست بر قضا تو این خیابون املاکی داشتن ) نشده و 20 متری شده - همینه که هست !

پارکهای دوبله و سوبله تو این خیابون امری عادیه - حق اعتراض هم ندارین چون ممکنه راننده خاطی دو سه تا کلفت بار آدم بکنه - چی ؟ راهنمایی و رانندگی؟  شوخیت گرفته ؟ مگه جریمه کردن رانندگانی که یادشون میره کمربند رو رو شونه شون آویزون کنن تو ورودیهای شهر فرصت سر خاروندن براشون میذاره که به کارهای بی اهمیتی مثل روان سازی عبور و مرور بپردازن؟!




مشاهده میفرمائید که رد شدن از کنار این ماشین که لطف کرده و دوبله پارک کرده چه وضعیتی رو ایجاد کرده - خودتون بهتر از من میدونین که اگر اعتراضی به این نوع رانندگان بشه نوع برخورد متقابل چیه !!!!  بالاخره ماشین خریدن که راحت باشن دیگه ! یکی از مصادیق راحت بودن هم توقف با کمترین فاصله از محلیه که اونجا کار داریم !



اینجا هم جلوی موسسه جوانان خیر که خیلی شیک همشهریان با فرهنگ و صد البته فرهنگدوست ! اقدام به پارک دوبله میکنن و ......

عزیزان ! دوستان ! همشهریان و هموطنان : فرهنگدوستی به گفتار و نوشتار نیست . داشتن فرهنگ به رعایت اونه - فرهنگ یعنی احترام قایل بودن برای حقوق بقیه و قانع بودن به حق خود . من که عقیده ام اینه تو شهری که در هر قدم دهها مورد از نقض حقوق و تجاوز به حقوق همنوع و هموطن و همشهری مشاهده میشه - بهتره قبل از اینهمه داد سخن دادن و ادعای فرهنگدوستی کردن یخورده به رعایت فرهنگ اهمیت بدیم - خود من - خود شما و خود ایشون - بخدا ده متر جلوتر یه جای پارک هست که حتی پارکبان هم نمیتونه تیغتون بزنه !

از همین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی شروع کنیم تا مامورین سختکوش راهنمایی و رانندگی شهرمون هم بتونن راحت تر و سریعتر راننده هایی رو که کمربند نبستن جریمه کنن و پیرمردی رو که کلاه ایمنی نذاشته تو کوچه ها دنبال کنن و بگیرنش و موتورشو بخوابونن و اعمال قانون کنن !

نظر شما چیه؟  ها ؟   میدونستم موافقین !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">