شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

آورده اند که مجلس از درجات مشهور است و در آن چیزی باشد که در هیچ شغل و حرفه و مقامی نباشد . از حقوق مادام العمر مکفی و خودرو  و  ویلا  و  وام یکصد میلیون تومانی و حق سفره و مقامات بعد از نمایندگی و سواری موکلین و خلاصه از شیر گنجشک تا جان آدمیزاد که زبان از بیان آنها الکن و قاصر است . و این همه نعمت ، خود به سبب برکت استفساریه تبصره 3 از ماده 71 قانون خدمات کشوری باشد که مهمترین مصوبه مجلس هشتم از بهر خویش است که در طول  عمر مجلسین ادوار گذشته ، چنین مصوبه میمونی تاکنون اتفاق نیفتاده است .

 

تموم نشده ها .... ادامه رو ببین لطفا


  این مصوبه بسیار آبدار و ناندار و جاندار و ادامه دار ، از چند حیث دیگر هم مایه فخر و مباهات باشد .

اول  اینکه : موجب ایجاد انگیزه در بین اقشار مردم به جهت مشارکت بیشتر در کاندید شدن باشد ،به گونه ای که از کشاورز و بازاری و دانشگاهی و راننده تراکتور و جرثقیل همه قصد بر کاندید شدن در انتخابات دور نهم دارند .

دوم :  این مصوبه به ارزش رای بسیار بیفزاید ، به گونه ای که برخی مردم منبعد رای خود را به حلبی روغن نفروشند .

سیّم : مزایای آن بسیار متنوع و پیوسته باشد و آثار ماتقدم و  ماتأخر آن در عقبا نیز باشد .

چهارم : نمایندگان دور هشتم که قول دادندی که دیگر کاندید نخواهند شد و میدان را برای جوانترها فراهم کردندی به همین خاطر زیر قول خود زدندی و کاندید خواهندی شد .

     این مختصر در شرح مزایا بگفتم و اما اختیارات نمایندگی بسیار گسترده تر باشد و کسی در اختیارات با آنان برابر نباشد. چون نماینده در عموم مسائل و همه کار از سیر تا پیاز مداخلت توان کرد ، از جابجایی نگهبان ناهماهنگ درب ادارات تا انتصاب مدیران نورچشمی و هماهنگ و دلگشای ، زیرا که مهره چینی در ادارات بر سایر امور افضل و مقدم باشد که تجمیع آراء  و بقای ملکت را به دنبال آورد و این از مصادیق سیاست و لیاقت است . ایضا" از مسائل خصوصی موکلین تا مسائل عمومی آنان. 

     از دیگراختیارات کسی را یارای سوال کردن و جرات گستاخی انتقاد ایشان نباشد زیرا که فرجام انتقاد فناء در ریاست و مدیریت است و به یک اشارت و غمزه به مدیر کل ، بقای ریاست زیردستان باطل گردد. و هرگاه که انتقادی نباشد و در خدمت و مصاحبت نماینده و با او هماهنگ باشی لذت یابی و سعادت ازلی ترا یار باشد و فراق آنان کاری دشوار و شربتی بدگوار است و عواقب آن به حسرت و ندامت کشد . از تو به یک اشاره ، از ما به سر دویدن .

     و دیگر اینکه در جیب نمایندگان پیوسته دو قلم باشد که هرگاه به جوهر سبز دستخط و امضا تحریر نمایند شغل پایدار تنفیذ گردد و چون به رنگ دیگر مشق کنند سرکاری باشد و کار میسر نیفتد .

    به هر حال حرکات نمایندگان عین صواب است و در آن سهو و ذلت  و غفلت صورت نبندد و ارباب و اصحاب ثروت و قدرت را بدوستی و مصاحبت آنان بسیار نیاز است و در فضیلت آنها هر آنچه گویی کم باشد . چون این همه مزایا و اختیارات نمایندگان بشنیدمی ، عظیم رنجور گشتم و پرغم و متحیر شدم و آب بر رخسار براندم و زیادت  افسوس خوردمی که چرا نتوانم کاندید شدمی !  

و این مکاتبت بدین جهت آوردم که نمایندگان بدانند :

اول اینکه : مجلس مسکن خاله نبود که در آن قیلوله نماید و انگبین خورد ، بلکه خانه ملت است که در آن مشاکل ملت حل و فصل گردد .

دوم :  نماینده باید زبان مردم باشد و پیگیر مطالبات خلق ، نه اینکه به گوشه ای نشیند زبان بریده و ثم بکم و در چهار سال فقط نمره انضباط او بیست باشد !

سوم : در گفتار و عمل صادق باشد و آنچه در تبلیغات به خلق قول بدادی ، در عمل اثبات کردندی ، چرا که دروغ نماینده را یکبار مصرف نماید .

چهارم : نمایندگی فرصتی برای خدمت باشد که نصیب هرکس نگردد و چون شخص بدین درجت رسد ، با دانش و تدبیر و برنامه در خدمت رسانی به موکلین لحظه ای درنگ نفرماید .

پنجم : به عقل رجوع کند و نیکو بیندیشد و طلب رضای موکلین شناسد و در رفع مشکلات آنان همت گمارد وکار آنان بر خویش مقدم شمارد و بهر خویش به کم راضی و خرسند باشد ، نه اینکه قانون مادام العمر به نفع خویش وضع کردندی !

ششم : بدانند که نمایندگی مقام خصوصی نباشد ، بلکه امانت موکلین است نزد او ، که اگر امانت داری نیک بجای نیاورد و خیانتی از ایشان پدیدار آید در دل موکلین بی قدر شود و خلل در آرای او حادث گردد .

هفتم : اهل مشورت و انتقاد پذیر باشد تا امور اصلاح شود ، چرا که بزرگان گفته اند هر که انتقاد و سخن ناصحان ، اگر چه درشت و بی محابا گویند ، استماع ننماید ، عواقب کارهای او از پشیمانی خالی نماند.

 

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم
۹۰/۱۲/۱۲
حمید خان راضی !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">