شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

چشممان به جمال بنر های عریض و طویلی روشن شد که بصورت خودجوش ! در نقاطی از شهر نصب شد و در آن ، از فرماندار و بقیه مسئولین خیلی محترم ! تقدیر و تشکر شایانی به عمل آمد بابت این که مشکل اسناد اعضای تعاونی مسکن بسیجیان را به سر پنجه ی تدبیر ! و در چشم به هم زدنی ! حل کرده اند.

مشکل خویش برِ پیر مغان بردم دوش ......... کو به تایید نظر حل معما می کرد !

البته واضح و مبرهن است که در این بنر ها به مورد بی اهمیت زمان این حل کردن (که ظاهرا هشت تا دهسال بوده است اشاره ای نشده بود! بصورتی ناخواسته و کاملا غیر ارادی انگشت حسرت به دندان گزیدم ! مردمی بودند که ده سال است که پول داده اند و زمین خریده اند . آن هم مردمی که نه زمین خوار بوده اند و نه میهمان هر روزه ی اتاق شهردار ! مردمی عادی بودند که اندک اندوخته ی دسترنجشان را با پول فروش طلای همسرانشان روی هم گذاشته بودند و برای داشتن سرپناهی مختصر هزینه کرده بودند .


دهسال رفتند و آمدند و پشت درهای بسته مسئولین و جلسه های بی سر و ته ماندند و هر جا که می شد فریاد از ظلمی که در حقشان رفته بود ، سر دادند . اما ....


گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست ..... آن چه البته به جایی نرسد ، فریاد است!


بالاخره دری به تخته ای خورد و بعد از ده سال مشکلشان حل شد (البته روی بنر های نصب شده چنین عنوان شده است) پس صد البته باید کمر کرنش و تعظیم برای مسئولین خم کنند و پیشانی تکریم و قدردانی بر آستان دفتر مدیران بسایند که حق مسلم آنان را بعد از سال ها از سر لطف و صد البته با استفاده از کلید تدبیر و امید و بقیه چیزها! به آن ها داده اند ! و اگر هم فرصت این قدرشناسی را نداشتند عزیزان شورای شهر به نیابت از آنها این مهم را به سرانجام برسانند !


مسئولین عزیز بنر چسبان : دادن حق کسی بعد از سالها تضییع حق ، تشکر ندارد. اگر چنین بود که ما باید برای به رسمیت شناختن حق غنی سازی مان ، سر تا پای آمریکا را بوسه باران می کردیم !. این وظیفه ای بوده که باید دهسال پیش انجام می دادید. چون همان سالها هم بخاطر انجام کارهایی از این دست ، حقوق های میلیونی می گرفتید !


اگر مسئولی پیدا شود که بتواند خسارت ده سال ضایع شدن حق خریداران این زمین ها را جبران کند ، بهره پولشان را بدهد ، رنج ده سال مستاجری و در بدری را ترمیم کند ، عزت پایمال شده دهساله را به آنان برگرداند و عذاب سالها شرمساری اهل و عیال را جبران کند ، آن موقع است که باید برایش بنر چسباند و از تلاشهای شبانه روزی اش تقدیر کرد و الا تا آن جائیکه من میدانم مسئولین باید برای سالهای تلف شده ی مردمی که فقط حقشان را می خواستند و این همه مدت خون دل خوردند ، باید از خجالت آب شوند و در دل زمین های تشنه منطقه فرو بروند !


اما چه کنیم که عادت کرده ایم که حتی برای گرفتن حق ضایع شده مان بعد از دهسال نیز ، عوارض شهرداری بدهیم تا دوستان از خودشان و مسئولین بالادستی قدردانی شایسته و بایسته به عمل بیاورند !


نظرات  (۳)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** *** ** **** ***** **** ** *** ***** ******** ** ****** ***** **** **** ** ** ***** ** ******** *** **** *** **** ***** *** * *** ** ***** **** *** *** ***** ** ***** ****** *** *** **** **** ****** ** ***** *** * ******* **  *** * ***** *** ** *** *** ** ***** *** ** ** ****** ** **** *** **** **** ****** ***** ** *** * ***** ******* * ***** **** *******
****** *** ***** ** *** *** *** ** ***** * ***** * **** ***** ** *** ***** *** *** *** ** **** ** **** ** ***** ***** ** ** ***** * *** **** **** *** ****** ** ****
*** *** * *** ******* ** ***** ** ******
** **** **** ******* *** ******* ** *** *** ****** **** *** **** ** ****** * **** *** ****** *** ********* **** **** ** ***** ***** *** *** ** ******* * ** *** ****  ******* *** ****** **** **** **** ** *****

اگر واقعا بی طرف هستید نظرم  رو بدون سانسور تائید کن تا همین جا بجث کنیم.

تشکر
پاسخ:
اینم بدون سانسور !
برو حالشو ببر
اون مدرسه ای که شما توش درس می خوندی من مدیرش بودم پسرم
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۶ امین خان راضی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما     چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما                             شاعر در اینجا اشاره دارد به اینکه دولت تدبیر .تدبیری در جهت میخانه نرفتن ******** محترم از مسجد نماید.
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۴ شبسترلی مقیم غربت
با سلام و عرض خسته نباشید از سایت و مطالب پر محتوی شما که همیشه ادمی را به یاد افتخار شبستری ها میرزا علی معجز شبستری می اندازد کمال تشکر و قدردانی را دارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">