شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

یکی از دوستان با محبت وبلاگ (با اسم مستعار شاهد) در نظری ، چند سوال در مورد نمایش اخیر اجرا شده توسط گروه هنری بابک نهرین در دیزج خلیل برای وبلاگ ارسال کرده بودند که بفکرم رسید نظر ایشان را در قالب یک پست منتشر و پاسخهایشان را (البته فقط نظر شخصی خودم را) در همین پست مطرح کنم که اگر بقیه دوستان هم نقدی بر نوشته ایشان یا خود من داشتند بفرمایند .



نظر این دوستمون به این شرح بوده (البته ایشون بدون شماره فرستادند و شماره های سوالات جهت تسهیل در اشاره به سوال توسط خود من اضافه شده ) : اگر روزی آقای بابک نهرین هم این متن رو دیدن از همینجا بهشون سلام میکنم و خواهش میکنم مطلب رو تا انتها بخونین :




فرستاده شده در ۲۴ خرداد ۹۴، ۱۱:۵۴:۴۴ برای مطلب نمایش ویرایش 564) برق گرفتگی عمومی در شبستر !

1 - آقا شما چرا از کلاهبرداری عوامل بابک نهرین در دیزج خلیل سر مردم شهرستان شبستر سکوت کرده اید

2 - که بلیط 1000 تومانی را ده الی 20 برابر به مردم فروختند و دو سانس غیر اخلاقی و غیر ارزشی اجرا کردند

3 - شما چرا نمینویسید که مسئولین حاضر بخاطر بلیط مجانی برای خود و خانواده شان  دم به اعتراض نزدند و نگفتند سالن 2000نفری چرا 3000نفر جا دادید ؟

4 - شما چرا ننوشتید که بابک نهرین و عواملش بیش از  هفتاد میلیون پول زبان بسته  مردم را از شهرستانمان خارج کردند؟

5 - چرا ننوشتید که سالن ورزشی ورزشگاه است یا سینما ؟


و اما پاسخ این دوست گرامی ......

1 - دوست عزیز اتهامی که شما تحت عنوان کلاهبرداری به افراد خاصی وارد کرده اید ، عملی بسیار قبیح است . بدون ذکر موارد اتهامی و در اقدامی یکطرفه ، و بدون نام بردن از شخص خاصی . منظورتان از عوامل بابک نهرین چه کسانی هستند ؟ بابک نهرین که عامل ندارد که . افرادی از جاهای مختلف به ایشان مراجعه و از ایشان خواهش میکنند که لطف کرده و برای آنها برنامه اجرا کنند . این برنامه ها بعضا برای تبلیغات است و  گاهی هم شخص یا سازمان اجرا کننده هدف خاصی دارد که سود مادی میتواند یکی از این اهداف باشد که در اینصورت هم آن سازمان باید پاسخ دهد نه یک گروه هنری. ایشان که تقصیری ندارد.


اینکه من چرا سکوت کرده ام چون خبر از این موضوع نداشته ام. بار آخری که دیزج خلیل رفته ام برای ختم یکی از بستگان آقای پور موسی قلی بوده و بار آخری هم که یکی از کارهای بابک نهرین را تماشا کرده ام یکسال پیش . در ثانی افرادی که آنجا رفته اند همگی با میل شخصی و با خرید بلیط بوده و عجبا که همه شان هم تا آخر برنامه نشسته و تماشا کرده اند ! در ثانی من اگر بخواهم در مورد همه مسائل داد بزنم که شب و روز باید آژیر بکشم که . مطالبی که من مینویسم در اکثر موارد سوژه اش توسط خوانندگان فرستاده می شود والا بنده به دلیل شغلی که دارم سعادت حضور در بسیاری از مراسم را ندارم .این موضوع هم که این کار کلاهبرداری بوده یا خیر در حیطه ی کاری من و شما نیست . و تخصص و اختیارات خاص خود را می خواهد.


2 - این بلیط 1000 تومانی را چه کسی تعیین کرده ؟ شما ؟ آیا روی بلیط نوشته است قیمت 1000تومان ؟ اگر چنین باشد و ثابت شود که بلیط قیمتش 1000 تومان بوده و بالاتر فروخته شده حق با شماست و باید پیگیری شود اما بعید میدانم چون با 1000 تومان الان فحش هم به آدم نمیدهند چه برسد به اجرای نمایش .


در مورد غیر اخلاقی و غیر ارزشی بودنش . در عجبم که شما که چنین تشخیصی داده اید برای چه نشستید و تا آخر تماشا کردید ! ملاک تعیین ارزش و اخلاق هم حتما خودتان هستید ؟ افرادی که مسئول این کار هستند و اتفاقا بسیار سخت گیر ، آیا بی اخلاقند و ضد ارزش؟ حتما باید چیزی در جهت منافع شما باشد که با ارزش باشد ؟ هیچ میدانید که اسلام و کشور و نظام ما از دوستان نادان بسیار بیشتر از دشمنان دانا ضربه خورده است ؟؟


در عجبم که شما که اینقدر حساس بودید چطور طاقت آوردید و در همان مکان نمایش قیام نکردید و فریاد وا ارزشا سر ندادید؟ از پشت کیبورد کامپیوتر (ببخشید رایانه) و با آی پی جعلی و با فیلتر شکن همه میتوانند اتهام بزنند و مدعی دفاع از ارزش بشوند. دقیقا مرا یاد افرادی مثل (عباس آقا) در فیلم اخراجی ها می اندازید .


ارزش از نظر شما یعنی گریه کردن و زار زدن و بر سر کوفتن ؟ و هر چیزی که لبخند به لب آدمی بیاورد ضد ارزش و ضد اخلاق است ؟ آیا در مورد مداحانی که به این شهر می آیند و می روند هم اینچنین حساس بوده اید که چقدر گرفته اند ؟


3 - بلیط مجانی در این گونه مراسم امری عادی است . معمولا برگزار کنندگان و دست اندرکاران سهمیه ای در نظر میگیرند و بلیطش را هم به هر کس که دلش بخواهد می دهند . برخی از مسئولین هم دعوت می شوند و دعوتی که بلیط نمی خواهد . مهم اینست که کسی را به زور به آن سالن نبرده اند.

در مورد ظرفیت سالن حق با شماست . هر کس که بلیط می خرد حقوقی دارد که باید رعایت شود. اگر بیش از ظرفیت سالن بلیط فروخته شده و یا در اختصاص جایگاه مشخص شده در بلیط قصوری صورت گرفته باید برگزار کننده مراسم پاسخگو باشد


4 - در مورد سوال شماره 4 فقط نیم ساعت داشتم میخندیدم ! ببخشید مگر بابک نهرین این پولها را از کشور خارج کرده است ؟ یا اگر این هفتاد میلیون خارج نمیشد میخواستید با این پول در شهرستان شبستر پترو شیمی بزنید؟ مفهوم خارج شدن پول این نیست دوست عزیز. پول رایج کشور در همه جای کشور ارزش واحد دارد . پس اینهمه کارمند از اطراف می آیند شبستر و آخر ماه حقوق میگیرند . باید ادعا کنیم که این پولها را از شهرستان ما خارج کرده اند؟ شما هم روزانه مقادیری غذا میل میکنید و بابتش پول میدهید و آخرش هم که معلوم است ! چرا این پول را دارید از شهرستان خارج و به چاه فاضلاب سرازیر میکنید اخه ؟؟؟؟


اون مبلغ که کلش برای اون گروه نیست . ایشان دستمزد ثابتی برای اجرای نمایش تعیین کرده اند و نوش جانشان . بقیه پول را که دست اندرکاران و برگزار کنندگان دریافت کرده اند و بقول شما (از شهرستان خارج نکرده اند !!!)


5 - سوال آخر هم دوباره مرا یاد یکی دیگر از بازیگران فیلم اخراجی ها انداخت . حاجی گیرینف !


پس باید تو ورزشگاه هم مراسم استقبال از رئیس جمهور برگزار نشه . درسته ؟ باشگاههای ورزش علاوه بر ورزشی بودن ، عبارت (فرهنگی) را هم یدک می کشند و این برنامه نمایش دقیقا مصداق کار فرهنگیست !


خواننده ی محترم ، نظر شما متین است  اما توصیه میکنم در مورد هنر و بخصوص طنز بیشتر مطالعه کنید. طنز و به ویژه طنز نمایشی به بزرگنمایی خصوصیات می پردازد . مانند بزرگ کشیدن دماغ در کاریکاتور . اگر این نباشد که نمی شود طنز .


دلم برای هنر مندانی مثل بابک نهرین و مهران مدیری می سوزد . باید مردم را بخندانند اما کاری کنند که به تریج قبای کسی برنخورد . قومیت و ملیتی شورش نکنند . اتحادیه و صنفی درجه های توهمش کم نشود و هزار و یک مشکل دیگر .... بنظرم بهتر است شغلشان را عوض کنند و مرثیه خوانی کنند.


دوست ارزشی من . شاید عجیب باشد اما روایتی از امام معصوم هست که میفرماید : اگر کسی تو را شاد کرد. اول از خدا تشکر کن و بعد از خود او - و این تنها موردی است که مجازیم از غیر خدا تشکر کنیم . و شاید برایتان عجیب تر باشد که این روایت از امام سجاد است . امامی که شاید خیلی از ما فکر کنیم شادی دو عالم برای او بی ارزش بود در برابر مصیبتها .....



خدایا : توفیقمان ده که کاسه ی داغ تر از آش و دایه  ی مهربان تر از مادر نباشیم.....


الته پیشنهادی هم برای هنرمند عزیز آقای بابک نهرین دارم : من در اکثر نمایشهای شما فردی را میبینم ( که معمولا نقش دیوانه را بازی میکند و در صحنه حرکات موزون هم بسیار انجام میدهد) که میگویند برادرتان است . به عنوان کسی که در مورد هنر دستی بر آتش دارد برادرانه عرض میکنم به ایشان بفرمائید در هنر علاوه بر (علاقه) و (امکانات) ، پارامتر دیگری بنام (استعداد) هم مطرح است . البته به دل نگیرید ها ولی بار ها شاهد بوده ام که قسمتهایی که در نمایشهای جذاب شما مربوط به بازی ایشان است در نمایشهای خانگی Fast Forward میشود . برای شما و همه هنرمندان کشور و استاد مسلم طنز آقای علیرضا رنجی پور هم آرزوی موفقیت دارم

نظرات  (۹)

من تو همون سایت خبری شهرستان هم که مطرح شده بود این نظرو دادم :
ما که به چنین جاهایی نمیریم یعنی پولشو نداریم و صلاح میبینیم 2 هزار تومن بدیم سی دیشو بخریم خونه نگاه کنیم ولی کسانی که رفتند :
1- خب زوری که نبردن دوست نداشتید مثل ما نمی رفتید
2- قیمت اصلا 100 هزار تومن بود این یه برنامه خصوصی هست و تهیه کننده میتونه هر قیمتی بده و ربطی به کسی نداره و مردم میتونن اگه گرون بود نروند
3- در مورد داستان نمایش و اینکه بد بود یا خوب یا توهین بود یا خیر نیز مسئولینی که بودن میتونن نظر بدن و اینکه هر کسی بیاد بگه شهدا ناراحت شدن یا توهین به کسی بود که سند نمیشه
4- یقینا هر برنامه چنینی کلی عوامل پشت پرده داره که باید همشون سود ببرند و قرار نیست پولی که برای این نمایش کسب شده به امور خیریه یا امثالهم داده بشه افرادی که این برنامه رو ترتیب دادن میخواستن یه سودی بکنند
و …
با سلام و تشکر از استدلالهای زیبا و منطقی تان اما در مورد جمله "دلم برای هنرمندانی مثل بابک نهرین و مهران مدیری می سوزد"  خواستم بگویم مگر شما از تهران آمده اید؟. به قول خود بابک نهرین به ایشان از قزوین به آن طرف هنرمند می گویند و زنجان به این طرف ایشان .... هستند.
پاسخ:
سلام

آنهم کنایه ای بوده که به برخی ها زده .......

سخن اهل دل چون شنوی مگو که خطاست
سخن شناس نئی جان من ، خطا اینجاست
با سلام و عرض ادب،
جناب حمید خان باز هم طبق معمول قلمتان زیبا و مسحور کننده است. متشکرم.
بنده نیز عرایضم رو در چند بند خدمت شما و دوستان عرض می نمایم:
1- هر عزیزی که سی دی های (خاک بر سرم لوح فشرده ها) قبلی این گروه رو دیده باشه مطمئنا تائید میکنه که این اجرای گروه نهرین اگر بهتر از قبلی ها نبود یقینا کمتر نیز نبود.
2- بنده در مراسم حضور داشتم و 60هزار تومان برای سه بلیط هزینه نمودم (یه دونه هم آقای صحرانورد لطف فرمودند بصورت اشانتیون به بنده دادند یعنی 4 نفر بودیم) و موقع خروج ناراحت نبودیم و از این هزینه کرد اصلا متضرر نشدیم و حتی تا پاسی از شب با تکرار صحنه های نمایش و جملات آن نمایش خنده هایمان را شاخ و برگ دادیم و بعد از آن نمایش برای اینکه زیاد نخندیم جاتون خالی رفتیم بستنی شمس و فالوده بستنی خوردیم ولی باز هم خود بخود میخندیدیم تا اینکه برای جلوگیری از مجنون شدن رفتیم گرفتیم خوابیدیم(سابقه نداشت پسر بنده و مادرم تا ساعت 2 نصف شب بیدار باشن که اون شب خود بخود می خندیدن البته ناگفته نماند خندیدن و ایجاد نشاط خیلی خوبه ها) .
3- تنها خرده ای که بنده (جسارتا) به مجریان برنامه می توانم بگیرم وجود کمی بی نظمی در اجرای برنامه بود که تاحدی به کم تجربگی این عزیزان مربوط میشد. مثلا بی نظمی در ورود به سالن و شروع برنامه و نمونه عینی تر اینکه بنده در محل خرید بلیط با عزیزی همراه بودم که تعدادی بلیط سکو(10000 تومانی) خریدند و بنده با هزینه بالا بلیط روبروی سن(20000 تومانی) گرفتم (خدای ناکرده بنده قصد ایجاد اختلاف طبقاتی ندارم ها به دلیل ضعف دید مادرم می خواستم به سن نزدیکتر باشیم.) ولی روز اجرا بنده با همان عزیزانی که نصف بها بلیط تهیه کرده بودند در یک مکان نشسته بودیم که هیچ، ایشان نسبت به ما دید بهتری به سن داشتند خب خلاصه اینکه بنده نیز خیلی خوشحال تر میشدم با نصف بها اونهمه خوش به حالم بشه.
4- بنده ضمن خسته نباشید به کلیه عزیزان مجری برنامه به نوبه خودم و خانواده ام از این عزیزان برای شروع طرح ایجاد نشاط(این مدلی) در شهرستان متشکرم تورو خدا دوباره و بهتر تر
5- آقای حمید خان شما هم دستت درد نکنه که با دید باز به مسائل نگاه می کنید و مطمئنا مسائل طرح شده در بهتر شدن برنامه های آتی شهرستان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
6- خلاصه اینکه: دوباره دوباره دوباره ..... (خاک بر سرم آخرش ببین به کجا کشید نتونستیم دو دقیقه جدی حرف بزنیم)

واقعا دستتون درد نکنه حمیدخان راضی . نمیدانم بعضی ها چرا فقط بلدندساز مخالف بزنند آنهم در پشت سر .
۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۲ اولیا دانش آموز

اخیرا" امام جمعه شبستر نسبت به دریافت وجه از دانش آموزان هنگام ارائه کارنامه شدیدا" اعتراض کرده است اما شبستر نیوز نه تنها در حمایت از اقشار آسیب پذیر قدم بردانشته و تا تاریخ 94.3.27 هیچ اشاره ای بدان نکرده بلکه در سرپوش گذاشتن به این مسئله همگام با آموزش و پرورش شده بجای اینکه پیش مردم و مسئولین معترض برود پیش رئیس آموزش و پرورش که اتهامات بسوی اوست رفته تا سخنان امام جمعه را محترمانه تکذیب کند  و رئیس هم دریافت وجه را تکذیب نکرده و بنوعی محترمانه تائید کرده است

 من در تعجبم که آقا بهزاد چرا از ماست فروش پرسیده ببخشید ماست تان شیرین است ؟

اگر شبستر نیوز مستقل بود پیش مردم میرفت و هنگام خروج اولیای دانش آموز از مدرسه  میپرسید آیا از شما پول گرفتند یا نه ؟
 اگر مستقل بود یک زنگ به 3030 دفتر امام جمعه محترم شبستر  میزد و میپرسید حاج آقا محمد زاده شما انتقاداتی در مورد دریافت وجه از اولیای

دانش آموز  در جلسه شورای آموزش و پرورش و نمازجمعه داشتید درسته ؟
میپرسید گزارشات مردمی به امام جمعه چه بود ؟
از امام جمعه میپرسید سرتیپی رئیس آموزش و پرورش شبستر  حرفهای شما را تکذیب میکند نظرتان چیست ؟

علت اینکه این نامه را خدمت تان مینویسم این است که چرا برخی رسانه ها ادای مستقل بودن را در میاورند ولی نمیدونند که مردم مو را از ماست بیرون میکشند ؟
اگر به حرف مان  یک زمانی شک کردید کافیست با تلفن شهری با امام جمعه محبوب موضوع را استعلام کنید و اگر موضوع دریافت وجه تائید شد

در یک پست جداگانه مستقلا" به این کار خلاف مدارس بپردازید  
94.3.27

 

پاسخ:
علیکم السلام
باز هم همان لحن آشنای همیشگی .......
خوبی؟ کجایی اقا؟
من در جریان این خبر نیستم و دوستان شبستر نیوزی خودشون پاسخ رو میدن اما دو تا مورد . اولی اینکه ما هم میدونیم پول میگیرن و ضمنا میدونیم که پول گرفتن کار خوبی نیست . کی باید عمل کنه و جلوشو بگیره ؟؟؟ مثل کرایه تاکسی که همه مصاحبه میکنن و میگن حق ندارن گرون کنن . اما گرون میکنن و هیشکی هم جلوشونو نمیگیره
دوم با اینکه خیلی از ادبیات شما تا بحال استفاده برده ام. اما این عبارت " قدم بردانشته" رو خودم متوجه نشدم . فرستادم برای یک استاد ادبیات . خبر رسیده که ایشون کلا ادبیات رو کنار گذاشتن و رفتن گچ کاری میکنن بعد از دیدن این عبارت !
با سلام جالبه این اولیای دانش آموز چرا خودش مطلبی نمیزنه ؟؟؟‌؟حالا شبسترنیوز رفته پیگیر ماجرا شده و باز این جهانی دنبال بهانه است آقای محترم دست شما واسه همه رو شده دیگر
با سلام حضور سرورگرامی و مدیریت وبلاگ . اولا به آقایی که این سوالات رو مطرح کرده میتوان گفت برادر سرت رو کردی توی لاک و نشستی شهرستان و میگی دم از کلاهبرداری و نمیدونم بلیظ هزار تومنی آخه برادر کجا بلیط هزار تومن میفروشن که این برنامه بلیط هزار تومنی داشته باشه  دوماَ کف صندلیهای ورزشگاه به تعداد 2000 هزار نفر بود و بنده به دست خود تعداد 800 عدد صندلی از آقای بدیعی تهیه کردم و کف سالن برای کسانی که بلیط 20000 هزار تومنی داشتند تهیه و نصب کردیم برادر تو جامعه ما اینجوریه اگر این برنامه توهین به شما و یا کسانی دیگر بود شما میتوانید از ادارات زیربط طرح شکایت کنید و پیگیر حق و حقوق خود باشید بنده به نوبه خودم میتونم این رو بگم برای اولین بار در سطح شهرستان به عنوان بزرگترین جرقه بود توی شهرستان هیچ اداره یا شرکتی بجز فرمانداری از این برنامه حمایت نکردند و همه فقط دنبال ایجاد مشکل بودند یا همین شهرداری که یکی از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر نیز در آنجا حضور دارند با برخورد نا مناسب خود اصلا عرصه این چنین کارها را برای شهرستان تنگ نمودند . در کل میتونم بگم آقایی که دم از ساز مخالف میزنید اگر شما خودتون میتونستید و میل داشتید این برنامه را اجرا میکردید و نمیزاشتید که یه نفر غیر همشهری به نام آقای صالحیار بیاد و این برنامه را مدیریت کنه و در آخر بهش ننگ کلاهبرداری بچسبونید بنده از زمان اخذ مجوز در کنار آقای صالحیار بودم و تا به امروز هنوز نتونسته پولی که از اسپانسرها قرار بوده بگیرند را مطالبه کنه برادر شما به فکر اینکه شهرستانت بره جلو پیشرفت کنه نیستی میخواین فقط در خفا باشین و این حق جوانان ما در این شهرستان نیست
در مورد پول هفتاد میلیونی ..... جوری حرف میزنید که مثل اینکه با دست خودتون این پول رو تقدیم کردید به آقای صالحیار شما اگر راست میگین یه جلسه توجیهی در اداره ارشاد شبستر فراهم کنید تا از زبان شما که بهتر میتوانید حساب و کتاب این هفتاد تومن را دربیارید به خبرنگاران و فعالان این شهرستان اعلام کنید
هزینه های وارده بر این برنامه بر اساس آمار میتونم برای هر شخصی که دم از هفتاد میلیون میزنه را بیان کنم
09377329053 میتوانید تماس بگیرید یا به آدرس ایمیل بنده ایمیل بزنید و جواب بگیرید الکی در سطح شهرستان بر سر زبان مردم حرف نندازید گناه داره تو این ماه مبارک
برادر و مدیریت بنده از شما از بابت تائید و نمایش این نظریه ممنون میباشم و حاضرم از بابت این دیرکرد سانس اول از تک تک مردم و همشهریانم معذرت خواهی کنم و دستشان را ببوسم که مارو تحمل کردند و فرهنگ بالای این شهرستان را در کل استان و کشور به رخ همه کشیدند واقعا ممنون از همشهریان و عزیزان اداره ارشاد و بخصوص فرمانداری شهرستان .
در آخر از آقای صالحیار نیز تقدیر و تشکر میکنم از بابت این برنامه در کلیه کارها برعهده ایشان بوده و بنده مبدونم چه فشارهایی از لحاظ روحی و مالی متقبل گشته اند
ممنون آقای مهدی صالحیار
با تشکر از مدیریت وبلاک شبستر از زاویه دیگر

آدرس جدید وبلاگ تسوج آغداش 
http://tasuj-aghdash.blog.ir/
خسته نباشی راضی خان!
کارت درسته. همیشه با انرژی و رو به جلو :)
آرزوی موفقیت دارم براتون و از خوندن تک تک مطالبتون لذت می برم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">