شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

تفاوت قیمت بنزین آزاد و سهمیه ای فقط 18 هزار تومان است که قطعا نقشی در زندگی مردم ندارد !


افزایش تعرفه برق ممکن است بین 15 تا بیست هزار تومان برای هر خانوار باشد که قطعا نقشی در سبد هزینه ای خانوار ندارد !



کرایه ها فقط 20درصد گران شده است که قطعا نقش تعیین کننده ای در هزینه های خانوار ندارد !


یارانه ها فقط 45500 تومان است که مطمئنا با حذف آن خللی در اقتصاد خانوار پیش نمی آید !


عوارض و مالیات و قیمت خودرو و قیمت لبنیات و هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه و قیمت نان و کرایه تاکسی و هزینه های آب و برق و گاز و دریافت پاسپورت و گواهینامه و شماره گذاری و نقل و انتقال سند و افزایش قبض های مخابرات و قیمت کیف و کفش و البسه و روغن موتور و هزینه اینترنت و قیمت دارو و ویزیت پزشکان و هزار و یک قلم دیگر هم در ماه رقم ناچیز دو میلیون تومان افزایش داشته که قطعا! نقش تعیین کننده ای در هزینه های خانوار نخواهد گذاشت !


مطالب فوق (البته بجز پاراگراف آخر) از ستون طنز یک مجله ی فکاهی انتخاب نشده است . شاهکارهای بیانی است که گاه و بیگاه از مسئولین و دولتیها (البته همراه با یک لبخند به عمق 32 دندان) در رسانه ها می شنویم .

مسئله ای که این روزها ذهن حقیر را مشغول کرده اینست که احتمالا ما در درک مفهوم یکی از کلمات (تاثیر به سزا - قطعا - هزینه ها - اقتصاد خانوار) با مسئولین دلسوز کمی تفاوت نظر داریم. بقول معروف
هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من

البته مقداری ! هم به ایشان حق میدهم . در مقابل حقوق 68 میلیونی اطمینان دارم که دو سه میلیون را باسکول نمیخواند !

در پی خبر خوش حذف بنزین سهمیه ای ، که دوستان با روشهای برگرفته از کتابهای آگاتا کریستی ، اول گفتند اشکال نرم افزاری بود ! بعد گفتند شایعه است و تکذیبش کردند و بعدش گفتند همینی که هست ؛ بلافاصله اعلام شد که گاز هم 15 درصد گران می شود که البته طبق معمول قطعا تاثیری در جیب مردم ندارد!

شخصا اعتراف می کنم که وقتی آقای نوبخت را در تلویزیون میبینم ، بخصوص وقتی که وعده ای میدهد یا موضوعی را تکذیب میکند از ترس مو بر اندامم سیخ  می شود ! و هر چقدر غلظت لبخند ایشان بیشتر باشد میزان این سیخ شدگی افزایش می یابد! چون قطعا نشانه ی اینست که کالا یا خدمات مورد تکذیب ، دو روز بعد افزایش قیمت (شما بخوانید اصلاح قیمت) و صد البته بدون تاثیر در سبد هزینه خانوار خواهد داشت.

دوستانی که چند روز قبل از مردم همیشه در صحنه بخاطر شرکت (خودجوش!!!!!) در استقبال از کاروان دولت تقدیر و تشکر کردند نمیدانم حافظه شان یاری میکند که یادشان بیاید داستان 100 روز چه بود ؟ یادشان می آید دولتی ها در مقابل تریبون ها و میکروفن ها چه گفتند ؟ میدانم که یادشان نیست . پس کمی کمکشان میکنم :










و سخن آخر اینکه :



نظرات  (۱۱)

اشکالی نداره حمید آقا
مگه دولت هم التماس نمیکنه که مردم یارانه نگیرین - مالیات بدین - عوارض و قبضها رو بموقع پرداخت کنین - به مردم فلان جا کمک کنین - تظاهرات کنین - جان مادرتون رای بدین - کالای ایرانی بخرین - ماهواره نگاه نکنین - کالای قاچاق نخرین - سکه و دلار خرید و فروش نکنین و هزارو یک خواهش دیگر

ما هم میگیم چشم ...... حتما ......... بجون خودم قول میدیم همشو مو به مو انجام بدیم

دنیا دنیای بده بستونه حمید جان ..... از هر دست بدن از همون دست میگیرن
جالبه قبلنا  وقتی  چیزی  گرون میشد حداقل بین خودمون یه عصبانیتی  اعتراضی  چیزی  پیش  میومد اما حالا فورا جوکشو میسازیم و بهش  می  خندیم
از بس  این چیزا عادی  شده
یادش بخیر دولت قبل به دروغگویی متهم میشد نمیدونم اسم این دولت رو باید چی بذاریم اونوقت
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۹ کارشناس اقتصاد کلان
نکته ای که دولتمردان فکر میکنند ما نمی فهمیم و آنهایی که آنور میز هستند بیشتر می فهمند این است که :
چرا با وجود اینکه در کل دنیا نفت دارد روز به روز ارزان تر می شود ، چرا در کشور ما سوخت و گاز و منابع انرژی همزمان گران تر می شوند؟؟؟؟
حمید خان خوشحال میشم در مورد قضیه راستگویی یا دروغگویی فرماندار و نماینده که در سایت گلشنراز منتشر شده و شما هم نظر دادی به این موضوع بپردازی ببینیم که ایا خیریه اصلا وظیفش چیه این نظر من در اون سایت ((من حالا کاری به صحبت حرف کدوم طرف ندارم و اینکه نماینده راست میگه یا فرماندار زیاد مهم نیست برای من جای تعجبه که یه خیریه مگه چیکاره است که به این قضایا دخالت کنه؟ مگه خیریه کلانتریه که زنگ بزنه به فرماندار ببینه نماینده راست گفته یا دروغ؟ مگه خیریه دادستانیه؟ مگه خیریه رسالت رسانه ای داره؟؟؟ اقای خیریه قره تپه شما چیکاره کشورید که بلافاصله با شهردار سابق تماس گرفتید ببینید نماینده راست گفته یا دروغ؟؟؟ اصلا اساسنامه شما در چه موردی است ایا پیدا کردن راستگو و دروغگویان کشور جزو وظایف ذاتی شما است؟؟؟ چرا حتی یک نهاد خیریه رو وارد بازیهای سیاسی می کنید تا مردم حتی از امور خیریه زده شوند؟؟؟ این کار خوب نیست والا خوب نیست))
اینم لینکش در سایت خیریه 
http://kh-tehran.ir/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3/
پاسخ:
سلام
اگه میدونستم شما با نظر من اینقدر خوشحال میشین که خیلی زودتر نظرمو میگفتم !
در اینکه اون سایت خیریه بطور مشخصی در جهت طرفداری از یک شخص خاص و کوبیدن یک شخص خاص دیگه (که تصادفا هر دو شون هم به انتخابات مجلس مربوط میشن) مطلب مینویسه شکی نیست. اما از نظر من چه اشکالی داره که بنویسه ؟
مگه خیریه فقط جای هیئت برگزار کردن و قیمه دادنه ؟ الان بهترین کار خیر تلاش برای آگاهی مردمه . برای نشون دادن اتفاقهایی که پشت پرده افتاده تا کار به اینجا برسه همه موظف هستن تلاش کنن .
البته من هر چی گشتم تو اون خیریه ، اصل مطلبی رو که آقای علیلو گفته پیدا نکردم اما از دید من چنین اتفاقی که آقای علیلو گفته ،  دور از انتظار نیست . البته اینکه کسی الان تکذیب کنه و شهردار معزول شبستر رو هم شاهد بگیره کاملا طبیعیه
از بحث دور نشیم چون شما هم گفتید که کاری به اصل موضوع ندارید و فقط سوال اینه که چرا خیریه در مورد فرماندار سابق و شهردار عزل شده و نماینده مطلب نوشته.
من به روش احمدی نژاد از شما سوال میکنم . تو اون سایت اینهمه مطلب هست. چرا به هیچکدومش اعتراض نمیکنید؟ مثلا چرا در مورد کارگاه بمب سازی داعش اعتراض نمیکنید؟  همانطور که قصد شما معلوم است قصد آنها و حتی خود من نیز برای مردم مشخص است .
کلام آخر اینکه اون سایت از دید من کارش درست بوده بشرطی که مطلبی رو که نماینده گفته رو هم در دسترس قرار بده تا همه هر دو رو ببینن و قضاوت کنن
در ضمن یه توصیه کوچولو هم برای مسئول اون سایت دارم : دوست عزیز یه فکری برای اون آمار سایت بکنین . خیلی تابلوئه !
بعد از حذف بنزین سهمیه ای و تک نرخی شدن قیمت بنزین (هر لیتر 1000 تومان)، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت اعلام کرد که قرار بود بنزین 1200 یا 1500 تومان شود ولی رئیس جمهور روحانی با آن مخالفت کرده است.

این گونه سخن گفتن، به طرز آشکاری یادآور ادبیات و مشی تبلیغی دوران احمدی نژاد است که طی آن کوشیده می شد از رئیس جمهور وقت، چهره یک قهرمان مردمی بسازند که در بحبوحه ماجراهای مختلف وارد عمل می شود و برخلاف بقیه دولتمردان، به نفع مردم تصمیم می گیرد.

اینک نیز دقیقاً همان ماجراست. بنزین گران شده، بسیاری از مردم ناراضی اند و درست در این میان، سخنگوی دولت، وارد گود شده و می گوید که مردم! کجای کار هستید؟ اگر روحانی نبود قیمت تا 1500 تومان هم بالا می رفت!

لابد در این بخش ماجرا، اولاً باید مردم خوشحال شوند که بنزین فقط 1000 تومان شده و نه 1200 یا 1500 تومان و ثانیاً باید سپاسگزار رئیس جمهور باشند که به دادشان رسیده است!

مسؤولان دولتی باید بدانند که این روش ها نه تنها کهنه و نخ نما، که آزاردهنده هم شده اند و کسی هم تحت تأثیر این سخنان تبلیغی قرار نمی گیرد.

وانگهی آیا امور دولت و تصمیم گیری های مهمی مانند تعیین نرخ بنزین، بر اساس مطالعات کارشناسانه انجام می شوند یا تصمیم شخصی رئیس جمهور؟!
مشخصاً درباره موضوع حاضر، صلاح کشور - با توجه به جمیع جهات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی- یا در این بوده که بنزین 1000 تومان شود یا 1200 یا 1500 تومان.

اگر صلاح کشور در همان 1000 تومان بود، چرا دولت می خواست 1200 یا 1500 تومان قیمت گذاری کند که نهایتاً رئیس جمهور از آن جلوگیری کرده است؟ آیا همه جز رئیس جمهور، خلاف صلاح کشور حرکت می کردند؟
اگر هم با توجه به ملاحظات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، قیمت 1200 یا 1500 به نفع کشور بود، چرا رئیس جمهور خلاف صلاح کشور، عمل کرده است؟!

هر چند که تک نرخی کردن قیمت بنزین، در مجموع به نفع کشور است ولی این قبیل اظهارنظرهای تبلیغاتی اساساً فاقد هرگونه توجیه عقل پسند است و نهایتاً به ضرر کسی که از او تعریف و تمجید شده است، تمام می شود.

بنابراین، دولتمردان را به اتخاذ تصمیمات کارشناسی و توضیح صادقانه به مردم و دوری از "شوهای تبلیغی" و "روش های تاریخ مصرف گذشته" دعوت می کنیم. مردم، بسیار بیشتر از آنچه برخی مسؤولان می پندارند، می فهمند، ولو آن که آن سوی میزها ننشسته باشند.
حمید خان یه سوژه واست دارم که به نظرم از غلط های املایی و انشایی شهرداری و اعوان و انصارش بهتر باشه . شهرداری و شورای ترافیک شبستر طی اقدامی عاجلانه و ضرب العجلی قاطعانه و در پی هزاران نفر ساعت کار کارشناسی در جهت رفع مشکلات مردم تصمیم گرفتن ورودی و خروجی ترمینال شبستر رو تغیر بدن یعنی شما برخلاف گذشته که مثل بچه ادم از در اول وارد میشدی و از در دوم خارج الان می تونی از در اول خارج بشی و بعد بری از در دوم وارد بشی که نتیجه اش واژگونی یک کامیون حامل گندم روز پنجشنبه بود حالا بماند طرحهای بسیار قاطعانه جمع کردن نرده های وسط بلوار و بستن دور برگردان جلوی ترمینال و ... که مشت محکمی بر دهان یاوه گویان منتقد شهرداری همیشه در صحنه بود 
پاسخ:
بر اساس شنیده ها و دیده ها چون قراره شهرداری برای سوتی ها اسم خودش رو در کتاب رکورد ها ثبت کنه روز به روز بر تعداد چنین کارهایی افزوده میشه

سلام،حمیدخان منم خیلی خستم.خیلی خیلییییییییییییی.......................................................................................................میگن قرص برنج آرامشه.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** ****** * ******* ****** ** ****** **** **** **** * **** ****** ***** ** ******* آقای نوبخت در توجیه گران کردن بنزین گفت که چون توقع از دولت ما بالاست و منابع ما هم کم است بهمین دلیل، گرانش کردیم تا منابع مالی را تامین کنیم.
این حرف یعنی دولت هروقت گرفتار بی‌پولی شد، بجای اینکه از بریز و بپاشها جلوگیری کنه، فوراً دست کنه در جیب مردم و کسری بودجه‌ی خودشو جبران کنه.
میگم آقای ******! مدیونی اگر پول دستی بخوای و بهم نگی!
سلام.نمیشناسمت ولی هرروز نوشته هات رو میخونم بعضاًچندبار در روزقلم نابی داری از جنس درد،زخم،درد رو خوب میفهمی.واقعا خودت نداری ،شرمندگی روحس کردی که خوب قلم میزنی؟
پاسخ:
سلام
از اظهار لطفتان به این حقیر سپاسگزارم
دارا بودن ونداری یک امر نسبی است . شاید زمانی پدر تمام هم و غمش این بود که شکم فرزندش را سیر کند و اگر در این کار موفق بود ، شرمنده اهل و عیال نبود اما در حال حاضر استاندارد های زندگی فرق کرده و توقع عمومی از تفسیر "رفاه در زندگی" متفاوت است . بنابر این نداری و شرمندگی نیز بازه ای بسیار گسترده تر پیدا کرده است .
من نیز یکی از همین مردم هستم . درد مردمی را که با سیلی صورت ها را سرخ میکنند را با گوشت و پوستم حس میکنم. مسئولیتی ندارم اما خود را مسئول و بی تفاوت بودن را گناهی بزرگ میدانم  و همه را موظف به خواستن حق مردم ، هر چند بسیار کوچک ، هر چند بسیار ناچیز
باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
این دولت با همین دروغ گفتنها و وعده وعیدهای دروغین به تخت نشست و همه دیدند که تمامی حرفهایشان و دم زدن از اسلام و ... همش یک مشت حرف توخالی بود برای اغوای مردم الان هم که دیگه خرشون از پل گذشته دارن به طور علنی به دروغ هایشان ادامه میدهند چون
اولا: مردم متوجه دروغهایشان هم بشوند که نمیتوانند کاری بکنند
د.ما: به طور غیر مستقیم دارن به مردم میگویند که ما از اول هم داشتیم بهتون دروغ میگفتیم و سرتون شیره مالیدیم و شما تازه متوجه شدین* ***** ** *** ** *** ***** * *** ***** ** ** **** *****

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">