شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

همین اول کار عرض کنم که حقیر هیچگونه اعتقادی به خواب دیدن ندارم ! اینکه برخی ها با خواب دیدن مدرک دکترایشان تایید میشود هم بخودشان مربوط است . چند شب پیش که شام را مهمان یک ارگانی بودیم ! چنان خورده بودیم که نگو و نپرس ! و همان شب خوابی دیدم در مورد آموزش ها و دوره های ضمن خدمت معلمان عزیز در شبستر خودمان که تعریف کردنش از من است و تعبیر کردنش از شما !


خواب دیدم که .....

دوره های ضمن خدمت علاوه بر رشته های تخصصی معلمان ، در رده های عمومی نیز برگزار میشود . روال کار به این صورت است که کتابی معرفی می شود و عزیزان باید بروند کتاب را بخوانند و بعد امتحان بدهند و نمره بگیرند و گواهی گذراندن این دوره ها در رتبه بندی آنها تاثیر دارد . ( البته این قسمت جزو خواب من نبود ولی توضیحاتی بود که یکی از دوستان معلم ، بصورت زیر نویس به خواب من افزود !)


روش برگزاری امتحان به دو صورت است : اول اینکه معلمان با نام کاربری خودشان وارد پرتال خاصی شده و سوالات را پاسخ دهند و روش دوم اینست که در مدرسه ی محل خدمت خودشان به برگه ی سوالات پاسخ دهند .


قسمت اول خواب من اینطور بود که وقتی قرار است معلمان اینترنتی امتحان بدهند ، معمولا یکی از رفقا که حوصله اش را داشته و رفته کتاب را خوانده ، زحمت دادن امتحان دوستانش را به شیوه ی (شرمنده مون کردی - جبران میکنم انشاء الله!) می کشد و نفر امتحان دهنده ی مجازی نیز یا یک تشکر خشک و خالی میکند یا حمد و سوره ای نثار ارواح رفتگان شخص امتحان دهنده ی واقعی میکند.


البته قسمتی هم در خواب دیده شد (که فکر میکنم کابوس بوده ) که یک نفر که کتاب را خوانده (زبانم لال) یک مبلغی حدود ده هزار تومان از داوطلب! اخذ میکند و شخصا بجای تعداد کثیری تست می زند ! این افراد معمولا مشخص بوده و بین همکاران مشهورند و در مواقع چنین امتحاناتی سرشان بسیار شلوغ است ! نمره ی حاصله هم معمولا 18 یا 19 است که کسی شک نکند ! این روش در خواب حقیر کاملا تضمینی بوده است !


نوع دیگر این نوع امتحانات هم که در مدرسه برگزار می شود ، به شیوه ی ( دوستان توجه کنند : سوال یک گزینه ی الف - سوال دو گزینه ی جیم ! و .........) اجرا می شود . یعنی یک نفر از همکاران که مطالعه ای داشته ، همانند برگزاری امتحان املا در دوران تحصیل ما ، پاسخ سوالات را با صدای بلند و رسا خوانده و یکبار دیگر هم تکرار میکند تا بقیه همکاران ، تست ها را علامت زده و سریع به سرویس برسند ! 


حقیر در خواب با یکی از مدیران مدارس که برگه ها را برای تصحیح و تحویل به اداره می برد همراه شدم و برایم عجیب بود که نمرات اوراق امتحانی همه ی همکاران یک مدرسه بدون استثنا همگی 18 بودند ! یا همگی 19 شده بودند !  ولی این مسئله برای آقایی که مسئول برگزاری این دوره هاست اصلا عجیب نبود ! و چیزی که باعث می شد من حتی در خواب نیز از تعجب شاخ دربیاورم این بود که همه این معلمان حساسیتی عجیب دارند که شاگردانشان سالم امتحان بدهند و تقلب را نشانه ی بی فرهنگی و بنوعی (کلاه گذاشتن سر خود) برای شاگردانشان تفسیر می کنند !


چون نزدیکای اذان صبح بود و حقیر باید بیدار می شدم ، از یکی از دوستانی که کلی از این آزمونها را در کارنامه دارد سوال کردم ، بنظر شما آیا این روش میتواند کاربردی در ارتقاء سطح علمی معلمان داشته باشد ؟


لبخندی نثار کرد و فرمود : در اون موردی که گفتی نمیدونم ولی در ارتقای گروه و پایه و در نتیجه (مایه تیله ی ) دریافتی که تاثیر داره اساسی ! و گواهی قبولی در دوره های متعدد را برد تا در پرونده اش ثبت کنند تا حقوق و مزایا را تکانی بدهد انشاء الله !


اینجا بود که با آهنگ موبایلم که برای بیداری صبح تنظیم کرده بودم از خواب بیدار شدم . و شاید برای شما هم جالب باشد که آهنگ بیداری چه بود .....


دشت بی فرهنگی ما ، هرزه تموم علفاش

خوب اگه خوب ، بد اگه بد ، مرده دلای آدماش


دست من و تو باید این ، پرده ها رو پاره کنه

کی میتونه جز من و تو ، درد ما رو چاره کنه


یاااااااااااااار دبستانی من .......


نظرات  (۱۴)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اینو ولش کن دوست من . بیا ببین آقای ****** که مسئول برگزاری این دوره هاست پزی میده که با لودر نمیشه جمعش کرد . داد و هواری سر معلما میکشه که رستم در جنگ تن به تن با سهراب نکشیده بود !
سلام آقا چه بلایی سر وبلاگ جهانی اومده ؟
پاسخ:
سلام
مشکل مربوط به سرویس دهنده ی بلاگفا هست . تمام وبلاگ های بلاگفا بخاطر مشکل سخت افزاری سرویس دهنده ظاهرا به مشکل خوردن اما در صفحه اصلی بلاگفا قول داده شده که تا آخر ماه درست میشه

چرا جواب را تلفنی از خودش نمی پرسی ؟

ایکاش حمیدآقا پاسخ فرزاد را نمیدادند تا افراد آگاه با نیات اندود فرزاد ها و جاسوسی و شایعات ناروا یشان پی ببرند

چون چنین افراد تخم افکن نفاق همیشه افراد ناآگاه را گول میزنند 

تلفن بزنم ؟ بنظر خودت ارزش دارد که برای چنین مورد بی اهمیتی پول تلفن بدهم ؟ از اون سایت فقط دو جور خبر میومد بیرون . یکی حوض بندر شرفخانه و دومی هم خبرهای اعلامیه ترحیم که من فقط خبرهای اعلامیه ترحیمش رو میخوندم و الان هم از تابلو اعلانات سه راه نماز میخونم .
باور کن با بسته شدنش نه رشد درختا متوقف شده ، نه مذاکرات 5+1 ، نه آسمون به زمین اومده و نه زمین به آسمون رفته . همه دارن زندگیشونو میکنن و یادشون هم نیست اما چکنیم که توهم مهم بودن در وجود بعضی ها نهادینه شده !
خوش باش عزیزم
همه میدونن که این دوره ها فقط جنبه نمایشی داره و عملا بیفایده است. برگزاری این آزمونها هم فقط یه بهانه است برای اینکه یه عده ادعا کنن که ما داریم کار میکنیم والا سیستم آموزشی ما که وضعش معلومه
آقا حمید! این آقای جهانی واقعاً غوغا کرده. در صحنه اخراج تیموریان در بازی تراکتور و نفت, درست داشت از پیشانی تیموریان تا رفتن وی به رخت کن فیلم می گرفت (در همه اخبارها و نود هم نشان داد). در روزنامه ایران هم که عکسی از ناراحتی ادینهو زده بود, بالای سرش ایستاده بود و لبخند می زد که عکسش خوب دربیاد. به هر حال از این جهت که هر کجا در بازی حاشیه بود ایشان را می دیدیم خوشحالم.
۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۵ پاسخ فرزاد

برخی ها همچون فرزاد کینه شتری از ایشون دارند و مدام دنبال نکته ضعف حتی به اندازه پر پشه از ایشان و بزرگنمایی میکنند تا بتوانند عده ای را همراه خود همراهی کنند تا مرحمی بر نقاط سوخته شان گردد

کینه شتری ها کسانی هستند که منافع مادی و معنوی  و کلک اجتماعی شان با افشاگری های خبری و سایتی بر ملا و نقش بر آب شده است

آقا فرزاد ناخواسته در همین نظرات کینه ای و شخصی اش اعتراف کرده که چقدر از اطلاعات مفید آقای جهانی روزانه بهره مند شده است

اگر غیر از این است از کجا پی برده که داخل سایت ایشان چه خبر است ؟

در جامعه چنین افراد منفی گرا کم نیستند که قدر زر را نمیدانند که با کمال پر رویی میگوید اگر وب ایشان نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد

خوب ایشون میتواند به جای سمپاشی خودش به وب ایشان مراجعه نکند و فرض را به این بگیرد که چنین وبی نیست

بفرماید بودنش ضرر دارد ؟

بله ممکن است بر منافع برخی ها ضرر داشته باشد اما هیچ وقت بر منافع اجتماعی ضرر نخواهد داشت

در یک جمله جواب ابلهان خاموشی

چقدر هم خاموش بودی واقعا !!!

احتمالا درکت از کلمه ی خاموشی هم مثل درک ناقصت از "وب" است !
سلام و عرض  ادب  و خسته نباشید
انگار  کلمه ی  پورتال رو یه جای  دیگه یه جور دیگه ای  دیده بودم  که البته از  درست بودن مطلبت کم نمی  کنه /

پاسخ:
سلام
من این کلمه رو هم (پرتال) دیدم می نویسن و هم (پورتال) . البته چون اصل کلمه فارسی نیست هر دو جورش رو مینویسن که نمیدونم کدومش درست هست . در سایتهای خیلی معتبری مثل اینجا و اینجا هم پرتال نوشتن و در خیلی جاهای دیگه هم پورتال.
اما احتمالا چون به کلمه ی Port ربط داشته باشه فکر میکنم درست بودن پورتال قریب به یقین هست
مگه شما فضول محله هستین که به این کارها رسیدگی میکنین یا مدیر مدرسه یا برگزار کننده آزمونها هستین به شما چه که چگونه امتحان میدن ...
پاسخ:
خوب عزیزم بنده مثل شما نمیتونم سیب زمینی باشم که اگر مدیر بالادستتون با والده مکرمه تون هم کار داشته باشه عین خیالت نیست . من بر خلاف تو انسانم و  برام مهمه حقوقی که  نهادی  به کارمندانش میده و با مالیات من و امثال من تامین میشه صرف چه اموری بشه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمید آقا سلام . خودتو ناراحت نکن - اینا از همون افرادین که برای دو زار بیشتر دائم جلوی رئیس دم تکون میدن و به به و چه چه میکنن. اینا کسایین که نون و لباس *** زن و بچه شون هم از بغل یه همچین کارایی در میاد . تا بوده همین بوده.
سلام .آیا شما می توانید بصورت رایگان در مقبره شیخ محمود اطاق اجاره کنید و دفتر کارتان کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من چند بار مراجعه نمودم گفتند نمی شود هر وقت نماینده شدی بیا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
البته استفاده های دیگری هم می شود از مقبره ی شیخ محمود کرد .... مثلا می شود برای شهردار عزل شده توسط شورای شهرمراسم تجلیل برگزار کرد
حمید خان خوشحال میشم یه بار هم در مورد دفتر نماینده در مقبره شیخ محمود طبق مصاحبه ها و نظرات برخی همشهریان و گفته اعضا و مقامات مسئول و نظر خودت مطلبی بذاری چون انگار خیلی ها رو داره می سوزونه و اینکه نماینده یه شهرستان ایا حق داره از بیت المال یک اتاق 3 در 4 برای رفع و رجوع امورات مردم بگیره یا خیر؟؟؟
پاسخ:
سلام
من زیاد در جریان امر نیستم و اطلاعاتم در این مورد در حد گفته ها و شنیده هاست . بنابر این اظهار نظرم در این مورد هم نمیتونه مستدل باشه .
اگر کسی محض رضای خدا و بدون چشمداشت و بدون دریافت حقوق کاری بکنه شاید بشه بهش حق داد که اتاق مجانی بگیره . اما کسی که داره برای این کار حقوق میگیره و بابت اجاره ی دفتر هم به نماینده ها مبلغی تعلق میگیره از دید شخص من درست نیست. در ثانی اون رفع و رجوع امورات مردم که گفتید کمی عجیبه. میشه بفرمائید کدام امور کدام مردم اونجا رفع و رجوع شده ؟ در خواست حقوق مادام العمر برای نمایندگان ؟ در خواست ثبت صلاحیت دائم برای نمایندگان ؟ تصمیم گیری در مورد گران کردن همه چیز ؟ ..........

چون خواسته بودید و خوشحال می شدید من فقط نظر شخصی خودم رو گفتم ولی همه ما میدونیم که نماینده اصلا اشتباه نمیکنه که . نماینده فقط یکماه مانده به انتخابات (حقیر سراپا تقصیر) میشه در مقابل مردم و بعد اینکه انتخاب شد ، اشتباه کردن میشه جزو صفات سلبیه !
پاسخ:
نه - الان شنیدم . البته نگران نیستم چون در صورت چنین اتفاقی مدیران مدبر ما جلسه میذارن و کار گروه تشکیل میدن و تصمیم گیری میکنن که مردم همیشه در صحنه برن بجنگن و نذارن داعش بیاد تو
البته روش مسخره ای برای تبلیغ سایتتون بود به همین خاطر با اجازه تون لینکش رو حذف کردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">