شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

چند روز پیش مطلبی نوشتم تحت عنوان "یادی از یک دوست قدیمی" که از آقای محمد احسانی "تاراجی" یاد کردیم .


خدا را شکر که سق ما سیاه نبود و این دوست عزیز (بقول یکی از دوستان ، فرزند دلاور بندر شبستر!) به فاصله ی چند روز به مقام مدیریت شبکه یک سیما منصوب شدند. البته چون به گفته ی رئیس دولت ، تغییرات مدیریتی در این دولت "اتوبوسی" نیست ، پس نگارنده حدس می زند که رئیس سازمان صدا و سیما مطلب اینجانب را خوانده و این شخص را بر اساس قابلیتهای فردی ایشان به این منصب گمارده است ! البته چون دیده اند که ممکن است بقیه شبکه ها ناراحت بشوند ، ترجیح دادند که مدیران تمام شبکه ها را یکهویی ! عوض کنند تا کمی کیفیت برنامه های سیما بهتر تر شود !


از آنجائیکه حقیر روابط بسیار خوبی با همسایه مان دارم و ایشان هم مجهز به تجهیزات دریافت امواج دجال واره هستند ، اکثر اوقات منزل ایشان هستیم و علی رغم میل باطنی از دیدن کانالهای رسانه ی ملی محرومیم ! اما شبکه اول سیما و بخصوص اخبار ساعت 14 این شبکه از برنامه های مورد علاقه ی من است و کلی موجبات انبساط خاطرمان را فراهم میکند .


حال که این دوست عزیز مدیر این شبکه شده است ، لازم دانستم بگویم که ایکاش ......


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ،  قیمت طلا و ارز  و آمار بیکاری و نرخ تورم و اجاره بهای مسکن و قیمت گوجه فرنگی همیشه رو به کاهش و شاخص بورس و مشاغل ایجاد شده و امید به زندگی مردم و قدرت خرید جامعه همیشه رو به افزایش بود .


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، آلودگی هوا هر روز کمتر از دیروز می شد و دریاچه ارومیه هر روز سطحش بالاتر می آمد .


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، در تولید دارو و بنزین خود کفا می شدیم و حتی صادرات هم می کردیم !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، تولید علم در کشور هر روز بیشتر از دیروز می شد و فرار مغز ها از کشورمان صفر می شد !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ،  شرکتهای خارجی پشت مرز ها صف می بستند تا با ایران تجارت کنند و حتی شب ها هم همانجا می خوابیدند تا صبح نفر اول صف باشند !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، گردشگری در کشورمان جزو صنایع پیشتاز بود و 98 درصد مردم دنیا ، آخرین آرزویشان سفر به ایران بود .


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، فوتبالیستهایی که کارت پایان خدمت جعلی گرفتن ، مثل مردم عادی مجازات می شدند ، نه اینکه مجازاتشان این باشد که فقط تیم عوض کنند !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، درآمد های مالیاتی 100 درصد محقق می شد و مالیات دهندگان فقط کارمندان بینوا نبودند.


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، شورای رقابت (با مصرف کنندگان!) واقعا می توانست قیمت خودرو را کاهش دهد . ایکاش همانطور که گوینده اخبار 14 می گوید ، کیفیت خودرو ها بهتر می شد و مردم بجای این فراغین (جمع فرغون!) ، واقعا سوار اتومبیل می شدند.


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته می شد و دست زمین خواران از زمین های این مملکت کوتاه می شد.


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، در هر سفر رئیس جمهور صدها ! طرح عمرانی به بهره برداری می رسید و ایکاش منظور از بهره برداری فقط افتتاح و بریدن روبان نبود !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، روند رسیدگی به پرونده های قضایی کوتاه تر می شد و برای مدیران میلیاردی متخلف ، جریمه ی 200 هزار تومانی نمی بریدند !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، وام ازدواج اینقدر سریع داده می شد که حتی صدای متقاضیان هم در می آمد که بابا ما درسته وام خواستیم ، ولی گدا که نبودیم همون ساعت گذاشتین کف دستمون !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، حقوق معلمان و پرستاران روزی دوبار ! اضافه می شد ! و اسم زیر میزی رو که میاوردی پزشک محترم شترق !! می خواباند زیر گوشت که دیگه نشنوم از این حرفا بزنی ها !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، قاچاق در کشور کلا ریشه کن شده و اسم اختلاس که می آمد مدیران بانکها خودشان را از ترس مجازات خیس می کردند !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، پروژه های نفتی و گازی زرت و زرت ! افتتاح می شد . سهم ایران در ورزش و سینما و تولید علم و ثروت 99 درصد می شد و آن یک درصد را هم محض صدقه می داد به بقیه دنیا !


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، دولت ما پاکترین دولت و خانواده های ایرانی مستحکمترین خانواده ها و ایرانی ها شاد ترین مردم دنیا بودند ... ایکاش صدا و سیما کمی به سلیقه و خواست مردم و مهمتر از آن کمی هم به شعور مردم احترام می گذاشت . ای کاش تمام تلاش اخبار رسانه ملی این نبود که کشور ما را گوشه ای از بهشت و کل بقیه دنیار را  (موتور خانه ی جهنم! ) معرفی کند . ایکاش کمی هم با مردم همیشه در صحنه انتخابات صادقانه تر از این سخن می گفتند ... ای کاش واقعا تحریمها ها کاغذ پاره بود و ایران بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا... ای کاش ....


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، ...... مدیران کشور ، قدرتی داشتند که واقعا می توانستند تهدید ها را تبدیل به فرصت کنند و عمرشان را در جلسه ها و همایش ها و سمینار ها و نشست ها و کنفرانس ها به تعریف و تمجید از خود و همدیگر نمی گذراندند


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، ...............


ای کاش همانطور که اخبار ساعت 14 شبکه یک همیشه می گوید ، ........................


اینا رو ولش کن محمد جان . خودت خوبی ؟ چه خبر ؟ کی میخوای شیرینی بدی پس ؟ اگه قول شیرینی بدی ، منم قول میدم واسطه بشم که روابط عمومی شهرداری و شورای شهر برات یه بنر تبریک بنویسن به این گندگی !!! البته یه خط هم آخرش بنویسن که به همت اونا و با تلاش شبانه روزی اونا شما به این منصب رسیدین و از خودشون هم تقدیر کنن ! شما هم زیاد سخت نگیرین ، بالاخره دنیاست دیگه. از هر دست بدی از همون دست میگیری


چنین است رسم سرای درشت

گهی پشت به زین و گهی زین به پشت




عزت زیاد

نظرات  (۷)

اینهایی که گفتید بنر چاپ نمی کنند . می دونی چرا؟ چون منفعتی نمی برند.
دوست هنرمند عزیز
با سلام و عرض ادب
از شما دعوت می شود تا کتاب دلنوشته های خود را در کشور آمریکا جهت عرضه جهانی منتشر نمایید.
به طور خلاصه شما می توانید با کمک امکان نشر جهانی آثار ارزشمند هنری فرهنگی، احساسات و افکار خود را در قالب
کتاب، موسیقی و فیلم در آمریکا و اروپا منتشر نموده و آنها را از طریق شبکه عرضه معتبر بین المللی مانند وب سایت آمازون به همه علاقه مندان در سراسر جهان معرفی نمایید.
در نهایت تقاضا داریم با لینک به ما این تسهیلات را با عنوان نشر جهانی کتاب موسیقی و فیلم ایرانی به دیگر دوستان فرهیخته خود نیز معرفی نمایید.

با احترام فراوان
آسان نشر
تسهیلات نشر جهانی آثار ارزشمند ایرانی

اصلا چوستر خاکش یه چیز دیگه است ..... حقشه و لیاقت داره ایشون و خانواده با شخصیت و محترمش
ایشاا.... این آرزوها و کاش های که حمید آقا گفتن بزودی زود محقق بشه ایشاا......
چشم حسود و بخیل چه در داخل و چه در خارج هم دربیاد
ظبا سلام لطفاخودتون رو خسته نکنید خانواده تاراجی که جناب آقای محمد احسانی هم فرزند این خانوادنداز خود تعریفی و خود نمایی دورند و واقعا از لیاقتشون به منصبها دست پیدا می کنند و اهل شهرت بازی نیستند در ضمن اینا نسل اندر نسل فرهیخته بوده اند (پدر  مرحوم ایشان مادر مکرمه شان سرکار  خانم حسنی و برادرشان جناب آقای مهرداد تاراجی و ...)بنر و تبریک نمی خواند 
پاسخ:
سلام
مگه ما چیز دیگه ای گفتیم اخوی؟
مگه اونهایی که براشون بنر و تبریک نوشته میشه خودشون میخوان؟
همه میدونیم که الان در خصوص تبریک گویی ، این تبریک دهنده است که دنبال منفعته نه تبریک گیرنده !
شماکه اینقدر باصداقت وخوش قلب هستید برای دیکر همشهر ی ها که خود را بخاطر این ملت در زحمت انداختن هم نظری کنید
 
پاسخ:
سلام
من که از خدامه !
شما فقط بگو کیا هستند تا من تلاش کنم
از تو به یک اشاره
از ما به سر دویدن
اولا سلام 
دوما اگه حمیدخان و سایردوستان موافق باشن و همشهریان عزیز چه در داخل کشور یا اونهای که درخارج هستن و شبستریهای بامرام و بالیاقت سراغ دارن مثل همین خانواده محترم تاراجی معرفی کنن تا همه باهاشون آشنا بشن و به اینکه از این منطقه شبستر افراد مستعدی تحویل جامعه شده افتخار کنند

۰۲ دی ۹۳ ، ۱۰:۴۵ کمی آن طرف تر
ای کاش ایشان برای نمایندگی مجلس در شبستر ثبت نام بکنند و نماینده ما باشند. برخی ها حتی شجاعت مخالفت گویی با وزیر صنعت را هم ندارند. ایشان مردی شجاع و انقلابی هستند و لایق نمایندگی شبستر. نظرتون چیه؟
پاسخ:
سلام
بنظر من برای نماینده شدن علاوه بر شجاع و انقلابی بودن مولفه های دیگری هم لازم است که نمیدانم ایشان دارند یا خیر . از جمله آشنایی به سیاست ، اقتصاد ، دین، روابط بین الملل و کشورداری و مردم شناسی و خیلی چیزهای دیگر
البته من ایشان را فردی لایق می دانم اما اشکال کار اینجاست که ما چنین اشتباهی را همه مان مرتکب می شویم . شورای شهر ما می شود پر از خواننده و بازیگر و مداح و راننده آژانس ( با احترام به تمام این مشاغل) باید کمی هم چیز های دیگر بدانند که نمی دانند و نتیجه همین می شود که میبینیم
نماینده فعلی ما هم شجاع و انقلابی است اما برای چنین کارهایی شجاعت و کاردانی و موقعیت شناسی باهم لازم است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">