شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

چندی پیش خبر گران شدن تخم مرغ و متعاقب آن خبر گرانی بی سابقه ی گوجه فرنگی بسیار نگرانم کرده بود که الان قاطبه ی گرامی کارمندان ادارات که بعد از یکساعت صبحانه ی اولیه ، چشم امید به یکساعت و بیست دقیقه ! املت نیمروزی خوردن داشتند تکلیفشان چیست ؟

هنوز در فکر این عزیزان بودم که خبر گران شدن نان نیز (بعد از مدتها تکذیب) چون پتکی بر مغزم کوبیده شد. چهره ی مظلوم کارمندان ادارات دولتی که دلخوشی شان بعد از ساعتها راه انداختن کار خلق الله ! به همین املت بود در نظرم مجسم شد و بی اختیار اشک در چشمانم  حلقه زد.



اما از آنجائیکه نگارنده اهل نشستن و زار زدن و شاهد پایمال شدن حقوق حقه ی کارمندان ! نیست ، بلافاصله تصمیم گرفتم متنی برای مسئولین عزیز بنویسم و گلایه کنم . شاید این مسئولین عزیز که خودشان در وزارتخانه ها (صبحانه ی کاری ) میل می کنند و دلشان هم که بحال ما "قشر مرفهین بی درد" نمی سوزد ، لا اقل هوای همکاران و زیر دستان خودشان را داشته باشند و این عزیزان را از چنین خوان نعمتی محروم نفرمایند که مزید امتنان خواهد بود !

و اما متن گلایه :

عزیزان وزیر وزرا و سخنگوی دولت !

طبق اعلام بانک مرکزی ، تورم 20 درصد است . چرا نان را 30 درصد گران کرده اید ؟ مگر قرار نبود شیب ملایم باشد ؟ مگر حقوق این کارمندان سخت کوش ! بر حسب تورم افزایش پیدا نمی کند ؟ بقول یکی از دوستان کارمند: شانس رو می بینی؟ امسال که قرار شد حقوق ما بر اساس تورم اضافه بشه ، تورم کم شد !!!!!


این بهانه که "چند سالی بود نان گران نشده بود!" نمیتواند بهانه ی خوبی باشد که تلافیش را یک هو سر مردم در بیاورید که ! دولت قبلی میتونست ، گرون نمیکرد ! شما هم باندازه سهم دولت خودتان گرانش کنید و لطفا در این مورد خاص ! جور قبلی ها را نکشید !



سخنگوی دولت گفته است که نان "تا 30 درصد" (از یک تا 30 درصد) افزایش قیمت خواهد داشت. از جناب ایشان تقاضا می کنیم درباره حرف اضافه "تا" توضیح دهند. خبرهای رسیده حاکی از آن است که قیمت نان، نه "تا 30 درصد" که "30 درصد و بیشتر" گران شده است. احتمال پیدا کردن یک نانوا که حق گران کردن نان تا 30 درصد را داشته باشد اما به اختیار خودش ، مثلا 12 درصد گرانتر کند ، از احتمال پیدا کردن یک آهوی پرنده در وسط اقیانوس آرام هم کمتر است !


ادعا میکنید که (مثلا) قیمت فلان نان شده است 825 تومان ! بسیار ساده لوحانه است که کسی که هزار تومان میدهد انتظار دریافت 175 تومان بقیه پولش را داشته باشد. آخر بخاطر سیاستهای اقتصادی گل و بلبل شما و سایر دوستان ، همه 25 تومنی ها رو ذوب کردن و باهاش قاشق درست کردن !

چرا اینقدر منت می گذارید که بخاطر نانوا ها گران شده است ؟ چرا نمی گویید که با این افزایش قیمت از یکطرف ، از طرف دیگر سهمیه آرد نانوا ها را کاهش داده اید و این افزایش قیمت خیلی هنر کند ، کفاف اختلاف قیمت آرد آزاد را بکند و برای نانوا عملا تق و توقش باقی می ماند ؟


چرا اصرار دارید که به گران تر کردن اجناس بگویید "اصلاح قیمت ؟!؟" . شما اصلاحی انجام نداده اید بلکه نان مردم را "گران" کرده اید . اگر قرار بود که به هر گران کردنی "اصلاح" بگویند ، باید به دولت شما می گفتند "دولت اصلاحات" نه دولت آقای ******. البته خودم میدونم :


                               برای شاد بودن به بدنی سالم و حافظه ای ضعیف نیاز داریم.


خواهش میکنم به عزیزان در فرهنگستان زبان بفرمائید بجای عبارت ترکیبی "شیب ملایم !" یک عبارت ترکیبی بهتر پیدا کنند والا ممکن است لغت نامه های دهخدا و فرهنگ عمید خود بخود داغ کنند و آتش بگیرند .


عزت زیاد

نظرات  (۷)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام . اینقدر از مطالبتون لذت بردم که حرفم رو قبل از تشکر شروع نخواهم کرد.شما هم نگاه تیزی دارید هم قلم روان و هم علم و اطلاع کافی برای مدیریت چنین وبلاگی. جای شما خالی بود در مطالعه روزانه ام. خدا قوت.
اولا که کارمندان و دولت پدر و فرزند محسوب میشن و بین ایشان و اوشان از این حرفا نداریم.!دوما ظلم بالسویه عدل است  نان برای خود دولت هم گران شده اوشان که فقط برای ما نان را گران نکرده اند.! با تشکر
 
برای شاد بودن به بدنی سالم و حافظه ای ضعیف نیاز داریم.



**** **** ** ***** * ***** ** ***** ** *********  اینم خیلی جالب بود


پاسخ:
سلام
درست است برای آنها هم گران شده اما برای مدیرانی با 68 میلیون تومان ناقابل ! حقوق ، روزی هزار تومان شاید بچشم نیاید اما برای خیلی ها ماهی سی هزار تومان رقمی است بزرگ !

حمید آقا سلام
راستی مدیر 68 میلیون تومانی ناقابل کجاست ؟
توی 75 میلیون ایرانی چند نفر این همه حقوق میگیرند ؟
لطفاً کمی توجه تون را به پایین دستی ها معطوف بدارید درسته که نان ابتدایی ترین و مهمترین روزیه ماست البته باید انصافانه قضاوت کرد اینطور نیست که دولت خوشش بیاد و از روی غرض و مرض قیمت اونو تغییر بده همه مام می دونیم مشکلاتی هست باز هم البته مردم خوب ما مشکلات بیشتری دارند ولی باید درد ما و مسئولین این باشه که همه همت کنیم مشکلات حل بشوند و مردم به خصوص اونایی که حتی در تهیه همین ابتدایی ترین روزیشان نیازمند ترند مشکلاتشون حل بشه .
اما 
یه عده ای هستند که به جای اینکه به فکر مردم و راه حل برای حل مشکلات مردم باشه دردشان اینه که اگه دولت گران کرده چرا به اونها نگفته !
حالا یک پیشنهاد :
فکر کنید و فکر کنیم چه راه حلی وجود داره که مشکل مردم را برای این تورمها حل کنه ؟ منظورم اینه که چطور میشه برای مردم پایه اقتصادی رو آنقدر محکم کرد که اگه دولت بخواد سوبسیدها رو حذف کنه تا رانت و قاچاق حل بشه حتی اگه مردم گرانی رو احساس هم بکنند در مقابلش نشکنند ؟  
پاسخ:
سلام
البته اون مدیر هم اعلام کرده که این حقوق تصویب هیات امنا بوده و خودش نمیخواسته بگیره ولی اصرار کردن و بیچاره تو رودربایستی گیر کرده ! ناگفته نماند که دادگاه هم برای ایشان 200 هزار تومان جریمه بریده که وکیلشون گفته طبق قانون باید 20 هزار تومان جریمه بشه ، نه 200 هزار تومان!!!!!!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقا حمید چندی پیش مطلع شدیم رئیس ورزش وجوانان آقا ***** نیز هندیشدو با تیم کبدی به هندوستان سفر کردند برای  40000000چهار میلیون تومان  در شهرستان جا باز نمی شد چون تمام هیئتهای ورزشی هیچ مشکل مالی نداشتند واگر خرج تیم ملی کبدی نمی شد دوحالت دارد یا اعتبار برگشت می شد یا *** *** نمی توانست به هند برود حالت دوم با عقل جور درمی آید چراکه *** *** برای سفر به هند باید میلیونها خرج از جیب مبارک می کردند خوب دیکه بیچاره خیلی برای تیم کبدی زحمت کشیده بود فکر می کنم مطلب را گرفته باشید ایشان خیلی از خودشان متشکر هستند !!!!!!
پاسخ:
سلام
دوست عزیز بین عزیزان مسئول کی از خودش متشکر نیست ؟؟؟؟

گر حکم شود که مست گیرند ......... در شهر هر آنچه هست گیرند
۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۶:۱۵ شهروند عوارضی

با سلام چرا از سفر شهرداران تسوج /شبستر / صوفیان با هزینه بیت المال به ترکیه خبری منتشر نمیکنید

اینها که چند روز قبل از سفر کیش آمده بودند شما که به لطف دوستان گرانقدرتان گلشن راز همیشه ادعا میکنید عدالت را رعایت میکنید

گلشن راز که بخاطر حقوقی که از شهرداری شبستر دریافت میکند شهردار شبستر را نسبت به انتقاد بیمه کرده و تا در آن اداره است  هیچ وقت  از اشرفی شهردار شبستر انتقاد نخواهد کرد

خوب به حاج آقا محمدزاده امام جمعه شبستر زنگ بزنید ببینید چقدر دلش از این ریخت و پاش شهرداران خون است

مردم دوست دارند در صفحه اول به ریخت و پاشهای کیش و ترکیه پررنگ بپردازید

 

پاسخ:
سلام آقای مردم
من چون خدا را هزار مرتبه شکر کاری با شهرداری  ندارم بنابر این از اتفاقاتی که آنجا می افتد بی خبرم. شما که اطلاع دارید لطفا گزارش کامل بفرستید من با جان و دل منتشر میکنم. البته مسافرت ترکیه بخودی خود بسیار برای آرامش روح و جان مفید است و من نیز هر از چند گاهی سفر می کنم . اما اگر میدانید که با هزینه ی شخصی نیست و با پول بیت المال است بفرمائید تا انتشار دهیم . البته نیش و کنایه را کنار بگذارید که خودتان نیک میدانید استاد این کارم .
اقای بافرهنک
از لحن وعلاىم نکارشی مسخره تان نسبت به کارمندان ومسىولین شهرستان متاسفم،درد ما این است که اهالی فرهنک ما در عوض انجام کار فرهنکی  تنها بلد هستند همدیکر را  مسخره وخراب نمایند،
شما بهتر است به فکر اشراف باشید کارمندان املت را خورده وصورت خود را باسیلی سرخ نکه میدارن امان از دست بازاریها که مردم راغارت میکنند 
پاسخ:
همین که متاسف هستید نشان از این دارد که بی تفاوت نیستید و این خودش قابل تحسین است و بابت وقتی که برای خواندن مطالبی که حتی از نظر شما ارزشی نداشته است ممنونم .
این وبلاگ ، انتقادی همراه با طنز است و فرقی هم ندارد که طرف حساب کارمند باشد یا بازاری . هر جا که حقی ضایع شود ، علیه آن می نویسم اما از من انتظار تعریف و تمجید و چاپلوسی نداشته باشید که فعلا صف چنین کاری بقدر کافی شلوغ هست .

۲۳ آذر ۹۳ ، ۰۱:۴۸ تسوج اوغلی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

شهردار **** در اطلاعیه ای خواستار ارائه ایده های نو شده است

ایده نو همین که تا کی به بیت المال خیانت خواهد شد

اینها همه اش فیلم بازی کردنه تا فکر مردم را مشغول کنند به ایده های اساسی فکر نکنند
آقا شهردار باتفاق همسرش  چند روز قبل با هزینه بیت المال و عوارض مردم رنج کشیده ****  از سفر کیش آمدند
حالا هم به سفر ترکیه رفته اند تا آموزش پر کردن چاله چوله ها و پس کوچه های مردم بدبخت را در هتل ها ی مجلل ترکیه یاد بگیرند
اف بر این شورایی که با همدستی یکدیگر به ریش مردم میخندند 
چنان با زبان چرب و دهن پرکن به مردم سخنرانی میکنند که آدم خیال میکند
بمحض اینکه آقا شهردار پایش را از پلکان هواپیما زمین گذاشت **** مدینه فاضله خواهد شد
اما ای دل غافل که چطور مردم را فریب میدهند و زمان میخرند
 

خبر: آقای محمد احسانی همشهری مان , بعنوان مدیر شبکه یک سیما معرفی شدند. این انتصاب به جا و شایسته را تبریک عرض می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">