شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

اول از همه لازم میدونم روز پزشک رو به همه ی پزشکان عزیز (اعم از "زیر میزی بگیر" و "زیر میزی نگیر") تبریک عرض کنم.


راستش از وقتی که مامورین پیمانکار شهرداری تو روز روشن با "پنجه بوکس" اونم "4 نفری!" دخل یکی از شهروندان رو تو یکی از خیابونهای تهران آوردن ، دیگه نوشتن و انتقاد از شهرداری جیگر شیر میخواد ! هر چند که شهرداری چی های عزیز هم نشون دادن که گوششون به این حرفا بدهکار نیست و به قول معروف "رویین تن!" شدن .



هفته ی دولت شروع شد و ادارات در اعلام برنامه های روزمره شون به عنوان "برنامه های ویژه ی هفته ی دولت!" با هم مسابقه گذاشتن . این وسط دیدم بهتره برم سراغ یکی از نهاد هایی که تا بحال از شمشیر انتقاد حمید راضی در امان مونده . به همین مناسبت سری زدم به سایت "اداره ورزش و جوانان شبستر"


با ما همراه باشید ......


حسن دهقان رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر در تببین برنامه های هفته دولت گفت : 21 برنامه  فرهنگی و ورزشی و همگانی در هفته دولت در شهرستان شبستر برگزار میشود.


با هم چند تا از این 21 برنامه رو مرور میکنیم :


2 - آغاز مسابقات فوتسال جام روستایی ---> سالن نظر لو --> 93/6/2
17 - اختتامیه مسابقات فوتسال جام روستایی --> سالن نظر لو --> 93/6/8

3 - آغاز مسابقه 4 جانبه والیبال بانوان--> سالن ورزشی بانوان--> 93/6/2
19 - اختتامیه مسابقه 4 جانبه والیبال بانوان --> سالن ورزشی بانوان -->93/6/9


4 - حضور سرزده در اماکن ورزشی و قرار گرفتن در کنار مردم و جوانان

14 - پخش تراکت فعالیتهای اداره ورزش و جوانان در نماز جمعه

20 - اعزام تیم ووشو بانون (بخش ساندا) به مسابقات قهرمانی کشور--> کرج--> 93/6/13


سوالات :

آیا آغاز و اختتامیه یک مراسم جزو همان برنامه نیستند ؟ آیا هر کدام از اینها جداگانه و در ردیفهای دور از هم ( که تکراری بودنش خواننده را به شک نیاندازد) مصداق بارز "برنامه تراشی نیست؟

جالب است که خود مسابقات جزو برنامه های "ویژه " نیست و فقط افتتاحیه و اختتامیه آن درج شده است . شاید به این خاطر که مسئولین عزیز فقط در این دو مراسم میتوانند پشت تریبون بروند و احتمالا روبانی قیچی کنند و عکسی بگیرند و لوحی دریافت کنند و سخنرانی سر دهند و فعالیتهای شبانه روزی را به رخ جماعت بکشند !

این چه جور حضور سرزده ایست که از پانزده روز قبل اعلام می شود؟ معمولا حضور سر زده برای رفع مشکلاتی است که از چشم مدیران پنهان نگاه داشته می شود و وقتی که در سایت اداره ای با آب و تاب اعلام و احتمالا به متصدیان محل های مربوطه (و شاید خبرنگاران و عکاسان) احتمالی توسط بوق و کرنا و سرنا اعلام می شود باید به جای کلمه ی "سرزده" عبارت دیگری بکار برده شود .
قرار گرفتن این مسئولین رده بالا در کنار مردم و جوانان اینقدر دور از دسترس و "بمب خبری" است که باید جزو ویژه برنامه های هفته ی دولت اعلام شود ؟ در زمانهای عادی اگر کنار مردم و جوانان قرار بگیرند لباسشان نجس می شود ؟

پخش تراکت نیز فقط بهانه ای شده است برای اینکه "از ما تشکر کنید و به ما لوح تقدیر بدهید و در انتخابات بعدی هم هوای ما را داشته باشید" . دوستان تربیت بدنی از من دلگیر نشوید . روی سخنم با تمام ادارات است . کارهای معمولی و روزمره تان را لیست کرده اید که ویژه جلوه کنند ؟

از همه جالب تر اعزام بانوان ووشو کار به کرج بود . ظاهرا دوستان نرسیده اند تاریخش را اصلاح کنند . در سیزدهم شهریور که کلا هفته ی دولت تمام شده و یکهفته نیز از آن گذشته است که ؟!؟
مشخص است که چنین اعزام هایی از مدتها قبل برنامه ریزی می شود و تاریخ برگزاری آن نیز چند روز بعد از اعزام تیمهاست ، اما برای اینکه لیست 21 تایی پر شود ، میتوان آن را هم جزو "ویژه برنامه ها " به حساب آورد .

سخن بسیار است و در این مقال نمی گنجد. اما عزیزان ، همه میدانیم که الان "پر کردن چاله در یکی از بن بست ها" نیز شش بار افتتاح می شود. می دانیم که خیلی از پروژه های اعلام شده مدتها قبل افتتاح و مورد استفاده قرار گرفته اند یا برخی هنوز نیمه کاره هستند ولی مسئله ی "لیست فعالیتها" و " روبان بریدن و قیچی را در سینی گذاشتن" و متعاقب ان " رسانه ای کردن در حد جنگ جهانی سوم" شگردی است هر چند نخ نما اما بسیار پر مشتری و مورد استفاده ی روزمره ی مسئولین !



این کار ها را نکنید . بخدا ما متوجه خیلی چیزها می شویم . جاده شبستر صوفیان (روبروی پادگان) که تا سال قبل یازده بار افتتاح شده بود هنوز هم نیمه تمام است و دارند ماهی یک کیلومترش را اسفالت می کنند ولی خدایی بعضی جاها کارشان با آسفالت و سرویس ! راه نمی افتد و نیاز به شنیدن حرفهای "راست و حسینی " دارند .



کیفهایتان پر لوح تقدیر باد !

نظرات  (۲۲)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
چه عجب حمید خان!! یه مثل ترکی هست که میگه: ... دقیق یادم نیومد چی بود ... اوز ... دیره کی گورموری اوزگه گوزونده تیکانی گورور

مثل شماس که این اداره رو که ***** *** ** *** نمیدیدین و چسبیده بودین به شهرداری که ******.

ولی خودمونیما شهردارچی ها یه نفس راحت م کشن امروز. از تیرباران وبلاگ شما در امان میمونن امروز.

امیدواریم این آغاز خوبی باشه برای تربیت بدنی. مثل کنه بچسبین بهش. این اداره هم کمتر از شهردارچی ها نیست. خ خ خ خ جای بحث داره همه چیزش . یاد آقای حاج احمدلویی بخیر
پاسخ:
سلام
اون قسمت نظرتون کمی امنیتی ! بود و مجبور شدم قیچی کنم.
خدا وکیلی هم کاش همه خواننده های وبلاگ مثل شما به من لطف داشتن و از نظراتشون بی نصیب نمیذاشتن
باز هم ممنونم
راستی یادم رف بگم این آخرشو خ خوب اومدین:  کیف هایتان پر لوح تقدیر باد.
این ریایت محترمه اداره وزارتی ورزش و جوانان شهرستان استانی شبستر کارش حرف نداره...
خیلی انسان بزرگواریست....
تو ... حرف نداره.فیلم+....

لینگ ریاست جمهوری در سایت اداره ورزش و جوانان؟؟؟؟؟؟؟؟


حمید خان کارت درسته و خوب انتقاد می کنی ولی به نظرم بهتر است از هر 10 انتقاد یه پیشنهادم بدی چون کنار گود نشستن و فقط انتقاد کردن کاری نداره و یک فرد کارشناس (در حدی که بتونه ایرادات دیگران رو بگیره) باید خودش نیز برای رفع برخی ایرادات نظر بده البته میدونم میگی من کاره ای نیستم و فقط یه خبرنگارم که رسالتم نشون دادن بدیهاست ولی خب میتونی هر از چندگاهی یه پیشنهادم بدی برای بهبود وضعیت مثلا اداره ورزش یا شهرداری یا ...
پاسخ:
سلام
اولا ممنون از اینکه به ما سر زدین و وقت گذاشتین برای ثبت نظر
ثانیا من به هیچ عنوان خبر نگار نیستم و کارم چیز دیگه ای هست و بهیچوجه نیز قصد خبر نگار شدن ندارم
ثالثا به مصداق ضرب المثل معروف "ادب از که آموختی از بی ادبان" ، مسئولین عزیز میتونن هر موردی رو که انتقاد میشه و به حق هست اصلاح بکنن . به عبارت دیگه ، پیشنهاد من اینه که مواردی رو که مسئولین انجام میدن و باعث انتقاد میشه ، انجام ندن و مواردی رو که انجام نمیدن و باعث انتقاد میشه ، اقدام عاجل در موردش بکنن . پیشنهاد از این بهتر؟
مثلا وقتی از اطاله ی رسیدگی به کار در اداره ای انتقاد میشه ، بطور پیشفرض پیشنهاد اینه که روند انجام کار سریعتر بشه.
شاید هم عدم ارائه پیشنهاد بخاطر اینه که مسئولین گرامی هم کمی از مغزشون کار بکشن . جای دوری نمیره .
ولی در کل نظر شما نیز قابل تامله . سعی میکنم من بعد تا اونجایی که عقلم قد بده پیشنهاد هم ارائه کنم به کمک دوستانی مثل شما . تشکر می کنم

سلام کتابخانه شبستر هم به مناسبت هفته دولت چند تابلوی خوشنویسی از کار افتاده نمایشگاه گذاشته بود افتتاح کردند عکس گرفتند بعد جمع کردن به بهانه های مختلف البته یکیش اینکه تابلوها پراز غلط املائی بود و خیلی هم بد خط.  خب خودشونو چه جوری نشون بدن ؟1

سلام

من که فکر می کنم اداره ای ها قصد عوام فریبی رو ندارند بلکه مفهوم این هفته را نتونستند بفهمند .

برای اینکه شاید فکر می کنند این هفته برای اونه که کارهاشون رو به مردم نشون بدن یا وظیفه هاشون رو بگن یا کارهایی رو که در این هفته می خوان بکنن به مردم بگن .

حالا با این فکر و برداشت ببینید اگه اداره ای کاری نداشته باشه یا برنامه ای در این هفته نداشته باشه چکار باید بکنه ؟

معلومه باید یه طوری خودی نشون بده تا نگن این اداره بیکاره !

اما واقعیت این نیست

این هفته به این نام نامگذاری شده تا مردم  یاد و خاطره بزرگانی از این مرز و بوم را فراموش نکنند ، و به خصوص دولتمردان هم فراموش نکنند که در مسئولیتی قرار دارند که به خاطر خدمت در راه ایمانشان شهید شدند .

باید بدانند آنها ریشه های انقلابی بودند که از دل مردم بیرون آمد بخاطر آباد کردن این آب و خاک .

حال این امانت به دست امروزی ها سپرده شده .

اما ، اما صد حیف که این مسئولیت ها امروز به ریاست ها تبدیل شده اند و  آن ایمانها سست و  آن آب و خاک آنقدر کوچک شده که به آب و خاک باغچه و حیاط خانه ها .

این هفته یاد آور همه داشته هایمان است همان چیزهایی که داشتیم  و امروز باید همانها را داشتیم  .

القصه ،

به نظرم در این هفته لازم نیست پروژه ای افتتاح شود یا برنامه ای گنجانده شود بلکه در این هفته باید مردم آن قدر آزاد باشند تا از سیستم دولتی و مسئولینش انتقاد کنند تا آسیبها شناخته شود .

مگر هدف از این همه مدیریتها نه این است که راه و رسم و فضای بهتر زیستن را فراهم کنیم

مگر نه این است که انسان می تواند به قدرت فکر و اختیارش بر جهان مسلط شود

مگر نه این است  که هدف از دین هم شناساندن راه و رسم بهتر زندگی کردن و به سعادت رسیدن است

حال گفته ایم راه سعادت در اسلام است ، مگر قابل قبول است در جامعه اسلامی این همه مشکلات اجتماعی ( جدا از مشکلات اقتصادی و سیاسی ) وجود داشته باشد مشکلات اچجتماعی که همه اش به خودمان بر می گردد پس کو این همه ادعا در مسلمانیمان .

پس اگر بخواهیم این هفته را گرامی بداریم باید ببینیم بعد از این هفت روز چند تا از مشکلات اداری و بروکراسی آن حل شده است ؟ 

وقتی نام رجایی برده می شود آنچه به ذهن می رسد صداقت ، مردم و مسئولیت است پس اگر کسی بخواهد نام این بزرگواران را گرامی بدارد باید از این هفته بر صداقت خود بیفزاید و بر تعلقش بر مردم اطمینان کند و اموراتش را با نیت مسئولیت آن و پاسخگو بودن به عملکردش هماهنگ نماید .

یاد و خاطره خادمان شهید این آب و خاک گرامی باد . 

سلام بخشید شما با آقای راضی دندانپزشک نسبتی دارید یا اینکه اصلا خودش هستید ؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز
نه نسبتی ندارم و صرفا تشابه اسمی هست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام حمید خان
ریاست محترم اداره ورزش و جوانان با اینهمه برنامه خودش 3 روزه در اداره نیست....
احتمالا شما فراریش دادین.
یکم ملاحظه این آقای ***** را بکنید.خیلی نازه....خیلی ....
راستی تا نسل ریاستهای بومی قبلی در این اداره همچون رئیس فعلی باشد،ورزش شهرستان خوب بشو نیست.خیانت ادامه دارد....
دستت درد نکنه . ولی  یه چیزو راست حسینی  نشر بده که رئیس  قبلی  همین اداره رو که آقای  ح  بود ،همینا فراری  دادن  و خودشون رو تختش  ببخشید پشت میزش  نشستن  همونی  که با بده بستون بدجوری  مخالف بود و کاری  . مهم نیست که بومی  نبود مگه بومی  امام زمانه ؟
پاسخ:
العیاذ بالله 
من میدونم که چرا آقای ح را اینا فراریش دادن!!!
یک موردش میخام بگم،
هزینه های میلیونی اداره ورزش بدون سندهای مالی که قبل از آقای ح انجم شده بود را ایشان رو کردند.چنانچه اداره کل ترتیب اثر نداد و به استانداری اطلاع داده شد.و وقتی دیدند که پای مدیران استانی اداره ورزش هم در میان است،سه .... نشده آقای ح را برداشتند و آقای ح2 را گذاشتند که ایشان هم آمد و چاله های تخلفی را طبق مشاوران حقوقی پر کردند....
خدا از اینها نگذرد....اگه به آنها برسی با شما رفیقند.ولاغیر شما متهم هستید!!!!
آقای راضی ممنون از تیزبینی و انتقاد بجاتون.
آقا حمید راضی خوب گفتید واقعیتش را اگه بخواهید این همه فعالیت های ورزشی را توسط هیءت  های ورزشی صورت می گیرد فقط حسن آقا زحمت تقسیم اعتبارات رابین هیءت ها را انجام می دهد آنهم عادلانه تقسیم نمی شود هیءت فوتبال راببین میدان چمن ای هرسال دراختیار ش است ومدرسه فوتبال باز نمودند درآمدش کجا می رود ...آقاراضی تازه خیلی چیزها رافراموش کرده بودم دردم را تازه کردی یکمی عصبی شدم ببخشید دیگرادامه نمیدم چون اعتبارم تمام می شود کمبود اعتبار داریم پوزش به دلیل کمبود اعتبار برنامه های ورزشی بدون جایزه برگزار می شود ف
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام حمید خان
من در تیم شنا بودمو حالا....تیمی که قبلا در زمان ریاست اداره ورزش قبلی و ریاست هیئت شنا قبلی برای اولین بار راه اندازی کرد.خیلی عالی بود.مربی از تبریز می آمد،مدرسه شنا تاسیس شد،مسابقات استان می رفتیم.با کلی امکانات و پشتیبانی خوب...
منتهی آقای *** ***** با رئیس هیئت آن زمان درگیر شدند.خواسته های غیر قانونی و... که ما سر در نیاوردیم.رئیس هیئت قبلی هم به ما کلی می گفتند و ما هم مجبور می شدیم از دوستان و اعضاء هیئت شنا بپرسیم.در کل چون رئیس هیئت زیر بار زور آقای *** نرفتند. آقای **** را از سمت رئیس هیئتی برداشتند.الان آن همه امکانات و تمرینهایمان همگی به باد رفته است و رئیس جدید هم از هیچ چیز شنا سر در نمی آورد و با برنامه ریزی ناقص مواجه شده ائیم ...آقای راضی ما دردمان را به کی بگبم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این رئیس اداره تربیت بدنی خیلی ***************************
بالاخره طلسم شکست حمیدخان. پس از کش و قوس های فراوان پس از قهر و ناز کردن های نی نی شوراها. بالاخره شهردار انتخاب شد. درسته گوش همه دیگه خسته شده از شهرداری و شورا شنیدن  ولی بازم جای انتقاد و بحث و ... داره . ما گوش به زنگ و چشم براهیم
پاسخ:
سلام
ممنونم از شما که هر وقت اومدین تو وبلاگ ، با یه خط نظر گذاشتن خستگی ما رو به در میکنین.
اتفاقا یه مطلب توپ در حال ویرایش دارم در این مورد .....
باسلام
اقای راضی قضیه این گداهای( بظاهر گدا شاید هم) سیاهپوست غیربومی که غالبا یک شکل و هم زبان و همکار!  هستند چیه؟؟؟
اینا رو امروز در 4شنبه بازار شبستر دیدم اینا در3شنبه بازار سیس هم حضور بهم میرسانند!!
جاهای دیگم حتما میرن!
پاسخ:
سلام
من ندیدمشون ولی همه میدونیم که تکدی گری یه شغل بسیار پر در آمد و سازمان یافته تو کشورمونه و همین موضوع برای بسیاری از کشورهای همسایه ما نیز جالب شده و دارن به کشور ما گدا صادر میکنن !
۰۵ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۳۷ جواب به شناگر
ماجرای 500 هزار تومانی آب معدنی برای کمتر از 100 نفر را هم بی زحمت بگید چیه؟
۰۶ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۱۷ جواب به جواب شناگر
ماجرای 500 هزار تومانی آب معدنی یکی از موضوعاتی بی اساس و پایه بود که در قالب برچسب به هیئت شنا زدند.اگر قراره ماجرا جویی بکنیم ،ماجراهای بسیاری برای بیان است.منتهی خویشتنداری را هرکسی بلد نیست آقا؟!

آخه خویشتن داری تا کی؟؟؟؟؟؟ یا یکی مث من باید ورزش و ببوسه بذاره کنار که نه چشمش نه راهش به این اداره نخوره و نیفته و سوت و کور بره پی کارش یا یکی دیگه مث بعضیا باید دهن باز کنه سند و مدرک رو کنه بخور و بخورا رو برملا کنه که اونوقت اونم باید از کارش بیکار شه و هزار تا برچسب بخوره . همه چیو می دونم الا اینکه صبر خدا را آیا پایانی هست؟؟؟؟؟
۰۸ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۲۵ پاسخ به " جواب به جواب شناگر "
می خواهی فاکتورش را ببینی؟ چرا ناسیونالیستی حرف می زنی؟
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۱۶ جواب به جواب شناگر
باید خدمت این بزرگوار که ظاهرا خیلی مطلع هستند و اطلاعات خوب و کاملی دارند:
 اگر انسان راستگو و شیرپاک خورده باشی باید فاکتورش را رو کنی.ولاغیر ...
ما راضی به این شفاف سازی هستیم.بگم بگم دیگر تمام شده است.کسی که بگم بگم راه انداخته بودند رفته و آقای روحانی حقوقدان آمده اند.
آقای حمید راضی با جواب و سوالات شما بهتر می توانید به اصل موضوع هیئت شنا پی ببرید...
پاسخ:
من آماده ام اگر دوستان مطلبی در خصوص روشن تر شدن تمام موضوعات دارند منتشر کنم
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۱۸ شبسترلی اهل بازار
سلام به پاسخ
فاکتورهای آب معدنی که میگین را رو کنید بهتر میشه.چون من رئیس قبلی را می شناسم اهل سند سازی و کارای خلاف نیست.اگه رو کنید بنده هم شاید نظرم نسبت به آقای م-ب عوض بشه.چون ذهنم از ایشان یک جوان صادق و مقبولیه تو شبستر.منتهی بسیجیه... که از اینش خیلی خوشم نمیاد....
پاسخ:
سلام
دوست عزیز نظرتان به احترام حضورتان در وبلاگ منتشر شد . با قسمت آخر نظرتان موافق نیستم . بسیجیان (واقعی) ولی نعمت ما هستند . منظورم آنهایی که از بسیجی بودن فقط دنبال (کارت اعضای فعال) هستند نیست . امروزه این واژه شاید برای برخی ها خیلی کار راه انداز شده ، اما بسیجیان مخلص و واقعی ، افرادی بودند که از تنها کسی که سهمیه خواستند ( و گرفتند) خدا بود و بس.
برای تمام افراد مخلص این سرزمین آرزوی موفقیت دارم
شیر پاک خورده نیستی ......فاکتور چی شد گربه ننه و دوست روباه مکار...؟!
پاسخ:
سلام
حالا اصل مطلب بجای خود
ولی اون "گربه نره" بود نه "گربه ننه"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">