شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

نیمه شعبان بر پیروان راستین حضرت ولی عصر مبارک باد .


امروز نیز چون سالهای گذشته ، شاهد برگزاری مراسمی در نیمه ی شعبان بودیم که علی الظاهر نامش شادیست ! 


بله ! اشتباه تایپی نبود ! نامش شادیست . اما.........


اما آنچه که مردم عادی کوچه بازار از این شادی حس کردند فقط اذیت نام دارد و بس!


مراسم بسیار وزینی در مساجد و محافل دینی برگزار شده بود که بنده هم در یکی از این مجالس شرکت کردم و از هنر هنرمندان و خطابه ی سخنوران بهره ی بسیار بردم . اما در سر هر کوی و برزن بساطی بپا شده است که به شادباش این زاد روز فرخنده ، مایعات رنگارنگی بنام شربت توزیع شود .


این کار فی نفسه خوب است و نشان از ارادت مردم به آن امام همام دارد. اما آیا امام زمان راضیست که مردم عادی دقایق متمادی پشت ترافیک بوجود آمده این محل ها منتظر بمانند ؟ بستن راه مردم و ایجاد اختلال در عبور شهروندانی که شاید برخی از آنها نیاز به گذر فوری از این معبر دارند اسمش اگر هم شادی باشد نتیجه اش تضییع حقوق دیگران است .


اکثر افرادی که شربت میخوردند بلافاصله ، لیوان یکبار مصرف را از پنجره ی خودرو به بیرون پرتاب می کردند و چهره ای بسیار کریه به معابر عمومی شهر داده اند . آیا این نشانه ی انتظار فرج است ؟


برخی از رانندگان که خیلی بیشتر از بقیه احساس با فرهنگی می کردند  ، لیوان کلیه سرنشینان خودرو را جمع  آوری و آنها را بصورت یکجا در خیابان می ریختند . این انتظاریست که از منتظر می رود ؟


موسیقی هایی پخش شد که هر چند بهانه اش شادی بود اما بیشتر از آنکه نشانگر خوشحالی مردم باشد انسان را بیاد کنسرت های موسیقی میاندازد که فقط یکبار مجوز پخش دارند . مطمئنم که اگر کسی از این موسیقی ها (آنهم با آن صدا) در روزهای عادی (یا در خودرو) استفاده کند مشمول لطف برادران نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت . 


صدای گوشخراش باند های به این گندگی !!!! از صبح تا غروب روی اعصاب مردم رژه رفت و یکی از دوستان که مادرش مریض بود و یکی از این بساطها درست روبروی خانه شان صدای کر کننده موسیقی (بلا انقطاع) پخش می کرد ،  زمانی که بدلیل وخامت حال مادرش به برگزار کنندگان اعتراض کرد ، بی دین و مخالف امام زمان قلمداد شد و نزدیک بود کتک بخورد . مادرش را با مشقات بسیار از طبقه چهارم پایین آورده و به خانه یکی از بستگان در یکی از روستاهای اطراف برد در حالی که زیر لب از امام زمان می خواست که مسببین این ناراحتی مادرش را نبخشد!


سخن آخرم با برخی از خدمت کنندگان در این مراسم است (از بقیه عذر می خواهم) :

دین اسلام فقط روز عاشورا و نیمه ی شعبان نیست . مطمئنا قلب رئوف امام زمان نیز از دیدن لباسهایی که در این مراسم پوشیده بودید و مدل موهایی که درست کرده بودید و مسیر نگاهتان که با دنبال کردن آن عرق شرم بر چهره انسان می نشست بدرد آمده است . پوشیدن شلوار فاق کوتاه و متعاقبا پیدا شدن برخی از قسمتهای بدنتان ، شاید برای شما امری بسیار دلچسب باشد و احساس مدلینگ روی استیج را به شما بدهد ، اما دیدنش برای من باعث شده بود که همان شربتی را که خورده بودم بالا بیاورم.


در آخر اینکه آیا فکر نمیکنید اینهمه هزینه برای ایجاد شادی که منجر به آزار برخی دیگر شد ، امکان نداشت صرف کاری شود که قلب امام زمانمان را شادتر کند ؟   کمی فکر کنید ...



تصویر برگرفته از سایت گلشن راز است

نظرات  (۸)

گل گفتی حمید خان . این نذورات می توانست چند دختر فقیر را بخانه ی بخت بفرستد؟
واقعا همه ی فرمایشات وبیاناتتان بجا ومنطقی می باشد.اگه توی شهرهای کوچیکتر اینچنان اسباب  اذیت به این گرانی می کند کاش کسی بیانگر این ازدحام توی کلان شهرها بود......کاش این مراسمها واقعا با ایین محمدی و اسلام ناب  پیاده گردد.
۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۱ جوان شبسترلی
با سلام خدمت حمید خان
میخواستم در مورد یک موضوعی که باید در این شهرستان مورد نظر مسئولین باشد بگم:
جشنواره حضرت علی اکبر(جشنواره جوان)چندسالیکه داره برگزار می شود.منتهی حیف از یک جشنواره علی اکبر در شهرستان شبستر.
این مسئولین دارن چیکار میکنن؟
مسئولش کیه که باید بدونیم برگزار چرا نمی کنن؟
لطفا مورد نظر سنجی قرار بدین و یا اطلاعاتی در این مورد برام بگین تا ما هم در ریان باشیم.

پاسخ:
سلام

معمولا چنین مراسمی چون مردمی هست ، توسط خود مردم برگزار میشه ، مثل دستجات و هیات های عزاداری . دقیقا نمیدونم چه نهاد یا چه مسئولی متولی برگزاری چنین همایش هاییست .
ولی نظر شخصی خودم اینست که در چنین مراسمی بجای دعوت ها و نذورات پر هزینه ، و دعوت از افرادی تحت عنوان "مداح" ، از افراد دانشمند و اندیشمند دعوت بشه تا بجای گریه و زاری و بر سر و سینه کوفتن ، کمی هم از راه و اندیشه و هدف امام حسین و یاران باوفای ایشان حرف زده بشه. در همه جا در چند روز عاشورا یا سالگرد های تولد و وفات ، یا بر سر و سینه می زنیم و یا کف می زنیم . اما به محض گذشتن این ایام  ، همه ی ما دوباره می شویم همان آدمهای دنیا دوست سابق که حاضریم برای تحصیل اندکی بیشتر از مال دنیا ، سر برادرمان ، همشهریمان ، همسایه مان و حتی خودمان را کلاه بگذاریم .


امام حسین در زمان حاضر بیشتر از نوکر و سگ کوی حسین و غلام آستان و زنجیر زن و قمه زن ، خواستار ادامه دهنده ی راه و مروج افکار و بیان کننده ی افکار ناب اسلام محمدی است.

احتمالا شما دوست گرامی بهتر می دانید که با پولهایی که باید به حساب یکی از این مداحان ریخته شود ، چند گرفتاری از چند مسلمان درمانده حل می شود. الان صد ها و هزار ها جوان همسن حضرت علی اکبر ، برای اجرای سنت رسول خدا ، در مانده ی چند میلیون هستند و سالها در صف انتظار وامی جزئی هستند تا ایمانشان را به دینی که حضرت علی اکبر شهید راه آن دین شد کامل تر کنند . اما ....
این نظر شخصی من بود . دوستان هم میتوانند در پاسخ به پرسش این خواننده ی گرامی اگر اطلاعات خاصی دارند بفرمایند تا همگی استفاده ببریم .

 

درنگ

عجب دنیای عجیبیست!

رفتن و ماندن من به یک نقطه بند بود

زمانی که گفتی”برو

چقدر عاشقانه می شد ، اگر نقطه اش بالا بود . .

  در پاسخ به " جوان شبسترلی" باید عرض کنم که در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم و هزینه های اضافی به نظر من درست نیست. در ضمن گیریم این مراسم برگزار گردید، یک نفر مجری سرتخ را می آورند که جوانان مختلط را به وجد بیاورد. موسیقی های آنچنانی می گذارند تا قلب حضرت " علی اکبر(ع)" را به درد بیاورند. برای برخی ها تبلیغات کاندیدای شورای شهر و ... می گردد. در صورت انتخاب جوان برتر شهرستان، فردی را انتخاب می کنند که به جز خودشان، کس دیگری آن را قبول ندارد. پس حساب کنید علاوه بر هزینه؛ وقت و اعصاب مردم را هم خط خطی می کنند. چرا که اینچنین جشنواره هایی در شهرستان ما تا زمانیکه یک عده خاص مسئول باشند به هیچ عنوان جوابگو نیست.
اما سخن انتقادی:
لفظ برگزاری مراسم در نیمه شعبان و دادن شیرینی و شربت خیلی هم خوب است چرا که نشان دهنده شور و شوق مردم نسبت به امام عصرشان است. اما گذاشتن موسیقی های ترکیه ای و لسانجلسی و سوء استفاده از این روز عزیز مقبوح بوده و مستوجب گناه است.
ای کاش همگی بیاییم و در آخرین ساعات هر روز، کارنامه اعمالمان را بررسی کرده و ببینیم چقدر از آنها فقط برای خدا بوده است نه خلق خدا!
سلام صب بخیر. امروز تولد آنه شرلی هستش. تبریک می گم و آرزو دارم به آرزوهاش برسه.
پاسخ:
سلام
من هم زاد روزشون رو تبریک میگم
انشاءالله یکصد و بیست سال در کمال صحت عمر کنند




ممنوننم منم برای شما آرزوی سلامتی  و خوشبختی دار م٪٪





بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

باران آبرویم را خرید

شبیه مردی که گریه نمیکند

به خانه برگشتم
***************************
پاسخ:
سلام
نوشته هایتان را ارج می نهم و از اینکه به ما سر زدید ممنونم
ولی وبلاگتان بیشتر به محلی برای تبلیغ سیگار شبیه است تا نوشته های یک دلشکسته . در تمام مطالبتان ، دلنوشته هایتان با تبلیغی از سیگار همراه است و بدلیل اینکه ممکن است برای بازدید کنندگان بدآموزی داشته باشد با عرض معذرت آدرستان را حذف کردم.
باز هم ما را بنوازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">