شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

چند روز پیش خبری منتشر شد با این مضمون :


پنجمین همایش علمی تخصصی ریاضی استان به میزبانی دانشگاه پیام نور بنیس برگزار شد.

این همایش در اولین روز خرداد 1393 با حضور 150 دانشمند و ریاضیدان کشور از 15 استان و با حضور امام جمعه محترم و مسئولین استان و شهرستان و اساتید و دانشجویان فرهیخته برگزار گردید .



بنده از روی کنجکاوی نگاهی به عکسهای منتشر شده از این همایش انداختم ، بهتره شما هم نیم نگاهی بکنید:

پیام نور بنیس



پیام نور بنیس


تعداد افرادی که در این همایش شرکت کرده بودند مجموع عددهای زیر است :


- 150 دانشمند و ریاضیدان

- مسئولین استان

- مسئولین شهرستان

- اساتید خود دانشگاه

- دانشجویان فرهیخته ی دانشگاه ( ورود غیر فرهیخته ها ممنوع بوده است)

- رئیس دانشگاه

- هیئت محترم اجرایی و داوران همایش

- کارمندان دانشگاه

- امام جمعه ی محترم شبستر

- احتمالا افرادی از شرکت ارس پر و آی سودا (بدلیل تامین کیک و شکلات مورد نیاز)

- افراد متفرقه !


خود من که ریاضیاتم بدلیل عدم وجود چنین همایشهایی در زمان شاه مخلوع در حد همان 4 عمل اصلی باقی مانده است بعد از کلی حساب و کتاب و منظور کردن تخفیفات به عدد 230 الی 250 رسیدم !


در این عکسها که کمی دقت  کنید و نفرات حاضر را بشمرید به عدد حدود 50 خواهید رسید . حال برای بنده چند تا سوال فنی پیش آمده که امیدوارم "اساتید - ریاست - هیات علمی - دانشجویان و کارمندان دانشگاه پیام نور بنیس" که همواره با این عبارت در برخی از وبلاگها که عکس مسئول واحد را منتشر کند بلافاصله حاضر شده و مراتب تقدیر و تشکر را بجا می آورند لطف کنند و پاسخ بدهند که :


- این 150 دانشمند و ریاضیدان که ادعا شده است موقع گرفتن این عکس کجا بوده اند ؟


- در نمای پذیرایی در حیاط هم تعداد نفرات بیشتر از 20-30 نفر نیست. در آن زمان آن 150 دانشمند کجا بوده اند؟


-از آنجائیکه یکی از دوستان در این دانشگاه از حیث قرار گرفتن در مقابل دوربین عکاسی روی دست آقای دوربینی بلند شده اند . توضیح بدهند که چرا یک عکس دسته جمعی با آن 150 دانشمند نگرفته اند ؟(با سابقه ای که از ایشان در ذهن ماست محال است چنین صحنه ای را برای عکس گرفتن و انتشار در یکی از وبلاگهای جهانی ! از دست بدهند!)


توضیح اینکه خوانندگان عزیز مدیونند اگر فکر کنند که این حس عکس گرفتن و مطرح شدن کوچکترین ارتباطی به انتخاب فرماندار داشته و کم شدن فعالیتها و عکسها بعد از انتخاب فرماندار جدید کاملا تصادفی است !


برای من جالب است که زمانی که همایشی برگزار می شود ، حداقل برای شرکت کنندگان در آن همایش موضوع مهمی است و معمولا اخبار مربوط به آن را دنبال می کنند ولی با انتشار خبر این همایش در یک وبلاگ که عین خبر و عکسها را از سایت دانشگاه پیام نور بنیس کپی کرده بود ، یک نظر (بله! دقیقا یک نظر) در مورد این خبر داده شده که با دقت به آن هم متوجه میشویم از کدام نوع است. در صورتی که انتظار می رفت شرکت کنندگان در همایش صدها نظر برای چنین اتفاقی درج کنند . جالب این است که قبل از انتخاب فرماندار ، در کوچکترین خبر مربوط به همانجا ! بلافاصله بعد از درج خبر بیست نظر به فاصله های زمانی 15 ثانیه از همدیگر پشت سر هم قطار می شد و گل سر سبد این پیامها هم " اساتید و دانشجویان و هیات علمی و ریاست و کارکنان" بودند. اما برای اتفاقی در این حد که 150 دانشمند ! در آن شرکت داشته اند این خیل عظیم و خودجوش و تازه دم حتی حال نداشتند یک نظر هم بدهند ؟


این مردم اینقدر همایش دیده اند که خودشان یک پا دانشمند شده اند !


من تماشای تو می کردم و غافل بودم ...... کز تماشای تو خلقی به تماشای منند !

نظرات  (۷)

سلام ای آقا شما چقد سخت می گیرین.
 این مسئولین محترمی که شمردین و تو عکس نیستن واسه اینه یه عده شون قبل از عکاسی و فیلمبرداری جای دیگه دعوت بودن و زود رفتن. بقیه ش هم سر صحنه بودن و داشتن جوائزو اهدا می کردن.  نصف بقیه ش هم که دانشمنداینا بودن بخاطر اینکه جونشون تو خطر نیفته و از خدا بی خبرا جریان ترور و آدم ربایی را نندازن ممنوع التصویر شدن. حالا شد چن نفر؟؟؟ دقیقا 151 نفر !!!!!!! 

صب کنین اون نفر 151 هم منم که تازه الان فهمیدم همچین همایشی بود.


عکاس محترم احتمالا زود رسیدن و کسی هنوز نیومده بوده!!بعدم که دیگه وقت نشد عکس بگیره و یا شاید دیر رسیده!
واضح و مبرهن است که مسئولین و هیات علمی و کارکنان ! این دانشگاه در مورد چنین مسئله ای خودشان را به بصره ی بی بصری بزنند ! چون جواب دادن به این سوالها در آینده باعث هیچگونه ارتقاء شغلی ایشان نمی شود . مطمئنا اگر به سبک و سیاق جهانی از ایشان تقدیر و تشکر کرده و از نقش والای این دانشگاه در پیشرفت علم دنیا سخن سرایی کرده بودید الان همان افراد از شما بابت انجام وظیفه خطیر فعالیت فرهنگی تشکرات وافر به عمل آورده بودند .
اما شما نشان داده اید که درگیر تشکر و محتاج تعریف نیستید و عقده های حقارت شما را واردار به اجبار مردم برای تعریفتان نکرده است . راهتان را با قدرت ادامه بدهید باشد که این نوشته ها قدمی کوچک در راه شناساندن سره از ناسره باشد و "بصیرت" مردم را افزایش دهد تا بدانند و بفهمند که فعالیتهای زمان انتخابات مجلس یا انتخاب فرماندار ، ربطی به نیات درونی افراد ندارد.
پیروز باشید
پاسخ:
ماشاء الله که شما دست به قلمتان صد تای مثل من را تشنه می برد و بر میگرداند . منتظر مطالب بیشتر از شما خواهم ماند
من وقتی وقتا که مسئولین بعضی جاها رو میبینم که تو تمام مراسم ها حضور دارن (البته تمام اونایی که دوربین موجود باشه) پیش خودم فکر میکنم اینا کی به اون کار اصلیشون می رسن؟
بقول خودتون مدیونین اگه فک کنین منظورم اون یه نفر خاصه هاااااااااااااااااااااااااا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
من یکی که رو عدد 15 هم شک داره چه برسه به 150 !!!!!!!
چون اگر این تعداد بودن محال بود آقای ***** فرصت طلایی عکس گرفتن با اونا رو از دست بده .
دانشمند کجا بود بابا 10-12 تا معلم ریاضی و چند نفر بادمجان دور قاب چین جمع شدن تا حس خود بزرگ بینی یه عده مسئول رو تحریک کنند
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
به این جمله بسنده میکنم
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روری که بگنددد نمک

****** *** ****
* *** ****** *** ***** *** ****** ***
همین 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">