شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

در دور جدید ثبت‌نام جهت دریافت یارانه، شما جزء کدام گروه هستید؟


1 - یارانه نمی‌گرفتم، در این دوره نیز ثبت‌نام نخواهم کرد 


2 - یارانه نمی‌گرفتم، در این دوره ثبت‌نام خواهم کرد 


3 - یارانه می‌گرفتم، در این دوره نیز ثبت‌نام خواهم کرد(انصراف نمی‌دهم) 


4 - یارانه می‌گرفتم، در این دوره ثبت‌نام نخواهم کرد (انصراف می‌دهم) 


5 - هنوز تصمیم نگرفته‌ام


کارتون یارانه

دیدن و مقایسه دو لینک زیر خالی از لطف نخواهد بود:

http://alef.ir/vdccmsqip2bqi48.ala2.html?221875

http://alef.ir/vdcay6nui49nua1.k5k4.html?221846

 

نظرات  (۱۷)

۱۶ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۵۸ حمید خان راضی !
سلام
اولین نظر رو خودم اعلام می کنم
چون از دید من تقسیم کردم مردم در چنین حدی از بیخ و بن اشتباه ، و زیر سوال بردن عزت گروه کثیری از مردم است که هر چند نیازمند ، اما با آبرو زندگی می کنند ، بنده خودم جزو گروه 3 هستم .
من مطمئنم که در روزهای اعلام شده امکان ثبت نام در سایت نخواهد بود چون وقتی اینهمه مراجعه کننده بخواهند وارد شوند سایت کشش ندارد . یعنی در اصل خود دولت کاری کرده تا ثبت نام اینقدر سخت شود که مردم عطایش را به لقایش ببخشند ولی من و خانواده ام  جزو گروه 3  هستیم و تمام تلاشمان را برای دریافت یارانه خواهیم کرد چون حقمان است . فکر کنم بابک زنجانی ها و خاوری ها هم دیگه سیر شدند بسکه حق ما را خوردند
سلام
من جزو هیچکدام از گروه های بالا نمی باشم !
تعجب نکنید
من قبلا یارانه بگیر بودم و تحت تاثیر تبلیغات انصراف دادم و بعدا فهمیدم چه کلاهی سرم رفته
بنابراین اینبار حتما سعی میکنم ثبت نام کنم و دوباره به جمع یارانه بگیران عزیز بپیوندم !
ما هم که 3 بودیم و هستیم و خواهیم بود تا روزی که به زور یارانه مان را قطع کنند
۱۶ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۵۷ سرپرست خانوار بیکار
از اونجائیکه میدونیم دولت محترم خیلی سرش شلوغه و نمیخوایم زحمت کمک به نیازمندان رو هم گردن دولت بندازیم ، بنابراین در راستای کمک به دولت تدبیر و امید فقط گزینه 3

فقط 3

دریافت یارانه تا روز مرگ !
خب معلومه سه!
 با این وضوع اقتصاد و بیکاری که همه جا رو فرا گرفته تمام دلخوشیمون به این یارنه ها هست تا ببینم کی واریز میکنن یادمان نرفته که محمود خان احمدی نژاد این پولها رو متبرک دانسته و گفته بود که ماله امام زمانه!

به خدا قسم!اگر "سبدکالا" را دردست راستم و"سهام عدالت" را دردست چپم بگذارید هرگز ازدریافت" یارانه " انصراف نخواهم داد....
با سلام و عرض تبریک سال نو خدمت حمید خان ....
از نوشته هاتون استفاده کردیم.ممنونم از نگارش بدون قصد و ....
با تشکر-آشنا
پاسخ:
خواهش میکنم . شرمنده نفرمائید. قابل شما رو نداره
۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۰۲ قار قار نیوز
متاسفانه دولت و اقایان تصور می کنند که این پول آنهاست و به هر که بخواهند می توانندبدهند و از هر که می خواهند بگیرند.
آی آقایان:
مگر نه اینکه هدفمندی یارانه به این خاطر بود که همه بطور یکسان از آن بهره مند شوند. چرا هدف را فراموش و تفسیر به رای می کنید: درآمد ملی است که حق همه ی مردم ایران است به شما چه که فلانی چه شرایطی دارد و ...
حقش را بدهید شاید بخورد و شاید هم بسوزاند!
شما اگر مدیر هستید منابع و سرمایه ها و دیگر درآمدها را مدیریت و بهسازی نمایید. نه اینکه چشم به مال دیگران بدوزید.
ابن هسانه در کتاب مضرات الیارانه می گوید :" نگرفتن یارانه و انصراف از آن ،موجب طول عمر تا صد و پنجاه سال می شود ".

از ابو بتانه نقل شده است که گفته است : " چند شبی در خواب همی دیدم که کوهی بزرگ بر روی دوشم است چنان که از سنگینی آن جنبیدن نیارستمی وهر شب دچار کابوس همی شدم ، خواب گزاران همی گفتند که این کوه ،همان یارانه است از گرفتنش انصراف ده تا راحت بخسبی ،انصراف همی دادم و راحت خسبیدم :.

پزشکان می گویند یارانه بگیران نسبت به یارانه نگیران ، هفت صد بار بیشتر به بیماری های قلب و عروق مبتلا می شوند ، این پزشکان می افزایند که نتیجه ی تحقیقات نشان داده است در دوسال گذشته نود در صد افرادی که سکته کرده اند ، یارانه بگیر بوده اند.

حکایت کنند که یارانه بگیری با الاغ سوی خود عابر باک همی رفت تا یرانه ی خویش همی ستاند به ناگاه الاغش در چاله ای فرو همی شد ویارانه بگیر بخت بر گشته با مخ بر زمین فرو همی آمد

آن شنیدستی که یک یارانه بر        ناگهان افتاد از بالای خر

گفت زرت مرد دنیا دوست را        می کند یارانه قمصور ای بشر

ابن سوبسیت بلخی می گوید ،چند وقتی بود که غذا از مری ام پایین نمی رفت وهر چه در دهان می نهادمی ، در گلو گیر همی کرد ،به نزد طببیان همی رفتم و نسخه ها دادند و افاقه نکرد ،تا شبی پیر طریقتی فرمود از گرفتن یارانه انصراف همی ده ،بهبودی حاصل همی آید ،فردا انصراف همی دادم و از آن روز ، مسیر مری تا معده گشوده همی گشت و بهبود حاصل همی آمد.

شیخ را گفتند به جز صدقه ،چه چیز دیگری رفع بلا همی کند فرمود انصراف از گرفتن یارانه/


آورده اند که یارانه بگیری را دیدند که در قعر جهنم ، گرفتار چهل و پنج اژدها ی دو سر همی بود و فریاد کنان کمک همی طلبید و کسی به فریاد او نرسید و صالحان همی گفتند که این چهل و پنج اژدها همان چهل و پنج هزار تو مان یارانه ای است که وی در طول حیات می گرفته است و از گرفتن آن انصراف نداده است.


بزرگی می گوید خواب همی دیدم که به بهشت همی رفته ام . اما دست هایم به سوی جهنم همی دراز است و در آتش می سوزد ،خواب خویش نزد معبران همی بردم .گفتند این دستانی است که در دنیا به سوی یارانه گرفتن دراز بوده است و هم اینک به آتش جهنم گرفتار همی شده است.


روانکاوان می گویند :کسانی که از گرفتن یارانه انصراف داده اند نسبت به کسانی که انصراف نداده اند کمتر به افسردگی و دپرشین مبتلا می شوند / هم چنین روانکاوان اعتقاد دارند که گرفتن یارانه موجب بیماری آلزایمر می شود زیرا هوش و حواس را از بین می برد.

عاصم را احضار کردند و آوردند،

 امام علی (ع) به او رو کردند و فرمودندای دشمن جان خود، شیطان عقل تو را ربوده است؛ چرا به زن و فرزند خویش رحم نکردی؟ آیا تو خیال می کنی که خدایی که نعمتهای پاکیزه دنیا را برای تو حلال و روا ساخته، ناراضی می شود از اینکه تو از آنها بهره ببری؟ تو در نزد خدا کوچک تر از این هستی.

عاصمیا امیرالمومنینتو خودت هم که مثل من هستی؛ تو هم که به خود سختی می دهی و در زندگی بر خود سخت می گیری، تو هم که جامه نرم نمی پوشی و غذای لذیذ نمی خوری. بنابراین من همان کار را می کنم که تو می کنی، و از همان راه می روم که تو می روی.

ــ اشتباه می کنی، من با تو فرق دارم؛ من سمتی دارم که تو نداری، من در لباس پیشوایی و حکومتم. وظیفه حاکم و پیشوا وظیفه دیگری است؛ خداوند بر پیشوایان عادل فرض کرده که ضعیف ترین طبقات ملت خود را مقیاس زندگی شخصی خود قرار دهند و آن طوری زندگی کنند که تهیدست ترین مردم زندگی می کنند، تا سختی فقر و تهیدستی به آن طبقه اثر نکند. بنابراین من وظیفه ای دارم و تو وظیفه ای.

۱۷ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۳۶ خبرنگار قاره ای
فعلا 3 تا 3 چون 3 سال از ریاست جمهوری روحانی مونده هر سال این وضع رو داریم
۱۸ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۴۱ نماینده ی خود جوش آسیب پذیر
کدوم انصراف آقا؟!همچین سفت و سخت گرفتن و شرط و شروط گذاشتن که کل ملت هم مشمول دریافت نشن! دیگه نیاز به انصراف نیست. میگن کل درآمدتون رو قبل از کسر اقساط وام هاتون بنویسید، اما بعدش نپرسیدن چقدر قسط میدید! آقا اصلا قیمت برق و گاز و تلفن و بنزین و نون ولبنیات و ... رو به نرخ قبل از هدفمندی از ما بگیرن، ما اصلا تو سایت شون پا هم نمی ذاریم.
من فقیرم و به فقر خود افتخار می کنم. افتخار می کنم که ۲۶ ساله ام و کارشناس ارشد این مملکت. اما هیچ بند”پ” ای سفارشم را برای کار نکرده. افتخار می کنم که بی کارم اما با اهل بیتم همگی مشاغل مدیریتی را تسخیر نکرده ایم. افتخار می کنم که دربه در بانک ها را یکی در میان دویدم تا سه میلیون تومان ناقابل به من وام ازدواج بدهند اما اهل اختلاس و چپاول به بیت المال نبودم. افتخار می کنم از خودم خانه و اتومبیل و ثروتی بر جای ندارم تا سنگی شود بر گلویم که نتوانم حق بگویم. افتخار می کنم که به من یارانه تعلق گرفت چون نیازمندم! من فقیرم. محتاجم. محتاج همین دوزار ده شاهی یارانه. یارانه ای که حق من و این ملت است. یارانه ای که میراث پدران برخی ها نیست که برایم در مورد گرفتن یا نگرفتنش خط و نشان بکشند. من آبادانی کشورم را دوست دارم. کمک به محرومان جامعه را دوست دارم. اما استدلالم در حال حاضر این است که خودم برای یارانه ام تصمیم بگیرم. استدلالم این است که تا وقتی مفسدان اقتصادیِ کلان آزادند و به ریش من و امثال من می خندند، نباید سرنوشتم را به کس دیگری بسپارم. من شعور دارم. می فهمم. اگر لازم باشد انصراف می دهم و نیازی نیست از صبح تا نیمه شب شبکه های تلویزیونی و رادیویی و اعوان و انصار رییس جمهور با هزار تعبیر و عبارت که برازنده خودشان است مرا وادار به انصراف کنند. من به این پول نیاز دارم چون همین سیب زمینی ای که ۸سال آماج شعارهای ریز و درشت قرار گرفت الان کیلویی ۴ هزار تومان است و منِ تحصیل کرده ی بی کار ندارم که بخرم! به این پول نیاز دارم چون قرار بود در صد روز نخست ریاست جمهوریِ اهالی تدبیر، تورم مهار شود اما اکنون دل مشغولی هاشان چیز دیگری است.

خزانه خالی شده؟ حتما ما باید ببخشیم تا برکت به خزانه برگردد؟ ما که مشتی مغرض و بی سواد و متحجریم؟ چرا آن روز که رای می خواستند ما را فرهیخته قلمداد کردند و امروز نه؟ چرا اگر انصراف بدهم روشنفکرم و اگر بگیرم نه؟ چرا اگر به مفاد توافق نامه ژنوچای اعتراض کنم بی سوادم و اگر حمایت کنم از سفرهای اعیانی عالیجنابان، فهیم؟

 نه! من نیازمندم. محتاجم. فقیرم. یک فقیر تندرو!

گدا و ذلیل آنهایی هستند که با گرانی دهها برابر مبلغ یارانه را از جیب مردم بیرون می آورند
گدا و ذلیل اونهایی هستند برای خدماتی که می بایست رایگان باشد از مردم به زور پول دریافت می کنند
گدا و ذلیل آنهایی هستند که با نهایت وقاحت و باخنده مردم نجیب و شجاع ایران را تحقیر می کنند  و روز به روز بر فشار اقتصادی به مردم می افزایند و با خنده ای وقیحانه به مردم می گویند شما فکر می کنید گرانی است شما توهم زده اید!!!!
نه من از یارانه انصراف نمی دهم  حقم را می خواهم یارانه حق من زن و فرزندان و همه کسانی است که دولت با گرانی برنامه ریزی شده و هدفمند دهها برابرش را از جیبهای ما بیرون کشیده و می کشد و همواره با همه تلاشمان هشت مان را گروی نه مان قرار داده است .

یارانه را باید تجار و سرمایه داران و مسئولینی نگیرند که نیازی به این مبالغ ندارند یارانه را باید کسانی نگیرند که امروز در هر شغلی که دارند خون مردم را در کیسه کرده و نون در خون مردم می زنند و احساس زرنگی می کنند نه اکثریت مردم که هر روز شاهد انواع تحقیرها هستند.

با سلام خدمت دولتمردان سخت کوش و تلاشگر که شب و روز ندارند از بس به فکر اکثریت مردم که مریض هستند میباشند البته خودشان هم میدانند که این ملت از دست کارها و خدمات همین دولتها مریض شده اند میخواستم بپرسم که ملتهای مظلوم لبنان و فلسطین و سوریه و.....چه تاریخی برای عدم دریافت یارانه ثبت نام میکنند البته اگه امکان داره اونا رو بیخیال شید اخه اونا گناه دارند بنده خداها/ اونا که مریض نیستند تازه مریضم بشند دارو درمونشونم به عهده ماست ضمنا به دولتمردان خدوم عرض کنم که اگه یه وقت خسته شدند از خدمترسانی به این ملت مخدوم   اقا غلامعلی ابدارچی اداره مون میگه من میتونم کمکتون کنم در اداره مملکت چون نظرشون این بود که اداره این کشور با این چنین وضعی از چای دم کردن و چایی ریختن خیلی راحتتره گفتم که فردا نگید نگفتید اگه باز هم اخبار تازه و دست اول رسید خبرتون میکنم فعلا بدو برو از غافله ثواب کنندگان جا نمونی یه وقت.......

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">