شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

این روز ها فکرم مشغول اینه که من که تو وبلاگم شعر عاشقانه که نمی ذارم ، تبلیغات هم که ندارم ، خبر افتتاح چند باره ی  آب انباری فلان روستا که اصلا رد کارم نیست ، عوض "وبلاگ خودم" هم که "سایتمان !" نمیگویم ، تشکیل کارگروه ها و شوراها و جلسه ها و همایش ها و یادواره ها و تودیع و معارفه ها و صبحانه و ناهار و شام های "کاری"! هم که اصلا بدرد من نمیخوره (حالا زیاد کاری ندارم که بغیر از برگزار کنندگانش ، به درد هیچکس نمی خوره!) ، آنارشیسم فردگرایانه در سایه اگزیستانسیالیسم برخاسته از راسیونالیسم انتزاعی هم که اصلا نمی‌دانم یعنی چه، انصافا اگر در مورد این سبد کالایی دولت نکاتی را ذکر نکنم مردم فکر می‌کنند من اصلا روشنفکر نیستم و این خیلی ضایع است که همه روشنفکر باشند و نویسنده مملکت نباشد. لذا امروز را اختصاص می‌دهم به قضیه سبد کالا.

سبد کالا


فیلم انتهای این مطلب را حتما ببینید... (16+)!!!

روز گذشته .....


روز گذشته در معیت یکی از دوستان ، بر حسب اتفاق گذرم به تقاطع خیابان پاسدارن و امام افتاد. ترافیک سنگین بود و راه بندان ها طولانی. جلو تر که رفتم دیدم ازدحام تظاهرات گونه ای برپاست. خیلی ترسیدم . دوستم گفت:نگران نباش این صف برای گرفتن هدیه دولت به "بدبخت بیچاره ها" ست! این عبارت "بدبخت بیچاره" را یک جوری با کنایه گفت ، که دلم هورری ریخت!


بله، گفته ایشان درست بود این صف و صف های بعدی که شب در تلویزیون مشتاق و علاقه مند به درد های مردم!! دیدم مربوط به مختصر ارزاقی بود که تحت عنوان سبد کالا به گروهی از مردم به قول متولیان امر "ضعیف" تعلق گرفته بود. تلویزیون هم با چه ولع دلسوزانه ای  گزارش خود را به مردم نشان میداد. خیلی از خودم خجالت کشیدم که چنین صحنه هایی را میبینم .


سبد کالا

اما ... مثل همیشه کوهی از سوال در ذهنم تلنبار شد


1 - تا حدی آقای رئیس جمهور اعتدال و امید و مناعت طبع و زاویه دید ایشان را که میشناسیم .اما آقایان مشاور یا تصمیم گیر این هم شد کار ؟تعجب میکنم چطور تیم اقتصادی و اجتماعی دولت نتوانست ابعاد تصمیمی به این مهمی را ارزیابی کند؟ میخواهید به مردم کمک کنید،اینجوری؟ خوب است افرادتان را که کم نیستند، بفرستید در کوچه و بازار  ببینید و بشنوید از دیروز وامروز مردم چه ها که نمیگویند و این گفته ها چه کسانی را که خوشحال نکرده است


سبد کالا

2 - تعیین مشمولان دریافت این سبد با چه راهکاری انجام گرفته که تا این حد دچار خطا در هدفگیری شده است؟؛ با توجه به اینکه حداقل پایه حقوق قانون کار در سال جاری حدود 490 هزار تومان است قطعاً بسیاری از کارگرانی که تنها چند هزار تومان از 500 هزار تومان بیشتر حقوق می‌گیرند ولی به شدت نیازمند دریافت این سبد هستند از فهرست جا مانده‌اند ولی کارمندان فراوانی که دریافتی آنان به مراتب بیشتر از کارگران است، این سبد را دریافت می‌کنند!


3 - یافتن کد ملی افراد سرشناس بدنه ی دولت (به مدد چاپ کد ملی این افراد در روزنامه های رسمی بابت ثبت و ضبط شرکت هایی که اداره میکنند !) بسیار آسان است و قرار گرفتن این افراد در لیست دریافت سبد کالا با توجه به درآمد بالای آنها و خروج بسیاری از افراد که استحقاق دریافت داشته اند از لیست فوق ، دل خیلی ها را شکسته است . حتی افرادی که مدتها قبل از این به مدد رسانه ملی در بوق و کرنا دمیدند که ما از دریافت یارانه انصراف داده ایم !


سبد کالا

4 - کرامتی که دولت از آن سخن میگفت ، اهدای مرغ یخ زده و برنج سرطان زای هندی به مردم است ؟ چرا برنج خارجی‌ به جای برنج ایرانی توزیع می شود ؟ اعلام دلیل عجیب آن توسط وزیر صنعت یعنی «عدم وجود بسته‌بندی ده کیلویی ایرانی» آه از نهاد هر دلسوز و برنامه‌ریزی برآورد و عمق تحلیل ایشان را نشان داد! واقعا که !


5 - چرا سامانه های اینترنتی و پیامکی اعلام شده درست کار نمی کنند ؟ و چرا گلایه های مردم را در این مورد هیچ نهادی پاسخگو نیست؟


6 - چرا سیستم توزیع اینقدر نابسامان است ؟ آیا تعداد سفرهای غیر ضروری در کل کشور را از زمان اعلام توزیع سبد کالا میدانید ؟ واقعا می ارزید ؟


میدانم که در ذهن هر خواننده ای هزاران هزار از این دست سوال ها نقش بسته که از همینجا توصیه میکنم دنبال جوابش نگردند ! چون جستن سوزن در انبار کا ه بسی راحت تر است !


یکی از دوستان که مدال طلای مثبت اندیشی و "عدم سیاه نمایی" را از المپیک "بامجان دور قاب چینان" گرفته است موقع نوشتن این مطلب بالای سر من ایستاده بود و آخرش هم کلی به من تشر زد بابت "سیاه نمایی" و "تضعیف دولت تدبیر و امید !" . برای انبساط خاطر شما قسمتی از نصایح ایشان را هم به عنوان حسن ختام مجلس بخوانید ....


من نمی‌دانم چرا مردم و مسئولین اینقدر از دولت انتظار دارند؟ یعنی این انتظاری که اینها از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد. امروز می‌گویند چرا ما باید برای سبد کالا صف ببندیم؟ فردا می‌گویند سال که نو شد دولت شبانه بیاید توی خانه‌ها و هدیه‌اش را بگذارد توی جوراب مردم، پس فردا می‌گویند ما دستمان نمی‌رسد، دولت بی‌زحمت بیاید پشت ما را کیسه بکشد. خب انتظاراتتان را بیاورید پایین، بنده قبلا هم بارها اعلام کرده‌ام که در حال حاضر آب قطع است و دولت خودش هم از کلوخ استفاده می‌کند. بعد شما به جای این که قدردان توافق ژنو باشید حرف از عزت و کرامت می‌زنید؟


باقی بقایتان !


عکسها مربوط به شبستر نیست چون رویمان نشد مردم همیشه در صحنه بیشتر از این خجالت بکشند



نظرات  (۲۲)

متن خوبی بود. ولی چند نکته:
* بهتر بود مثل دولت قبل برای هر نفر یک مبلغ مشخصی پرداخت میشد نه برای سرپرست خانوار.
* بهتر بود که می گفتند پول برای خودتان. بروید هر چی دلتان خواست با آن تهیه کنید. مانند دولت قبل.
* بهتر بود که مثل کوپن قدیم، در هر روستا یا شهر جداگانه پخش میشد.
* بهتر است قبل از تمسخر بیشتر در داخل و خارج، تدبیری اندیشیده شود.
به امید فردایی بهتر از امروز

واقعا مسخره اس دارن اینطوری سر مردمو گرم میکنن!چقدر خوبه زندگی از یکنواختی در اومده با این طرحا مث صفای سینما ...!همه ملت و گدا کردن !!خب فقط به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی میدادن

واقعا ممنون که بدون در نظر گرفتن منفعت شخصی به طرح مسائل می پردازید . جالبه که اینهمه وبلاگ و پایگاه خبری شبستر اعم از جهانی و نیمه جهانی در این مورد خاص خودشون رو به کوری و کری زدن و خبرهاشون در حد همون برگزاری جلسات بیفایده مونده . واقعا شرم باد بر کسانی که ادعای خبرنگاریشون فقط مال جائیه که جیب یا شکمشون پر بشه و اینجور موارد چون نفعی براشون نداره هیچگونه خبری در موردش نمی نویسن . از طرف خودم بهشون میگم نترسید بابا . خبر بنویسین . یه لقمه نون اینقدر ارزش نداره
- کجا آقا جون؟
 
- اومدم تکریم بشم.
 
- برو پی کارت بابا...
 
- چرا؟ مگه من چمه؟!
 
- چت نیست؟ فکر کردی اینجا هم گداپروری میکنن که با این سر و وضع راه افتادی بیای تکریم بشی؟ اون ممه رو... ببخشید اون یارانه نقدی رو که باهاش گداپروری میکردن لولو برد! اینجا مخصوص آدمای دارای کرامت انسانیه!
 
- یعنی ما نیستیم دیگه؟
 
- نه که نیستی. نه از سرما میلرزی، نه روی لباست رد بارون و برفه، دیشب هم که ندیدم تو صف وایساده باشی، اگر شایسته تکریم بودی یکی از این نشونه ها رو حداقل داشتی؟
 
- عجب!
 
...
 
- حالا کجا میری؟ بیا برو تو شاید دو بسته تکریم 800 گرمی مونده باشه بهت بدن!
 
- نه پدر جان، دارم میرم پیام 24 خرداد رو درک کنم
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۲۵ ذاکر شبستری

خوشا به حال انهائی که رفتند و این روزها را ندیدند که چگونه ملت همیشه در صحنه عزت نفس و کرامت انسانی خود را به پشیزی میفروشد تا برای خود و خانواده اش  ممد حیات فراهم نماید خوشا انانیکه ندیدند که در سایه غفلت مسئولین روزی فاضل خدادادو روزی بابک زنجانی و روزگاری خاوری ها تیشه به ریشه انقلاب و مردم و حیثیت ما ها زدند البته دور از انتظار هم نبود انجائیکه گزینش ها بر اساس علم و اگاهی از کم و کیف غسل و کفن و دفن میت باشد اینگونه میشود که می بینیم و اینچنین میشود که ماموران تعزیرات حکومتی که لابد از هفت خوان رستم و انواع تحقیقات سخت گذر نموده اند تا حکم استخدامشان صادر شده است تو زرد و خائن و خلاف از اب دربیایند.صد بار ستاد مدیریت بحران تشکیل دادیم اما دریغ از یکبار که بخواهیم ستاد بحران مدیریت تشکیل دهیم و بگوییم و داد بزنیم که مشکل ما بحران مدیریت و کاردان و کارشناس است

قرار نبود بعد از این همه سال عضو افتخاری کمیته امداد امام شویم تا ما را به توشه و سبدی بنوازند. برای خواب  و خام کردن ما ابی و قرمزو تراختورو .... را علم کردند در حالیکه نیاز کشور به تراکتور بود و عمل و کاشت و تولید و.... تا روزی بر مقامی برسیم که ما انها را تحریم کنیم نه انها ما را

ایران اتیوپی و ما هم ملت اتیوپی نیستیم که حمایتی اینگونه شویم اینجا ایران است و ما همان ملت با عزتی  هستیم که سالها قبل بودیم  پس یادمان باشد که منشور انقلاب را دوباره مرور کنیم

یادمان نرود روزی که بهترین عزیزانمان و همکلاسی و همشهری و بچه محلمان را که مسافر بهشت بودند را بدرقه میکردیم قول دادیم که راه و مرام ومسلکشان را ادامه دهیم و عزتی که از انها بیادگار داریم را حفظ کنیم. ختم کلام اینکه: سبد پر از کالای بی خاصیت و صدقه گونه تان ارزانی خودتان. عزت زیاد.

۱۶ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۲۳ حمید خان راضی !
نظری از طرف آقایی بنام "رضا" خصوصی ارسال شده بود که امکان نمایش عمومی نداشت . با اجازه شون این نظر رو هم عینا اینجا کپی میکنم

"از نظرات تمامی بزرگواران ممنونم ولی عزیزان باید  بدانند که پشت سر یک فرد این همه افترا نگویند  وبا بینش واگاهی جواب بدهند نه از روی جهالت ...."

 سلام.

 سبد شعری تقدیم دریافت کنندگان سبد کالا!!!

 

درصف توزیع کالا باسبد

دوش با من گفت یاری نازنین

درشگفتم ازصفی این سان طویل

مانده ام نامی چه بگذارم بر این؟

گفتمش از دیدنی افتاده است

کهکشان راه شیری بر زمین..

 

ایام به کام

کامتان شیرین

بی‌تدبیری محض دولت در اعلام مشمولین دریافت سبد کالا در کنار شیوه غلط توزیع آن را وقتی کنار شعار «تدبیر» دولت قرار دهیم، هیچ نشانی از «امید» نخواهیم یافت. از آن سو تکرار مکرر «کرامت انسانی» از سوی روحانی و وزرایش و انتشار تبلیغاتی منشور حقوق شهروندی در حالی که حالا دولت، کرامت مردم را به بهانه 10 کیلو برنج هندی و 4 کیلو مرغ و 2 قالب پنیر و 24 تخم‌مرغ و 2 بطری روغن در صف‌های طولانی زیر سوال می‌برد، تناقضات دولت در عمل و گفتار را ثابت کرد.
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۰۷ ابراهیم ایلخانی
سلام دوست عزیز
مطلب شما در پایگاه خبری گلشن راز شهرستان شبستر باز نشر داده شد.

موفق اولاسیز...
برخی ها که معروف به سلسله صفویان هستند و به تعبیری حتی اگر مرگ موش هم توزیع شود که خودکشی کنند باز در صف قرار میگیرند خب مردحسابی مگه تا هفته پیش تو قحطی بودین و چیزی برای خوردن تو خونه تون نداشتید یا لنگ همین 4 قلم تخم مرغ و روغن بودید که دارید جلوی تعاونی خون همدیگر رو میریزید تا 29 اسفند فرصت هست بروید خونه منتظر باشید تا به مرور ارائه بشه و صف و نوبت کم بشه تازه یه مقداری هم صف ایستادن یاد بگیرید خوبه به خدا جای دوری نمیره 
پی نوشت : تمام این مطالب چیزی از عدم کارشناسی بودن این کار کم نمیکند ولی بالفرض که دولت یه کار غیرکارشناسی کرد برخی ها باید بزنن سر همدیگرو تو صف بشکنن؟؟؟
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۱۱ هیئت خیمــــــــة الزینــب شبستر
SALAM
ممنون که سر زدی اما چند نکته قابل ذکر ...
اون رنگهایی که شما اشاره نمودین که اینجانب از آن استفاده میکنم نه آنکه کار مارا در خواندن مطلب سخت نمیکند بلکه کار ماراهم ساده میکند اگر شما از مرورگر Google Chrome استفاده نمایید متوجه گفته های اینجانب خواهید شد ...

باتشکر ....
پاسخ:
سلام
تقریبا هفتاد درصد کاربان فایرفاکس دارند - 13 درصد اینترنت اکسپلورر و مابقی از براوزرهای دیگر (مانند کروم) استفاده میکنند. در هر حال برایتان آرزوی موفقیت دارم
تصمیم دارم که اتفاقات شهرمان را هر از چندگاهی به رشته تحریر درآورم. امید است که مورد توجه شما و خوانندگان محترم واقع گردد.
اندر حکایت شهر ما (قسمت اول):
موضوع: وقتی جای افراد جابجا می شود.
تا آنجائیکه همه ما می دانیم مسئول اطلاع رسانی درباره برگزاری نماز جمعه، " ستاد برگزاری نماز جمعه" می باشد. بعلت مشغله زیاد این ستاد، در اقدامی کاملاً داوطلبانه، شورای اسلامی و شهرداری شبستر بنری را با این عنوان در چهارراه نصب می کند: * سخنران قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه، فرماندار محترم آقای جمشید عقیلمند خواهند بود.*
ماجرا به همین جا ختم نمی شود چرا که...
آقای فرماندار در سخنرانی پیش از خطبه ها، می گوید که در شهر شایع شده که اینجانب در انتخاب شهرداران دخالت دارم. اما دروغ است. برای شهر خامنه، گزینه موردنظر شورا، بازنشسته بودند و منع قانونی داشتند. برای کوزه کنان فلان مورد بوده و ... موقعی که نوبت به شبستر می رسد، سکوت تنها جمله بامعنی ایشان است. حال شاید بازنشستگی برای اطراف شبستر معنی دارد و برای شبستر، تبصره ای خاص.
حال باید نتیجه این حکایت به خوانندگان محترم واگذار شود تا خودشان قضاوت کنند و ....
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۱۶ جواب اقای حکایتی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اقا کار از شایعه گذشته همگان واقفند اقای ******** چه کرده و میکند و اقای ****** هکذا
به نظر من باید بجای ستاد مدیریت بحران ، ستادهای بحران مدیریت بسرعت تشکیل شود . ضرری که شهرداری از سوء مدیریت میکند برهمگان آشکار است . بقدری به مردم اجحاف می شود که اکثر انبوه سازان عطای ساخت و ساز را به لقای شهرداری بخشیده اند و پولشان را در بانک گذاشته اند و سودش را می گیرند و به تبع آن دارندگان واحد های مسکونی به دلیل عدم عرضه واحد جدید  قیمتها را بالا می برند . و دود اینهمه لج و لج بازی در انتخاب شهردار برای یک شهرستان فسقلی به چشم مردم می رود.
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۴۴ سپیده شبستری
سلام خوشحالم که با وبلاگتون اشنا شدم
موفق باشین
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۳۹ هیئت خیمــــــــة الزینــب شبستر
 نه از توهین هاے ِ مکـرر ِ رییس جمهورم
نه از حقـارت هاے بےحد برای ِ گرفتن سبـد ِ کالا (بخوانیـد سبد ِ کـلاه)
نه از تعلیق ها و مسلم نبودن حق هسته اے و مسلّم بودن ِ وادادگے ِ عده اے شان
نه از قهقـه هاے مستـانه شان در عیـش با سـران ِ دشمنان شان
نه از پایمـال شدن خـون شهداے هستـه اے ِ گذشتـه و آینـده شان
نه از ترس و لرزشـان در برابــر قدرت ِ نظـامی ِ دشمنشـان
نه از سوء استفاده ے بعضے شان از نام ِ رهبرے
نه از دروغ هایشان
نه از فریب هایشان
نه از فمینست هاشان
نه از غـرب زده هـاشان
نه از لیبـرال هاشـان
نه از رادیـکال هاشـان 
نه از . . .

که دلگیـــــرم ؛
از مردم شهـرم *

از دگرگـونے احوالشـان
از پاک شدن حـافظه ے سیـاسی شان
از جـانے که دادند و به نـان فروختنـد
از دو دوتا چارتـا نکردنشـان
از روی موج رأے دادنشان **
از دگرگونی 180 درجه اے رأیشان تحت تاثیر ِ سخنهای شیرین و فریبنده ؛ که بعضے بلد بودند و دیگران بلد نبودند!
از "موچکریم" هاے بے اساسشان
از نرسیدن به آرزوهایـشان
از نجـابتشـان بهنگـام افسوس . . . افسوس . . . افسوس . . . ***

◄ آری ! اصلا من بــی سَــواتـَم ... ! هرچه میخواهـد دل ِ خیلے تنگـت بوگو آشـیـخ !

* پی نوشت : یک نفر هست ک همه ے ایـن دق ِ دلے هایـم را سرش خالی میکنم ؛
و او در کمال ِ آرامش میگوید : « مـردم خواستنــد ... ! »

در جواب هیئت خیمه الزینب شبستر
گند کاریهایی که از طرف خودمان به وجود می آد چرا گردن دیگران می اندازیم
در صدا و سیما چند ساعت وقت برای سخنرانی رییس جمهور و ...گذاشته اند؟؟تا وقتی ضرغامی در سیماست هیچ حقیقتی بازگو نخواهد شد.
دولت تدبیر و امید با تدبیر به هرکاری دست میزند و ما همچنان امید به آینده ای درخشان بدون افرادی چون شمااااااااااااااااا


۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۵۶ جواب به آشنا
آخه برادر چه ربطی به صدا و سیما دارد. مگر شما در این زمانه زندگی نمی کنید و نمی دانید که تنها وسیله ارتباطی فقط صدا و سیمای خودمان نیست. طوری موضوع را به هم ربط می دهید که انگار همه متعلقین سبد کالا، نه ماهواره دارند نه اینترنت دارند و خدای نکرده از بالای کوه آمده اند.
در واقع این کار دولت نماد گداپروری بود و خود رئیس جمهور هم گفت که اشتباه کردیم و غذرخواهی هم نمودند. در ضمن مگر ضرغامی به شرمن گفته که اون حرفها را بزند.
در ضمن حضرتعالی با این نظراتتان نشان دادید که فقط قصد افراط در طرفداری را دارید و گرنه هیچ آدم عاقلی طرفدارانی چون شما را نمی خواهد و سکوت در برابر نقد بهترین حالت برای حضرتعالی است البته به نظرم.
خیزید و خز آرید که هنگام خزان است 1
یارانه نگیرید که دولت نگران است
کفگیر ته دیگ زده دولت محمود
باد بدی از جانب صندوق وزان است 2
دخل همه را کرده طرف خرج عطینا
این کار ز موجودی صندوق عیان است
فیکس است حقوق من و تو در همه سال
نرخ همه اجناس ولی در نوسان است
آن چیز که مفت است فقط جان من و توست
حتی چُس فیل و پفک و چیپس گران است
یارانه نگیرید اگرچند بمیرید
در روز جزا اجر همه باغ جنان است
از فرط نخوردن چه کسی مرده بَبَم جان؟
دانید نخوردن چقدر پرهیجان است؟
ای کاش که سوراخ همه دوخته می شد
آن چاه بزرگی که مسمی به دهان است
یارانه نگیرید که چرک کف دست است
چرکی که پر از میکروب و آسیب و زیان است
این چرک ولی بهر فلانی شده نعمت
بابک همه جا در پی این چرک روان است 3
طی دو سه سالی شده در چرک شناور
دارایی او گُنده تر از حدس و گمان است
یارانه نگیرید اگر طالب فیضید
این فیض نه آن ناصر با نام و نشان است 4
از سوژه اگر تا به سحر شعر بگویم
از نوک قلم قافیه چون سیل روان است
جاوید ولیکن بکش آن زیپ دهان را
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
القصه که یارانه نگیرید ز دولت
چون عامل آلزایمر و فتق و سرطان است

آقا فریدون فقط یارانه نگیریم؟؟؟

سبد کالا هم نگیرید حقتونو هم نگیرید.برید بمیرید.انقدر دلم میخواست انسانهای اولیه بودم !!خیلی حال میداد  :)

ی سوال چرا سر کوچه شتربان تو خیابان معروف  ب (شهرداری خیابانی)  پارچه پیام دهه فجر و شهرداری شندآباد زده؟؟؟؟؟
پاسخ:
احتمالا شهرداری شند آباد پارچه زیاد نوشته و چون شبستر شهردار نداره و نتونسته امسال به مقدار کافی شعار بنویسه ، شهرداری شند آباد به کمکشون اومده . ایشالا فرصتی پیش بیاد بتونیم جبران کنیم!

چرا شما ساکتین؟!چیزای رو میز رو بشمارید ببینیم ب کجا میرسیم

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">