شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

با انتشار بخش‌هایی از گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در دولت دکتر احمدی نژاد و فرازهایی از شیرین​کاری​های قاضی دکتر استاد سعید مرتضوی، برخی از اسناد پاک​ترین دولت در تاریخ کشور را منتشر می​کنیم.

یکی از اتفاقات جالب در سازمان تامین اجتماعی، نوع بذل و بخشش‌های صورت پذیرفته به مقامات ارشد دولت است که ظاهراً رابطه حسنه‌ای با رئیس وقت این سازمان داشته اند. مثلا طبق اسنادی که تابناک منتشر کرده:

50میلیون تومان کارت هدیه اختصاصی به آقای رحیمی معاون اول وقت رئیس جمهوری
100 میلیون تومان به آقای عباسی سرپرست وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
100 میلیون تومان به آقای شیخ الاسلامی معاون وقت اجتماعی رئیس جمهور


اما .......

همچنین در این گزارش از ۶ میلیارد پاداش به خودمانی‌ها تا ثبت ۱۵ میلیون مورد تخلف دیده می​شود. ضمن اینکه مبالغ جالبی با عنوان کارت هدیه (از 500هزار تومان تا 5 میلیون تومان) به 37 نماینده مجلس نیز اهدا شده که کاملا ناعادلانه توزیع شده است (نماینده ملت مگر درجه یک و دو و سه دارد که به یکی 500هزار تومان دادند و به دیگری 5میلیون تومان).

طبق اطلاع ما حق اعتراض و شکایت این نمایندگان عزیز محفوظ است! حق شکایت معاون اول احمدی نژاد هم همینطور. هم شکایت به خاطر بی عدالتی و هم تضعیف جایگاه معاون اولی. آخر یعنی چی که معاون اول نصف سرپرست کارت هدیه بگیرد؟

با این حال همان کارت هدیه​ها به تنهایی سندی است دال بر اینکه دولت نهم و دهم از بعد مشروطه که هیچ ، از دوره ی اول زمین شناسی ! در کشور ، بی نظیر بوده و یحتمل بی نظیر خواهد ماند که این دومی خیلی مهمتر از اولی است! به هر حال ثبت 15 میلیون تخلف در 4 سال مدیریت واقعا تلاش خستگی ناپذیر و پشتکار عجیبی می​خواهد.


بر این اساس ضمن کوبیدن مشت محکم بر دهان یاوه گویانی که صفت «پاکترین دولت در طول تاریخ بشریت» را زیر سوال می​بردند، به برخی واکنش های در خصوص انتشار این خبر توجه بفرمایید.

واکنش​ها:

محمود احمدی نژاد در حاشیه مراسم آب پاشی باغچه منزل رو به خبرنگاران گفت: هوا خیلی سرد شده​ ها! وی در برابر اصرار خبرنگاران توضیح داد: این تحقیق و تفحص​ها یک مشت کاغذ پاره است؛ اینقدر بکنن تا تفحص دانشون پاره شود!

سعید مرتضوی در گفتگو با فارس:
همه این اتهامات واهی است و من برای خدمت در آن پست باید پاداش هم می گرفتم که نگرفتم و گذاشتم برای بازنشستگان. هرکس قبول نداره بیاد کهریزک تا بهش تفهیم کنم.

علی اکبر جوانفکر در گفتگو با بهارپرس:
آنچه واضح است این است که مشکل مجلس در بحث تحقیق و تفحص یک مشکل ریشه ای است که تا زمانی که آقای هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است امیدی به بهبود شرایط نیست. این گزارش هم سراسر کینه ورزی قالیباف و لاریجانی است که با احمدی نژاد مشکل دارند.

سرمقاله روزنامه رسالت:
الان وقت هم زدن دیگ گذشته نیست، اینقدر گذشته ها را به رخ مردم نکشید. گذشته گذشت. آقای روحانی! اصلا شما که می گویید خزانه خالی به شما داده‌اند، چطوری می​خواهید دو سبد کالا به مردم بدهید؟ اصلا چرا باید بدهید؟ اصلا چرا می​خواهید مردم را عوامفریبی نمایید؟ چرا اصلا ثروتمندان را از یارانه بگیرها حذف نمی کنید تا دائم از کمبود بودجه و پول یارانه ننالید؟ اصلا چرا نگران بررسی حساب های شخصی مردم هستید؟ چرا اصلا شما رای آوردید؟ چی شد که اینطوری شد؟ و...

بیست و سی:
گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پس از قرائت در مجلس به قوه قضائیه ارجاع داده شد. ادامه اخبار...شنیده شده مبل‌های برنامه گزارش صدروزه رییس جمهور چند میلیون تومانی خرج روی دست بیت المال گذاشته که طبق اخبار رسیده مجموع چهار عدد مبل حدود 5 میلیون تومان شده که حتما در بخش​های بعدی خبر به آن رسیدگی می​شود. و اما گزارش مردمی مرآتی را از سطح شهر ببینید:

یک عدد مردم: ما چند ساله نون نداریم بخوریم آخه چرا بیت المال رو برای خرید مبل گرون هزینه می کنید؛ خب روی زمین می نشستید...

یک عدد مردم دیگر: دو تا بچه بیکار دارم که سه ساله صبح تا شب دنبال کارن. اون 5 میلیون پول مبل مصاحبه رو می دادین من اینا رو می فرستادم سر یه کاری. آخه این چه وضعیه؟!

نظرات  (۵)

سلام
به اینها اضافه کنید فروش شرکتهای زیر مجموعه تامین اجتماعی به یک سوم قیمت به بابک زنجانی را
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۲ خانم خانه دار
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
واقعا دست مریزاد آقای راضی . کم می نویسید ولی پربار . این وبلاگ ***** رو وقتی نگاه میکنم بسکه خبرهای بی سر و ته و مطالب سخیف که کاملا مشخصه از بی سوژگیه حالمونو به هم میزنه و کاملا مشخصه که برای سرگرمی کارمنداس که بعدشم بگه رک.رد شکستیم ! مطالبتان روشنگر و بسیار عمیق هستند و من بسیار استفاده میکنم.
پاسخ:
از ابراز لطف شما سپاسگزارم
۱۵ آذر ۹۲ ، ۰۰:۲۱ ابراهیم ایلخانی
سلام ابیات زیبایی امروز خواندم در کتاب اشعار استاد شهریار و خواستم برایتان بنویسم چون زیاد بود بعد از کلی جستجو در اینترنت خلاصه پیدا کردم و تقدیم میکنم:

بسم اله...


خلوتی داریم و حالی با خیال خویشتن

گر گذاردمان فلک حالی به حال خویشتن

ما در این عالم که خود کُنج ملالی بیش نیست

عالمی داریم در کنج ملال خویشتن

سایه‌ی دولت همه ارزانی نو دولتان

من سری آسوده خواهم زیر بال خویشتن

بر کمال نقص و در نقص کمال خویش بین

گر به نقص دیگران دیدی کمال خویشتن

دست گیر آن را که نبود با کسش روی سئوال

تا نگیری دست بر روی سئوال خویشتن

دوست گو نام گناه ما مبر کز فعل خویش

بس بود ما را عذاب انفعال خویشتن

کاسه گو آب حرامت کن به مخموران سبیل

سفره پنهان می‌کند نان حلال خویشتن

شمع بزم افروز را از خویشتن‌سوزی چه باک

او جمال جمع جوید در زوال خویشتن

خاطرم از ماجرای عمر بی‌حاصل گرفت

پیش‌بینی کو کز او پرسم مآل خویشتن

آسمان گو از هلال، ابرو چه می‌تابی که ما

رخ نتابیم از مه ابر و هلال خویشتن

اعتدال قامت رعنا قدان از حد گذشت

تا نگهداری تو حدّ اعتدال خویشتن

همچو عمرم بی‌وفا بگذشت ماهم، سالهاست

عمر گو برچین بساط ماه و سال خویشتن

شاعران مدحت‌سرای شهریارانند، لیک

شهریار ما غزل‌خوان غزال خویشتن

------------------------------------------------------------


فکر کنم محتوا و کلام شعر  حرف های زیادی برای گفتن داشت !!

و من الله توفیق

ایلخانی"92/9/14 " 12:20 بامداد


مانده‌ام با کسانی که چهار - پنج نفره، طی دو سال، بیش از دو میلیارد تومان از شرکتهایی که جزو اموال صندوق متعلق به من و 40 میلیون ایرانی دیگر است، به خودشان پاداش داده‌اند چه کنم یا چه دعایی در حق آنها و همه مسؤولانی که اجازه چنین دزدی‌های بزرگی را به آنها داده‌اند، داشته باشم.
این البته یک قطره از دریای تخلفهای این مال‌مردم خوران بزرگ است. دریایی که روز گذشته وقتی گزارشش از تریبون مجلس شورای اسلامی خوانده شد، حیرت و تعجب نمایندگان ملت را برانگیخت و بسیاری از آنان را وادار به بیان سخنان آتشین کرد.
براستی این افراد با چه دلی و چگونه توانسته‌اند چشمشان را بر روی محرومیتها و مشکلات نزدیک به 40میلیون ایرانی زیر پوشش صندوق تأمین اجتماعی ببندند و چنین دستبرد وحشتناکی به اموال مردم بزنند؟ آیا این مدیران و مسؤولان تصور کرده‌اند صندوقی که عضو هیأت مدیره‌شرکتهای اقماری آن هستند ارث پدری آنهاست؟
چاره‌ای ندارم که همینجا از طرف 40 میلیون ایرانی زحمتکش و زیان‌دیده که این افراد، به عنوان امین، مسلط بر اموال آنها بوده‌اند و در امانت خیانت کرده‌اند، دعا کنم که هرگز خیر و خوشی نبینند و باز از طرف 40 میلیون ایرانی زیان‌دیده از مجلس محترم شورای اسلامی و هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی به دلیل پیگیری و کشف این فاجعه اخلاقی و اقتصادی، تشکر و درخواست کنم این ماجرا را به دقت و تا آخرین مرحله پیگیری کنند تا اموال به غارت رفته به صاحبان آن یعنی بیمه‌گذاران بی‌پناه تأمین اجتماعی برگردد و دزدان بیت‌المال به اشد مجازات برسند.
خواندن متن گزارش تحقیق و تفحص و شنیدن اظهارات نمایندگان از جزییات این تخلفها، دود از کله انسان بلند می‌کند. یاد سخنان پیرمردی افتادم که می‌گفت به دلیل ناتوانی از پرداخت حق بیمه 30هزار تومانی تکمیل درمان خود و همسرش و در عین احتیاج، بیمه‌اش را حذف کرده و از مزایای حداقلی آن محروم شده و البته هنوز سه ماه است که دارند حق بیمه را از حقوقش کسر می‌کنند، اما ابطال بیمه‌تکمیلی‌اش را به او اعلام کرده‌اند!
براستی آیا جنایت این افراد از قاچاقچی‌ای که مواد مخدر توزیع می‌کند و اعدام می‌شود، کمتر است؟ باز از طرف خودم و 40میلیون صاحب حق تضییع شده، از قوه محترم قضاییه می‌خواهم با این متخلفان بی‌انصاف به گونه‌ای برخورد کنند که در آینده کسی جرأت چنین دست درازی‌هایی به بیت‌المال را نداشته باشد.
ای کاش تا دیرتر نشده، قوانین لازم تصویب و قوانین ناقص اصلاح شوند تا دست دزدان، چنین باز نباشد.
بهتره جوابیه جناب مرتضوی را هم مشاهده کنید تا جنبه انصاف هم کمی رعایت گردید. البته ببخشیدها!!!!
پاسخ:
کاملا منطقیست
اگر آدرس مطلب جوابیه را دارید در قسمت نظرات لطفا ارسال بفرمائید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">